Jump to content

А6 2,5 АКN смуче въздух от резервоар


krumned

Recommended Posts

Здравейте,

При смяна на горивен филтър /А6 2,5 TDI комби/се оказа ,че при по-интензивно засмукване с ръчна помпа от хранещия от резервоара маркуч засмуква въздух.

След неколкократно обезвъздушаване проблемът си оставаше, въпреки ,че в резервоара имаше поне 15л нафта. До преди смяната не съм имал проблем с паленето дори и при мин.количество нафта в резервоара. По съвет на монтьора допълних 35л гориво и след обезвъздушаването вече няма проблем.

Забравих да спомена ,че първо смених пластмасовия клапан на филтъра със съмнение ,че смуче от там.

Обяснението на проблема от монтьора е ,че в резервоара има помпа,която прехвърля горивото между двете половини на резервоара.

Проблемът не е решен и не мога да карам с постоянно пълен резервоар за това ви питам има ли някаква помпа в резервоара и какви са и функциите ,как да стигна до нея и мога ли да я проверя за евентуален ел.проблем.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да има такава помпа. Ако искаш имам една резервна.

Но ако имаш малко нафта прелива от пусто в празно.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Каква и е цената и каква е нейната функция. Защо да не може да се източи резервоара до край?

Каква и е цената и каква е нейната функция. Защо да не може да се източи резервоара до край?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 month later...

Здравейте! Прочетох проблема на колегата горе и си мисля че имам идентичен с неговия. Колата пали мн трудно(върти върти върти), но само първия път. Не я карам много често случва се 2-3 дни да не я карам и първия път едвам запалва. Но вече веднъж запалила не е имало проблем. Горивния филтър не е сменян(поне докато е в мен 1 година вече). По същия начин ме посъветваха да сменя пластмасовия клапан на филтъра. А тази помпа какво представлява ? Не съм ходил на майстор, но ако се наложи ще ида.

2.5 TDI AKN 150hp 2000г. Quattro Automat

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако имате проблем с прехвърлящата помпа колите ви ще гаснат а ще показват че имат някакво количество гориво. Борил съм се с подобни проблеми няколко пъти. Не всичките бяха успешни, не е много просто.

ПП - Ако помпите правят проблем първо задължително почистване на целите сонди, и огледи за всякакви нередности. Малки пукнатини в сондите(телата) около помпите нарушават работата на малките клапанчета. Да не говорим за боклуци при смукателя.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Добре де, мойта кочинка 2.5 АФБ първото палене е трудно, след това пали перфектно. Правих ел. блока на ГНП-то смених 2 от 6-те свещи защото бяха изгорели, но резултат никакъв, сложих клапанче на входящата нафта към помпата да не би да връща нафта но ниц. Мисълта ми е, възможно ли е да не са настроили грамажите на нафтата или там каквото му се казва защото като запали мерише на сурова нафта. Също така ел. мотора завърта по тегаво, а акумулатора е чисто нов 100Ah 900A AC DELKO. Дайте някакъв съвет или добър майстор които да ми оправи паленето, че да не прецакам нещо друго. Поздрави и безаварйино.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Значи докато не се изясни дали ще говорим за труден старт, за въздух, за подгряване.....нищо няма да мога да помогна.

При здраво подгряване, ако няма въздух в системата, всеки дизел от този тип трябва да запали. Причините да не пали са две:

-Неправилен ъгъл на подаване на гориво(аванс на помпата демек)

-Ниска компресия.

-Сега се сещам една малко вероятна причина са дюзи.

Аз не знам при всеки от вас кое е виновно, но ако отстранявате всеки проблем на 100% ще оправите колите. Не може да се чудиш въздух, аванс ли, грее ли.....и да искаш резултат. Бавни обороти на стартер при НОВ акумулатор са или НОРМАЛНИ, или лоши връзки, или втулки на стартера :hilezh:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ми Ванка, за подгрева на свещите мисля че си подгрява нормално, а и съм сигурен че дори прекалено, за аванса и дюзите не съм сигурен дали са в норма. Моят майстор я преглежда с ВАГ-КОМ-а и ми обясни че по центровката на ГНП-то всичко е О.К. и неможе и той да си обясни защо първия старт е доста труден, за въздух в системата също съм сигурен че няма и незнам дали може да е от ел. мотора "оборотите", защото когато запали след това ел. мотора върти доста по лесно.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги вие на вашите коли имате ли клапанчета на маркучетата за обратната нафта ,не горе на филтъра (там е ясно ),а на тези които отиват в помпата от последната дюза на всяка глава.На две от колите на мой приятели забелязах че имат такива но те са по нови като години едната е А8 2000г. с любимия АФБ ,а другата е А6 2004 БАУ 163к.с (не съм сигурен за кода на мотора).Аз на мойта нямам 98 г.но и проблем с паленето нямам де(дано не звучи като хвалба) ,а просто се опитвам да помогна с някакви насоки.Виждам че автора на темата не е споменал година ,но другите две са фейсовици май ,като тези който съм описал с клапанчетата.Ако нямате,тоест някой някога да ги е махнал да не би това да ви ебава.Моторите уж еднакви ама знае ли се може да има доискусоряване в годините с цел да не пада нивото или да засмуче въздух през тия за обратната нафта и без това се опичат и протичат с времето.После повече вътрене особенно сутрин и помпа аут да речем.Опитвам се да помогна ако съм писал глупости ме извинете. :rolleyes:

Редактирано от mimo160
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

мимо-160, моята също е 98г. и нямам клапанчета, но и въздух в системата не виждам като сваля черния декоративен капак и започна да въртя като луд.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Значи май ще се окаже че всички печки с помпа ВП44 студения старт е проблемен. При душегуба не съм сигурен дали старта е осъществен като при Опел ама май не е много различно. Опит имам с Опелите, те при +5 градуса не палят, -5 от четвърт...причината е че на по ниска температура подгряват, а на темп. около 0 не. Някой твърдят че е виновен темп.датчик на мотора който казва на ЕКЮ колко е темп. на охлладителна течност. Други пък обвиняват темп.датчик в ГНП този който следи темп. на горивото....а истината е някъде там. Аз имам Опел който е с 2.0 16 кл. Дизел с тази помпа и той сутрин няма палене. Обаче имам и същия мотор здрав донор за части. Прехвърлих датчик за темп. на охл. течност и ефект никакъв. Не знам какво да кажа като конкретна причина. Нека някой сутрин преди да даде на контакт да обърне внимание каква е външната темп. После нека забоде в една от буксите на подгревките пробна лампа. Така ще видим за колко време подгрява колата, и подгрявали. При Опелите подгрев няма :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ванка аз гледам на волтметъра и докато не изгасне лампата и изключи релето, стрелката ми седи под 12V. Как изключи релето стрелката се връща на 12V и тогава паля, но въртя доста и изведнъж пали.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Валка да ти кажа при теб май ще да е за центровка ,аз като я взех мойта и тя го имаше тоя момент сутрин завърта примерно няколко секунди (около3-4сек.)и изведнъж пали , не разпалва просто пали .После когато си изгорих помпата и в сервиза в който ми я ремонтираха такава центровка ми нарави момчето че сега имам чувството че няма верме и да превърти направо пали .Тук скоро ми обясняваше един приятел че това не било хубаво при първи старт защото имало вариант да ми прехвърли ремъка ,трябвало да превърти няколко пъти.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

мимо, в кой сервиз ти правиха центровка. Колко ти взеха?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сервиза се намира в Овча купел (в района като питаш за сервиза на Митко всички го знаят ,не е некъв супер голем и лъскав сервиз ,а пичовете бачкат и разбират много).Цена не мога да ти кажа защото ми влезе в цената на ремонта на помпата ,тоест помолих момчето да погледне как е центровката та така 40 минути си игра да я докара до перфектен резултат.Пали гледа на компютъра гаси ръчка върте центровката на ремъка на помпата стега после пак пали гледа ходи вози се пак центроване и така след 40 мин беше готов.

:flehan::flehan::)<_<:flehan: :flehan:

Мога да ти дам телефон ако искаш да звъннеш да им обясниш но предполагам те ще искат да идеш с колата на място да погледнат и ако нещо им се види за доискусоряване да центроват.Аз лично съм много доволен преди време оправиха центровка на баща ми на Роувъра че един много добър специалист така му смени ремъци че си е.а мамата.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

mimo160 - Колега ако за мен става дума Опела е с верига....центровката е 6+ то реално няма как да избяга :) .

Не се лъжете че ви трябва някой БОГ на автомобилите за да ви центрова помпата. И аз мога, и много други разполагащи с апаратура за целта. Не давайте за такава процедура повече от 80-100лв. Цената ще варира от това колко ви е разместен малкия ремък и дали ще се наложи да се презацепва....или ще стане само с реглаж от раздвижното колело на левия разпределителен вал. :lol:

Лошото е че съм почти убеден че когато всички се центровате...пак ще има проблем на лице. А той ще бъде заради факта ще помпата ВП44 е някакъв междинен опит за комън рейл. Тя в процеса си на работа има малко повечко особености от повечето помпи с ел.блок за управление. Една от тях е че за един такт на буталото впръсква гориво два пъти(комън рейла впръсква 3-5 пъти). При двигатели с директно впръскване най-вече се разчита на коректно налягане, след това на добро състояние на дюзи, и чак накрая на компресия на мотора. Подгрева указва влияние, но не е той определящ за старта. Знам някой неща, ама защо не палят тия коли си остава загадка за мене. На Вектрата като и откача темп.датчик на мотора грее като луда и пали от 1/2 независимо от всичко. При Опела има "отворени" настройки на помпата в който има и опция да се увеличи "стартовото количество".....при мен не е оказало кой знае какво влияние, но за колегите с ВАГ ком може да си поиграят да видим дали на вас ще помогне.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За Сладура ВКП е по горния пост,че пита къде и колко са ми взели за цетровка.

Ванката 84 доколкото разбирам ти си с 101 к.с мотора на Опел,мой колега има вектра с тоя мотор 2.0 ДТИ ( или Л беше )и помпа ВП44 от 3 години има проблем със сутрешният старт ,но при него се дължи на въздух от горивния филтър който бил елемент и никога след смяна не можело хубаво да се затвори(изолира)и все си смуче въздух от някъде.Той човека му свикна и вече не се дразни ,сега гледа вечер винаги да я спира с муцуната под наклон ако е удобно и пали с много малко въртене.Преди това (горивния филтър ) да почне да го ебава винаги е палил от раз,но съм чул от него че до като външната температура не стане 5гр.или минус 5гр. не съм сигурен точно за градусите дори и лампата за подгряване не му светка.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Точно така, а на Аудито свети ли му лампата винаги?

На нашия Опел е така от нищото един ден му се сцепи кутията на горивния филтър :hilezh:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При мен светка за около 3 сек. лятото а после зависи от това колко е студено.При около - 15гр и 20 сек. ми е държала да грее(тоест свети) даже ако чакам релето и още малко отгоре.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За всички колеги с този проблем. Това сме го обиграли вече десетки пъти,заповядайте и ще оправим трудното палене и засмукването на въздух. 0888186662

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 10 months later...

За всички колеги с този проблем. Това сме го обиграли вече десетки пъти,заповядайте и ще оправим трудното палене и засмукването на въздух. 0888186662

Здравейте да попитам за моя проблем който е близък до този на колегите .А6 Ц5 пали си без проблем като запали но ако не е палена 15/20 часа гълта въздух и няма палене , сменил съм 2 пъти филтър горивен + клапанчето три пътник ,всички шлауфки по системата от преди филтър до помпата ,дифтунки ,щуцери, скоби на всякъде 2 възвратни клапана на основното гориво и на излишното по един де и пак гълта въздух и това е flehan.gif този проблем ще го решиш ли колега и на каква цена приблизително защото съм от прованса и едно идване до София ми струва скъпо .!!!

Вече ми побеля главата от тази кола ама си е вечно моя няма какwall.gif

п.п проблема е от около месец и съм шах съ пешката вечеhelp.gifhelp.gifhelp.gifhelp.gif

Редактирано от babuka
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте да попитам за моя проблем който е близък до този на колегите .А6 Ц5 пали си без проблем като запали но ако не е палена 15/20 часа гълта въздух и няма палене , сменил съм 2 пъти филтър горивен + клапанчето три пътник ,всички шлауфки по системата от преди филтър до помпата ,дифтунки ,щуцери, скоби на всякъде 2 възвратни клапана на основното гориво и на излишното по един де и пак гълта въздух и това е flehan.gif този проблем ще го решиш ли колега и на каква цена приблизително защото съм от прованса и едно идване до София ми струва скъпо .!!!

Вече ми побеля главата от тази кола ама си е вечно моя няма какwall.gif

п.п проблема е от около месец и съм шах съ пешката вечеhelp.gifhelp.gifhelp.gifhelp.gif

Колега, пробвай да покараш няколко дни с разхлабена капачка на резервоара (половин оборот на ляво) ако изчезне проблема значи най вероятно е запушен отдушника на резервоара. Пиши дали има ефект и ще обясня по-подробно за проблема. Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 6 months later...

колеги, мен от доста време ме мъчи тази прехвърляща помпа, проблема е че не утива ток до резервуара. помпата работи всичко е ОК, само тоците се губят някаде и незнам от каде може да е. някакви идеии???

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...