Jump to content

Ремонт на турбо Garrett


Recommended Posts

Не съм,а и не мога ,с това прекалено-ниско и твърдо заводско окачване,ей това е разстоянието стъпила на гумите си,без хора в нея,не че има разлика с товар и без в клиренса.. :zustimm:

023449224.jpg?r=0

Възглавниците ,които бях сложил са с работно налягане 7-8 бара,а аз ги думках на 10-12...а като друсне в някой трап, предполагам става повече и за това и ги свалих,искам да си намеря подходящи които да съм преоразмерил за товара който носят,за да може да ги сложа и да забравя.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 77
  • Created
  • Последен отговор

Top Posters In This Topic

Моята е Ц4, но е същата работа може и по зле да е. Това не е лошо, но не е за БГ. Сигурно знаеш, но за тия коли има по 20 вида предни пружини. Има модели който са за комфортна возия и мисля че са по удачни за БГ. "Активното" окачване с въздух има своите неоспорими предимства, но и не по-малко недостатъци. Само за пример замръзващия конденз зимно време :zustimm: . Най-меките пружини са с по 3 розови маркера и един зелен. Комбинирани с хубави амове, съм 100% убеден че ще останеш доволен.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 3 weeks later...
Публикувано (Редактирано)

Да докладвам развитието по газовата ми совалка: :unsure:

Към момента 1000 и малко километра с буст,надува добре,тихичка е като преди,луфта е същия както когато я сложих. Спрея с който я боядисах е пълен боклук,цапа,въпреки че вече има много цикли

загряване-изстиване и за капак пожълтя....

http://www.vbox7.com/play:8dd4fadf

Надува си на 1.3 както преди,много съм доволен :unsure: Браво на мене! :steinigung:

Редактирано от kalin3000
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 weeks later...
Публикувано (Редактирано)

Баси самолета, все едно си вдигнал четирите колела във въздуха.

Подигравай се ти...ще видиш като те набарат черните нинджи с големите мечове..... :hilezh:

Днес взе да се чува меката връзка ,за сега още пърпори тихо,

ще я покарам още така,тъкмо като свалям катализатора ще щракна и някоя снимка на турбинката..... да се види дали вече е натрупала нагар по перката...дали е тръгнало да се цепи някъде върху заварките...

такива неща.

Редактирано от kalin3000
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 months later...

Меката връзка се предаде тотално,така трещи,че чак пода трепери ...а и от две седмици се чувствам като шофьорче...всички се качват отзад....щото предна дясна врата спря да се отваря...ни отвътре ни отвън...а всички щангички...жила и прочие са закачени и мърдат,(зяпах на отворен прозорец между уплътнението и джама...няма разкачени,явно нещо стана вътре в бравичката...

С две думи,плаче за бокса,а и ИХИ-то чака.

Ето и снимките:

024712741.jpg?r=0

024712760.jpg?r=0

Спрея още цапа нищо,че и се врътнаха към 8000 километра откак е боядисана....върху неръждавейката(катализатора) още по-зле ..олюпи се ....

024713246.jpg?r=0

За турбинката:

От както съм я сложил,мисля че луфта на оста не се е променил, но не съм я разчаствал да я меря.Днес се бяхме събрали цяла комисия да я изследваме ......един пие бира..друг люпи семки...

За материала (фосфорен бронз)не мога да кажа дали в случая е

най-подходящ,но за момента върши работа.

Иначе като цяло съм доволен, мисля че има още доста живот в това турбо.

Специално за Чичето разглобих гейта да се види какво e положението там със заварките.

024713027.jpg?r=0

Сори чиче,не мога го отворя повече че рамото на вратичката опира в корпуса...а и нали цялото е вътре у дупката завряно...не моа завръ и тела да го снимам целио...ама му се пулих де.... е виж.

024713074.jpg?r=0

024713096.jpg?r=0

Иначе доволно я омазах с ръкавичките докато я свалях....

024712969.jpg?r=0

024712910.jpg?r=0

024712994.jpg?r=0

Иначе вътре е бомба...ако някой ден ми дойде SMS от космоса може да я разглобя да видя дали втулката е износена и колко, дали ключовете на сегментите от двете страни са се преместили,защото ги сглобих и двата нагоре,спрямо оттичането на маслото, а иначе ги намерих единия надолу,другия настрани,но мисля,че като има голям луфт във втулката,оста от време на време ги повлича и се позавъртат и те, износват се и те, износват и леглата си. Вала в момента е центриран добре явно,защото не е хвърляла изобщо масло,изглежда прекалено чиста. Днес за това и цялата псевдо-комисия,която се бяхме събрали,се пулехме и се чудехме,ама ей на,явно е възможно.

024713097.jpg?r=0

Топлата перка даже е придобила цветове,изобщо не е цвят-въглен с един тон нагар,както беше преди....

024712947.jpg?r=0

На финала я натъпках с масло и я сложих в едно кашонче,за сега ще си почива.

024713144.jpg?r=0

За сега толкова с тази турбинка,ако продължи "житейския си път" в някое друго возило,ще гледам да го документирам.

Редактирано от kalin3000
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 year later...

Teзи дни и аз се захванах с рефрешването на една турбинка К14-116.325 от Пежо 405 1.9 дизел. Прегледах преди това за пореден път тази и другата тема на Калин за IHI-то, прегледах и темата от Рено форума: http://www.renault-bg.com/smf/index.php?topic=53644.0

След като разглобих турбинката, извадих втулклите и измерих размерите им установих следното. Хлабина между втулките и леглата им в тялото - 0.09mm. Хлабина между втулките и оста на турбината - 0.05mm.

Първоначално хлабината от близо една десета от милиметъра м/у втулката и тялото ми се видя много. После видях, че и тук при К03-ката Калин е установил подобна хлабина и понеже като огледах втулката от външната страна и гнездата в тялото ми изглеждат все едно няма никакво износване, нямат следи от такова и се усъмних в сглобката дадена от колегата в Рено форума. Ето на какво попаднах търсейки инфо за хлабините: https://www.highpowermedia.com/blog/3124/the-turbocharger-bearing-a-unique-challenge

At typically between 0.0010 in and 0.0016 in (0.025-0.04mm), the inner clearance controls the load-carrying capacity of the shaft while the outer clearance, typically somewhere between 0.0026 in and 0.0034 in (0.066-0.086mm), controls the damping in the system. In production designs, actual clearances are generally selected based on running the bearing at the lowest possible speed when the durability of the bearing is at its highest.

 

Според това при въпросната К14-ка имам 0.01mm по-голяма от допустимата хлабина между оста и втулката и 0.004mm по-голяма от допустимата хлабина между втулката и леглото в тялото. Сега се двоумя дали да правя нови втулки или да затварям с тези?! Но май по добре да направя нови, като мисля да се целя в хлабини 0.03mm и 0.07mm съответно при оста и при леглото в тялото.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

здрасти Митак! :hallo: Интересно ми е каква ли ще е разликата в линейното и обемно разширение между двата метала,(оригиналната втулка и правената)нямам толкова точни уреди за да направя подобно измерване в хилядни,та ако имаш възможност... :biggthumpup:  Качи и някоя снимка ако можеш

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Чак хилядни мисля, че няма нужда да се гонят, стотните са достатъчни. Мисля да пробвам да нагрея оригиналните втулки до към 130-150 градуса и да ги измеря с микрометъра. Не съм снимал много, но ще кача скоро и някоя снимка.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Помислих че си се обзавел с някой джиджън електронен микрометър,понеже горе цитираше хилядни при замерването, иначе съвсем интуитивно си мисля, че самата втулка ще се разшири макс.1стотна за обемното имам предвид ...но ти ще кажеш  като премериш с рулетката...  Пльоскай снимките да зяпаме! :icon_biggrin:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Калине, добре дошъл. Дано живне малко тоя подфорум покрай теб и Митака, че без вас и на мен ми се отщява да пускам снимки, за теми и дума да не става.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Eто няколко снимки на сЕшуарчето. Това омазаното е. Лъскавата К24-ка е само като фон и за външно сравнение.

722872_fr.jpg 722873_fr.jpg 722874_fr.jpg 722876_fr.jpg
 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здрасти,чиче! Ама аз те видях нейде из форума,че ти е  натоварена програмата....беше гушнал едно шише шльокавица и си похъркваше доволно... :lol:  Иначе  освен да удръстим форума със всякакви железа и боклуци и да пишем кой-кви глупости се  се сети.. друго няма да направим!  :icon_biggrin:
 
 
 
 
Митак ти си далеч от разкрасяването на турбинката,ама все пак да знаеш ,че  тоя цинковия спрей е железен! Ей тва е колектора ,че духна гарнитурата на турбото , точно на първата смяна на маслото от как метнах ихито...а е светвала  безброй  пъти като крушка  и цинка си държи доволно.  Иска само да се нанесе на чисто да не е върху ръждата и си е бомба! От спрея почти няма и помен.  
 
028557429.jpg?r=0
 
027555199.jpg?r=0
 
 
 

Митак щракни и някоя снимка, докато тече изработката ако се сетиш!

Редактирано от kalin3000
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ще цъкна непременно! Макар, че втулките на тая К14-ка са два броя еднакви, а не е една като на К03-ката и изработката им ще е доста по-лесна. А разкрасяването даже го почнах преждевременно, че не се сдържах и двата охлюва вече минаха през пясъка. Топлия после мисля да го пръсна със спрей от "Прити" с който си боядисват камините. Пробвах го на изпускателния колектор на АЕБ-то и се представя прекрасно.

722905_fr.jpg
 

Редактирано от Митака
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 

Здрасти,чиче! Ама аз те видях нейде из форума,че ти е  натоварена програмата....беше гушнал едно шише шльокавица и си похъркваше доволно... :lol:  Иначе  освен да удръстим форума със всякакви железа и боклуци и да пишем кой-кви глупости се  се сети.. друго няма да направим!  :icon_biggrin:
 

 

Да не дава господ, да се стига до там че форума отиде. Зимата ще пиша подробно и качвам снимки, че сега нямам никакво време.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Днес ми дойде музата за малко почистване. Духнах перките с много фин формовъчен кварцов пясък (преди време си го бях изпросил от МЕИ-то във Варна). Ето резултата:

723673_fr.jpg 723674_fr.jpg 723675_fr.jpg
 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Направих една нова втулка. Материала, който намерих е някакъв фосфорен бронз, явно с повечко мед, защото направо червенее.

723760_fr.jpg 723761_fr.jpg 723762_fr.jpg

Хлабините, които "гонех" са в границите 0.025-0.04mm между втулката и вала и 0.066-0.086mm между втулката и гнездото в средното тяло.

Размера на вала е ф8.46 а размера на гнездото в средното тяло ф13.08

Желаните размери на втулката, които за късмет успях да постигна са: вътрешен - ф8.49 и външен ф13.02.

След остъргването на втулката и пробиването на 4-те отвора дойде време за тест при различни температури.

723763_fr.jpg 723764_fr.jpg

Ето резултатите:

723766_fr.jpg

От измереното излиза, че новата втулка е с малко по-малко темп. разширение, но това може да идва и от грешка в измерването.

Утре ако успея ще врътна и другата.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Браво Митак ,докарал си я на екстра размери! :respekt:
Ебаси и по-лесните....като гледам ей тази снимка се чудя аз ли съм за очила или 
отвътре  лагера е като на драсканицата...ще правиш все едно 2 втулки за К03  
Снимай и ножа да направя малко промишлен шпионаж ,че не го виждам ....стърчи там една 
карфица... :lol:    
 
 
031381207.jpg?r=0
 
031381183.jpg?r=0
 
 Евала за играчката със  замерването...на мен лично ми беше много
интересно какво ще покаже въпросното измерване при различните температури.  
Стотна и половина разширение на външния диаметър... общо казано в работна температура от 20 до 150градуса.
Вътрешния диаметър където лагерува с оста, предполагам ще е още по-малко.
 
п.с.Баси пежото сега ще иска само синтетики! :icon_biggrin:

 

Редактирано от kalin3000
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не си за очила, вярно така изглежда, понеже преди нагревките я врътках малко на ръка върху оста и от самата температура някак контрастираха следите, а иначе си е гладко. На снимката температурата е към 240 градуса. При 300 тая втулка стана лилава, докато оригиналната въобще не си смени цвета.

А турбинката Пежо сигурно няма да види вече! Или Ауди или на рафта! :hilezh:

Ножчето не е нищо особено, ще го щтракна да го видиш.

Ще нащтракам и аксиалния лагер, че се чудя какво да го правя. Има доста износване. И понеже съм решил да не влагам пари в това турбо мисля само да обърна стоманената шайба със здравата си страна към бронзовата и колкото изкара. А тая бронзовата е няма такава форма, че и един малък отвор има на е*ем страна и е мисията невъзможна да се направи!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

имам  една аксиална шайба от турбо , вътрешния отвор е 6мм,диаметър 17мм и дебелина 2мм,чистак бърсак е ,ако сметнеш ,че може да ти свърши работа или да се шлайфа и да се добави,а  ако е по-дебела от наличната ще стане бомба... и другото което ми идва на ум е да се изглади  аксиалния лагер  и обратно на работа. Ако аксиалния го държат винтчета ще трябва само калибрована шайба  на тая "джвъчка" със сегмента от към студената страна.  Абе изобщо съм цар на циганските изпълнения! :lol:   Иначе все си мисля ,че ако остане аксиалния луфт ще скапе по-бързо сегментите,леглата в тялото,леглото в оста.  Измери и диаметрите  на перките да сравняваме. 

 

 

 

 

 Зимата ще пиша подробно и качвам снимки, че сега нямам никакво време.

толкова работа...кво ще ги правиш после тия чували с пари!?  :lol:

 

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Пас шайби бе чиче :)

 

пп: ше си разпалвам парното, щото преработих пелетната горелка, да работи на пари :hilezh:

 

пп2: Митак, ЕВАЛА за фотките и майсторлъка :respekt:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ето още малко снимки от днес:

-компресорното колело

723971_fr.jpg 723972_fr.jpg 723973_fr.jpg

-колелото на топлата част

723974_fr.jpg 723975_fr.jpg 723976_fr.jpg

-ножчето за обработка на вътрешния диаметър (отвора) на новите втулки

723977_fr.jpg 723978_fr.jpg 723979_fr.jpg

 

Ето и подробностите около аксиалния лагер

723980_fr.jpg 723981_fr.jpg 723982_fr.jpg 723983_fr.jpg 723984_fr.jpg

Вижда се, че износването е сериозно. Лошото е, че не може да се променя дебелината на аксиалния лагер, понеже той се "затиска" от алуминиевия капак към средната част и трябва да е точен размер. Против превъртане го държи един пружинен щифт в средното тяло. За закърпване на положението за сега мисля да завъртя стоманената шайба от към здравата страна към лагера. Пробно го сглобих така и аксиалната хлабина ми се ивжда приемлива! А и тъкмо в каналите от износването в лагера ще се събира повече масло! :hilezh:

Преди пробното сглобяване имаше опресняващо "духване" в пясъчника и боя:

723985_fr.jpg 723986_fr.jpg 723987_fr.jpg 723988_fr.jpg 723989_fr.jpg
 

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 тоз турбос-мазонакис к14 ще дойде хибрид  между к03 и к04  

С турбинна перка на К04 и компресор на к03

 

това е от спецификацията която беше качил Todir на 1стр.за к03-к04

спрямо размерите които си снимал.

031394059.jpg?r=0

 

031394060.jpg?r=0

 

и двете компресорни характеристики к14 и к03

 

031393829.jpg?r=0

 

031393825.jpg?r=0

 

 

И ся кво излиза че к14 ще тръгва по-късно, но ще е по-ефективна, 

с по ниски обороти на перките,баси турбините на тия печки страшилища! :mrgreen:

Иначе стават много маняшки нещата като ги минеш на пясъкоструя.  

Винаги съм се чудил как издържат мембраните на външните гейтове на 

тоя пек....  Нов колектор ли ще правиш или някакъв преходен фланец?
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Идеята ми е тая К14-ка да се метне на АBТ-то и то само и единствено при условие, че няма да се наложи да се прави колектор. Мисля да гледам колектори от 1Z и AFN. От далеко като съм ги гледал ще паснат към тиквата на АВТ-то, но като го взема в ръце да го захлюпя и да видя, че ще стане тогава ще съм 100% сигурен. А вече фланеца на колектора към турбинката ако не съвпада... кофти, ако може с фланец да се измисли нещо - да, ама ако е много тегаво упражнението идеята за цялата работа си остава само идея и толкова.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...