Jump to content

Ремонт на турбо Garrett


Recommended Posts

Няма проблем да я духнеш на много фин пясък. До фирмата в която работя има сервиз за дизелови автомобили и собственика е специализирал в ремонта на турбини, именно при него съм виждал не веднъж така чистени перки.

иначе имаш още ено пюсче от мен :rolleyes:

Редактирано от SinisteR
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 77
  • Created
  • Последен отговор

Top Posters In This Topic

Как така без луфт бе Калине :rolleyes: Пусни му някоя друга стотна чакалък от върте и от вън. Маслото ще го обере. При този лагер хлабината е необходимост иначе лагера ще има физически контакт с оста или тялото на турбината в работно положение. Дори новите са леко разлуфтени.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Как така без луфт бе Калине :zustimm: Пусни му някоя друга стотна чакалък от върте и от вън. Маслото ще го обере. При този лагер хлабината е необходимост иначе лагера ще има физически контакт с оста или тялото на турбината в работно положение. Дори новите са леко разлуфтени.

Той реално няма как да го измери с този шублер. Предполагам има предвид под "без луфт" че не се клати а е почти 1:1 което от своя страна гарантира поне стотна хлабина, което пък гарантира масления клин...

Редактирано от SinisteR
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Kалине, този китайския шублер може да те подведе! Не го гледай че дисплея му е с точност до 0,01мм. Грешката му е 0,02мм.

При ниската грапавост на вала и отвора на втулката, можеш да я "нанижеш" дори и с хлабина под 0,01мм, а това най вероятно няма да е достатъчна хлабина и ще се къса масления клин. От там ти е ясно какво следва. Погледни пак темата от Рено форума и най вече това:

-сглобка Ф9-F8/h6 /система- "основен вал"/-между вала и вътрешната повърхнина на лагерната втулка.

При изчисление на тази сглобка се получава допусково поле с гарантирана хлабина в следния толеранс-от 0.013 мм до 0.044 мм.

Избирам хлабина в допусковото поле - 0.03 мм,в която после "се целя" при изработка на втулките.

-сглобка Ф 14-Н8/f6 /система-"основен отвор"/-между външната повърхнина на лагерната втулка и отвора на лагерното гнездо

При изчисление на тази сглобка се получава допусково поле с гарантирана хлабина от 0.016 мм до 0.054 мм.

Избирам хлабина в допусковото поле-0.04 мм,в която после отново ще "се целя" при изработка на втулките.

Най-добре си вземи два микрометъра, един за външни пов. 0-25мм и един със същия обхват за отвори. Хем ще си спокоен че си влязъл в допуска, хем ще имаш измервателни инструменти, който 100% пак ще използваш! :zustimm:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Вярвам ти за пясъка,но не смея ,някой път като ходиш при твоя човек с турбините,го питай дали няма такава мъничка под ръка да я разгледаш по обстойно и преполагам ще ме разбереш :) Изглежда точно все едно ламаринки 0.7 подредени в кръг,много кьопаво изглежда :zustimm: Ако я мина на пясъкоструй имам чивството че нищо няма да остане от нея... :)

Аз се чудех така дали не е хлабаво а ти.... :)

Новите турбинки предполагам съвсем умишлено имат по-голям луфт от нужният....нали рзбираш защо :P Може и просто да са съобразени с материала.На сглобени и стегнати ,основни или биелни лагери,(с вал става дума)можеш ли да хванеш луфт на ръка :D вярно че бачка на различни обороти но и масата е различна.

Ето от една такава табличка (тази е във връзка с друга сглобка)имам нужната информация за материала който ползвам спрямо диаметъра на вала

и нужната му хлабина,която я дават...цял огромен микрон :P

023108880.jpg?r=0

Митак сега видях,че си писал,подозирам,че моята въпреки всичко е по-голяма,от изискуемата норма, така да го нарека, но ако затегне все пак,обещавам да си кажа веднага! :)

Редактирано от kalin3000
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

но ако затегне все пак,обещавам да си кажа веднага! :zustimm:

Искрено ти пожелавам това да не се случи!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

:rolleyes: утре ще мина да ги замеря подробно,тогава със сигурност ще мога да кажа дали съм я "опущил"

или е много стегната,тъкмо и темата ще стане по-подробна!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Днес така и така бях целия в индиански краски от масло по мен,пообиколих без да преувеличавам

10-ина стругарски дюкянчета и една шлайф база.

Първо да кажа,че Sinister беше "прав",след като мина през поне 20 ръце ,в шлайф базата се събраха всички да я видят,всеки я вади-слага,въртя,гледа,мърда....е поне я поразработиха :dance: , по преценка на всички , хлабина от стотна има,някой дори казаха,че може да е малко повече от стотна. Поне всички бяха единодушни,че се върти хубаво и че няма да има проблем с материала,ако мазането било добре нямало да затегне. Един от тях спомена за съществуването на графитно-фосфорен бронз,който бил със същите качества но се "пързалял" малко по-добре от само фосфорния бронз,но и с фосфорния било добре.

В крайна сметка,до измерване с измервателен уред така и не се стигна, никой нямаше малък микрометър за вътрешен отвор 7 мм..... А си мислех,че само аз работя по усет и интуиция.... :bia: Ясно,че на тях явно не им се е налагало да правят нещо дребно .

Викам хубаво де ,ми ако съм скучаещ милионер и имам изтребител и искам всичко да ми ръчна изработка и ви дам такава втулка за задание да ми направите....как ще я направите точно? Един от чичките вика:

Слагаме по 100 лева на масата,след което казваш колко да е хлабината ,след това аз я правя без да меря........викам си, ей тва е Психопат! :lol: Иначе евала на хората,много сърдечно се отнесоха към моя проблем.

Както и да е сега мисля да послушам Митака и да си купя за "хоби" един "вътрешен" микрометър,за външни размери си имам,макар и да е стар.....а и вече си харесах едни с дисплейчета по тях. :D

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Калине, в какво си решил да инвестираш като марка?

Горещо ти препоръчвам Mitutoyo... тия папуняци правят трахотни мерилки, поне що се отнася до аналоговите такива (за цифровите нямам наблюдения).

Стотна е минимум гаранция че ще осигуриш добър маслен клин при тези обороти.

Междо другото да питам. Къде се мерят оборотите на турбината? На вала или на периферията на самата перка.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нямам претенции,важното е да свърши работа,нали за това е инструмент. Имам разни неща на "Бета", които като здравина не са кой знае какво...един "камък" си замина,е видя зор но все пак гръмна... имам разни ключета на "Тона" които при по-голям зор , им се отварят рамената и едни на "Валтер" ,които имат същия проблем,отверки на "Факом" които са пълен майтап,особенно от последните партиди......имам шестограми на "Вюрт" ,които стават на макарон(усукват се) но не се чупят...още... имам и разни неща на "Форс" които не са по-лоши от предишните боклуци....Пиша го това,за да ти кажа,че не съм поклонник на марките, пробвал съм различни и до сега съм разбрал че това ,че нещо е скъпо, не значи абсолютно нищо... За сега само клещите на Книпекса се държат още,но те и какъв ли "зор" виждат. За микрометъра,той зор няма да вижда,така че мисля по важното е като го забърша да не му паднат цифрите примерно... Щом казваш че е добър,ще мина утре да го видя на живо,ако ми хареса ще го взема.

Сега някой който продава инструменти да не се "впрегне" това си лично мое мнение.

За меренето на оборотите,мисля че грешката ще е по-малка на най-големия диаметър,иначе какво значение има,къде ще се мерят,все ще са едни и същи.Мислех за нещо такова да си спретна.

Виж това:

до към

10 000об. ще ги преброя,нагоре ще ми тегаво,но още го обмислям.

Повече се чудя "биенето" как да го хвана и по-точно как да го запаметя, къде точно бие.

Редактирано от kalin3000
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз тая глупост с оборотите я написах, щото си мислех за скорост и то периферна. Просто ми се превъртяха някои неща в главата и част от тях драснах :respekt:

Що се отнася до марката, която написах... просто не бива да правиш такова сравнение :D

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

просто не бива да правиш такова сравнение :lol:

:gruebel: Мда,днес разбрах....сравнението е глупаво.

Днес минах през Евромаркет.....най-малкия го нямат.

Митутоьо е читав японец,ама наличност нъцки...имаха по-големия размер. Предложиха ми да го доставят,до месец щял да бъде тук,а мен хич не ме бива в чакането.Сега си местели склада...и после щели да имат и шоурум в централния си офис....което ми е странно,защо нямат до сега!? Има ли магазин нейде из Младост 1...но и там го нямат "малкия" в наличност,"греда" отвсякъде. Пообиколих доста за това чудо,баси дефицита!

Това ми го похвалиха като прилично,а и аз вече бях готов да взема,ако ще и пластмасов да е...

В кутийката има и едно еталонно калибърче и още някакви джунджорийки.

023133375.jpg?r=0

023133372.jpg?r=0

023133359.jpg?r=0

023133373.jpg?r=0

023133360.jpg?r=0

023133362.jpg?r=0

Веднага една сверка:

023133371.jpg?r=0

023133370.jpg?r=0

023133363.jpg?r=0

023133368.jpg?r=0

023133365.jpg?r=0

023133366.jpg?r=0

Заключението ми беше,че шублера не е чак толкова лош...+/- една стотна. :)

Наистина хлабината е била стотна и малко,след малко манипулации по втулката вече е почти 4 стотни,и сега турбинката ако не изкара един милион километра,а отвори пак голям луфт на 900 000 км. Митака,Sinister и Todir ще са виновни :lol:

Имам намерението вече да я събирам тая турбина,че стана историческа...

Прекарах резбите профилактично

023133379.jpg?r=0

023133381.jpg?r=0

023133382.jpg?r=0

023133384.jpg?r=0

023133400.jpg?r=0

023133401.jpg?r=0

023133402.jpg?r=0

023133403.jpg?r=0

023133406.jpg?r=0

023133404.jpg?r=0

023133409.jpg?r=0

Даже кюфтето придоби малко вид....

023133412.jpg?r=0

023133407.jpg?r=0

023133408.jpg?r=0

023133410.jpg?r=0

Редактирано от kalin3000
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Доста си се доближил до горната граница на хлабината, но дано да мине 1млн. км че иначе ще ни е гузно. B)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

:bia: Мислех,че сега някой от вас ще каже:

Ей разлуфтил си я,що толкова много! :hilezh:

Момчета,чудя се,колко време да си дам гаранция...

023152289.jpg?r=0

023152287.jpg?r=0

След доста чистене го докарах до по-търпим вид:

023152290.jpg?r=0

023152292.jpg?r=0

023152294.jpg?r=0

023152296.jpg?r=0

023152298.jpg?r=0

023152300.jpg?r=0

Кореселин и масло:

023152302.jpg?r=0

023152304.jpg?r=0

023152305.jpg?r=0

023152307.jpg?r=0

023152309.jpg?r=0

023152311.jpg?r=0

023152337.jpg?r=0

023152364.jpg?r=0

023152368.jpg?r=0

023152370.jpg?r=0

023152373.jpg?r=0

023152377.jpg?r=0

023152382.jpg?r=0

023152385.jpg?r=0

023152390.jpg?r=0

023152394.jpg?r=0

023152399.jpg?r=0

023152402.jpg?r=0

023152404.jpg?r=0

023152411.jpg?r=0

Чак сега ми направи впечатление,че след като го зацепих по белезите,които си бях направил,изпилените краища на перките,застанаха в една плоскост.

023152416.jpg?r=0

023152421.jpg?r=0

023152430.jpg?r=0

023152439.jpg?r=0

023152452.jpg?r=0

023152463.jpg?r=0

Херметик от старата "школа",като се оклепа човек с него,няма миене с нищо,никога вече :) ...

023152476.jpg?r=0

023152483.jpg?r=0

023152489.jpg?r=0

023152491.jpg?r=0

023152498.jpg?r=0

023152503.jpg?r=0

023152509.jpg?r=0

023152514.jpg?r=0

Тук са се отпуснали от "ауди",планката като я измих,излезе неръждавейка...

023152519.jpg?r=0

023152523.jpg?r=0

023152534.jpg?r=0

023152526.jpg?r=0

Стана екстра циганийка,е поне не е ръждяк...

023152531.jpg?r=0

От клипчето с тела, мотора на колата звучи като трактор,а турбината ще каже човек,че е от хеликоптер..... нищо де поне е жива :D

http://vbox7.com/play:4771adc4

Редактирано от kalin3000
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

:) няма да е било мойто,то ако вдигне толкова ще му се разлетят калниците...жалко,че не останаха много лади и жигули,иначе ги правех на щайга...

Не знам още на вървеж как е,още е разглобено. Не ми остава много време за колата,но имам намерението като я сглобя,да я покарам няколко дена с откачена букса на Н75,надува до 0.3 ,за да се "наместят" малко железата. А и правех сметка да я оборудвам с новото окачване,така и така съм я почнал,че и него само го отлагам,добре че е алуминиево ,поне да не ръждясва.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 3 weeks later...
Публикувано (Редактирано)

Турбинката не смея да я похваля :) ,нека мина повече и ще го направя,а и до момента има не повече от 500 километра .Лошото е ,че откакто я видях всъщност какво представлява и колко е голяма,взех да се заглеждам по други по-големшки олюви...но още обмислям вариантите.

А иначе колата малко я пооправих,ново окачване ,нови "чинии" отпред,гуменяци разни на карета,рейки...шарих със спрея който остана от турбината..

023305903.jpg?r=0

023305901.jpg?r=0

023305892.jpg?r=0

И не на последно място помогнах на един приятел да си газифицира звяра,с което съм много горд! :bia: След няколкократно засичане,разхода се върти около 5 газ градско,като се и пали на газ. Може по-натам моята турбинка да си намери нова кола,например е тая оранжевата,която "сток" е 23 или 25 коня беше,обаче е бясна! :zustimm:

022959184.jpg?r=0

Редактирано от kalin3000
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...