Jump to content

Скоростна кутия B4 quattro, смяна на лагер


Митака

Recommended Posts

Всичко започна уж само с идеята да се измие кутията, понеже беше седяла без торсен дълго време на открито и имаше пЕсък вътре.

След като я отворих и демонтирах валовете, се оказа че има заминал лагер, този между вала на пиньона и кухия вал. Добре, че има втора кутия за донор та тоя проблем със лагера се реши. Да, но лагера си върви комплект с кухия вал, понеже лагерува дирекно в него, без да има външна гривна. Тоест смяната на лагера налага смяна и на самия кух вал. До тук пак добре, смених, нагласих и започнах да мисля за предстоящото регулиране на хлабината на вала. Тя се регулира от задния лагер. Само, че като изкарах гривната му, там освен подложна втулка и компенсираща шайба(тя определя хлабината/натяга) се оказа, че има и гумена подложка! :rolleyes: №37 на картинката:

3842225T.jpg

Ето я тук наживо гумената подложка на мястото й върху подложната втулка:

3842226s.jpg

Та... тая гумена ху*ня ме хврли малко в тъча. Възникнаха някои въпроси, на които преди да си отговоря не ми се ще да продължавам със сглобяването на кутията.

Първия основен въпрос е, трябва ли да се остави хлабина(аксиална) на вала при положение, че има тази гумена подложка?

Ако я няма всичко е ясно - оставя се 0.01мм и толкова.

Ако не трябва да е хлабина (както подозирам) значи трябва да има някакъв натяг, който се осигурява от гумената подложка?!

Но ако е така, колко трябва да е този натяг?

Всичко щеше да е чудесно да се размина само с едно измиване, но уви, не стана така! :zustimm:

ето виновника за цялата раЛта:

3842308e.jpg

ето и кухия вал (в ляво), а в дясно е кухия вал от кутията-донор

3842309M.jpg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

шайба компенсираща термичното разширение,кат го удариш на уволнение и почнеш да и раздаваш газ до спукване.... :lol:

Остави си хлабина,поне така бих направил аз.

Даже махни дифа,сглоби си задвижващия и кухия без обкръжение(разни вилки и железа)захлупи и тенджерите и виж как се врътка на ръка,ако ти хареса значи е екстра,много непрофесионално ама кво да се прави... :flehan:

Иначе процедурите на ауди ги знаеме....събираш всички хлабини,делиш ги на 1512...обаждаш се на "Лепа Брена" да си избере едно число до десет....и накрая получения резултат тряя да е примерно по-малко от 0.4....ама що,къде,кой...никой не казва. Успех все пак де.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това със сглобяването без обкръжение е ясно. Така и ще направя. Мисля дори, да сглобя първо без да слагам компенсиращата шайба(поз.35 на първата снимка) и да измеря аксиалната хлабина. Така ще имам база, колко трябва да е дебела тая компенсираща шайба. Въпроса е, че щом има тая гума, според мен хлабината при сглобяване на студена кутия трябва или да е 0, или да има известен натяг. Но кое е вярното и колко трябва да е?

Сещам се че имаше едни менюъли за ремонт на Ауди80 на български език. Дали там няма писано нещо по въпоса с това регулиране на вала на кутията?! Айде колегите, които имат въпросното ръководство да прелистят и да споделят, моля! :flehan:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Така-така,точно от там,обаче няма нищо смислено....използвайте инструмент №.....еди кой си ....БЪДЕТЕ МНОГО ВНИМАТЕЛНИ КОГАТО РАБОТИТЕ С ПРЕДАВАТЕЛНОТО У-ВО НА КИЛОМЕТРАЖА,НЕ БИВА ДА ГО УДРЯТЕ ,ЗАЩОТО ПОКАЗАНИЯТА ЩЕ СА МУ НЕТОЧНИ!!!... и все такива ,ама наистина няма нищо полезно...

025087752-big.jpg?r=0

025087761-big.jpg?r=0

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

"23.Шайба: компенсира термичното разширение (в зависимост от температурата)"

От тук поне се разбира какво точно е предназначението на гумената шайба.

Кухия вал е стоманен, а корпуса на кутията е алуминиев. Сега пък възниква въпроса, кое от двете се разширява повече при нагряване. Знае се че топлинния коефицент на линейно разширение на стоманата е 11, а на алуминия 23, което е два пъти повече, но пък формата на двете неща е доста различна и не мога да преценя "на око" кое се разширява повече. :flehan:

Ако оставя хлабина на студена кутия, а се окаже, че при загряване корпуса се разширява повече и хлабината се увеличава...

Май, че по-добре ще е без хлабина (=0) пък от там на сетне на където топлиното разширение наведе везните, я към хлабина, я към стегнатост. :lol:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

сега като се замисля ,допускам обаче че може и да грешка,обяснението на позицията,изхождам от това че черупките не излизат особенно лесно от картера( аз принципно винаги грея картера за да ги изкарам) мисля че по-скоро би паднала цементацията на ролките като набъбнат от натоварването,отколкото да се премести черупката.... Да не говорим че самия "възел" може да се натовари много преди да започне да действа линейното разширение на корпуса....за това и пак да кажа, на твое място бих си оставил хлабина.

Иначе знам,че на чужд гръб лесно се взема решение. Ясно че както си решил....така. Сглоби ли ги така,без да променяш нищо?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Няма как да сглобя така като си е било, защото освен лагера сменям и целия кух вал. Това означава, че гарантирано разстоянието м/у лагерите се променя. А черупката на лагера от към гумената подложка излиза на ръка. Това означава, че се движи. Тя ако не мърда се обезсмисля наличието на гумата. Единственото нещо, което я спира при демонтирането е една ламаринена втулка с периферия. Ето я на снимката тая втулка, вижда се как се е огънала, като е минала черупката на лагера на излизане.

3848575b.jpg

Редактирано от Митака
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А черупката на лагера от към гумената подложка излиза на ръка. Това означава, че се движи. Тя ако не мърда се обезсмисля наличието на гумата.

:hilezh: аха,ясно! Тъкмо това си мислех,мое ли да са такива галфони от ауди...:rotcol:

Добре де,а със старите чарколя,само за сверка,дали "хлопа" или е натегнато? Щото така примерно ако я оставиш на 0 може да се окаже че е "хлабаво"...баси главоблъсканицата

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това за пробата със старите чаркове е добра идея, аз също си я мислех, но и тук има едно "но". Стария лагер(м/у пиньона и кухавела) нали е капут. Толкова е износен, че сепаратора с ролките изпадна от вътешната гривна. Та и да събера стария чаркулях, тоя лагер ще ме лъже! :hilezh:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това за пробата със старите чаркове е добра идея, аз също си я мислех, но и тук има едно "но". Стария лагер(м/у пиньона и кухавела) нали е капут. Толкова е износен, че сепаратора с ролките изпадна от вътешната гривна. Та и да събера стария чаркулях, тоя лагер ще ме лъже! B)

:hilezh: Е нее истина!

Една малко тъпа идея,събираш "новите" чаколя в тенджерите с два три болта и друс в пясъкоструя,един реотан и един терморегулатор....30 минути примерно на 40-50 градуса...едва ли се загрява повече една кутия,все пак е алуминиева и отдава. После мерене,така поне всичко ще се нагряло еднакво....ако не поне ще ми се посмееш на глупостите :rotcol:

Иначе тегаво много променливи....

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Абе хич не е тъпа идеята ти, но чак толкова не ми се заиграва.

Утре ако успея да излъскам и предната част на корпуса, ще направя опит със събиране на старите чаркове в това число и стария лагер. Ще замреря хлабината(ако има такава). После ще повторя упражнението с новия лагер... абе ще я подхващам от някъде пък каквото излезе накрая!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

След известни проби и измервания установих, че кутията с износения лагер е карала с аксиална хлабина на вала 0,65мм, което е зверски много! Причината за тая хлабина е абсолютно ясна - износения лагер естествено.

Измерих също така и вала на кутията-донор. Оказа се че е със стегнатост. Стегнатоста, която измерих е близо 0,2мм. На мен лично ми се вижда много, но може би и толкова да трябва да е. Само дето не мога и на това да разчитам 100%, защото явно кутията е отваряна и преди това и не се знае знае ли се! :birthday:

За сега съм регулирал вала така, както звездите ми го говорят... измерих колко мога да деформирам гумената подложка, като с дървен лост напъвам пиньона. Оказа се че в зависимост от силата, с която го напъвам вала се измества от 0,15 до 0,2мм. От тук смятам че гуената шайба има гарантирана дегормация(ход) 0,2мм. Избрах така подложките на лагерната гривна, че при затваряне на корпуса на кутията гумената посложка да се деформира с 0,08-0,09мм. Тоест гарантиран натяг поне 0,08мм, като това означава, че гумата има още ход поне 0,12мм.

Ето по тоя начин меря:

3863713Z.jpg

Всичко това обаче, се притеснявам, че може да се разминава от стойностите, с които батките шваби сглабят тая кутия! :birthday:

За това моля, повече батки разбирачи да се включат в темата! Няма ли кой да изрови тая информация?! :birthday:

Редактирано от Митака
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А, не позна, нищо не е събрал Митака все още!

Понеже нямам бърза работа и чакам от някъде да излезе ценната информация за стегнатоста на тоя вал!

Ако се оправяш с немския, да видим в елса какво става...?

Ами въобще не се оправям с немския, но ако може все пак да видим какво става...! :blink:

А м/у другото реших да проверя как седят нещата с лагеруването на касетата на дифа. Избих външната гривна на лагера на капака на дифа и махнах компенсиращата шайба. После набих гривната без шайба и монтирах дифа на място. След това по познатата схема с индикаторния часовник измерих аксиалната хлабина. А тя се оказа с 0.3мм по-малка от дебелината на извадената компенсираща шайба т.е. има 0,3мм натяг.

3890243W.jpg

Редактирано от Митака
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А, не позна, нищо не е събрал Митака все още!

Понеже нямам бърза работа и чакам от някъде да излезе ценната информация за стех=гнатоста на тоя вал!

Значи аз пак нещо съм спал :blink:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

http://er4o.org/kris/elsa/ - това е цялата процедура по монтаж/демонтаж в ELSA на кухия вал.В началото изброяват частите, а от "add.1" започва самата процедура. Поразгледах набързо, но не видях такова замерване/хлабина която ти трябва. Може би има вероятност въобще, да го няма като замерване...
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За съжаление май няма нужното инфо. Просто е подробно обяснено как се разглобява всичко. Дали са и дебелините на зегерките които се монтират по вала. Но нищо по въпроса за настройка на валове или диференциал.

Благодарско за съдействието все пак! :steinigung:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На "първичния" вал има дадени замервания! За дифа не съм гледал, но щом в elsa не са дали замервания на "вторичния", значи човек не би трябвало, да се съобразява с тях по принцип... :steinigung:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Първичния вал е лагеруван на три лагера. Към съединителя(отпред) е обикновен сачмен лагер, а в средата и края е на ролкови лагери. Аксиално вала се позиционира от сачмения лагер. При него няма хлабини или стегнатости за настройване.

Играта е в настройката на втория вал и на дифа.

За дифа не съм гледал, но щом в elsa не са дали замервания на "вторичния", значи човек не би трябвало, да се съобразява с тях по принцип... :steinigung:

Грешиш. Това, което казваш е вярно, само ако вала е разглбен за смяна на синхронизатори, муфи, или зъбни колела и се сглоби със същите лагери. Ако се сменя лагер или самия вал (както в моя случай и двете) няма как да се пренебрегне настройката и подбора на дебелините на компенсиращите шайби. То ако нямаше нужда от настройка и ставаше без нея, въобще нямаше да има компенсиращи шайби. :flehan:

п.п. м/у другото сега като скролнах пак линка, който си дал забелязвам, че първичния вал въобще го няма на картинките.

Редактирано от Митака
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За първичния вал се дават замерваня при смяна лагер, не знам каква е логиката, а за вторичния си има замервания и доста подробни, само че са били в друг раздел(кой, да догледа)...+ бонус дифа....

http://kris.er4o.org/1/

http://kris.er4o.org/2/

http://kris.er4o.org/3/

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А! Ей тва вече е друга бира! :steinigung: Огромни благодарности! :flehan::wall:

На който не му се рови в линковете направо да кажа стойноста, която ми трябваше:

предварителна стегнатост на лагерите на вторичния вал - 0,15мм

предварителна стегнатост на лагерите на касетата на дифа - 0,3мм (толкова и измерих на работилия 20г. диф)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Адашче, гледам, чета и мед ми капе на душата, много е добре да се срещне човек дето обръща внимание на тез детайли при работата с кутийте, евала за труда, сега основното ми питане - Може ли да те търся при евентуално сменяване на болтовете на дифа, на небезизвестните кутий на А3, 1.6 двигатели... Занимаваш се с подобни услуги,евентуално, може би, дано :zustimm: .....???

Редактирано от Motty
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...