Jump to content

нулиране на грешките на климатроник


oooo

Recommended Posts

преди да си монтирам климатроника си поиграх с него в къщи

и сега е натрупал грешки

02.3 Вътрешен температурен датчик (плафон на тавана) – непостоянно отворен

03.3 Вътрешентемпературен датчик (датчик в таблото) – непостоянно отворен

04.3 Температурен датчик във въздухозаборника за свеж въздух – непостоянно отворен

05.3 Температурен датчик за външен обкръжаващ въздух – отпред – непостоянно отворен

06.3 Температурен датчик на охлаждащата течност на двигателя – непостоянно отворен

08.3 Потенциометъра на мотора на клапата за регулиране на температурата – непостоянно отворен

11.3 Потенциометъра на мотора на централната клапа – непостоянно отворен

13.1 Потенциометъра на мотора на клапата на /размразителя/ - постоянно отворен, *13.1 виж бележките към таблицата*

в момента работи като слънце, но грешките си седят и трябва да се изтрият

проблема е че нямам OBD на колата щото е 89 година

някой да има идея как да изтрия грешките?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

То не трябва да имаш OBD, а K-line и L-line . Огледай трябва да имаш 2 куплунга с по 2 гнезда бял и черен на цвят: http://audibg.com/forum/index.php?act=Attach&amp...st&id=19810 . Иначе някои от грешките ще изчезнат и сами ако няма проблеми със съответните датчици/клапи, но за другите ще ти трябва VAG-COM версия 311.2n със съответния кабел.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тези К-line и L-line са за достъп до компютъра на колата а той няма никаква връзка с климатроника монтиран допълнително. Ето това намерих в описанието на грешките: Достъп: Не изключвайте акумолатора или предпазител №21, т.к. паметта на климатроника ще се изтрие. Би трябвало с откачане на този бушон или сваляне на акумулатора да се изтрият.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

колата ми е от преди 2-те букси и K и L линиите :hilezh:

до 1990-та имат една букса до инжекциона и там с мигане се показват грешки

интересно че в този документ се говори само за L линия

никъде не е описана K линия

да не би K линията да идва от климатроника, а L линията от компютъра ?!?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Публикувано (Редактирано)
... няма никаква връзка с климатроника монтиран допълнително ...

е нали това се опитвам де - да има връзка :hilezh:

а тва с акумулатора не работи

и го пише:

RETRIEVING & CLEARING FAULT CODES

...

2) If a fault code exists, repair malfunction indicated. See

DIAGNOSTIC TROUBLE CODES table. After malfunction is corrected, clear

diagnostic trouble codes. To clear codes, VAG 1551 must be used.

Редактирано от oooo
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

След 86г. има K-line и L-line. Ако климатроника е слаган допълнително е друга работа, но и неговите сигнали директно се свързват към буксата за диагностика. Така, че за да изтриеш грешките ти е необходим САМО VAG-COM, версията, която съм написал по-горе. Това с лампата и кодовете е вярно, но важи САМО за двигателя. Ако е свързан читаво климатроника (в случай, че е поставян допълнително) ще се управлява без проблем с VAG-COM защото контролера на двигателя и климатроника са независими един от друг :) .

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това означава ли че ще може да се диагностицира климата дори ако нама ЕКУ , и би ли работил без връзка между тях?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Публикувано (Редактирано)

(макар и не задължително) е добре да има връзка с "ЕКУ"-то дето му викаш

и да е на карбуратор - пак е добре да има тея връзки

червена букса (в зависимост от годината - може и да е червена - двойна/тройна и единични 2 бели и зелена букси)

1. кога е пуснат климатика - жълто-черна

2. обратна връзка от двигателя - сиво-черна

3. температура на охладителна течност - жълто-синя

4. ниво на охладителна течност - синьо-бяла

5. kickdown - кафяво-черна

освен това

при 80-ките - клапа за празен ход - жълто-зелената - тази за компресора - аз го нямам това

TCM - незнам какво е - май при куатро - и това го нямам

Редактирано от oooo
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Първо искам да ти се извиня че пак ти разводнявам темата с моите дилеми, и да ти благодаря че все пак ми отговаряш :lol: .

Второ, е това нещо не го разбрах "...и да е на карбуратор - пак е добре да има тея връзки..."?

Като съм с карбуратор не ми е ясно дали ще тръгне климатроника без трите кабела към "engine contol module" (unit) =>ECM или ECU ( на маймуница ЕКУ :lol: ) най долу на схемата вдясно.(климата който искам да пусна е от кола отговаряща на дадената схема).

fig03.pdf

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

...

няма проблем :bia:

карбуратори имат клапан, на който да се свържа черно-жълтата - добре е да я има за да не се мъчи двигателя като включиш климата

а може и да е клапа за празен ход - жълто-зелената

не знам със сигурност, но скоро ще разбера

на карба е възможно да няма обратната връзка - черно-сива

зелено-синята се взима от бобината - това е за оборотите - стига до оборотомера :flehan:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

е, откъде да знам - не ги разбирам б4-ките :littleangel:

ВАЖНО! тогава трябва или да вземеш цялата инсталация за радиатора или да преправиш твоята, защото на б3 се управлява с +, а на б4 с маса

аз преправих моята, защото освен б3 съм и 90 и при мен е само един двигател на перката на радиатора и скоростите са "вградени" в него

при теб май ще е по лесно да я вземеш от б4-ката и да подмениш твоята

предполагам, че на 2-рата страница от това което публикува, е описана тази част с радиатора - там има едно отделно огромно реле на конзолата под волана, бушон 60А, сивата букса, реле 11, двустепенен датчик на радиатора, май и резисторната платка е различна - щото изглежда че с клима стават 3 скоростите на радиатора ... не съм сигурен точно

а виж и за вариант как да се върже с диагностичните букси (аз това ще гледам сега) за да може да си нулираш грешките и да не се разхождаш с тях

ама от къде ги намирате тея схеми на мичел, баси

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз по принцип си мислех да взема всички датчици, и моторчета заедно с инсталацията им :bia: и въобще цялата ел. инсталация на системата. Не разбрах само

за схемите - не ти харесват или не можеш да намериш такива ? В случай че е второто, заповядай http://www.autolib.diakom.ru/CARS2/index.html

Като стана въпрос за диагностичните букси, много искам да си изкарам такива за да имам връзка с контролните модули на ABS, air bag, (даже и темпомата има

предвидени кабели за диагностика), и най-вече климатроника. Та ето една схемичка за тях, как я разбираш ти дали ще стане без ECM.

fig11.pdf

Редактирано от asen_manolov
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Самите контролери са свързани "паралелно", така че би трябвало и сега да можеш да влизаш в контролера на АБС-а i tempomata ако е предвидена такава възможност. Просто трябва да имаш правилния кабел и правилната версия на VAG-COM. Ти пробвал ли си да вържеш към диагностичните букси VAG-COM? Ако изобщо нямаш диагностични букси вероятно нямаш контролери за управление на другите блокове. Все пак най-малкото ще можеш да влизаш в контролера на климатроника.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нямам диагностични букси изобщо, а контролери за другите екстри имам, защото всичко е слагано допълнително и е от коли след '92 така, че коя версия на VAG-COM ще ми е необходима ?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нямам диагностични букси изобщо, а контролери за другите екстри имам, защото всичко е слагано допълнително и е от коли след '92 така, че коя версия на VAG-COM ще ми е необходима ?

Зависи много и от кабела, но или 311.2 или 409.1 (май беше) на VAG-COM за по-старите коли. Аз лично ползвам версия 311.2 и кабела съм го правил за сериен порт (RS-232), но съм го пробвал и на лаптоп с USB-RS-232 преходник и работи.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...