Jump to content

СИНТЕТИКА??? Пълна?? 100%??????


Recommended Posts

Синтетичното масло е създадено като алтернатива на минералното. То не се добива от нефт. Първото синтетично масло (и дори синтетично гориво) е създадено за нуждите на немската армия през Втората световна война, тъй като немците не са притежавали достатъчни запаси от нефт.

Полу-синтетичните масла са пуснати на пазара пред 1966 г. Едно масло е полу-синтетично, когато съдържа не повече от 30% синтетика. А какво става ако съдуржат 32% например???? Някой задавал ли си е този въпрос?

Синтетичните моторни масла се състоят от изкуствено синтезирани съединения и в момента заемат по-големия дял от пазара на моторни масла, въпреки по-високата си цена, тъй като те предлагат повишени експлоатационни качества. Те са пуснати на пазара през 1973 г.

Минералните, синтетичните и полу-синтетичните масла според Американския Петролен Институт (API) се класифицират в 5 основни групи базови масла. Базовите масла имат само смазващи и охлаждащи функции и към тях производителите слагат добавки за да бъдат придадени и почистващи,анти-корозионни и за да бъде подобрено поведението на маслото при високо налягане. Добавки могат да се сложат и за да се намали пененето на маслото при работещ двигател, както и за промяна на други физични и химични свойства и характеристики. Петте основни групи са следните:

1. API Group I base oil: Добиват се чрез фракционно дестилиране на петрола. Използва се разтворител за да премахне восъка от маслото.

2. API Group II base oil: Добиват се от базово масло от Group I, което след това се хидрокрекира за да се пречисти допълнително.

3. API Group III base oil: Получават се при по-нататъшно хидрокрекиране на GROUP II или хидроизомеризация на остатъчния восък (суб-продукт от процеса на премахване на восъка). Маслата от тази група имат подобни характеристики като маслата от група 2, с тази разлика, че имат по-големи вискозитетни индекси.

4. API Group IV base oil: Това базово масло се състои от полиалфаолеини.

5. API Group V base oil: Тази група е групата на всички останали масла. Това се полиолните естери, полилакиловите гликоли, перфлуороалкилите.

Маслата, произведени от групи I, II и III се наричат минерални, а тези от IV и V се наричат синтетични. Все пак има продукти от група III, които се продават като СИНТЕТИЧНИ! Това е довело до съдебен процес, в който една голяма компания (EXXON MOBIL) съди друга (забележете: CASTROL!!!) за продажба на продукт, който не е синтетика т.е. не е масло от IV или V група. Съдът допуска този продукт на пазара, тъй като за синтетично масло няма конкретно определение. Синтетично е масло, което се добива по синтетичен път, без да се уточнява как. Маслата от Група III предлагат подобни вискозитетни индекси както при маслата от група IV и V, но са на по-ниска цена.

За това "синтетиката" от група 3 си е спечелила прозвището "КОМЕРСИАЛНА СИНТЕТИКА" :hilezh:

Но да речем MOBIL 1 си държат на Група 4 и 5 и маслата MOBIL 1 са с полиалфаолеин+ два естера.. :respekt:

Колкото до това дали маслата на пазара са от група 4 или 5 - ами много от тях НЕ СА!!!! Много са група 3.... Динозавърски сос.. "преварен" няколко пъти....

Проверявайте от време на време http://superoil.hit.bg

Редактирано от SpeedyMan
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами нищо, просто проверявай каква е синтетиката, която продаваш. В сайта на CASTROL понякога пише от какво е направено съответното масло, поне ти да си знаеш :blackey:

Примерно 10W-60 е двойна естерна синтетика, Група 5.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Няма защо :blackey:

Просто много се дразня когато видя етикет СИНТЕТИКА на масло от Група 3.... по-добре е да му напишат КРУШОВА ЧОРБА, или Динозавърско тройно преварено :flipoff:

В крайна сметка това е подлъгване на крайния потребител от някакви си маркетингови специалистчета!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Но да речем MOBIL 1 си държат на Група 4 и 5 и маслата MOBIL 1 са с полиалфаолеин+ два естера.. :respekt:

Кои от маслата на Мобил са с два естера и въобще с естери? - Предполагам серията с жълти капачки?

Не можах да намеря такава информация?

Интересно ми е по специално 5W50 ?

Редактирано от dwd
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Кои от маслата на Мобил са с два естера и въобще с естери? - Предполагам серията с жълти капачки?

Не можах да намеря такава информация?

Интересно ми е по специално 5W50 ?

MOBIL 1 включително и 5W50 е три-синтетично - има три синтетични базови масла:

1. Група 4 (полиалфаолеин)

2. Естер от група 5

3. Друг естер от група 5

Ако не попаднеш на менте, това масло е много жестоко... то е и избора ми за тази година. Вече 400 км. карам с такова :hilezh:

Колата се държи много добре, а звукът е много мазен 8)

Но все пак е рано да го хваля.. все пак е само на 400 км. пробег... нo нивото не е спаднало :bia:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

MOBIL 1 включително и 5W50 е три-синтетично - има три синтетични базови масла:

1. Група 4 (полиалфаолеин)

2. Естер от група 5

3. Друг естер от група 5

Ако не попаднеш на менте, това масло е много жестоко... то е и избора ми за тази година. Вече 400 км. карам с такова :wall:

Колата се държи много добре, а звукът е много мазен 8)

Но все пак е рано да го хваля.. все пак е само на 400 км. пробег... нo нивото не е спаднало :blink:

Никъде не намерих информация, да има естери в това масло и въобще в Мобил. Дай линк да прочета, че има естери в това масло? След като се рових в нета разбрах, че има естери в Кастрол Магнатек и в мякой масла на Мотул.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На бутилките с MOBIL 1 отзад пише "Tri-Synthetic". Това е патент, а този патент е описан примерно тук: http://www.freepatentsonline.com/20030109389.html

или тук: http://www.ford-trucks.com/forums/87280-mo...-synthetic.html

Редактирано от SpeedyMan
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Според мен няма естери в това масло. Чети внимателно 2-я линк. Аз поне това разбрах с по-скромните си познания по англииски. Няма и информация на сайта на мобил. Това е нещо с което трябва да се гордеят а не да го крият.

Най-интересното е, че Кастрол имат естери само в Магнатек серията, а не в ЕДГЕ, която се води по-висш клас масло. :hilezh:

Някакви Англииски масла има на пазара с естери и Мотул. Това е!

Явно никой не иска да караме вечни Аудита.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

По първия линк:

This invention describes a blend of three base stock fluids, a PAO, an alkylated aromatic and a aromatic ester that synergistically improve the solvency for industrial lubricant additives such as oxidation and rust inhibitors, extreme-pressure/antiwear agents, metal deactivators and the like. The blend also has excellent hydrolytic stability plus improved dispersancy and resistance to deposit formation without degrading demulsibility.

По втория линк:

04-24-2002, 02:00 PM

jimandmandy

Postmaster Join Date: Jun 2001

Location: Running Springs CA

Posts: 3,279

Mobil 1 Tri-Synthetic? Yes I did. I sent the e-mail from the "contact us" on that page.

My first stop, however, was the Material Data Safety Sheets, that are required by law. Most oil companies list ingredients there. Only the zinc anti-wear additive was listed in this case. These ingredients are no trade secret, any big oil or chemical company has a lab that could figure out what is in it. Anyway, they were informative on the phone.

Here is the answer as given by the nice folks at 1-800-ASK-MOBIL.

There were, and still are, three main ingredients in Mobil 1 motor oil. The difference in "SuperSyn" is the additive package for API SL.

Polyalfaolefin (PAO)

Esters

Alkylated Napthilates

There you have it!

Пич, МОБИЛ 1 се налива заводски във всички нови автомобили на PORSCHE, MERCEDES-BENZ AMG, ASTON MARTIN. По първия цитат от първия линк се твърди, че три-синтетичното масло има подобрена разтворимост на добавки като ръжда, добавки против износване, метални деактоватори и т.н.

Ако те притеснява това, че на етикета не пише че има естери, то навсякъде пише TRI-SYNTHETIC - т.е. има и естери!!!

6.JPG

1.jpg

2.JPG

3.JPG

4.JPG

5.JPG

Редактирано от SpeedyMan
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами нищо, просто проверявай каква е синтетиката, която продаваш. В сайта на CASTROL понякога пише от какво е направено съответното масло, поне ти да си знаеш :hilezh:

Примерно 10W-60 е двойна естерна синтетика, Група 5.

:bia: Страхотно масло е! Вече 3 смени съм с него и няма да го сменям!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

5W-50 e за предпочитане през зимата и през лятото - за цялата година, аз карам само с такова. 10W-60 е прекалено гъсто за тези двигатели, особено зимата.

Всъщност CASTROL не са публикували HTHS параметрите при 150 оC, не може да се каже какъв филм прави по лагерите - интересно ми е разликата между MOBIL 1 5W-50 и CASTROL 10W-60 точно в този параметър

Освен това за 10W-60 пише "di-ester booster", което ще рече че има добавка на di-ester ( http://129.35.64.91/bpglis/lubtds.nsf/tech...61?OpenDocument ), но предполагам че е само процент. Не се знае какво е основното масло, а вероятно то е от група 3

Редактирано от SpeedyMan
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Защо да е? Ако моторът е здрав и не го гори - какъв е проблема? Аз предпочитам 5W-50 или 10W-60 (ТЕЗИ МАСЛА СА ПО-ГЪСТИ от ХХW-40, XXW-30) за моята кола защото АВАНТ държи винаги повече обороти. Особено на магистралата.

Иначе MOBIL 1 си има доста добри добавки против износване, както и за почистване и т.н. Все пак ако колата има проблем с двигателя маслото не може да я ремонтрира.. само може да я защитава.

Редактирано от SpeedyMan
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако някой приятел си търси авант ша го пратя да купим твойта...

Ще ти направим оферта, която неможеш да откажеш :hilezh:

Обичам офертите :hilezh:

A между другото маслото на BMW M5 и Z8 e "CASTROL 10W-60 TWS Motorsport"

Специално одобрено от BMW през март 2000 г.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Обичам офертите :hilezh:

A между другото маслото на BMW M5 и Z8 e "CASTROL 10W-60 TWS Motorsport"

Специално одобрено от BMW през март 2000 г.

Знам...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Хмм, а дали 100% синтетиката е толкова хубаво нещо? Или като всичко ново прехвалено след години ще бъде отречено? :respekt:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

По-скоро не става колега. Не си прави експерименти, но все пак може да се консултираш със сервиз на АУДИ.. предполагам, че няма да ти го препоръчат... но все не мисля че ще му се отрази зле на лагерите на мотора :hilezh:

Обаче за другите части, които маже - не съм сигурен...

Ако държиш да пробваш MOBIL 1 с някой друг вискозитет и с 505.01 ето сайта на официалните вносители за България: http://www.omnicar.bg/

За сега обаче май няма MOBIL 1 с 505.01

Редактирано от SpeedyMan
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Виждам че сте навътре със маслата,та бих ве помолил да споделите мнение за MOTUL SPECIFIC 505.01 5W40.Пише че е 100% синтетика,ма каква?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Speedyman, изобщо мислиш ли че на някой му пука какво има в маслото? А и това дали има някакво значение изобщо?

И не ми отговори за НЕДОСТАТЪЦИТЕ на пълната синтетика. Нали не мислиш че е идеална.

Също така ми е интересно защо отговори на колегата за този МОБИЛ че

По-скоро не става колега.
за помпа дюза а не му каза че направо е ЗАБРАНЕНО което е правилния отговор. :hilezh:
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В началото пълната синтетика се е използвала само за състезателни цели т.е. караш около 200 км и след това разглобяваш двигателя. Тя си е била почти чисто базово масло от група 4 - полиалфаолеин. В нея нямало чак такива добавки за почистване, нямало и толкова добри добавки против износване, както и добавки против образуване на ръжда и най-важното: ПОЛИАЛФАОЛЕИНЪТ в чист вид не "полепва" по метал - като спреш мотора всичкото масло се изтича и триещите се повърхности остават без масло..... Това е ЛОШО при старт на двигателя защото в началния момент няма масло по лагерите и валовете и повдигачите... абе моторът се износва. Е, за състезания няма проблем - двигателя не се гаси.

След това започват да се разработват добавки и разни синтетични базови масла от група 5 - естери и т.н. Смесени с полиалфаолеин се премахват всички гореспоменати недостатъци на базовото масло от група 4. На това са заложили MOBIL 1. Лично аз направих един много прост тест: като отворих тубата си потопих пръста в маслото. След това НЯМА ИЗМИВАНЕ. Абсолютно!!! С веро, сапуни кво ли не!!! НЯМА ИЗМИВАНЕ!

Гарантиран добър старт даже и ако колата не е карана с месеци!!! Да не говорим за по-добрите свойства на изпомпване на това масло (при палене на двигателя то достига няколко пъти по-бързо до валовете и лагерите отколкото полу-синтетиката и минералното!)

Ще кажете: ами защо да карам с пълна синтетика?

Отговорът за мен е: Защото това масло след 10000 км. си остава почти толкова добро, колкото е в момента в който го наливате в колата. По-добро е при тормоз, не настъпва "пробив" в свойствата му като загрее над 150 оC .. все неща, които други продукти не могат да осигурят!

Колкото до дюза-помпата, не знам защо да не може да се нарпави такава синтетика.

Иначе MOBIL предлагат SYNT S special V, специално разработено за 505.01

MOBIL SYNT S special V 5w-40.pdf

Само дето това не е пълна синтетика :flehan:

Пише че е предназначена за там където се изисква 505.01 - гаранционни сервизи и т.н. - т.е. конвенционално масло, на синтетична основа. A3/B3 само. Смятам че това масло е ENTRY LEVEL, изглежда като от миналия век :)

Не вярвам да е по-добро от MOBIL 1 :)

MOBIL 1 пък пише че надвишава всички изисквания на автомобилните производители.. така че аз лично не мога да дам категорично мнение дали пълната синтетика MOBIL 1 става за дюза-помпа или не! Това го знаят от VW, знаят го и от MOBIL. Все пак MOBIL 1 е А3/B3/B4 ;)

Колкото до това, дали на някой му пука какво има в маслото - ами на мене ми пука.. А и като гледам на доста хора им пука с какво карат.

Редактирано от SpeedyMan
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Guest
Темата е заключена и Вие нямате право да коментирате в нея.
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...