Jump to content

Къде се намира долната помпа на съединителя?


Recommended Posts

Днес на пътя между Дюни и Созопол почна да ми отделя педала на съединителя все по-надолу, добрах се до Черноморец, където съм отседнал и хвърлих един поглед - явно е горната помпа на съединителя, няма почти никакво съпротивление, но все пак да попитам каква е вероятността да е и долната помпа и най-вече къде точно се намира, щото се завирах отдолу и гледах, без да махам кората, а само лявото колело (откъм шофьора), но явно не съм гледал където трябва, или достъпа е по-труден, та моля който знае да ме насочи къде да гледам, да я проверя и долната помпа като съм тръгнал да сменям.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Долната помпа е в скоростната кутия. Тя директно притиска слънцето на притискателния диск посредством рамо и лагера на съединителя. Сигурно проблема ти е в горната :respekt: Не ти се връща педала на съединителя ли? Ако е така опитай да напомпаш, но с ръка съединителя като натискаш и връщаш бързо педала до горе. Това обикновено помага. Предполагам, че си проверил спирачната течност защото горната помпа е вързана към казанчето отгоре (мисля) и ако е малко течността може да прави мизерии, но пък би трябвало да ти светне лампата (!) .

Редактирано от VBI
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сигурно, но да проверя за всеки случай. Мислех, че е монтиран на скоростната кутия хидравличен цилиндър, както на мерцедес 190 примерно. Там няма как да не се види, но тук е по-шибан достъпа отдолу.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тя пак подобно е монтирана, но е вътре в кожуха и не може да я погледнеш. Мисля, че имаше някакъв щифт, който като се махне може да се издърпа, но не съм сигурен дали това може да стане когато е монтирана скоростната кутия (на място).

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря ти, VBI. Точно така, педалът почна да не връща догоре и почна да отделя по-надолу и накрая остана почти без амплитуда на движение, та 10-на км гледах да не превключвам, щото докато паркирах съвсем до долу слезе. Педалът е свързан с помпата, движи се свободно с ръка, помпата няма абсолютно никакво съпротивление, заминала е явно. Има течност в казанчето догоре, малко по-надолу е маркучето за съединителя, тъй че не е в нивото проблема.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Горната помпа се обезвъздушава най-добре като при натиснат педал на съединителя отвиеш леко щуцерчето на тръбичката отдолу докато не протече леко спирачна течност. След това завиваш добре щуцера, помпаш няколко пъти и пак в долно положение на педала отвиваш. Това го правиш 2-3 пъти. Само внимавай защото спирачната течност е много агресивна и трябва да сложиш нещо (парцал примерно) под металната тръбичка отдолу за да не ти тече директно в колата. След като го направиш това, опитай както ти писах по-горните постове на ръка БЪРЗО да натискаш и връщаш до горно положение педала на съединителя. Това би трябвало да оправи работата.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не е задължително да ти е заминала помпата, сега в тия жеги, ако си давал ръчки и по интензивно си ползвал спирачките може да ти е позавряла спирачната течност, а при завиране се отделят мехурчета които пълнят системата с въздух и се получават такива бъгове, аз след едно идиотско качване на Витоша по същия начин останах горе без съединител, и бях решил да сменям помпа, но след кратки консултации с хора патили ми казаха само да обезвъдуша и наистина тва се оказа. Пробвай на първо време само с обезвъздушаване.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За малко да се окажеш прав, и аз се надявах на това малко, та развитието е следното - сутринта като отидох при колата помпата си работеше нормално и съединителя си отделяше, ама за всеки случай си викам да пробвам с обезвъздушаване, и като текна малко спирачна течност се върна старото положение - помпата изобщо не смуче и не нагнетява спирачна течност. Даже и не тече кой знае колко течност. Пробвах да я сваля, двата болта се махат лесно, но е захваната и за педала и трябва да свалям някои работи да се отвори достъп, като понамалее жегата ще сляза пак да пробвам, ако някой знае как се откача буталото на помпата от рамото на педала и го напише ще ми помогне много. Сега един колега от форума ми каза, че щуцера за обезвъздушаване бил от към страната на въздушния филтър върху скоростната кутия.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Действително е там, но не знам как ще го достигнеш щуцера за обезвъздушаване. Може би имаш боклуци в горната помпа и се запушват клапанчетата (на буталото има много фини отвори, които се затварят от една шайба (пластина) еднопосочно) през които засмуква спирачна течност. Ако не иска да засмуче спирачна течност пробвай да откачиш маркуча от казанчето на спирачната течност (само внимавай да не му счупиш тръбичката) и надуй в самия маркуч - ако има боклук би трябвало да премине и да заработи пак помпата. Все пак, не знам колко голям е вече проблема, но е добре да не разглобяваш много-много за да не стане някой сакатлък. По-добре остави ремонта за като се прибереш ако е възможно. Иначе по-добрия вариант е да намериш нова помпа и направо да я смениш, а не да ремонтираш тази. Може някой колега от морето да ти намери нова помпа и да ти я донесе примерно :hilezh:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А, разбира се за никакъв ремонт не става дума, а за смяна с нова, за което трябва да демонтирам тази. Затова се чудя в момента как става отделянето от педала на съединителя, но след малко отивам пак да се мъча. Утре ще отида до Бургас с автобуса да купя нова помпа.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Развитието до момента е:

Намерих щуцера за обезвъздушаване, няма нужда да се маха кората, но аз все пак я махнах за проба, достъпът отдолу е зад полуоската, щуцера стърчи настрани от скоростната кутия откъм шофьорската страна;

проблема ми не е от обезвъздушаване; след като стои известно време, помпата проработва. Собственикът на хотела, в който съм мисли че проблема е в долната помпа, синът му и аз смятаме че е от горната, тъй като изобщо не нагнетява спирачна течност, след второто отвиване от щуцера почти не изтича масло, а педалът няма никакво съпротивление.

Мисля, че разбрах как се откача буталото на помпата от педала на съединителя, ако е така както си мисля утре ще пиша.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Публикувано (Редактирано)

Горната помпа беше, сега пиша вече от София, след като я смених онзи ден и обезвъздуших съединителят почна да си отделя нормално. Сега по-подробно за ремонта, че може да помогне на някой в бъдеще.

Първо се точи спирачната течност като се откачи горния край на маркуча към помпата от казанчето и се пъхне друг маркуч с дължина около метър, края му се оставя в някоя бутилка от 0.5 л примерно. В купето се махат първо долното рафтче, после още една пластмаса над педалите да се освободи място. Те са на болтчета 8 мм. От външната страна оста на педала на съединителя се държи на една зегер-шайба, която може да се махне и с пръсти, избутва се просто и се отмества педала малко встрани, за да се открие малко повече място. За целта човек трябва да легне върху прага на вратата като "мост" като глава е ниско долу. Разкача се долния край на маркучето от казанчето на помпата. Горната част на оста на помпата се държи за оста на педала на съединителя посредством щифт между П-образно рамо с една зегер-шайба, която се маха лесно. Щифта се избутва, на негово място по-добре щеше да е болт с гайка, щото слагането му обратно отнема много усилия и много псувни, става пипнешком, като или се сложи един болт в дупките и после се избута, да има представа човек как да улучи дупките, или част от щифта трябва да е в дупката и да натиска, докато се търси. Не знам дали го обясних разбираемо. Това П-образно рамо се сваля от старата помпа и се навива на новата, като има една гайка 10-мм за ограничител. В зависимост къде на оста на помпата ще се остави тази гайка зависи къде че зацепва педала на съединителя. Но не съм правил експерименти, навих гайката на новата помпа където беше и на старата. Помпата се закрепва с два болта шестограни 6 мм, а отдолу се завива тръбичката към долната помпа. Има два вида помпи, едната права, другата Г-образна при резбата за тръбичката, правата е с каталожен номер 4А0 721 401, а Г-образната е 4А1 721 401. Пиша го, защото в Аутохит Бургас успяха да ми открият каталожния номер само на правата помпа, която не става за мойта кола. Трябваше да звъня в София на приятел, да ми открие правилния каталожен номер. В крайна сметка със зор успях да открия налична помпа благодарение на колегата Весо (shveda), който си оставил телефона в темата "Ауди Бургас" - насочи ме към магазин, в който имаше помпа, имаха и ЕТКА и веднага я откриха, за съжаление на много, много неприятна цена - 190 лв. В Аутохит за правата помпа ми казаха 66 лв. Тази за 190 лв е Sachs, но на нея пише BOGE. Старата ми е същата, сменяна от предишния собственик на колата преди около 2 години. В монтажа на помпата най-гадно е вкарването на щифта в П-образното рамо и оста на педала на съединителя. След това се слага зегер-шайбичката. Следващото гадно нещо е обезвъздушаването. Щуцера се намира отстрани на скоростната кутия, до него има друга тръбичка, а върху самия щуцер има калпаче. Достъпът до щуцера е меко казано труден. Без канал не става, почти невъзможен е достъпа. Ключето е 11 мм. Някой трябва да помпи педала на съединителя и то доста, трудно стана обезвъздушаването.

Сега си мисля доколко е нормално през 2 години да се сменя помпа за 190 лв. Дали проблема не е някаква скапана полска спирачна течност, от която съм доливал. Дали не е по-добре да се пробва варианта с жигулови гумички.

Редактирано от JohnP
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Евала за описанието колега - мисля, че ще е полезно на доста хора :rolleyes: . Колкото до гумичките - май си прав, да се дават 190лв през 2 години е малко неприятно :respekt: . При мен проблема с потъването на педала съм го решил с поставянето на допълнителна мека пружина м/у педала на съединителя и бушонното табло. По този начин педала винаги се връща до горе и това като превантивна мярка помага на помпата да работи нормално. Това пак явно е някаква "детска" болест на Аудитата защото на предишната ми 100-ца (С3), го имах абсолютно същия проблем и го реших с поставянето на обикновена пружина. Тази кола като я купих преди 2 години (вече я карам 3-та) почти веднага ми направи същия проблем с пропадането на педала на съединителя и веднага му сложих допълнителна пружина. Засега да "чукна на дърво" всичко е ОК. Самата пружина съм я взел от настолна лампа за бюро - от тези дето се чупят на няколко места и на всяка сгъвка имат по 2 пружини. Засега работи добре и не ми е по-твърд педала (забележимо) заради пружината.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Днес на пътя между Дюни и Созопол почна да ми отделя педала на съединителя все по-надолу, добрах се до Черноморец, където съм отседнал и хвърлих един поглед - явно е горната помпа на съединителя, няма почти никакво съпротивление, но все пак да попитам каква е вероятността да е и долната помпа и най-вече къде точно се намира, щото се завирах отдолу и гледах, без да махам кората, а само лявото колело (откъм шофьора), но явно не съм гледал където трябва, или достъпа е по-труден, та моля който знае да ме насочи къде да гледам, да я проверя и долната помпа като съм тръгнал да сменям.

Колега има помпа за теб (нова) ;)

Пуснал съм тема в купува продава... :hilezh:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Евала за описанието колега - мисля, че ще е полезно на доста хора :hilezh: . Колкото до гумичките - май си прав, да се дават 190лв през 2 години е малко неприятно ;) . При мен проблема с потъването на педала съм го решил с поставянето на допълнителна мека пружина м/у педала на съединителя и бушонното табло. По този начин педала винаги се връща до горе и това като превантивна мярка помага на помпата да работи нормално. Това пак явно е някаква "детска" болест на Аудитата защото на предишната ми 100-ца (С3), го имах абсолютно същия проблем и го реших с поставянето на обикновена пружина. Тази кола като я купих преди 2 години (вече я карам 3-та) почти веднага ми направи същия проблем с пропадането на педала на съединителя и веднага му сложих допълнителна пружина. Засега да "чукна на дърво" всичко е ОК. Самата пружина съм я взел от настолна лампа за бюро - от тези дето се чупят на няколко места и на всяка сгъвка имат по 2 пружини. Засега работи добре и не ми е по-твърд педала (забележимо) заради пружината.

Къде точно и как я фиксира пружината? Старата помпа като я отворих гледам, че пружината по принцип е доста яка, трудно се натиска навътре, с какво точно помага на помпата допълнителната пружина?

Колега има помпа за теб (нова) :unsure:

Пуснал съм тема в купува продава... :hilezh:

Видях колега и си мислех за твойта помпа, но тя май е правата, не с Г-образния край, а пък така или иначе трябваше да ми я пращаш по някакъв начин до Черноморец.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Къде точно и как я фиксира пружината? Старата помпа като я отворих гледам, че пружината по принцип е доста яка, трудно се натиска навътре, с какво точно помага на помпата допълнителната пружина?

Видях колега и си мислех за твойта помпа, но тя май е правата, не с Г-образния край, а пък така или иначе трябваше да ми я пращаш по някакъв начин до Черноморец.

Пращането не е проблем, ако желаеш ще изпратя подробни снимки за да се консултираш с майстор...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Къде точно и как я фиксира пружината? Старата помпа като я отворих гледам, че пружината по принцип е доста яка, трудно се натиска навътре, с какво точно помага на помпата допълнителната пружина?

Тази пружина се слага допълнително - т.е. по самата помпа нищо не се пипа и връща самия педал и респективно се качва и стержена на помпата защото са закрепение с щифт един за друг. На педала на съединителя се пробива странично дупка 3мм за да може да се мушне единия край на новата пружина. Другия край на новата пружина се закача странично (вдясно) на кората на бушонното табло. По този начин педала винаги се връща в горно положение. От страна на бушонното табло не е нужно нищо да се дупчи - просто пружината се закрепва странично (между витките) за въпросната кора. По този начин много удобно се регулира необходимото усилие (просто се премества напред-назад по витките пружината) с което да се връща педала, без от това да е по-тежък самия педал. Просто трябва да се внимава когато се закрепва пружината към кората на бушонното табло да не опира никъде по токовете и да направи късо. Бих снимал как съм го направил, но трябва да сваля долната кора за да се види по-хубаво.

Редактирано от VBI
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 years later...

Преди няколко дни замина и тази помпа, сменена с чисто нова преди 2.5 г. Този път купих само гумички за 14 лв, смених ги, обезвъздуших и си работи перфектно. Освен това сега в София ми казаха цена стотина лв за нова помпа, а не 190 лв, колкото беше в Бургас.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Именно, две помпи чисто нови за по 2 години да изкарат - не е нормално изобщо. Явно ментаци, а нищо няма в тях особено че да струват 190 лв. Вътре буталото е пластмасово с две гумички, цилиндър от алуминиева сплав и пружина. Нека който закъса с тази помпа да знае, че може да смени само гумичките, няма смисъл цялата помпа. Магазинчето е на Цар Симеон, близо до Ботев, май на първата пряка от Ботев към Опълченска. Тия дни ще снимам ментака и ще пусна снимките.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да, на нова помпа може да се сменят само гумичките. На стара помпа обаче не е добра идея, защото обикновено цилиндърчето е цялото в язви и корозия и новите гумички заминават за нула време - най-малкото поне трябва да се шлайфа старото цилиндърче преди смяната им.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 weeks later...

Преди няколко дни замина и тази помпа, сменена с чисто нова преди 2.5 г. Този път купих само гумички за 14 лв, смених ги, обезвъздуших и си работи перфектно. Освен това сега в София ми казаха цена стотина лв за нова помпа, а не 190 лв, колкото беше в Бургас.

Здравей,колега! Би ли споделил от къде купи гумичките и какви са.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 month later...

Здравейте, моята помпа (горната) все още работи , но протече. Много неприятно цапа. И дали може да тече от друго място,помпата и педала са омазнени.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...