Jump to content

В търсене на нов типтроник


zafirovp

Recommended Posts

Здравейте колеги,

След 6-7 години в мойте ръце, отделно 300 или 400 000 км (още 2008ма се губят) имам първият сериозен проблем с колата. Изненадан съм колко добре са направени тези коли, даже преди месец смених оригиналните носачи със щампа 04.

Всичко започна със зверско ритане от 2ра, и под зверско имам предвид такова което буквално ти удря главата във волана. След няколко дни колата не вдига повече от 3та. В Ауди са категорични че кутията е смляна, не знаят какво точно, но по техни думи няма смисъл да я отварят даже.

След няколко седмици се връщам в България и бих ви помолил за съвети какво да гледам, докато избирам кутия пълен комплект? Има ли какво да се погледне, за да се разбере състоянието на кутия без колата да пали? Каква сума вървят и има ли смисъл да проверявам колата донор за реални километри в Порше?

Sent from my iPhone using Tapatalk

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Единия вариан е да направиш пълен ремонт на твоята за около 3 бона с труда, другия е втора ръка за около 1000-1500 с труд и масло. :)

Втора ръка кутия си е на късмет, но ако все пак решиш, пиши ми. Имам две кутии, ще ти дам и рамите ако искаш да погледнеш километри :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако си намериш донор на под 250к км - си ти! 

По-бързо, по-лесно, по-сигурно.

 

Това с ребилд-а за 3к го играх... и не е оферта. Може да не съм уцелил на майстори (макар, че са едни от най-популярните тук във форума), може и майсторът да не е имал късмет (ребилднатата кутия издържа всеки път по 1 седмица, после ремонт гаранционно няколко седмици и после пак 1 седмица се кара и пак се прави и така), ама за 1000 лв и 1 ден работя си реших проблема накрая.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Кои са тия форумни майстори, които не могат да ти я рециклират тая кутия? Тя е толкова ясна, че няма на къде, прави се и кара по 250к км. Каква файда има да си купи кутия, която да роди утре по същия начин. Тия коли всичките са милионници вече, нещо под 6-700к изобщо дали влиза в България не знам, първите са по на 14 години, последните на 10...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Te не са форумни майстори, но в ерата, в която моята кутия роди, най-популярни бяха тези в малинова долина. От тогава нещата може да са се променили, не съм се интересувал много по темата :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Какво толкова не може да се направи по тая кутия, да не е ракетна наука? По какъв начин умира след ремонта ми стана интересно?

Аз лично мисля, че рециклажа е по-добрата опция най-малкото защото после ще караш по-малко амортизирана кутия и комфорта ще е на друго ниво. Моя автомат примерно е на 300к, вероятно масло никога не е сменяно и сега откривам, че ме дразни как понякога сменя малко по-грубо между паркинг D и R. С ребилдната кутия тоя момент и други подобни трябва да отсъства.

Ако е за продан колата втора ръка определено е по-добре, обаче ако се планират 50к и нагоре пробег...дърти са вече тия коли. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Надявах се все някоя катастрофирала на 100-150к да има по моргите. Тука ми предлагат за 1500€ за втора ръка. Мойта ако е скъсала вал изобщо става ли за рециклиране, не е ли всичко на салата?

Sent from my iPhone using Tapatalk

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Всичко се рециклира. И аз разсъждавах като @N1995 & @DLS ама явно е сметка без кръчмар.

Не казвам, че не е опция, ама трябва да си намериш точните хора за точната работа. И да си готов, че все пак нещо може и да не е оправено като хората и да те остави на път, точно когато най-малко искаш ... 2 пъти. 

 

1500 евро са си цифра. Аз си намерих за 1000 лв от шлеп на 250к и се държи добре последните 30к

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Как знаете на колко км е кутията втора ръка? Ами ако и тя е правена? Отделно 1000лв кутия + 300 сваляне качване + ослужване 3-400 и къде отиваме?  Лично според мен трябва да е доста евтина втората ръка за да си струва наистина. Ако мога да пробвам някоя на 200-250к и ми хареса как се държи бих купил и по-скъпо, обаче на сляпо не ми се плаща повече от половината сума за ремонт.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За това и цената на кутия втора ръка e <10% от цената на нова :)

Аз ако съм сигурен че кутията е на 200к и няма да даде проблем, (защото може и на 100к.км да даде дефект) няма да я давам за 800лв :D

Най-малкото ще си я запазя за черни дни :D

 

Редактирано от pe6koo
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Категорично е по-добре да си рециклираш кутията. Ако сте ходили при разни некадърници, сори. Спокойно ако иска някой да иде в Пила Р да му я оправят. @kainy си е оставил неговата там за същата процедура + смяна на веригите. Оставяш пари, но караш кола, на която можеш да разчиташ. Като вземеш на пешко кутийката за 800лв да спестиш някой лев, като сложиш 200лв щото са ти направили бати офертата труд, 400лв масла и тн. + разни дреболии там - 1500лв. и пак почваш да се чудиш ще те върне ли от морето. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Прав си ама като как да разбере човек дали като даде пари за рециклиране като за три кутии втора употреба ще му оправят кутията за повече от 1000км.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ще се радвам някой с пълно рециклиране на кутия да сподели успешен опит....след поне едни 50-60к км.

Да уточня за троловете - рециклиране на кутия не е смяна на торк конвертор, кабелаж или някой друг соленоид.

 

Редактирано от robobug
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Като стане ще казвам, с уговорката обаче, че на моята ще слагам усилени дискове както на кутията, така и на хидрото, че да държи на около 650нм.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И вала ще го сменям, но не съм говорил специално с майстора за тях. Реално май няма да сменям само соленоиди, ако някой не е за смяна. Всичко друго заминава и каквото може да се подсили ще се подсили.

 

Засега не смятам да слагам хибридно, но искам да я стабилизирам на около 300кс, а сега е на около 280 и вече втори диференциал изяжда и за 60-70 000км изтормози кутията (40-тина още преди тези беше на старата А6-ца, която беше мапната до към 250кс), въпреки че сигурно можех да си я търкалям още 30-тина км без да ми създаде сериозен проблем. Така че смело мога да твърдя, че тези типтроници са си супер :)

 

Иначе за дилемата, която се обсъжда горе, реално рециклажа е най-добрата опция, ако кутията не е смляна отвърд реставрация. Вече доста хора ги правят, частите се намират на добри пари и далеч не е ядрената физика която я изкарваха едно време. Ако не се бърза и се слагат качествени части, не трябва да има проблеми. Проблема е че най-често хората не правят пълен ремонт на кутията, а частичен и после - що не сработва добре... Мислех си за втора ръка по-нова кутия или направо фейслифтова, която после да се рециклира направо, но ме убедиха че GZW-то дори да е малко груба си е напълно ОК и няма нужда от допълнителни усложнения :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тия 280 без хибрид не знам как ги вадиш. Защо направо не си направиш тема в тунинг раздела, малко и нашия раздел да се включи, че само някакви С3ки пишат там.

Имаш ли представа колко ще ти стъпи всичко, ако не е двойно бих се замислил и аз поне валовете да се сменят.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Според експертите до 300 без грижи се вдига със стоковото турбо. Вече до към 330 с хибридно. Иначе има доста по-наточени и къстъмизирани от мен А6-ци, но като завърши "проекта" ще драсна със сигурност.

 

Що се отнася до цената, все още чакам цена за ремонта на кутията с подсилените дискове, но ориентировъчното за кутията + веригите (части и труд) е около 4000-4500лв. Отделно днес минах през МиД ауто да проверя за хидрото, което също ще рециклирам как споменах само че с карбонови дискове. Понеже нямам забележки към сегашното се очаква само дисковете да трябва да се сменят (500лв), а ако лагера и там нещо друго спомена (май помпа?) са износени са още 80 и 100лв. Но реално в случая няма смисъл да не ги правя, така че цялото явно излиза около 700лв. Остава само да разбера дали и задния диференциал е заминал и колко е ремонтния комплект за него.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

звучи ми като добра цена за части/труд за вериги и кутия.

А, като завършиш проекта, недей да драскаш, а на всички тук по едно кръгче :D

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ти като знам как ги разтъпкваш след това пак ще трябва да я вкарваме за нещо мухахах Дай да опрайм каското първо :D 

Редактирано от N1995
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...