Jump to content

Гумички за дюзи Bosch


audiceco

Recommended Posts

Здравейте тук във форума намерих следния текст написан от KFZ-Azubi

Помпа-дюза елементът се уплътнява в главата посредством няколко О-пръстена, като едните от тях затварят едно пространство между главата и дюзата. Там са и отворите на входящата и обратната нафта. До тук супер. Обаче, с времето, когато горният вал блъска по пружината на дюзата, малко или много, върху нея действат сили, който образно казано се стремят да я килват напред-назад, което теоретично няма как да се случи, защото планката с болта държат дюзата здраво за главата. Да, ама не. От този стремеж на разклащане, нищожна част от силата се предава и на О-пръстените, които с времето омекват и не уплътняват качествено или дори съм виждал износени глави (разбира се не гумичките ги износват, ами самите дюзи). Точно на тези места би могло да влезе двигателно масло и да се смеси с нафтата, която по обратната магистрала да излиза черна. Това се вижда като се развърти пробката на тандем помпата, където обикновено се завива адаптера при мерене на нейния дебит (има го в елза нарисувано, ако някой иска да си го види). Смесването обаче не е задължително. Може просто част от нафтата да се излива в обратната магистрала и ето, че на една от дюзите не достига гориво=придърпване, лошо палене (дълго въртиш, сякаш си сменил горивен филтър и не си го напълнил с нафта преди това), нестабилен празен ход и същевременно колата си има мощност или всички тези неща взети заедно. Естествено няма записани грешки. При мен са идвали коли, които палеха само трудно, иначе нищо друго им нямаше. В дрги сервизи им бяха сменяли стартери,тандем помпа, помпа в резервоар, филтри, на един дори му бяха сменили гарнитурата на главата, а проблема беше в гумичките. Това обаче, както по-горе, написах не е универсално решение.

Аз си имам едно правило- отнасям се към колите на клиентите като с мои, т.е. няма да сменя първо най-скъпото нещо, ами най-евтиното, ако не съм сигурен за дефекта.

Интересува ме цената на тези гумички или О-пръстени ли се казват не съм наясно, ако има снимка някъде какво представляват да ги видя и ако някой предлага такива в североизточна България искам да си купя! Кода на мотора ми е 2.0 TDI-PD BKD дюзите са Бош!

b25c52a4d46af576.jpg

Редактирано от audiceco
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Публикувано (Редактирано)

Добре де няма ли един да ме светне това на снимката ли са прословутите гумички на О-пръстените и да каже някаква ориентировъчна цена на комплект :)

Редактирано от audiceco
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това са - http://www.neoriginal.ru/cat/audi/part/u/0/mod/46/kat/412/year/2005/grp/1/idcnt/127/subgrp/27795 . Може да има и някое друго уплътнение. Дано някой колега удари едно рамо.

Цената не я знам, но за ориентир оригиналните гумички за инжекторите на Б4 са по 5 лв./бройката. Алтернативен вариант за цена е 0.5-0.8 лв./бройка от Хубата .

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Значи тоя от Автотрейда е прав и той ми показа такава снимка, обаче като ми каза 29 лева за бройка и като ги сметнах х 4 = 116 лева викам си тоя ме будалка, за едни гумички, да не ги правят със златни нишки :) !

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Публикувано (Редактирано)

Еми това, което KFZ-Azubi е написал и съм го цитирал, мисля че го има на моята кола, трудно първо палене сутрин, със сигурност в нафтата има масло пуши и мирише около минута докато изгори при първоначално сутрешно студено палене и след това грижи нямам! Аз така си го представям като изстине колата от някъде влиза масло (може би тези гумички се свиват като изстине колата, като е топъл мотора се разширяват от топлината) в нафтата и сутрин като запаля облак маслен дим докато изгори доволно си изпушва точно на масло, след това на топъл мотор няма никакъв пушек нито като я запаля, нито като настъпя, нито по време на движение или на място не излиза никакъв дим просто колата е друга, само сутрин на студен мотор го прави!

Редактирано от audiceco
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Публикувано (Редактирано)

обратното е, вкарва нафта в маслото ... масления пушек от друго място го търси, турбо ?

Какво да гледам на турбото :) , като колата върви. Нямам липса на мощност, просто първо трудно палене сутрин, все едно не достига нафта да запали, запалва едно трудно разколебано подавам газ и като изпуши един облак маслен пушек и всичко изчезва до минута, после и 20 пъти да запаля няма да има подобно нещо просто си врътвам ключа и си пали пушек няма!

Редактирано от audiceco
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Драсни едно лично на KFZ-Azubi да се включи в темата с някой съвет. Стреляйки на посоки за възможните причини може само и единствено да ти изтъни значително портфейла. :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Публикувано (Редактирано)

Това ли са тези гумички, които има напредвид KFZ-Azubi в неговото описание, което съм цитирал :) Вече съвсем зациклих :hilezh:

Редактирано от Marcus Aurelius
цитиране на цялото предходно мнение е излишно
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ей сега видях мотора който си написъл ВКD и точно за него е друг ремонтен комплект

434660.JPG

с оригинален номер 03G 198 051 A цената пак си е същата и момчето в поста точно това говори

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Публикувано (Редактирано)

Това чудо от снимката е всичко, което ми трябва така ли? Цената е 59 лева за целия комплект, който ми е необходим ли?

Редактирано от Marcus Aurelius
цитиране на цялото предходно мнение е излишно. Ползвай бутона НОВ ОТГОВОР (най-долу в дясно)
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това цени в Порше София ли са? Защото в Автотрейд - Варна снимката, която ми показаха преди малко е същата и цената е 29 лева за едната дюза?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

цената на комплекта за една дюза е в тоя порядък макс. 80лв. , а може би и по-малко.Смени ги тия опръстени и ако няма подобрение трябва да се увеличи малко стартовото гориво в първи канал(може и да е някой от другите, не съм сигурен. трябва да гледаш в кой канал адаптационната стойност е в цифри от 1 до 5 примерно) от менюто адаптация на моторната (логин 12233). Сложи го някъде на 3 или на 4. Другото, което може да се е прецакало е тандем-помпата, случва се понякога. Трябва да я проверят в лицензиран, за налягане, което прави и дали няма теч от нея в картера(виж дали вдига нивото на маслото), може би преди да смениш гумичките, пробата става за не повече от 30 мин, т.е. макс. 30 лв. за труд в Порше Варна.

Но ти казваш, че има масло в нафтата, къде го гледаш? Едното място е описано - пробката с медната дифтунга, а другото е обратната нафта на филтъра.Ако наистина има, тогава провери помпата обезателно и двете неща са възможни, т.е. и опръстени и тя (обикновено са опръстени).

Ако наистина няма други проблеми, например притрисане на празен ход, и адаптационните стойности в 13-ти канал на студено в твоя случай са О.К., т.е. да се изключи дюза или компресия, просто ги смени тия опръстени, не са чак толкова скъпи. По принцип има ъпдейт за твоя мотор, който е за трудно палене и примерно притрисане на празен ход, ама съм виждал много БКД-та, които не палеха добре и с него. Ако решиш да правиш експеримета с увеличаването на стартовото гориво (няма да прецакаш нищо на мотора), пиши ми и ще погледна кой е точния адаптационен канал.

Редактирано от KFZ-Azubi
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 months later...

Малко да съживя темата, на сайта на www.ssm.bg като чукнеш парт номера излиза цената.

Аз на моя двигател BLB мога ли да направя адаптация за сутрешното палене?

Как после натягате дюзите, като ги върнете обратно в двигателя? Аз връщам 225 градуса, но сега в най-новата версия на ЕЛСА излиза 180 градуса...

Прилагам и двете извадки от ЕЛСАта.

старата извадка тук

новата извадка тук

Очаквам коментари :zustimm:

Редактирано от kpematop
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 4 weeks later...

по принцип са 180 градуса, но дори и да не ги настроиш разликата не е много съществена. За сутрешното палене се влиза в адаптациите(преди това логин 12233), 1-ви канал. Там трябва да сложиш стойност примерно 4 или 5. Ако и това не помогне, измери оборотите на стартера (мин 280). Мерят се като разкачиш голямата обла букса на главата (за да не запали)и после гледаш в измерените стойности на първи канал.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В какво се изразява разликата 180 и 225 градуса?

Ще пробвам да си поиграя със стартовото гориво...:zustimm:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

разликата е колко оборота на болта да върнеш, т.е. дали да върнеш половин оборот(180 градуса) или почти цял оборот (225 градуса), макар че досега не съм чувал за такова връщане от 225 градуса. Основно е само 180.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На предишната страница съм сложил два линка, в ЕЛСА от 2004-та пише да се връща болта на 225 градуса, в последната версия от 2011г пише да се връща на 180 градуса. Преди не ми бяга регулирани дюзите и на празен ход на студена кола много харчеше, сега ми свали с 1 литър като са на 225 градуса. Чудя се, ако ги направя на 180 дали ще пръцнат по-бързо и дали ще свали разхода още...

А и ако дюзите са върнати на 180 градуса, би трябвало да бичат по-голямо налягане, оттам по-високо КПД, така си го обяснявам аз.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 3 years later...
  • 2 months later...

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...