Jump to content

Recommended Posts

Здравейте колеги. Винаги съм се чудел каква е разликата между битурбо и твинтурбо? Замислил съм едно проектче и мисля, че ще е полезно да се знае, ако има някой, който знае моля да отговори. Благодаря предварително.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами реално разликата е в терминологията, но и двете описват двигател с принудително пълнене с помощта на две турбини. Разликите, които аз лично правя са: турбо, би-турбо, каскадно би-турбо. Ще се радвам, ако науча нещо ново :2gunsfiring_v1:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте колеги. Винаги съм се чудел каква е разликата между битурбо и твинтурбо? Замислил съм едно проектче и мисля, че ще е полезно да се знае, ако има някой, който знае моля да отговори. Благодаря предварително.

Би турбо е 2 турбини последователно, туин е 2 успоредно , т.е. на всяка глава по една. Туин е по-добрия вариант, макар че за мен лош вариант с турбо няма...

Редактирано от mitsubishi galant
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Би турбо е 2 турбини последователно, туин е 2 успоредно , т.е. на всяка глава по една...

Да, да... Twin-turbo и bi-turbo са две различни (пазарни) наименования на едно и също нещо. На Audi V6, V8 и V10 bi-turbo моторите да не са с последователни турбини? :hilezh:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мисля че концепцията с 4 турбини при Вейрон и въобще не се казва "quattro", а куад турбо.То не че има много коли с по 4 турбини :hilezh: .Аз се сещам само за Бугати EB110 но не съм 100 % сигурен.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Значи какво разбрах до сега взимаме за пример един двигател V8 би турбото на този двигател е две последователно свързани турбини захранващи всичките цилиндри, а twin turbo има също 2 турбо компресора, но захранват по 4 цилиндъра по етделно ????

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За съжеление ако изрично не е казано дали работят паралелно или последователно можеш само да гадаеш. Нпример 3 литровите BMW мотори бензина е би-турбо или туин турбо както искате го наричайте при който турбините работят в паралел изахранват всяка по три цилиндъра, а дизела е с каскадно пълнене от две компресора (тук не знам дали са две турбота или като при TFSI едното не е механичен компресор се си мисля че бяха турбота) работещи последователно върху всичките 6 цилиндъра.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

audiS4engine.jpg

Ето това е единия вариант, при който има 2 кулера и всяка турбина е отделно .Има и вариант с един кулер при който въздуха минава през него и после общото количество въздух се разделя. Прави са колегите ,че наименованията са се превърнали в нарицателни за 2 турбини.

A това е другия вид, при който работят последователно:

2544_4mg.jpg

Редактирано от mitsubishi galant
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Втората картинка е каскадното турбо на BMW. Там схемата е друга - едната турбина е по-малка от другата и бачка в ниските обороти, където потока от изгорели газове е малък, понатам поема голямата турбина и почва да мачка. Много приятен за каране мотор. И навървява. :respekt:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Втората картинка е каскадното турбо на BMW. Там схемата е друга - едната турбина е по-малка от другата и бачка в ниските обороти, където потока от изгорели газове е малък, понатам поема голямата турбина и почва да мачка. Много приятен за каране мотор. И навървява. :rolleyes:

Не е само БМВ, има го и при Порше, Тойота , Субару Легаси В4 и GT и т.н. Мдааа и като са две и малката работи в ниските Лаг изобщо не се усеща...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мисълта ми беше конкретно за това, което е на картинката - то е от BMW 335d, 535d, 3.0sd и т.н. Иначе не съм съвсем убеден, че в момента марките които си изброил произвеждат мотори с каскадно турбо пълнене с различни по големина турбини.

:rolleyes:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Незнам дали идеята на VAG на мястото на малкото турбо при каскадното пълнене дасе замени с малък механичен компресор не е по-добра от баварската. Май времето ще покаже.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не съм сигурен до колко тази комбинация на VAG с компресор и турбо е приложима при по-големите кубатури...

Значи какво разбрах до сега взимаме за пример един двигател V8 би турбото на този двигател е две последователно свързани турбини захранващи всичките цилиндри, а twin turbo има също 2 турбо компресора, но захранват по 4 цилиндъра по етделно ????

Нищо не си разбрал <_<

Един V8 би турбо ще има по едно турбо от всяка страна захранващ по 4 цилиндъра.

Две турбини свързани последователно е съвсем друга бира и както казахме се нарича каскадно пълнене и се състои от една голяма и една малка турбина.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Всъшност може и да си прав относно кубиците, но може и да е ценова политика казвам го във връзка с "новия/стар" трилитров мотор счели са че и суперчарджъра му е достатачен.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Някак си си мисля че ще ми е кеф да го карам, стига да можех да си го позволя.

Мисля че времето на атмосферките в масовите коли изтича. Винаги ще има изключения предполагам в най-ниския и най-високия сегмент.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

TFSI (по-старите) не е ли FSI-ка с турбо, a TSI (по-новите) компресор + турбо?

Невиждам какво би попречило и на големите двигатели компресор + турбо. Доколкото аз знам компресора се справя по-добре в ниските обороти, а турбото във високите, но може и да греша. Май все още печка с компресор и турбо не е измислена, но сигурно няма да е далеч, когато ще се простим с турбо лага.

Примерно на V-образните двигатели спокойно може да им бутнатат по два компресора и две турбини.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

TFSI (по-старите) не е ли FSI-ка с турбо, a TSI (по-новите) компресор + турбо?

Идеята на TSI не е да замести TFSI, така че това разпределение на по-нови и по-стари не е съвсем коректно. Първоначално TFSI беше FSI с турбо, занапред май ще е FSI с чарджър... например 3.0ТFSI и 4.0TFSI. Те пък ще се водят само 3.0Т и 4.0Т, щото малко в повече почват да идват буквите... :bia:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

То дефакто си е един и същ мотор, но усъвършенстван, досега само при малолитражките

FSI

Fuel Stratified Injection is a variant of fuel injection employed in modern four stroke petrol engines. The gasoline is injected right into the combustion chamber of each cylinder, as opposed to conventional multi point fuel injection that happens in the intake manifold. The technology, adapted from Audi's Le Mans racecars, induces a electric charge in the fuel-air mixture.

TSI

Twin-charged version of Volkwagen’s FSI direct injection engine. TSI stands for “turbocharged stratified injection”. This little 1.4 liter monster makes about 168hp and 240Nm of torque at 1750-4000rpm. This big amount of low-end torque is achievable through a supercharger that works up to 2000rpm before the turbocharger kicked in.

TDI

Volkswagen's Turbo Direct Injection is a turbocharged and intercooled diesel engine with direct fuel injection.Direct injection diesel engines operate by having the fuel injector arranged to inject fuel directly into the engine's cylinder, as opposed to indirect injection diesel engines, where the fuel is injected into a pre-combustion chamber. The reduced material volume of the direct injection diesel engine reduces heat losses and thereby increases engine efficiency, at the expense of increased combustion noise. A direct injection engine is also easier to start when cold, due to the reduced heat loss of the design.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...