Jump to content

wawa

Members
  • Мнения

    54
  • Присъединил/а се

  • Последно посещение

Друго

  • Kaра
    Q7

Контакти

  • Website URL
    http://
  • ICQ
    0

Последни посетители

1406 профилни разглеждания

wawa's Achievements

Доктор на АУДИ науките

Доктор на АУДИ науките (6/6)

  1. Ако няма копче за обдухване, значи няма такава екстра. Гледам някои хора, пътуващи на дълъг път слагат разни покривала върху кожата, да не се потят толкова. Вчера на една нова А8-ца, паркирана пред хотел в София, имаше такива покривала на задните седалки. На предните седалки нямаше, значи имаха обдухване. Грозно или не, за тези хора комфортът беше по-важен от естетиката.
  2. Това в Порше София Изток ли е? Там на мен бяха забравили да завинтят капака на кутията с бушоните. От Порше София Запад имам по-добри наблюдения. Иначе с двигателя - 3.0TDI ядове не е имало досега.
  3. Аз имам малко по-различно мнение от колегите по-горе, може би по-практично и не толкова емоционално. Карал съм и двата мотора, като 4.2TDI съм карал точно в А8 D4 и мисля, че е добро решение само, ако ще се кара основно на магистрала, осезаемо по-добре дърпа от 3.0 TDI при високи скорости (от 100км/ч нагоре). Но при ускоренията от 0-60 и 0-100км/ч типични в града, усещането между 3.0 TDI и 4.2 TDI не е толкова голямо. Да, на хартия разликата я има, но на практика не се усеща чак толкова. Освен това и при 4.2 TDI я има турбодупката както при 3.0 TDI. Което, поне за мен беше леко дразнещо, дал си една камара пари за А8 с големия дизел и сума ти екстри, а като настъпиш педала пак го имаш това изчакване от 1-2 сек. преди турбото да завърти и колата да тръгне. Та, ако ще се кара предимно градско, мисля, че по-разумният избор е 3.0 TDI. Ако ще се кара предимно извънградско на магистрала - 4.2 TDI.
  4. Да, писах по-горе, че ако ще давате сериозни пари (от 1000лв. нагоре) за аудио ъпгрейд от базова музика, по-добре се насочете към афтърмаркет решение - макар че е скъпо, ще останете доволни. Ако ще слагате Bose, поне не давайте много пари, че да не ви е яд после, че сте очаквали нещо, а сте получили едно нищо. Не мога да правя сравнения между Авител, Авал и други как си вършат нещата. Просто тези са най-известните в София фирми, има ги открай време и затова ги споменах. От тях само съм купувал разни неща, монтажите си ги правех сам или с приятели. Има две неща при Bose в Q7 4L, което ме дразни много: (1) като се усили звука, пластмасите в предните врати почват яко да дрънчат заради големите мид баси там. Как може от Ауди да са го допуснали? Малко изолация е можело да сложат. (2) не се усещат никакви ниски честоти в купето, субуферът в багажника е много слаб и просто не се се усеща. От Ауди си мислят, че с 8-инчовите мид баси в предните врати в собствени обеми ще осигурят ниски честоти отпред. Глупости! Мид басите, дори и 8-инчови, не могат да заменят субуфер. Няколко прости съвета за афтърмаркет музика: - Както е писал по-горе колегата, добре е да подхраните новите колони с усиватели - За колоните в купето (високи, среди, мид баси) ползвайте AB-клас усилвател, а за субуфера - D-клас усилвател - Задължително сложете изолация - битумна по ламарините и пластмасите, за да се намалят вибрациите.
  5. Ако ще ползвате третия ред седалки, тогава в багажника остава много малко място, а предполагам като сте толкова много хора и куче, като ходите някъде, ще ходите с много багаж. Има едно скосяване на задната врата, което намялява обема на багажника. Може един багажник на покрива да ви стигне, ако не е толкова много багажът. Но ако и това е малко, трябва или да закачите едно ремарке, или да гледате за микробус от типа на Вито, Транспортер.
  6. При мен Q7-та (2014г.) е с 3.0 дизел 245 k.c., предполагам е същият мотор, за който говорите по-горе, и работи без никакви проблеми. Единиственият му кусур е, че е проектиран да гори масло - доливам по 1 л. масло на 10,000км. Пише го и в книжката, че е така. Икономичен и мощен дизел. Спрямо Q7 2010г. 3.0 дизел 239 k.c. (пак фейслифт, но с 6-степенна кутия, а не 8-степенна като през 2014г.), разходът при 3.0 дизел 245 k.c. е с 2 л. по-нисък на 100 км. При стария дизел обаче маслото не мърда.
  7. Добре, разбирам, че твърдиш, че подмяна на базова аудио система с Bose такава е скъпо начинание. Това поне става ясно от съобщението ти. Твърдиш, че си наясно, но не казваш някакъв ценови диапазон за направени такива проекти. Така, това допълнително подкрепя моето мнение, че замяна с афтърмаркет компоненти, което е сравнително скъпо начинание - поне 2000лв. за по-нисък клас компоненти, като може лесно да стане 3000-4000лв., ако се направи със среден клас компоненти, в това влиза и труда, е по-доброто решение. Поне гарантирано резултатът ще е наистина топ откъм аудио звук за разлика от плачевния Bose в Q7 4L. Аз не се опитвам да продавам нищо с моите мнения, не търся бизнес с постовете си или пък почерпка за 100лв. от колега тук. Просто се опитвам да помогна с наблюденията си върху аудио системите. Съветвам колегата да посети фирма като Авал или Авител в София, те са утвърдени имена. Или пък ако иска да е в Стара Загора - преди време магазин Pioneer на бул. Патриарх Евтимий там предлагаше афтърмаркет решения, да провери там.
  8. Това, което карам, е с Bose фабрично, не съм го добавял. Цената на нов Bose като екстра, когато се поръчва колата, е 2000лв. Мисля, че не се продава такъв комплект нов? Поправете ме, ако се продава нов. Та, ако няма вариант нов, остава само втора ръка. Нямах представа за цените когато писах предния пост, затова преди да го пусна, хвърлих едно око в ebay, и видях една обява за комплект Bose за Q7 4L Faceliфт за 214 британски лири, естонски продавач. Та затова предполагам, че 500-700лв. може да е ориентирът. Ако имаш повече опит с цени за комплекта колони и труд от такива смени в България, сподели тук. Ето го линкът от Ebay: https://www.ebay.com/itm/Audi-Q7-4L-3G-Facelift-Bose-Full-set-Speaker-Subwoofer-4L0035382B-4L0035415B/224194460457?hash=item343307fb29:g:t3oAAOSwAadfh1SM
  9. Определено разликата във възприятието между двете не е субективна, дори и човек, който никога не се е замислял по тази тема, ще отбележи съществената разлика между Bose и някоя цялостна афтърмаркет система, като ги чуе. По-скоро въпросът е дали човек иска такова специално аудио в колата си. Това важи особено, ако вози постоянно семейството си или пък слуша предимно радио с публицистика. Тогава обикновено не иска. Виждал съм случаи и то в България, в които хора са си купили коли за шестцифрени суми, налели са много пари в екстри за комфорт, но си остават с базовото аудио, защото слушат само радио Хоризонт и Битиви радио. В случая виждам, че човекът не е доволен от базовото си аудио и иска повече. Аз отбелязвам моите наблюдения по точно този Bose в точно тази кола, за която се пита. Не коментирам Bose в други коли. А за цените, точно така е, всичко е обективно и всеки си преценява колко е готов да похарчи. Предполагам за втора употреба Bose от някоя морга, цената общо ще е към 500-700лв., в това число и труда по монтажа в България? Пиша втора употреба, защото предполагам, че не се предлага нов такъв комплект? При афтърмаркета, примерно само за да смениш Bose субуфера с така хваления по чуждите форуми 11-инчов JBL Basspro hub, който монтират в Q7 4L на мястото на фабричния, тези пари може и да не ти стигнат. Ето това имам предвид, напоследък това е най-препоръчваният ъпгрейд на субуфера на Bose на Q7 4L (със скрит монтаж и запазване на фабричния външен вид):
  10. Q7 2014г, последната година, когато се е произвеждал фейслифта, според мен е добър вариант. Предполага, че експлоатацията ще е по-малко и километрите съответно също. И 3.0TDI двигателят е напълно достатъчен за обичайно/нормално ползване на Q7. Все пак да не забравяме, че в голям процент от случаите тези автомобили по света се купуват от хора по на възраст (например в САЩ, предимно от жени) от заможни и богати семейства за семейни коли, за да возят челядта си и багаж, клиентите търсят комфорт и сигурност, а не толкова спортни изживявания. Само в Източна Европа разбиранията са малко по-различни за Q7 и статуса, които дава на шофьора. Гледам, че човекът живее в Дания, така че предполагам може вече да не мисли, както се мисли по нашите ширини за Q7.
  11. Според мен най-важното е да е на по-малко километри и да има сигурна история. След това идват неща като екстри, т.н. Ако е на много километри, но е карана основно извънградско, също е ОК (въпросът е да си сигурен, че това е така - примерно, ако купуваш от приятел и имаш наблюдения как е била карана).
  12. Всяка по-реномирана марка car audio, дори и с продукти от средния и ниския си клас ще звучи по-добре от този Bose. Марките са много, примерно някои по-известни в България за информация са: Hertz, DSL, Pioneer, Alpine, Audison, Ground Zero, JL Audio, Focal. Пиша от опит точно от този Bose в Audi Q7 4L, каквато карам от години вече, в сравнение с афтърмаркет музика, която съм чувал в редица други коли. В другата ми 20-годишна кола, където съм похарчил не повече от 3000лв. за афтърмаркет музика и sound proofing (колкотo струва и колата може би към днешна дата), звукът е класи над прехваленото Bose в аудито. Т.е. не се намирам на пазара, за да си говорим празни приказки за кеф по тази тема.
  13. Имам наблюдения над Bose в Audi Q7 4L и смея да твърдя, че е зле. Субуферът в багажникът въобще не се усеща отпред, разчитат на баси в предните две врати за пътниците отпред, от които ефектът при усилване на звука е едно неприятно дрънчене, но не и истински бас. Та мисълта ми е, ако не си, първо чуй как звучи това Bose. Аз на твое място, бих проверил и варианта за ъпгрейд на колоните и субуфера с афтърмаркет такива. Може да е малко по-скъпо от комплект Bose, но съм убеден, че ефектът ще е по-добър.
  14. Това е стар автоджамбазки трик, да се "подмладява" колата с 1 година. Особено, ако регистрацията й е по-към края на годината, е просто задължително.
  15. Може и дебитомер да е. Той си е консуматив при този двигател.
×
×
  • Create New...