Напоследък и аз се поинтересувах от това дали може да се долива олио и да се кара по-икономично. Като обобщение на темата се препоръчва да се смени горивния филтър след известен интервал време или по-точно когато се запуши, като също така да се сменят всички гумени уплътнения съдържащи каучукови смеси. От значение също е и каква е ГНП помпа за съотношението дизел / олио. Реално се изкават хора ползващи или използвано и филтрирано олио или чисто олио, като двигателите им са прилично стари. По принцип при направата на био-дизел от растителни масла се извършва химична реакция при която се отделя глицерин, който не е желателен за диз.двигател и трябва да се отдели. В много от изказванията се слагат уредби за филтрирано олио, което се подгрява и без допълнителни обработки се насочва към помпата. Моят въпрос е ако се слага олио при двигател помпа-дюза има ли нужда от допълнителни устройства (освен топлообменник, филтър и евентуално допълн.помпа) и как ще въздейства олиото на горивната система. Има ли някой преки наблюдения за двигател ТДИ помпа-дюза или комън рейл?