Jump to content

Лявата чистачка /шофьорската/ не чисти добре


i_p_i

Recommended Posts

Проблемът е с лявата чистачка /шофьорската/ - не чисти добре. Пробвал съм с различни пера, но ефектът е същия - на връщане насецва и по стъклото остава вода. Чувал съм, че с течение на времето пружините на рамото на чистачката отслабват и това води до такива проблеми. Свалях го, но не ми дойде идея как да опъна пружините - те са две.

Колата е от подписа - не е първа младост.

Ако някой има идея за ремонт - моля да пише.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Рамо заедно с двете пружини на старо върви към 10 лв. Ако е в добро състояние би следвало да ти свърши работа. Май имаше и подобна тема, ако не се лъжа, на Иво Динков.

Поздрави и успех.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Пробвай да стегнеш пружината с тел..прекарай я през 2-3 намотки на пружината.. мисля ,че ще стане...Аз имам същия проблем..ама с дясната чистачка... ама не съм се занимавал..така ще я пее попа...

Успех..

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Като преди това свали рамото,или подложи нещо като парцал под рамото,че с ВД-то е малко тегаво за чистене!

А може направо целият механизъм да свалиш,аз това съм го замислил за следващият месец :hilezh: !

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Моята чистачка прескачаше по същият начин.

Просто хванах рамото заедно с чистачката и го усуках на другата посока, пуснах чистачките и всичко се оправи.

Пробвай Нищо не губиш!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

До тук само грешни отговори. По темата има дисертация от Иво Динков. Накратко:

Основата на рамото (там където е оста и се завинтва) е от алуминий който с течение на годините се огъва, рамото се повдига и няма усилие за чистене. Лечението е да се свали рамото и да се изчука между дървени трупчета така че да си възстанови формата. Потърсете темата на Иво там има и снимки.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Пружина не може да се стегне като се скъси - щом телта остава същата, ефектът в края на краищате е обратен. Те и без това са почти допрени навивките им в работно състояние, а и са повече от достатъчно силни. За да се променят характеристике им трябва нова термична обработка, но това не е в компетенцията на всеки, а и са достатъчно серт.

Виж в коя страна задира, т.е. гумата не поляга по посока на движението, а дере срещу движението. Щом го прави на връщане, значи задира в тая посока, трябва да свалиш рамото и да го стегнеш в менгеме и да го осучеш леко по посока на часовниковата стрелка, хващайки края, на който се крепи перото на чистачката. Гледай да не прекалиш с осукването за да не почне да "сече" в обратната посока. На една от колите ми го правеше тоя номер, осуках я с отверка пъхната през ухото даже без да я свалям и оттогава не съм имал проблеми с дране и стържене по стъклото.

До сега не съм видял огъната основа на рамото, но сигурно и това е възможно. Според мен са направени с огромна резерва откъм здравина.

Пружина не може да се стегне ако се скъси - щом телта остава същата, ефекта е обратен. Те и без това са почти допрени навивките им, а и са повече от достатъчно силни. За да се променят характеристике им трябва нова термична обработка, но това не е в компетенцията на всеки, а и са достатъчно серт.

Виж в коя страна задира, т.е. гумата не поляга по посока на движението, а дере срещу движението. Щом го прави на връщане, значи задира в тая посока, трябва да свалиш рамото и да го стегнеш в менгеме и да го осучеш леко по посока

Редактирано от Бъчи
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

...До сега не съм видял огъната основа на рамото, но сигурно и това е възможно. Според мен са направени с огромна резерва откъм здравина.

Всъщност едва ли си видял и една права. На повечето аудита са им изкривени. Изглежда като фабрично. Ама не е. Основата на алуминиевата отливка трябва да е перпендикулярна на оста. А тя е на много елегантна дъга. :D

==========

Фиуууу, най-сетне изрових правилната тема - ТУК

Редактирано от grizzly
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...