Jump to content

А6 1.8Тq или A6 2.5TDIq


Recommended Posts

Кое бихте ми препоръчали.Аз много се бях навил за дизела обаче с тази лоша нафта много ме е страх.Пък и около мен много хора се оплакват от дефекти по двигатела и сменят почти редовно дебитомер, понякога дори и в гаранция.Един познат смени помпа точно заради нафтата.Друг сменя турбина.Все скъпи ремонти.Други се оплакват от дефекти по ходовата част.И в крайна сметка взех да се насочвам към бензина като уж по надежден.Да обаче и той е турбо.Та искам да ви помоля да ми дадете някакви насоки какво да гледам при покупката на бензина.И въобще всякакви впепатления за него биха били от полза.Бензиновия вариант е по-евтин от дизела по-запазен и с повече екстри.Разхода може да му е повечко.С един чип безпроблемно може да се стигнат 180 коня, обаче не е ясно как ще се отрази на разхода.Та казвайте какво мислите вие и защо.С какво трябва да се внимава много при избора и на какво да се обръща внимание.Фабрични дефекти, или части склонни към износване или счупване.Евентуална цена на някои по-чест ремон

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 73
  • Created
  • Последен отговор

Top Posters In This Topic

Колега и двата двигателя са отличен избор, въпроса е да уцелиш гледана кола, а не някой боклук изхвърлен на българския пазар. В момента се продават две коли точно каквито питаш, мисля че ако се обадиш/питаш/покараш ще си съставиш по-добро впечатление. Евтина и хубава кола няма, а всичко което си изброил е консуматив и се сменя на определени километри за да работи както е проектирано.

Успех в избора

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

То е ясно, че трябва много да се гледа.Турбината и ГНП не бих ги нарекъл консумативи.Иначе дизела съм го карал и съм с много добри впечатления,обаче дето казваш трябва да е читава бройка а пък тука май не се намират много.Предимно боклуци ни карат.При бензина грешките не излиат толкова скъпо колкото при дизела.И от това ме е страх.Ще бутне някоя добавка там да залъже и после като сменя маслото ще ми стане лошо.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега, тук чепкаме повече теми свързани с тунинговане на двигатели и коли от колкото с обсъждане при взимането на верно решение в избора м/у два автомобила. Места ти темата на по-видно място :hilezh:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

1.8T VS 2.5TDI!

За мен Ауди ако НЕ Е А8, задължително трябва ДА Е Авант!

За това ти давам данни за Куатро Авант!

1.8ТQ Avant

Време от 0-100 - 9.8 сек.

Макс. скорост. - 212 км/ч.

разход извън града - 7.5 л.

разход в града - 12.5 л.

смесен разход - 9.5 л.

2.5TDI Quattro Avant

Време от 0-100 - 10.3 сек.

Макс. скорост. - 208 км/ч.

разход извън града - 6.2-6.5 л.

разход в града - 10.5 - 11 л.

смесен разход 9.0 л.

Тези данни са от руски сайт!

Като цяло разлики в разхода, кой знае колко съществени аз не виждам, но дизела е 6 цилиндъра, а бензина 4.

Аз съм имал 2.5 на А8 и бях много доволен от вървенето, но като цени на части, консумативи и поддръжка 2.5ТДИ КЪСА ДЖОБОВЕ!!! Колата в никакъв случай не беше много икономична, каквато в същност е идеята на дизела.

2.5ТДИ цени - Смяна на ангр. ремък, филтри и масла.

ремък + ролки + водна помпа + труд - 1800лв. с оригинални части, аз ползвам само части закупени от Unitrade, Autotechnica или Ivaijet.

Филтри - въздушен, горивен, маслен, 2бр. филтри на климатик, филтър за картерни газове - 500лв.

Масло - VAG Diesel 10W40 - 5x24лв. за литър. - 120лв.

Общо 2420лв.

Сменил съм и маслото на автоматика, но при положение че в България доста хора смятат автоматика за недостатък в една кола няма да добавя и 5х70лв. + 80лв. за масло в скоростите и филтър.

1.8TQ - смяна на ангр. ремък + водна помпа + ролки - 550лв. с труда.

Смяна на филтри - маслен, въздушен, горивен, климатик - 320лв. (на 1.8Т не се сменя филтър за картерни газове)

Масло VAG 10W40 - 5х24лв. за литър - 120лв.

Общо 990лв.

При 1.8Т и 2.5ТДИ пълно сервизиране се извършва на 120 000км., с тази разлика че при 2.5ТДИ масло се сменя на 8-9хил. км. а при 1.8Т на 15хил.км.!

При така направени изчисления, аз не виждам голяма далавера да караш 2.5ТДИ, защото разликата от 0.5-1л. на 100км. гориво и разлика в цената на нафтата и бензина от 3ст. нещата излизат на кантар, ако ли не и леко в полза на 1.8Т.

В България грандоманите и дървените философи казват че 2.5ТДИ е малък мотор за А8, но пропускат да се качат и да покарат малко преди да се изказват неподготвени, аналогичен е и случая с 1.8Т на А6, за мен колата върви чудесно, разтяга се супер когато на магистралата си с 120 на 5-та и натиснеш педала на газта, а и в крайна сметка прави 100км., за под 10сек., което за мен е напълно достатъчно спрямо парите, които съм склонен да давам за поддръжка и за бензин. Да има и варианти 2.4 или 2.7Т, които вървят НА САМОЛЕТ само че аз не искам да спонсорирам ЛукОйл или ОМВ.

Не е маловажен и факта че бензинова А6 е около 3-4хил по-евтина от дизелов аналог.

Ремонти:

2.5ТДИ страда от следните неща:

Картери - протичат и се налагат ремонти защото иначе си като лада на 20 години и след като спреш колата опикава всяко паркомясто, налага се да доливаш масло и такива неща, които не са приятни, а и честно казано е кофти да караш кола за 20 и кусур хиляди и след теб да оставяш нечистотия.

Турбо - ПРОБЛЕМ! всеки турбо автомобил иска допълнителни грижи за да може турбото да изкара повече време, но при 2.5ТДИ се наблюдават по-чести проблеми дори с нови турбини, цената на ремонта на турбото е 800лв. за рециклиране и 1300лв. за ново, което според мен също е рециклирано, но външната му част е мината с обезмаслител.

ГНП - ох майко! двигателите с версия 150к.с. страдат много от този проблем, той се изразява в износване на леглото на буталцето или изгаряне на електрониката, доста финансово обезпечени хора се отказаха от услугите на Ауди точно заради тези проблеми, кофти е да разхождаш красива девойка която искаш да обработиш тази вечер и на излизане от ресторанта колата да не иска да запали или в движение да ти светнат лампите на таблото и да се наложи с бутане да се изнесеш от платното за движение.

В резултат на този толкова често срещан проблем, собствениците на супер дизел станаха милионери, тъй като те са единствения сервиз на балканския полуостров със стенд за регулиране на такива помпи. Смея да твърдя че всеки божи ден за ремонт чакат 1-2 помпи за 2.5ТДИ.

Кофти при този вариант е и че помпата втора употреба струва 800-1000лв. и нямаш гаранция колко точно ще изкара.

Цена на ремонта 1300 - 1600лв. в зависимост коя от двете части на помпата е за фикс!

Двигател - има проблеми и при него, масово такива проблеми се случват ако си купиш кола която в същност е една от най-евтините оферти на пазара, там горят клапани, а не са редки и случайте, в които кобилиците падат при буталата. Ако правиш ремонта за да си караш колата излиза около 3000лв.

Ако го правиш за да я продадеш, което при А6 2.5ТДИ не е лесна задача защото пазара е наводнен излиза около 1900-2000лв.

Дебитомер - той като цяло е консуматив и се налагат смените му, но тоя консуматив си е пара - 250лв. като върнеш твоя, в противен случай 400лв.

Клапан на турбото - заминава си, нормално, тия тапаци са го сложили на кофти място и сдухва - цена 360 - 500лв. зависи колко си оправен!

1.8Т също има слаби места на но се толкова много или може би бензиновите коли са на по-малко километри откъдето идват и по-малкото ремонти:

Турбо - ПРОБЛЕМ! турбото на 1.8Т, както и на 2.5 както и на 2.7Т също дава дефекти, но са чувствително по-редки - причина - надува доста по-малко отколкото това на дизела, ЗАДЪЛЖИТЕЛНО ПРАВИЛО ПРИ ТУРБИНИРАНА КОЛА Е - след като си карал в обороти над 2000 и спреш, остави колата да работи около 1минута на празен ход, за да може маслото да охлади турбината, в противен случай, маслото останало в турбината изгаря, защото там се постигат зверски температури а след като изгори маслото се получава един кофти нагар откъде стават луфове в турбината и лопатките почват да хлопат и отиваш за смяна на турбо.

Бобини - при 1.8 20v, 2.0 20v, 1.8T 20v и т.н. двигатели всеки цилиндър има собствена бобина, която издухва, тя е консуматив - цената на нова такава е 150лв. в периода докато караш такъв мотор рано или късно ще смениш всичките една по една. Няма лечение на този проблем, но цената за разрешаването му е меко казано нормална на фона на другите ремонти при дизела.

Като цяло 1.8Т е доста по-евтин за гледане от 2.5, не само защото е бензин, но и защото гледаш цели 2 цилиндъра по-малко.

Вероятността да попаднеш на кола бензин на повече от 220-230хил. км. в България е малка, докато на дизелов събрат ...хмммм, може да си сигурен че 2.5ТДИ под 300 000км, от тези които са в цена НЯМА!

Има вариант да си поръчаш 2.5 доста добър и запазен от чужбина, но смятай че ако не искаш да губиш луди цифри от продажбата му след година, две или три значи да остарявате заедно и при такава ситуация ще ти пожелая да се обичате :hilezh::bia:

Ауди А6 - проблеми като цяло:

Ходовата част е проблемна при тези машини, както и при А8 и А4 и Пасаст 4 и 5.

Причината за това са лунните кратери които се подвизават по нашите улици.

Ако караш внимателно а не собствената си кола като служебна, и сменяш всяко нещо което се разтропа с оригинални части или Лемфьордер, може да си сигурен че няма да страдаш кой знае колко от проблеми с предницата, но ако се стискаш за дреболии, слагаш ментета части и караш като състезател и дупките са ти първи приятели които често посещаваш ще виеш и то много!

Решението аз съм го намерил по следния начин:

Караш докато цялата предница не стане на салата, после вадиш 1000-1200лв. и купуваш усилено окачване, продава се тук таме, ако те интересува ще ти намерия координати на фирми които го предлагат и марката на която е.

Един приятел кара А6 4.2 вече повече от година с такова и няма никакви проблеми.

Като цяло окачването е много хитро измислено, но в България малко неща издържат на пътищата ни.

За да завърша подобаващо всичко написано ще ти предложа 2 варианта за продавани А6-ци които може да бъдеш 100% сигурен че са истински, хубави коли и си заслужават парите

Едната е мойта кола, която е внесена с цел продажба - аз съм търговец и другата е колата на колегата Pavcho_7125

Ауди А6 1.8TQ Avant

A6 2.5TDI facelift

Като съвет на края и спирам да досаждам!

Не си купувай най-евтината кола която ти изпадне, когато даваш толкова много пари се цели в нещо качествено запазено и поддържано, не те познавам, но съм длъжен да го кажа, защото българина има една мания и тя е да не се мине, обикновено като се стремят купувачите да не се минат и търсят коли които да са евтини, се минават зверски и колите им излизат майка си и баща си!

Гледай състояние на колата работа на двигателя и т.н. - ужулена броня или спукан халоген не са болка за умиране - 1000-1500лв. разлика в цената на кола за 20+ хил. лв. не са нещо страшно защото тежките ремонти излиза толкова пари, по-добре ги дай за кола отколкото за ремонт!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И въпреки всичко това за мен дизеловият мотор винаги ще бъде номер1 въпреки скъпата поддръжка и други такива. А карах дизел около 4-5 години и сега мога да направя разликата тъй като карам бензинов 1.8 20v. Не се оплакжам от бензина но просто съм очарован от дизела :hilezh:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Точно поради тази причина има различни модели и модификации, защото на теб харесва едно на мен друго, ти си склонен да си плащаш за глезотийките аз искам да карам максимално изгодно!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сори за това, че не съм уцелил правилния раздел обаче около половин час разглеждах този и раздела за тунинг спорт концепции и подвизи.И в крайна сметка малко се пообърках.Помислих, че глания форум е нещо като място за съвсем общи дискусии.Пък и все пак съм писал малко и за тунинг в поста.Както и да е.

Благодаря на Nasti за отговора.Изглежда сме на едно мнение с него за бензина и дизела, че в случая излизат горе долу еднакви, да не кажа че дезела е по-скъп.Само искам да го попитам какво толкова много го влече към аванта.Вярно, че е по-просторно обаче не ми трябва комби.Повечето време задната ми седалка стои празна.По принцип държа колата да има сервизна книжка обаче изглежда в България това е рядкост

Някой има ли идея колко ще струва да се пипне ECU-то за да направя двигатела 180 коня.Или трябва да се слага нов ECU.И дали след промяната разхода ще е много по голям

Редактирано от AudiS2
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Точно поради тази причина има различни модели и модификации, защото на теб харесва едно на мен друго, ти си склонен да си плащаш за глезотийките аз искам да карам максимално изгодно!

Така си е , но не си прав 4е съм склонен да плащам за реазни глезотийки. Едва ли нъакой е.

И още нещо - останах наистина вщечетлен от инфо-то по горе! :hilezh::bia::D

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За да има сервизна книжка една кола, значи че е поддържана и гледана както трябва, а в Италия особено, това е много трудно, след като изтече гаранционния период, коли със сервизни книжки на всякъде по света струват скъпо, общо взето на всякъде по света хубавите коли струват скъпо, дори и втора употреба.

Авант!

Истинските аудита са турбо, авант, куатро. Стойката на авант е много по-истинска, Ауди имат уникалната дарба да правят красиви комбита, единствени в света знаят как да завършат колата така, че да изглежда добре и да бъде измислена перфектно, а не недомислица като да кажем новата 5 серия на БМВ комби, хубава кола, но в задницата липсва Инглощадски подпис.

Звука на музиката в А6 Авант е уникален качеството е неповторимо, да не говорим за практичността на комбито когато ти се наложи да пренесеш нещо от тук до там, все пак колата трябва да върши и работа, освен това Ауди въведоха модата на бързите комбита - RS2 и RS4, са само Авант. Ауди създаде и модата на колите тип ОулРоуд, уникално съчетание между джип, градска кола и луксозна лимузина.

Аз съм луд за комбита, практичност, дизайн, визия, стил. За мен седан автомобилите са глупави, защото при тях се губи много място. Освен това при комбито има много повече прозорци светлина, изобщо като аквариум е.. страхотно за мен.

Мойта задна седалка също седи празна, колите си не ги ползвам като маршрутки но визията на комбито ми харесва много повече, много по-истинки ми седи... за седан признавам само лимузина. Ех... ако Ауди бяха пуснали Авантисимо, може да си сигурен че щях да съм луд само за такава кола, но на този етап се задоволявам с А6 Авант и ОулРоуд.

Като тръгнеш из Европа се загледай че колите са масово Комби или Хечбек или Купе, седаните са чувствително по-малко, особено при бизнес класа.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Абе красиви са обаче не искам комби.Което не значи че ако намеря идеално такова няма да го взема или пък само да не е комби ще си взема счупен седан.Всичко е много субективно.Нали знаеш като купуваш кола повечето пъти отиваш за една а се връщаш с друга

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз бих заложил на бензиновия мотор! :D Смятам,че за да се кара такава кола,човек трябва да има възможностите,затова двигателите,които и подхождат са 2.4V6 и най-вече 2.7V6 ;) ,за съжаление и двата влизат в акциза.Винаги съм смятал,че човек трябва да се разпростира според портфейла си,а да не се изхвърля,затова ако имаш възможност за хубаво и мощно А4,няма смисъл да взимаш А6 със слаб мотор ;) .За купето на А6 е необходим V6 и то бензинов ,за да бъде сериозен автомобил ;) ,отговарящ на класа си.Естествено с това се увеличават разходи по данъци,акцизи,гориво,но това е цената на големия автомобил.Естествено,можеш да си вземеш 1.8Т/150к.с./ или 2.5ТДИ/150к.с./,но са слаби за това,което се очаква от кола от този клас. ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А за 1.9 мотора пак ли е скъпа подръжката... както за 2.5 .....направо незнам ...аз съм загледал едно А6 комби 2.5 дизелче за 17800лв. като ще има и коментар каза човека

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За тия пари направо не го гледай...

1.9 е евтино за поддръжка, но не върви, за сметка на това харчи 7... добър вариант е но много внимавай в А6 1.9ТДИ комби внос от Германия, много от тях са бивши таксита

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В какъв смисъл да не го гледам...не е ли добра цената (това го гледах в Дупница)

Ми аз да си кажа пък вие дайте съвет какво да правя..... Значи търся си кола евтиан за подръжка и с нормален разход като предимно за градско каране ...като евтина за подръжка не разбирайте, че един шарнир да и е 10-15 лв. но да е нормално като цена защото 2000лв. за смяна на ангренах не ми се дават.... знам ли да почна да гледам 1.9 А4 пак ако изпадне нещо на не има ли някъде разбивка на частите му кое колко струва или някой сайт да погледна .... дайте съвет, че незнам какво да гледам направо...ама по ме влече към комбито а и определено искам да е по нова година в такъв смисъл, че аз кола 94-95 г. си имах нещо по напред във времето.... мерси за вниманието .... ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Гледай А4 1.9ТДИ, в парите за които говориш ще купиш такава кола 99-00г. няма смисъл да се изсилваш за А6 и да купиш някой гроб да се чудиш кво да го правиш

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Гледай А4 1.9ТДИ, в парите за които говориш ще купиш такава кола 99-00г. няма смисъл да се изсилваш за А6 и да купиш някой гроб да се чудиш кво да го правиш

Много мерси за бързите и изчерпателни отговори...ще продължавам да търся и ще се разбера с gambini да дойдем когато има сбирка за да :D черпа по бира :D:);)

Редактирано от Bobsi
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...