Jump to content

Перката се включва много често


magiaa

Recommended Posts

Здравейте колеги,

Според мен имам проблем с охлаждането на двигателя - не смятам, че е достатъчно.

Онзи ден срещнах случайно колега със същия двигател /АБК/ и той ми каза, че при него перката се включва само в по-голямо задръстване. А при мен положението е съвсем различно. Перката се включва дори и при по-бавно каране по градските улици, а когато спра на светофар, то е неизбежно, щом двигателят е загрял. Само да спомена, че това не се случва единствено в горещи дни.

Има достатъчно охладителна течност, маслото също е в норми /сменено с ново/, термостатът би трябвало да работи /горният маркуч към радиатора става горещ/, но пък стрелката за температурата на таблото ми прави мизерии - не винаги работи. :zustimm:

Само да добавя, че колата е с климатик, ако има някакво значение.

Моля споделете вашето мнение за охлаждането на този тип двигател и какво да проверя, за да отстраня проблема, ако имам такъв.

ПП Още едно, може би проблемче. Като запаля двигателя след един, два, три и т.н дни престой, първите три-четири секунди се чува тракане, все едно, че е дизел. Това на какво би могло да се дължи? :zustimm:

Редактирано от magiaa
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

С охлаждането всичко те е наред,имал съм такава кола и е нормално,защото е с климатик.....

Редактирано от Един_Луд
цитат
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Датчика на радиатора може да погледнеш, при мен италианците бяха сложили някъв да зацепва на 85 градуса и си карах все на перки :zustimm:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ПП Още едно, може би проблемче. Като запаля двигателя след един, два, три и т.н дни престой, първите три-четири секунди се чува тракане, все едно, че е дизел. Това на какво би могло да се дължи? :zustimm:

Това тракане,което чуваш е от хидравличните повдигачи на клапаните докато се напълнят с масло.

Това се получава след продължителен престой както си забелязал при първоначално стартиране на мотора.

За сега не е болка,но ако започне да се чува и при топъл двигател нещата вървят към смяна на въпросните повдигачи.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Като за начало си оправи показанията на таблото. Примерно виж къде е проблема (датчика или самото табло). След като вече имаш правилни данни на таблото тогава можем да говорим за някакъв проблем, въпреки, че и аз карам същия двигател и зиме и лете както подмине 89 градуса и стигне към 92 перките работят доста често. За колегата който пита бавно или бързо бачкат, моето мнение е, че бачкат на 1-ва степен. Тези с климатик имат 2 перки и те въртят по-бавно на 1-ва степен. 2-ра степен я тествах с окъсяване на датчика и буквално фучат много брутално. Като цяло, след като оправиш показанията на таблото тогава можеш да съдиш за проблеми. Аз само ще ти кажа, че колата не трябва да минава стрелката след 90 градуса т.е. 100 градуса. При мен държи между 92 и 98 градуса градско без значение зима или лято е. Повече от 100 градуса съм я виждал само на контакт след като е престояла и съм я угасил при работещ вентилатор (тогава обикновено до минутка включва перките при угасен мотор за да се охлади).

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За колегата който пита бавно или бързо бачкат, моето мнение е, че бачкат на 1-ва степен.

Питам го щото имах случай(след смяна на воден радиатор),"майсторите" не бяха свързали правилно кабелите от датчиците и перките на плочката която се намира под радиатора в резултат на което перките се включваха за кратко(8-10 сек.)на максимални обороти и гаснеха....

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да им го турим на тия "майстори". Нагледах се вече на секви и писна от тях, ма както и да е. Адаш, ти иначе си уцелил на майстори като мен....

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да им го турим на тия "майстори". Нагледах се вече на секви и писна от тях, ма както и да е. Адаш, ти иначе си уцелил на майстори като мен....

Е то човека популярен форумен майстор,ама е бояджия,това го оправдава донякаде ,макар че можеше да щракне една снимка с АйФона,преди да разколачва,за да не налучква на посоки после....

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нищо, нека не изпадаме в такива подробности по този въпрос за майсторите. Колегата нека си уреди правилни показания на таблото и после ще помагаме кой с каквото е компетентен :zustimm:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

като се включи за колко време-10-20сек. или повече и на максимални обороти ли се върти?

Включва се за може би минута, не съм засичал, но със сигурност не е за по-малко от 30 секунди , и работят и двете перки мисля и на високи обороти. След като изгася двигателя се пуска само едната перка май на по-ниски обороти.

А какво ще кажете за тезата питата на климатика да е доста задръстена и да не пропуска достатъчно въздух към радиатора на охл. течност, когато колата се движи по-бавно без принудителното охлаждане с перките??? :birthday:

Ще видя какво мога да направя със стрелката на таблото, зашото и без това вече много ме дразни така. А когато работи, достига до максимум 90 и не повече.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

при мен преди месец за първи път ми вкл перките и то като ми настройваха инжекциона и форсиране на място ,до тогава се чудех аджаба тез перки ще вкл ли някога?до сега повече от 92 3 градуса не е дигала и перките се пускат само кат пусна климатроника :birthday:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

По темата: И моята като се позатопли взе да се включва по - често, НО само в следните ситуации: когато съм в задръстване, когато карам на първа/втора с малка скорост продължително време (докато търся някое забутано магазинче в непознат за мен квартал примерно) и веднъж ми се случи на планински път с 4 човека и багаж до горе да се включи.

За да не пускам нова тема едно въпросче ако може: Перките ми не се включват когато колата е изгасена. Предполагам, че за тези без климатик е така. Но доста чето ми се случва тъкмо да загася колата и гледам, че тя тръгнала да охлажда. Кое според Вас Коелги е по - добро (от страна на колата) в тази ситуация: Да я изгася или да изчакам да се извъртят перките?

Редактирано от ram_pz
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

:birthday: Нема се плашиш !

Аз примерно винаги изчаквам да се изключат !

И в това време като се напече, след 1 минута тръгват от датчика на тиквата (за тези които имат) ...

Демек и да я изчакаш, ако и се стори "жега" сама се оправя (в случай че имаш датчик за вкл. на перки при изгасен двигател - всички пълни механични/ел. инжекциони го имат фабрик, доколкото Ради ме поправя всеки път - и тез с повече от 5 цилиндъра) !

ПП чаветата пред блока много се кефят че колата не работи, а нещо бучи вътре !!!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...