Jump to content

Автомобилна газова уредба


Recommended Posts

Здравейте съфорумци!:zustimm:

Нов съм във форума и затова пускам темата тук!

С две думи дилема межди АГУ второ поколение(мисля,че се водят конвенционални АГУ) и Газов инжекцион е по-добро за Ауди Б4 1993г.2.0и,115 к.с!

Ще съм безкрайно благодарен на компетентни мнения!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Обаче наблядавам и друго,че при незагрят добре двигател(примерно работил е 10-15 мин),ако ми се наложи да изгася и да запаля след 2-3 мин колата гасне,ако пък запаля веднага или след час няма такъм проблем!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Няма голям смисъл от ГИ при АБК. С обикновена АГУ, примерно Ловато, моторът се държи чудесно.

гърми чудесно :zustimm:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И ГИ гръми при некоректен монтаж.

АБК е с къси метални колектори, 8 клапана - на високи обороти си е фабрично спрян, паралелни инжектори...

За какъв да се забива на ГИ, като е доказана безпроблемната работа на всички ВАГ 1.8 и 2.0/8в мотори с АГУ.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

От опита ми със същата кола вече 52 000 км. и наблюдения върху още две коли с този мотор(едната с ГИ за 750 лв.) съм си направил следните изводи, които смятам за 100% верни :

- най-важно е качеството на монтажа и газовата уредба- АГУ или ГИ

- наистина и при двата вида система има голяма вероятност от гърмежи още при самия реглаж на горивната смес, но това при кофти майстор най-вече.

- преди самия монтаж се прави диагностика на запалителната система и при най-малките съмнения за някаква неизправност по веригата е необходима своевременна намеса. Това минимизира вероятността от грешки при последващите настройки за газта.

- да речем, че вече успешно е инсталирана системата и подкараш колата имаш едно на ум, че на всеки 25-30 000 км. се сменят свещите превантивно. Лично аз карам със заводски препоръчаните 3 полюсни, в частност NJK. Кабелите ако са нови или здрави, качествени карат и по 100 000 км. Аз моите не съм ги пипал още....

- на всеки 20 000 км. или преди зимния период се прави диагностика пак и се минава контролно газ-анализатор, да си сигурен. Между другото , ако майстора при който мислиш да ходиш няма газ-анализатор го отсвирваш, за да не береш ядовете с гърмежи и проблемите с дебитомер и скъпия маркуч.

- ако сега мислиш сефте да слагаш на колата газ, по- добре е евтин ГИ за 800-850 лв., отколкото АГУ за 200 лв. по-надолу.

Моята кола я взех с БРЦ-АГУ от Италия, колко е карана не зная, но при мен е 52 000 км. Гръмна по моя вина преди около 25 000 км. и добре, че минах само с крива клапа и спукан маркуч на инжекцията. Това е поправимо за около 200 кинта с части и труд втора употреба. Иначе сега съм си ОК де. Колата върви добре, разхода е доволен. Искам само мембрани на изпаритела да сменя, ама могат още.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

От опита ми със същата кола вече 52 000 км. и наблюдения върху още две коли с този мотор(едната с ГИ за 750 лв.) съм си направил следните изводи, които смятам за 100% верни :

- най-важно е качеството на монтажа и газовата уредба- АГУ или ГИ

- наистина и при двата вида система има голяма вероятност от гърмежи още при самия реглаж на горивната смес, но това при кофти майстор най-вече.

- преди самия монтаж се прави диагностика на запалителната система и при най-малките съмнения за някаква неизправност по веригата е необходима своевременна намеса. Това минимизира вероятността от грешки при последващите настройки за газта.

- да речем, че вече успешно е инсталирана системата и подкараш колата имаш едно на ум, че на всеки 25-30 000 км. се сменят свещите превантивно. Лично аз карам със заводски препоръчаните 3 полюсни, в частност NJK. Кабелите ако са нови или здрави, качествени карат и по 100 000 км. Аз моите не съм ги пипал още....

- на всеки 20 000 км. или преди зимния период се прави диагностика пак и се минава контролно газ-анализатор, да си сигурен. Между другото , ако майстора при който мислиш да ходиш няма газ-анализатор го отсвирваш, за да не береш ядовете с гърмежи и проблемите с дебитомер и скъпия маркуч.

- ако сега мислиш сефте да слагаш на колата газ, по- добре е евтин ГИ за 800-850 лв., отколкото АГУ за 200 лв. по-надолу.

Моята кола я взех с БРЦ-АГУ от Италия, колко е карана не зная, но при мен е 52 000 км. Гръмна по моя вина преди около 25 000 км. и добре, че минах само с крива клапа и спукан маркуч на инжекцията. Това е поправимо за около 200 кинта с части и труд втора употреба. Иначе сега съм си ОК де. Колата върви добре, разхода е доволен. Искам само мембрани на изпаритела да сменя, ама могат още.

мерси за поясненията!:zustimm:

Майстора,който ще я слага уредбата ме убеждава,че обикновенната АГУ била по-добрият вариант за моята кола!

За това ме кара да се замислям.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

един път да ти гръмне и парите дето ще спестиш от инжекцион ще дадеш за дебитомер и маркуч .отделно разхода на инжекцията градско е поне 2 литра надолу ...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

един път да ти гръмне и парите дето ще спестиш от инжекцион ще дадеш за дебитомер и маркуч .отделно разхода на инжекцията градско е поне 2 литра надолу ...

не става въпрос за спестяване на пари,едва ли не ми се вталпява,че обикновенната АГУ е по-добра от ГИ за моята кола,пък аз като не съм компетентен по този въпрос не знам дали да вярвам,също тоя майстор много го хвалят,записваш се мин.седмица по-рано при него

Редактирано от reouto
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

нито вървенето е еднакво нито разхода между обикновена уредба и инжекция,и аз исках обикновена даже разпитвах из форума ,но сложих инжекцион и не съжалявам ,даже вече му избих парите за 6 месеца :zustimm:

Редактирано от pacofazomera
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Пацо, карай си колата както намериш за добре и остави другите да имат право на свое лично незаангажиращо останалите мнение. Аз имам зад гърба си 280 000 км. на общо 2 АВК та с обикновени газови и имам за този период 2 гърмежа - все от кадърни газаджии. След като взех нещата в свои ръце, проблемите ми изчезнаха.

Така се надявам да ти намекна, че достатъчно си написал по темата, време е да млъкнеш.

Ако има някой недоволен, на когото съм му настройвал газовата на АВК, да се включи в темата. Нещо ми подсказва обаче, че такъв няма да има, колкото и нескромно да звучи. :zustimm:

Редактирано от RaDi_b4
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

тва, че господин модератор ги настройва с чука всички го знаем,друг е въпроса за вървеж гърмеж и разход на газ

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега, има доста изписано по въпроса. Ако аз трябваше да избирам сега, бих сложил обикновена АГУ. При ГИ си мисля, че всички датчици и системи по колата ти трябва да са изправни за да работи коректно, докато при обикновената АГУ май няма голямо значение. Нека някой ме поправи, ако греша. С обикновена АГУ съм и не мога да се оплача от липса на вървеж. Гърмежи няма.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При 200лв разликата аз бих сложил ГИ. Но много силно се съмнявам, че е само толкова.

Недостатък на ГИ е, че всичко по бензиновата система трябва да е перфектно, системата е по-чувствителна от бензина към полуработещи компоненти - износен дебитомер и ламбда.

Едно А80 АБК с АГУ харчи 9-10 извънградско и 12-14 градско. Падането с 2 литра под тези стойности е невъзможно.

Кажете ми как се прави диагностика на запалителна система - за мен това е най-голямата тайна на майсторите. И от къде да си купувам триелектродни свещи, които изкарват по 30к км и автърмаркет кабели, каращи по 100к :zustimm:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За тези двигатели обикновено АГУ върши чудесна работа. С ГИ като вървеж и разход вероятно ще има малка разлика в полза на ГИ, но това при положение, че всички датчици, л-сонда, дебитомер и т.н. са в "топ" състояние. Това за съжаление е трудно изпълнимо при автомобилите на тези години. С една дума трябва да е перфектна на бензин за да се очаква същото на газ. При обикновеното АГУ нещата стоят по друг начин - това е независима горивна система и единственото общо е запалителната с-ма. т.е. ако по запалването всичко е ОК на газ ще работи без проблем.

Действително "гърмежите" обикновено се получават от лош реглаж и некадърен монтаж. При ГИ са сведени до минимум, но и там няма гаранция в случай, че изгори свещ или кабел. По мое мнение ГИ е чудесна система, но за по-нови двигатели. Комфорта при каране с ГИ е по-голям от гледна точка, че всичко се прави автоматично - превключване газ/бензин и т.н., т.е. караш и не мислиш. С обикновено АГУ обаче се чувствам малко по-сигурно - знам, че ако с едното гориво имам проблеми ще превключа на другото и ще продължа да се движа. При ГИ нещата не са така. Мисля, че горе-долу мнението ми е безпристрастно защото едната кола ми е с АГУ, а другата с ГИ и мога да направя разликата.

В крайна сметка избора ГИ/АГУ зависи от много фактори и е въпрос на личен избор ако двигателя позволява да се монтират и двата типа. Не на последно място е монтажа и правилната им настройка. Това е и причината за различните мнения по въпроса. Имам чувството, че в газ-сервизите за да се презастраховат нарочно карат всичко да се сменя по запалителната с-ма. Просто ако има детонации явно нямат достатъчно познания да настроят АГУ/ГИ и предпочитат да накарат клиента да си смени всичко по запалителната уредба и после да му мислят :rolleyes: .

@robobug: аз карам с три-електродни свещи Шампион от Кокича. Миналата седмица ги смених пак със същите, като старите са ми на над 50000км. Работят чудесно въпреки пробега си и по средния електрод почти няма следи от износване - просто малко е увеличено разстоянието. Смених ги превантивно с нови. За кабели не мога да ти препоръчам, досега не съм ги сменял.

eon51.jpg

Редактирано от VBI
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Едно А80 АБК с АГУ харчи 9-10 извънградско и 12-14 градско. Падането с 2 литра под тези стойности е невъзможно.

Кажете ми как се прави диагностика на запалителна система - за мен това е най-голямата тайна на майсторите. И от къде да си купувам триелектродни свещи, които изкарват по 30к км и автърмаркет кабели, каращи по 100к :hilezh:

Всеки горе-долу добър сервиз има диагностична апаратура. Мисля, че стробоскоп се казваше уреда замерващ напрежението по кабелите, бобината и центровката. На един монитор излиза диаграма с работния режим при определени обороти....така се прави диагностика на запалителна система приятелю....

Триелектродните свещи не са дефицитна стока има ги във магазините :rolleyes: Аз ги карам по 25-30 000 км. без проблем, а и много други хора. Майстора, който ми обслужва двигателя казва, че тези свещи на бензин карат средно около 50 000 км. Кабелите при мен са 52 000 км, а преди това не е сигурно на колко са били, но свещите които свалих от тях малко след като взех колата си бяха на сериозен пробег. Полюсите им бяха с почти триъгълна форма- значи над 30-35 000 км....А сега кажи тва не е ли поне 80 000 км. за кабелите. А само преди месец диагностиката показа, че са все още ОК.

Айде да ме обориш в противното за нещо , което съм изпитал, а не чел, чул или измислил :hilezh:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Знам, че хората ги карат по много км. Аз като махна 3 електродни НГК на 15к не ги хвърлям - все някой кара още с тях. Но това не значи, че нямат разлика с новите. Никога не се стига до триъгълен електрод.

Диагностика на кабелите, сложени на автомобил, може да направиш евентуално с диностенд - всичко друго може най-много да хване пробит кабел.

Не разбрах каква марка са ти кабелите?

@ВБИ - впечатлен съм от Шампиона. За съжаление винаги съм имал злополучен досег с тази марка и я избягвам. Май е време да пробвам.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

С тези кабели е колата така от Италия, но нямат надписи....Не съм се сетил да обърна внимание дали имат щампи на металните лули, които влизат при свещите. Със сигурност не са обаче БЕРУ, защото тях ги познавам от предишната ми 80-ка.

Както казва майстора....кола нов внос с работещи системи и консумативи не препоръчвам да се пипа освен ангренаж и маслото с филтрите, поне до следващия сервизен цикъл.

Той има в предвид дори антифриз, спирачна течност, водна помпа, ремък на климатик, кабели и подобни да не се сменят веднага. Това заради напатили се хора от менте части вложени при обслужването.

Между другото аз го послушах за водната помпа, спирачната течност и ремъка на климатика и алтернатора.....ами все още са си без ядове. След 7-8 000 км. ще ги обслужа заедно с ангренажа вече.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

От всичко,което разбрах до момента,че общо взето и ГИ и обикн.АГУ са много капризни и за да не си усложнявам живота впредвид идващата зима засега да се откажа от газова уредба!:bia:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Въобще не са толкова капризни. Особено обикновените.Немой да се плашиш! Слагай и карай. Колкото по-малко се вглеждаш в марки, майстори и монтажи, толкова по-добре ще работи.Отиваш при първия майстор, пляскаш една обикновена АГУ и газ. Колкото повече се вглеждаш и шашкаш, толкова по-голяма е вероятността да береш ядове.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега, незнам каква връзка намираш между АГУ_то и идващата зима.

Карам АВК_то вече три години и около 40 000 км. Колата я взех с обикновена турска уредба. В един момент ми вдигна разхода на газ ей така от нищото. Смених изпарителя с БРЦ, реглаж и от тогава само газ.

Та за този период на експлоатация по газовата съм сменил един изпарител и един газов клапан. И старият клапан си работеше, но така прецених. По запалителната система съм сменил един комплект свещи, когато купих колата. Свещи карам NGK BUR6ET - стандартните свещи, които дават за този мотор. На скоро смених капачка и палец на делкото. Старите свещи бяха много износени, но колата работеше безпроблемно с тях. Капачката и палеца и тях ги смених не защото съм имал проблем с тях, а просто бяха видимо износени, макар че работеха перфектно. При -15 градуса зимата паля на газ с акумулатор, който едва върти.

Според мен, няма какво да се чудиш, след като вече си решил да слагаш газ. Дали обикновена АГУ или ГИ - решението си е само твое. При обикновената си мисля, че всеки средно кадърен майстор с газ-анализатор ще може да се справи. За ГИ май там има по-голямо значение, на какъв майстор ще случиш.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...