Jump to content

Смяна скоростна кутия


Sly

Recommended Posts

Здравейте,

Имам Ауди 100 2.0 16V Куатро,но синхронизаторите на скоростната кутия не са наред и въпросът ми е

някой знае ли дали скоростната кутия от ауди 100 2.8 Куатро става за моята?

Благодаря предварително!

:)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте,

Имам Ауди 100 2.0 16V Куатро,но синхронизаторите на скоростната кутия не са наред и въпросът ми е

някой знае ли дали скоростната кутия от ауди 100 2.8 Куатро става за моята?

Благодаря предварително!

:huh:

За да е съвсем сигурно трябва да се знаят трибуквените номера на скоростните кутии и после да се сравнят предавателните им числа.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Няма да стане! Обяснявам защо. Твоята кутия май е като моята с номер CPU. Адски къса на първо четене, да ама не. Твоята кутия е със същите групи на скоростите като тази на 2.8(поне в 95% от случаите). Обаче диференциала е по-къс от този на 2.8 :rolleyes: Имаш следните варианти:

-Да опиташ на вземеш само предавките от другата кутия, ако е куатро проблем не би трябвало да има. И да караш другата кутия с твоя преден диф.

-Да опиташ да монтираш твоята корона от предния диференциал в кутия от 2.8 и да караш с нея.

-Просто да си купиш и заден диференциал от 2.8. Като е редно да знаеш, че тогава скоростите ти ще станат доста дълги и ще можеш да си караш с 160-180км/ч спокойно по магистралата. Обаче ускорението ще се понижи значително. Аз лично искам да направя това на моята кола, но не е сега времето.

За да мога да ти помогна Аз, или някой колега трябва и ти да направиш нещо :) (освен да почерпиш по бира когато се видим :) ). Виж си кодовете на кутиите за да мога да помогна още:

023511375.jpg?r=0

Редактирано от Vankata_84
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря отново!

Буквите от кода на кутията от 2.8 Куатрото миказаха,че са "CAB"

А на моята не можах да ги погледна,понеже в момента не съм в Пловдив! Като се върна ще ги погледна.

Тоест мога ли да си сложа тази кутия от 2.8 да я карам с моя диференциал,не разбрах дали моя е по къс като дължина или като предавателни числа...

А този вариант с по дългия диференциал също е приемлив.

:rolleyes:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не може да я сложиш и да караш. Трябва в тази кутия да ръгнеш твоя диф(което е не малка разправия), или да вземеш заден диф от 2.8 с 4,1 предавателно число. Сегашните ти дифове са 4,5 предавателни числа, за това не може да сложиш директно кутията!!! Ако питаш мен според това което виждам на моята кола аз бих рискувал с по-дългите скорости и дифове. А бих рискувал защото сега на 100км/ч съм с 3000оборота на 5-та. Тогава може да се получи 3000 оборота 5-та приблизително 125км/ч което е чудесно :)

ПП - Все пак ще кажа, че може да се получи разминаване с думите ми. Просто без да кажеш каква е твоята сегашна кутия шанса да бъркам е малък но го има :rolleyes:

Ето къде можеш да гледаш какво е различно и какво еднакво :bia:

Това че дългата кутия "CAB" върви с по-голям съединител да не те притеснява. И все пак да внимаваш с АЦЕ-то шега не бива :) :)

Редактирано от Vankata_84
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако имаш под ръка друга кутия (дори и да не е куатро), която е с различен диф от твоя, не е проблем да ползваш нейните части (синхронизатори или каквото там ти трябва) и да си ремонтираш твоята кутия. Частите на кутиите са еднакви, разликата при куатрото е във втория вал, който е известно, че е от двечасти.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Митак преди съм чел твоя тема за кутии. Може ли без много лудории да се смени само корона на преден диф 41 зъба с такава с 37? Че не съм сигурен да не подведа човека? Другото за което може ти да го подведеш е, че на Ц4-ките при бензиновите мотори на 5 степенните кутии се вграждат само два вида групи от "скорости". Без да си каже кода на неговата кутия не е сигурно кое е различно и кое еднакво :rolleyes:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Само корона не може да се смени на никой диференциал. Тези (хипоидни) предавки се изработват и след това сработват заедно на специални за целта машини. За това всяка корона си върви комплект с пиньона.

Нзависимо от кода на кутията, дори независимо от това дали е куатро или предно, частите по валовете са еднакви. Различни са единствено зъбните колела на предавките, заради различните им предавателни отношения. Иначе, лагери, муфи, синхронизатори, вилки са 1:1/

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Само корона не може да се смени на никой диференциал. Тези (хипоидни) предавки се изработват и след това сработват заедно на специални за целта машини. За това всяка корона си върви комплект с пиньона.

Нзависимо от кода на кутията, дори независимо от това дали е куатро или предно, частите по валовете са еднакви. Различни са единствено зъбните колела на предавките, заради различните им предавателни отношения. Иначе, лагери, муфи, синхронизатори, вилки са 1:1/

Да точно така е!!! Аз го знам това, но през цялото време говоря само за предавателни съотношения.

Теб те питах за механичното изпълнение. Ще се опитам да го обясня. Ако сменя вторичен вал(комплект) и короната на дифа(с дифа комплект)ще се съберат ли в кутията. Сега при мен короната е 41 зъба, аз искам да мина на корона с 37 зъба в тоя корпус(дето е 41 зъба)? Демек къде са разликите според теб на 41 и 37 зъбните корони, защото пиньоните са 9 зъбни.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Щом за В8 се намери автоматична кутия дали за АЦЕ по моргите няма ръчна,че да се занимавате с глупости :rolleyes:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да, ще се съберат, но ще трябва да се заиграеш сериозно с настройката на зъбната двойка пиньон-корона, защото гаранция, че припокриването на зъбите ще е различно от това на предишния диф, което значи, че компенсиращата шайба под външната гривна на предния лагер(в корпуса на кутията) ще е с различен размер. Общо взето не е малък филма при смяната на диф.

А на последния ти въпрос за разликата в короните... при еднакво монтажно разстояние коронна с 37 и 39 зъба зацепени с пиньон с 9 зъба ще имат различен модул, различна корекция, различно припокриване и бог знае още какви разлики. Лошото на автомобилните чаркуляци от тоя тип е, че нищо не е стандартно. Позлват нестандартни модули, колелата се изработват на специализирани машини... много трудно се дешифрират пък да не говорим да се изработят!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 11 months later...

Има ли разлика в скоростните кутии на куатро между В4-ките и С4-ките,ако са с едни и същи двигатели /предавателни числа и корпус.Предполагам, че моделите с NG мотора,понеже е изнесен по напред,ще има разлика в дължината на кардана в сравнение с АСЕ или шестцилиндровите.По запознатите може ли да споделят мнения? :rolleyes:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Значи в куатро кутиите на Б4 и Ц4 разлика няма! Изнасянето на мотора го определя самата му конструкция независимо колко цилиндров е. Ако правилно съм разбрал нещата седят горе долу така:

-Два вида съединители най-общо казано се различават по размер на феродовия диск 228(или 226) и 240мм. Шлица на феродото който се надява върху първичния вал на скоростите е еднакъв и за двата размера. Маховиците също според моторите са леко различни като централни отвори, разстояния и брой болтове и тн.(демпферни, и обикновени)

-Основни разлики в кутиите се явява това дали са 5 или 6 степенни! 6 степените са по-дълги с по-къс кардан, с друг избирач. Заради това че обикновено се монтират на големи мотори се различават и чашите на полуоските(по-големи са)

-Иначе ако сте решили да сменяте кутия и тя е 5 степенна с друга пак 5 степенна просто трябва да се види какъв е предния диф и действате. Ако е същия даже не го купувате, ако е различен трябва да го вземете с кутията.

ПП - Тая събота минавам на ск.кутия от 2.8 "CAB" и най-после мисля че колата трябва да почне да се движи добре и след 100км/ч и да почне разхода да пада нормално около 9, а не само по изключение. След това ще продавам моята къса кутийка на добра цена, с дифчето :zustimm:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Като погледнах тази таблица,забелязах,че предавателните числа на главното предаване и 1,2,3 скорост тези три автомобила е една и съща.Доста колеги са писали за смяна на кутии с по дълги скорости.И аз само се замислих дали тове технически е възможно.Ако реша някой ден и аз може би бих сменил ск кутия.ИмамВ4-ка да сложа 6-степенна кутия от AEL.Шеста скорост може да се ползва само по надолнище :hilezh: но 4 и 5 по малко ще товарят мотора извънграда, а както знаете 1,2,3 са за града.

Не можах да намеря предавателните числа на куатро В4-ките,уж търсих, но попаднах само на С4.

3714611612922429491347432540Pwhm5SpM3rtlOcnq7mw1.JPG

Ето примерно на тази таблица се виждат предавателните числа,оборотите на двигателя,скоростите и скороста в движение

7773029587507662051347434320K12D5RBbuYWot3GeR0Vr.JPG

На този таблица вместо 5 скорост съм сложил предавателните числа на шеста

8647325063753939821347434596rFGd8HG0APQ7IeE7BfGJ.JPG

Тук сменям предавателното число на 3,89,защото някои бензинови кутии са с такова.И от тази комбинация вижте какво се получава.

2208310762038215031347434667Ou7axvVH2eOHYENNdARZ.JPG Само някой да не си помисли че аз искам да правя някакви космически комбинации от кутии и диференциали,просто ако имам физическа възможнист бих си сложил кутия и кардан от AEL ако изобщо паснат дупките.Естествено ще се съобразя с предавателните числа на двата диференциала, ако не,здраве да е. :)

Редактирано от integrale45
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

От два дена съм с друга кутия. Кода е CAB. Монтира са на 2.8 174коня. Впечатления още нямам. Колата върви, седи като по-слаба, но пък се ускорява повече :stupid: На ниски обороти и малък дросел тегли повече, с голям дросел и "настъпване до кръв" не върви като преди. Иначе 3200оборота 120км/ч, 4000оборота 150км/ч на 5-та, АЦЕ-то не се чува :zustimm: Остава да видя разхода, и ще я бъде ли кутията? :hilezh:

Редактирано от Vankata_84
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...