spe Публикувано 31 Март 2006 Доклад Share Публикувано 31 Март 2006 Седа си аз тука начи и си мисля - де що има тема за турбо коли, винаги едно от основните неща при експлоатацията, което колегите съветват да правим е - след като сме карали колата - да не я гасим веднага, а да изчакаме една минутка. Тва се прави поради високата температура, която се развива, при въртенето на турбината, и която може да предизвика деформации или по-бързо износване на турбото, ако след това не се охлади (което па става с въпросното изчакване без да се гаси, и през което време масълцето циркулира и охлажда). Такаааааааааам дотук добре - обаче си мисля, че тая дребна подробност освен, че е известна на нас - би трябвало да е известна и на инженерите в Инголщат, а съгласете се има неква логика ако им е известна тая дреболия - да са помислили за нея - примерно автоматично да продължава след гасенето на мотора охлаждането на турбото (както примерно работи и перката след като се изгаси мотора). Та в крайна сметка - аджеба някой светнат ли е как стоят нещата, щото ми се вижда малко тъпо - спираме си примерно и аз казвам на мойта - абе я седи почивай ена минута тука да изстине турбината, че проблем иначе ше ме сцепи от майтап :hiliezh: ама па ако трябва ше чекам дет се вика Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
ABT Публикувано 31 Март 2006 Доклад Share Публикувано 31 Март 2006 Нужно е само след яко каране в обороти. Ако последните няколко минути си карал спокойно в ниски обороти, турбото няма да е прегряло. Те затова колите, за които е нужно, си имат едни джаджи, дет им се казва турбо таймер. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
vladi_di Публикувано 31 Март 2006 Доклад Share Публикувано 31 Март 2006 (Редактирано) Тази "процедура" се прави само ако си карал във върхов режим дълго време.При нормално каране не е нужно да се чака.Ако си карал София-Пловдив катоФитипалди е добре да поохладиш турбината,за да няма рев после.Аз докато търся буквите,той АВТ ме изпреварил. Редактирано 31 Март 2006 от vladi_di Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
spe Публикувано 31 Март 2006 Автор Доклад Share Публикувано 31 Март 2006 а мойта брица има ли такоа чудо и ако има - значи, че моа да си свиркам и да не чакам? а иначе върхов режим - що е то - турбото работи нон-стоп, като надува най-яко май още на 1750оборота примерно при мойта... т.е. за да не е върхов режима требва да съм под тая цифра ли Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
audi A4 1.9TDI Публикувано 31 Март 2006 Доклад Share Публикувано 31 Март 2006 Нещо са проблемни тези турбини. Аз си купих колата с ново турбо, на няколко месеца. Като отидох при Жоро за диагностика, се оказа, че той го е сменял щото позна колата, която била на негов познат. Та турбината първо започна да забива - неразтоварва добре и когато това продължи повече от 3 секунди, компа намалява притока на гориво и се усеща спад в мощността / казаха ми го в Юнитрейд/. След това започна и да вие, което го прави до ден днешен. Според диагностика на Юнитрейд, турбината искала юркане от време на време - на дълъг път. Та сега ще ходя на рециклаж, па белкем се оправи, ама нещо все не намирам време. Надявам се другата седмица да сколасам. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
bubinko Публикувано 31 Март 2006 Доклад Share Публикувано 31 Март 2006 (Редактирано) Да това за юркането на турбината от време на време е вярно, иначе им зациклят лопатките Редактирано 31 Март 2006 от bubinko Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Wizi Публикувано 31 Март 2006 Доклад Share Публикувано 31 Март 2006 Не е нужно да сте карали като идиоти за да трябва да си чакате турбината да се изстуди. Доста по-рядко се загрява повечко от колкото очаквате.Да, разбира се, че инжинерите са мислили за това, но от друга страна една минута в почвече чакане не е толкова трагично и аз лично предпочитам чинно да си я изчаквам Не съм сигурен дали нашите конвенционални турбо системи са снабдени с такава технология за охлаждане след изключване на двигателя, но такова нещо принципно има. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Dakata_m Публикувано 31 Март 2006 Доклад Share Публикувано 31 Март 2006 А това е полезна информация. Вчера бащтата купи един бус Фиат Докато 1997г. 4Х4 TDI нещо май беше, за шефа си и да знам да им дам ли този съвет. Бъдещтата експлоатация ще му бъде да ходи по гори и паланки с лодка закачена отзад и вътешното оборудване разни дивани шкафчета абе с 2 думи да си прави кефа шефа без да бъде експолатиран за товаро разтоварна денйност и екстеемни режими на работа . И за да не отварям нова тема да пусна едно малко спамче. Снощи още като е излязлъл бащата от София и нещо се чуо и буса почнал по баирите едвам със 100 да пъпли. Като спрял се оказало, че бил се измъкнал някакъв маркуч на турбото. Сложил го и после по едно време пак се измъкнал и накрая стегнал хубаво скобите и след това нямало проблем. Исках да попитам по принцип това частично каране с измъкнат маркуч може ли да прецака нещо или просто временна загуба на мощност, понеже сега буса си работи идеално и върви яко.Ако на някой му се стори, че задавам тъп въпрос да ме извини ама съм бос откъм турбини и такива работи Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
vladi_di Публикувано 31 Март 2006 Доклад Share Публикувано 31 Март 2006 Нищо не е прецакало,освен нервите на шофьора. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
stani76 Публикувано 31 Март 2006 Доклад Share Публикувано 31 Март 2006 Е другото е че в момента както е супер прашно по пътищата и ако засмуче от мръсотията ще му се полират цилиндрите много хубаво Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
vladi_di Публикувано 31 Март 2006 Доклад Share Публикувано 31 Март 2006 Този гаден факт ми убягна.Не е чак толкова страшно ака не е било за дълго. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
liubo Публикувано 31 Март 2006 Доклад Share Публикувано 31 Март 2006 Ето какво пише в книгата за ремонт на Ауди:ВНИМАНИЕ:Когато извършвате каквито и да било дейности,свързани с турбокомпресора,трябва строго да спазвате следните правила.-преди демонтиране на детайлите внимателно почистете местата на съединяване и околните повърхности-поставяйте демонтираните детайли на чиста повърхност и ги покривайте с чиста материя-старателно запушвайте отворените вътрешни кухини на детайлите,ако няма да ги ремонтирате веднага след отварянето-преди сглобяване внимателно почистете детайлите-не използвайте детайли които са били съхранявани извадени от фабричната им опаковка-след отваряне на турбокомпресора не използвайте сгъстен въздух за почистване на детайлите и не местете автомобила-разпечатвайте опаковките на резервните части непосредствено преди монтирането имС една дума никъв прах и замърсяване. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
vladi_di Публикувано 31 Март 2006 Доклад Share Публикувано 31 Март 2006 Абсолютно вярно,но обикновено се откача тръбата след турбото и то остава свързано с филтъра.Та затуй... Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Recommended Posts