Jump to content

Въпрос за клапите на парното , ауди а4 АДР


benzinovfen

Recommended Posts

.... и двата ми маркуча са топли

На загряла кола маркучите трябва да парят. А студено ли духа или хладно. На добре е да пробваш и да промиеш радиатора.

Иначе отиваш на сваляне на табло, което си е неприятна работа.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 7 months later...
  • Отговори 54
  • Created
  • Последен отговор

Top Posters In This Topic

Така аз имам следния проблем клапата под поленовия филтър ми се струва блокирала.

Поведение на парното след голямо ръчкане на копчетата и механичните затвори на въздуховодите:

1 на прозореца духа горещо в краката топло а на централните студено.

2 клапата за топло и студено се мърда.

3 като засилвам скоростта на вентилатора все ми се струва  че не духа както трябва но ако отворя клапата по поленовия филтър ръчно с натиск струята която отива на предния прозорец става нормална. Но на централните въздуховоди продължава да си духа марно . Ако някой има идеи кое точно е счупено да казва и кое кара смотаната клапа под поленовия филтър да се отваря и затваря.

Управлението на климатрооника от време на време прави каквото си поиска. Давам пример: натискам стрелата нагоре да духа на предния прозорец  и той включва компресора или да върти въздуха в купето и пак тръгва компресора.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 months later...

Колеги , имам проблем , с парното или по точно въздуховодите или клапите не знам точно , но от климатроника давам да духа на предното стъкло но няма никакъв ефект където и да натисна духа само отпред на малките духалки нито в краката духа нито на стъклото как да го направя ? 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 

По скоро с някое от моторчетата за управление :icon_exclaim:  Искарай жабката и прегледай кое моторче не работи :zustimm:

Редактирано от phantom_
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Извидявам се че ползвам темата ,ама и аз да се включа.Смених термостат че колата загряваше много бавно и като караш по нанадолнище спадаше температурата,смених и антифриз че беше син и сложих червен,но топлото  почти изчезна.Колата загрява за отрицателно време но на тихи обороти на 90гр. загрял мотор и духа така едвам леко топличко и когато я задържя на по-високи обороти става жега.Допреди да сменя антифриза нямах никакви проблеми с парното духаше яко жега,сега чувам че като я форсирам се чува как водата шумоли в радиаторчето ,явно има въздушна възглавница и не се пълни целия радиатор с антифриз.Как се оправя това ,само ли се обезвъздушава ,трябва ли по някакъв начин да му се помогне ?Когато пипна 2та маркуча към купето ми се струват еднакво топли или можеби единия е малко по горещ от другия,АФН 99г.

Редактирано от w0r7h
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

По принцип системата се обезвъздушава сама ,но пробвай като развиеш капачката на разширителния съд,запалваш колата и оставш да работи мотора и да загрее,ако има някъде въздух трябва да излезе,има и друг начин за обезвъздушаване от маркучите има поместена тема за това просто я потърси.Капачката на рзширителния съд си има дупки и от там се обезвъздушава по принцип сама,но ти направи първо това със отворената капачка.Успех!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Днес вадих маркуча на изхода на радиаторчето от купето и църцори едвам едвам ,като я изфорсирам тръгва яка струя и след това като отихнат оборотите и дебита пак става слаб,най-вероятно се е запушило и това само от смяна на антифриз....нямам думи.Като се постопли ще я мъча със маркуч,чешма,оцет и тласаци на водата пък дано избие боклуците и най-накрая лятото ще свалям всичко....

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги , имам проблем , с парното или по точно въздуховодите или клапите не знам точно , но от климатроника давам да духа на предното стъкло но няма никакъв ефект където и да натисна духа само отпред на малките духалки нито в краката духа нито на стъклото как да го направя ? 

Ако колата ти е преди 98-ма година , значи клапите ти се движат механично с вакуум , който минава над двигателя покрай акумулатора и влиза в купето. Виж да не се е извадил вакуума под капака на двигателя някъде , също може клапите на парното да са издухали уплътненията , тогава трябва да сваляш парно и да уплътняваш клапите , а може и радиатора на парното да ти е аут. Ако сваляш парното за ремонт на клапи си смени и радиатора на парното и си източи фреона преди това. 

 

Ако си след 98-ма година клапите се движат от моторчета . Извади жабката и виж дали се движат клапите като натискаш климатроника , ако не се движат някое моторче може да е щета. Ако всичко се движи си за смяна на радиатора на парното.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако си след 98-ма година клапите се движат от моторчета . 

Не е хубаво така убедено да твърдиш грешни "факти", без да имаш явно и най-малката идея за какво става дума.

И аз съм правил такава грешка и съм се "изхождал" самоуверено за неща, които не са ми били ясни, но отдавна се старая да се информирам първо и чак тогава да пиша/съветвам по форумите.

Я сега ми кажи коя година трябва да е моята В5-ца, която естествено е с "моторизирани" клапи и ЕСТЕСТВЕНО е "родена" по талон, документи и най-вече VIN през далечната 1995-та година?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз да споделя за моят проблем.Днес след 2 пакетчета каналин за студена вода в радиаторчето по 15тина минути и вода със здрав дебит в обратна по посока на вдижението на антифриза се получи страхотен ефект и такова парно небях виждал на тази кола от както я имам, а си мислех че преди духа топло....сега не се диша вътре :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не е хубаво така убедено да твърдиш грешни "факти", без да имаш явно и най-малката идея за какво става дума.

Колега опитвам се да помогна . Нямам 50 аудита имам 1 . Помогнах на доста колеги от форума и изхождам от това което съм видял . Твоето ауди ако е 95-та и с автоматизирани клапи , може и да е преправяно , а може и да е така. Аз такова с моторизирани клапи 95-та не съм виждал. И да е така не е мястото да спорим тук , а да си помагаме. 

 

До колегата със запушения радиатор на парното . Щом ти се е запушил един път , ще стане пак. По добре го смени с нов лятото , играчката си заслужава.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега опитвам се да помогна . Нямам 50 аудита имам 1 .

Има няколко сервизни програми на/за VAG групата, например ETKA, ELSA, Autodata  и др., достъпни са по торенти, блогове и сайтове, поинтересувай се, инсталирай, порови се и чак тогава "помагай".

В училище когато учителя пита "Кой знае?", ръка вдига/т САМО знаещия/те, елементарно и лесно за прилагане правило.

Участието с дезинформация на олимпийски принцип в такъв форум, често принуждава лековерните да харчат излишни пари за неща, които са ненужни, грешни и излишни.

 

И защо човека от по-горния пост да си сменя радиаторчето, при положение че не тече и вече работи коректно?!? Да даде едни пари за какво?!? Сам казваш, "имам едно ауди", вероятно не работиш и в сервиз, тогава съобразно какъв реален и дългогодишен опит съветваш?

Пак ти казвам, нищо лично, не си единствения и първия, няма да си и последния така лековато "съветващ", но и един да се спре и спести излишни средства с цената на твоята "обида", пак е нещо. Не ги вадим тия пари лесно за да ги пръскаме безмислено.

Редактирано от NIKO
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Значи ти или си уникално тъп или си нямаш работа и се чудиш с кой да се заяждаш. Съветите които давам са на база реалността и това което съм видял. Не ми трябва програма или да работя в сервиз за да дам съвет и то правилен. Сам съм си разглобил колата и съм си сменил радиатора без програма и без дървени философи като теб. След това съм помогнал на още хора от форума за същото. Така че ако нямаш умен съвет за помощ по - добре не пиши. Много хора работещи по сервизите са развалили доста автомобили включително и моят предишен, така че това далеч не е критерий.

Щом радиатора му се е запушил един път ще се запуши пак. Въпрос на отлагания , въпрос на реалност. Не го съветвам да отиде и да даде милиони. Ново радиаторче от среден клас е 42 лева. Смяната може да си я направи сам. Стига да иска.

И повярвай ми като нямаш съвет или работиш в сервиз и искаш да изкараш пари от някого , не е това начина. И всъщност пак ти казвам. Темата е за помощ , а не за спор.

Така че или дай съвет или спри с този off topic и излишен спам

Цитиране на предходен пост!

Редактирано от VBI
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тоест след като смени вече работещо радиаторче(с все свалянето на табло, лесна и бърза работа!), сложи новото и същото след десетина години се запуши отново......., което ще направи между впрочем и промитото оригинално......, продължаваш да упорстваш човека да разхвърля колата си, да троши нерви, пари и време?!?

Кой тук е тъпия!

И продължаваш да се тръшкаш за въпросните "вакуумни" клапи?!?

ОК......., спокоен съм, спокоен съм.........

Я дай някакъв линк със снимки на "вакуумни клапи" на парното при А4 В5-ца? И то съобразно годината на влагане?

Идея си нямаш колко качествени специалисти, хора с познания,  даващи верни и удачни съвети са се оттеглили от форума заради "колеги" като теб? Доброжелатели, които в наистина почтените си намерения, чисто и просто объркват питащия и често дори го набутват с напълно излишни разходи?!?

Както и да е, пак се повтарям, нито си първия нито последния........, всеки преценява сам как и за какво да харчи пари. Оставяме на четящите да преценят кое-как в темата.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

колегата lesstad е с такива . до колкото помня неговото беше 95-та или 97-ма година. попитай го. когато отидох при него да му помогна със смяната , над маркучите за водата , които влизат в радиаторчето минава трето малко маркуче за вакуума. 

 

също при него клапите са като от голф 3-ка метални с дунапрени . той ще ти направи снимка да видиш за да приключим спора.

 

може да не прилагам правилните термини , но поне давам правилен съвет. едва ли ще я кара следващите 10 години тази кола. по скоро още 2-3 преди да мине на нова , но до тогава няма да има проблем с парното. 

 

в крайна сметка всеки сам си решава за себе си. колко добри майстори са напуснали форума мен не ме интересува. колкото добри има , толкова лоши има. да не започваме темата , че примери ще ти дам много. особенно от тия пишман майсторите с баснословните суми. айде стида и да приключваме. ако си майстор не се обиждай . писнало ми е от много добрите майстори , които само по слух и вече знаят къде е проблема.

Редактирано от thekiller
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги не се карайте ,нека си помагаме ,вярно дават се доста погрешни съвети ,но няма как ,много хора сме ,всеки иска да помогне с каквото знае :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами то ние май не се караме. По скоро се уточняваме.

 

Иначе за големите майстори и форума ми стана много смешно. Как не влизали повече. Те ако бяха толкова големи нямаше да им остава време за форум.

 

Аз се сблъсках с няколко такива преди да започна да си ремонтирам сам автомобила . Особено голямо внимание ми остави един който ми обяви цена от 1200 лева за смяна на ангренаж и ролки, който много работа има. На тоя същия адски много му благодаря , защото благодарение на него колата ми и до ден днешен не е видяла сервиз освен за реглаж на предница.

 

Та толкова с големите майстори. Опитвам се да помогна , а ми се нахвърлят. Като че ли съм изял на някого хляба. И после защо не оставали младите в България ?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колегата NIKO е доста прав в това да не се дават погрешни мнения, от типа "мисля, че беше ... ".

 

 

Реално в климатика на Audi A4 В5, вакуум за управление на клапа се използва само и единствено за една,

а именно за клапата за свеж въздух / рециркулация на въздуха в купето.

Използва се от 1994г. до 1996г. ( включително ). Електроклапанът е с означение N63.

От 1997г. нататък клапата управлявана с вакуум не се използва ( поставя ).

За рециркулация на въздуха в купето се ползва клапата за въздушния поток

 

Всички други клапи:

- за управление температа,

- за разпределение на въздуха в централната конзола,

- за управление на въздушния поток,

- за в краката / за обдухване ( размразяване ) на челното стъкло,

 

са със задвижване посредством електродвигатели със сервомеханизми,

съответно означавани по схемите със следните означения:

- V68

- V70

- V71

- V85

 

 

И нека споровете да спрат до тук.

Който има да казва нещо по-различно от "мисля, че беше ...",

да си го запази за себе си.

 

:bia:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

изходайки от това което си написал колега KCV  то моят пост съвсем в началото и съвет относно колегата с проблема с парното е доста правилен. 

 

никому не са нужни чак толкова детайлни характеристики , но са и доста полезни .  както казах и по- нагоре изхождам от това което съм видял и от това което съм направил като помощ към колеги от и извън форума.

 

и смятам че такива нападки относно коментари са абсолютно излишни. освен ако не Ви бъркат в джоба директно. 

 

В крайна сметка форума не е ли да си помагаме , а не да се нападаме ? Вие кажете ?

Редактирано от thekiller
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 4 weeks later...

Колеги ето и моя проблем : навсякъде в купето духа еднакво добре от всички въздуховоди ОБАЧЕ СТУДЕНО не хладно а СТУДЕНО преди две седмици смених антифриза - червен , двата маркуча които влизат в купето (когато е загряла) за еднакво топли , имали някакъв вариант ако я закача на ваг ком по показанията да се установи евентуален проблем или ако не става с някакъв друг вид диагностика от Варна съм ако някой знае някои добър майстор да сподели или някакво решение на проблема. Поздрави

 

П.С - колата е а4 б5 1.9 тди 110 коня

Редактирано от zuzubara
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

zuzubara  - при мен положението беше същото , двата маркуча бяха еднакво топло , ама парно нямаше . никакво. яко студ духаше и това е.

 

затова си смених радиаторчето на парното и топлото дойде. имам тема за разглабянето и смяната на радиаторчето в купето. хвърли един поглед. помогнах и на 2-ма - 3-ма колеги от форума за смяната .

 

ако тръгнеш да се занимаваш със смяна , като стигнеш до клапите ги огледай да не би да е издухал дунапрена на клапите. тогава пак няма да имаш парно. ще духа студ.

 

ако можеш да държиш отвертка и не те е страх да я използваш, другото е лесна работа :)

Редактирано от thekiller
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега не ме Страх от отверката а да не почне да скърца таблото после иначе възможно ли е колата да загрява нормално до 90 градуса но въпреки това термостата да е за смяна?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Няма как да ти скърца таблото ако го свалиш и поставиш обратно както трябва. А и то самото е захванато доста здраво за гредата. не виждам как ще скърца. За въпроса с термостата - не мога да ти отговоря със сигурност.

 

преди да се заемеш с таблото , свали само жабката и се опитай да видиш дали ти се движат клапите на парното и ако е възможно да видиш дали са от модела с дунапрена. ако успееш да видиш някоя от клапите вътре огледай ги - не трябва да имат дупки по средата. Ако имат са от модела с дунапрен и е издухал, и затова нямаш топло. но ако ги уплътниш и пак духа студено , най-добре смени радиаторчето на парното.

 

колеги от форума продухват радиаторите с вода под налягане и разни препарати за наслагвания. като вдигнеш капака от дясно на акумулатора има гофрирана обшивка. Като я махнеш отдолу са входа и изхода на радиаторчето на парното. Опитай с промивка. Четох някъде че ставало и с кофпомпа. Ако след промивка има подобрение , моят съвет е да го смениш. Друго не мога да ти помогна.

Редактирано от thekiller
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 month later...

Днес и аз реших да поправя шиб....те. клапи на парното.Резултата беше по добре от очакванията ми. Информативно отне ми 8 часа без бързане и с малко корекции при сглобяването.Не махнах радиатора на климатика.Свалих само секцията с клапата за студено-топло, просто с малко поклащане и дърпане щипките които свързват кожуха се разкопчават, а при монтаж ги слагаме в джоба, че не се знае за какво ще ни потрябват  :hilezh: . когато се монтира се слага само щипките отгоре, отдолу и двете отпред, става здраво и при разклащане не се усеща липсата на двете щипки отзад.  Аз профилактично при сглобяване си почистих и буксата на имобилайзера (намира се на патрона-малка черна с два кабела) т.к. преди време ми се налага да свалям волана заради тази букса (99% от проблемите на имобилайзера са именно заради лош контакт в тази букса).

Ако на някой му предстой такъв ремонт изобщо да не се плаши, само да избере слънчев ден  и да я мята  :ja:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...