Jump to content

Смес при газов инжекцион


Recommended Posts

Здравейте,

Моля дайте съвет до кога да обеднавам сместа на инжекционна газова (в моя случай метан) уредба? От известно време се опитвам да си я донастроя. В началото се опитах да я направя така че да махна грешката 561 mixture adaptation. За момента това ми се вижда невъзможно, пробвах да обогатявам и обеднявам сместа, все в даден момент се появява. Та сега съм решил, така и така си я има, да намаля още малко разхода. Намалявам всеки път газта с по 2% и вече съм я свалил с повече от 10% от това което беше направил autotuning-a (който очевидно не е много прецизен).

Та най-общо въпроса ми е дали е опасно да я обедня много и да "гръмне" както при конвекционалните газови или няма такава опасност и мога да си я намалявам докато ми хареса как върви (динамиката основно)?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Съсредоточи се върху грешката. Каква е точно тя понеже са 3-4 вида? Примерно (Add) означава, че лимита е достигнат или преминат в диапазона на празния ход а (Mul) в средните обороти. Освен това трябва да видиш дали е + или - адаптацията(за АЕБ е на 8-ми канал на meas. blocks в engine) С обедняване на сместа нищо няма да постигнеш ако не се залъгва ламбда сондата с емулатор. Принципно с тази адаптация инжекциона се опитва да се противопостави на обедняването което правиш в рамките на +-10%. Това обаче не е лимита на регулация на ламбда сондата а само стойност която инжекциона може да запомни. Реално ламбдата регулира сместа в рамките на +-30% и така парира опитите ти за обедняване. Горе долу на всяка секунда инжекциона получава информация и регулира сместа. Не става моментално ама все пак достатъчно бързо, в рамките на тези +-10% на практика не правиш нищо а до +-30 твърде малко печелиш а само колата върви по-лошо.

Не съм много опитен в настройването на газови а още по-малко на метан и няма да давам акъл как да направиш настройката ама основно гледай инжекторните времена на бензин да не се променят при преминаване на газ за всички диапазони на мотора като коефициентите не трябва да се променят рязко. Като гледаш графиката на ламбда сондата се опитай да разбереш в кой диапазнон на инжекторни времена се получава грешката и регулирай коефициента.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нищо неможеш да "обедняваш", сместа на газ трябва да е точна както бензиновата, първия проблем както ти е описал колегата електрониката работи в обратна посока и обогатява, и второ ако успееш да накараш расов кон да бяга без храна ще прогориш бутало. :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Извинявам се за забавянето, днес се добрах до компютъра:

Грашката ми е "Add", т.е. появява се когато колата работи на празен ход. Сега според Вас, за да се опитам да я махна, да тръгна нагоре или надолу (да намаля газта или да я увелича като, обем говоря)? Попринцип имам и настройка за това колко да се обогати сместа при натискане на педала, но мисля че в моя случай това не е проблем, така че за сега там ще го оставя на нивото на което съм го направил в момента.

Редактирано от jijix
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Така грешка Add както написах се отнася за диапазона на празния ход и общо взето ниските обороти. За да разбереш на къде трябва да мръднеш сместа трябва да провериш още 1-2 неща. Има пак 2 вида грешки за Add - limit reached и limit exceeded. При първия случай лимита е достигнат и инжекциона запомня корекция а във втория лимита е превишен много и инжекциона въобще не запомня корекция и в полето Add което можеш да видиш на 8-ми канал има 0.0%. Имай предвид, че адаптациите се рестартират ако си чистил грешки и трябва да покараш малко да ги направи отново и да провериш стойностите преди да изчистиш грешката. Ако полето Add има стойност от знака ще се ориентираш дали е богата или бедна сместта. Ако няма трябва да погледнеш на 9-ти канал има поле lambda regulation(или нещо такова, второто мисля беше). Там ще видиш текущата регулация на ламбда сондата а в последното поле има и Add адаптацията. Третото поле пък беше за волтажа на ламбда сондата. От 0 до 0,4V бедна смес а от 0.6 до 1V богата. Трябва да се движи непрекъснато между 0 и 1. Пак според знака ще се ориентираш дали е бедна или богата. Принципно там стойността е много динамична и нормално се променя непрекъснато от -10 до +10. Ако седи само или се задържа много време в + или - значи съответно сместа е постоянно бедна или богата. Нормата е +-10%, стойности над 10% са проблемни. Друго на което трябва да обърнеш внимание преди да се захванеш с реглаж на ГИ-то е дали и на бензин не е така. Обикновено тези стойности са показател за проблеми в инжекциона или датчиците. Примерно ако Add адаптацията е много на минус това може да се дължи на грешни показания на дебитомер или ламбда или ако е много на плюс това може да е признак на пробив по вакумите или гарнитурите по интейка и т.н.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Todir, страшно много информация си ми дал, огромни благодарности! :hilezh:

Днес изчистих грешките и ще трябва да покарам малко за да ги запише пак вероятно. пипнах газта само за в диапазона на свободния ход като подадох с около 4-5% повече. Ще видя довечера или утре какъв ще е ефкта.

Иначе на бензин не ми записва никаква грешка. т.е. там сместа е ОК.

Ще си пойграя пак и ще пиша докъде съм я докарал, мисля че след подобно разяснение съм задължен да я изчистя тази грешка.

между другото, аз сутринта преди да я изчистя я записах:

VAG-COM Version: Release 311.2-N

Control Module Part Number: 8D0 907 557

Component and/or Version: 1,8l R4/5VT MOTR HS D05

Software Coding: 04001

Work Shop Code: WSC 00001

1 Fault Found:

00561 - Mixture Adaptation

14-00 - Adaptation Limit (Add) Exceeded

Редактирано от jijix
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

С тези бедни смеси няма да постигнеш нищо повече от прогорени клапани и/ли бутала... Особено с този гаден метан (хич не съм му фен, много нискокалоричен е и за "вентилирани" двигатели хич не е готина идея... )

От бедни смеси икономии не се постигат определено! :gruebel:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

The_Machine и аз харесвам руси с крака до връта, но уви не ми се случват често! не ръси глупости, дай ако имаш конкретни знания, като Todir.

По темата малко графики по долу. Моля за препоръка според Вас сега на къде да пипам сместа за да вляза в норма? В момента съм я обеднил от това което беше, защото стойността на lamda reg беше над 20%, стигаше дори до 25%. След като обедних сместа, успях да я сваля до нива между -4% до към +6%. Дайте идея сега ако пак ми запише грешка какво да гоня за клетки 2 на канали 8 и 9? и как де :gruebel:

post-38713-0-90348200-1320320479_thumb.j

post-38713-0-43360800-1320320485_thumb.j

post-38713-0-90348200-1320320479_thumb.j

post-38713-0-43360800-1320320485_thumb.j

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ми да ти кажа, никакви глупости не ръси, просто чистосърдечно те посъветва човека, да не си съсипваш сам колата, по много деликатен начин. Бедната смес води точно до лошо изгаряне, неправилни детонации и в резултат на което ще имаш разправии с изгорели клапани и стопени бутала. Ако наблюдаваш колебания в температурата на работа на двигателя, не се изненадвай. За твое най-голямо нещастие точно Иво (The_machine) беше човекът, който можеше да ти помогне практически.

И не се пише "врът", а "врат"! Ти врЪтна или врАтна пържола обичаш повече? А да ти кажа, само пишман майстори се заглеждат по русо и дългокрако. Понеже не знаят, че в камбанарията му няма никого. :gruebel:

Лек ден ти желая.

Редактирано от RaDi_b4
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

The_Machine и аз харесвам руси с крака до връта, но уви не ми се случват често! не ръси глупости, дай ако имаш конкретни знания, като Todir.

Пич, глупостите ги ръсиш ти.

Иво е толкова много в час, че едва ли някога ще стигнеш и 50% от знанията и способностите му :gruebel:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Като гледам тия показания в момента си в норма макар и близо до горната граница, но от скриншоти не може да се каже много понеже процеса е динамичен. Трябваше да оставиш и графика за волтажа на ламбда сондата и регулацията. Може да обедниш още малко. Според мен обаче тази таблица за газовите коефициенти с която работиш трябва да я избягваш. С нея трудно работят дори професионални газаджии и може да омоташ много нещата. Някъде в софтуера няма ли възможност за линейна корекция на коефициентите без отчитане на оборотния диапазон? Ако има нагласяй там и после ако ти се играе със супер фина настройка генерирай нова таблица. Коефициентите трябва плавно да преминават един в друг а от това което се вижда в редицата за 1000 об. при теб не е така.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Значи в тази таблица аз променям винаги цялата редица, пакетно, като и давам линейно изменение нагоре или надолу с по 2 пункта да кажем. Като цяло самото изменение на коефициентите според оборотите съм го запазил от направеното от autotuning-a.

тествах и днес сутринта, пак клетка 2 на канал 8 е в горните граници, близо и малко над 10%. Сега не превишава 20-те %, но често минава над 10, като се колебае между 0 и 14. Почти никога не отива в минус или много рядко до -0.и нещо. Нямам друг начин за изменение, пък и в по високите обороти (между 3000 и 4500) колата не вървеше добре преди и и дадох малко повече газ. Сега там е отлична, явно не записва грешка и върви много мазно и приятно. Така че не искам да пипам там. Проблема си остава само работата на празен ход явно. Днес ще я обедня там малко по драстично, за да видя дали ще падне стойността в 2-рата клетна на 9-ти канал. Ако не падне явно ще трабва да търся друг начин? Тази конкретно грешка по никакъв начин не влия на вървежа на колата и общо взето не ми пречи, но пък защо да не опитам да я махна.

Относно "професионалните" газаджий, те ако бяха успяли да я направят, нямаше да се налага да се набутвал за собствен кабел и сега да си играя с настройките. Но това е друга тема, да не я зачекваме тук.

Редактирано от jijix
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

...газаджий...

Празен ход няма да можеш да нацелиш, ако са ти разпробити прекомерно много отворите на дюзите. Всъщност знаеш ли колко mm са им отворите?

Редактирано от RaDi_b4
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Точно колко mm са не знам, но софтуера за настройка си ги тества и са в залената област, т.е. са такива каквито трябва. Бяха малки при монтажа и ги смениха с малко по големи, иначе не и стигаха на колата в по високите обороти. освен това основно вентилите преди дюзите би следвало да регулират подаването на газта, не самите дюзи. то за това е газов инжекцион.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега тази таблца е 3 измерна и наистина доста сложна и прецизна. Не се обиждаи, но явно не ти достигат знанията да работиш с нея. Нещата които ти пиша за ламбда контрола реално са А и Б на инжекционните системи. Ако софтуера има възможност да се настроива без отчитане на обороти само по инжекторни времена работи там.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Абе аз уж гледам какво си пуснал на тия скриншоти ама като кон с капаци :respekt: Всъщност много си обеднил сместа, щом стоиноста е положителна инжекциона увеличава времената. Пусни малко газ.

Що не гледате кви глупости съм писал да ме поправите бе батки :steinigung:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Todir, преди да прочета последния ти пост, драстично качих коефициентите с по 20-тина единици за оборотите 1000 и 2000 по цялата вертикала. Това според мен даде гонения ефект и стойността на lamda reg падна под 0 и вече се движи почти 1:1 с тази когато колата е на бензин. Изчистих грешката и сега остава да покарам, за да видя как се държи колата и дали ще запише пак грешка. Ето пак скрийн шотове от новото положение. огромни благодарности за съветите, дали знам достатъчно или не няма значение, то това трудни се разбира тук в форума. Важното е че ми помогна и мисля, че ще постигна поставената цел :steinigung: а и темата ще е полезна за ентусиасти като мен.

метан:

metan_bc452_28677133.jpg

бензин:

benzin_511bf_28677132.jpg

таблица:

tablica_38c09_28677134.jpg

Редактирано от jijix
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

основно вентилите преди дюзите би следвало да регулират подаването на газта

Тук не си съвсем прав.

Редактирано от RaDi_b4
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не разбирам защо се опитваш да я обедниш след като дори не е настроена. Първо я настрои така, че бензиновия комп да не променя времената и после се опитвай зорлем да си създаваш проблеми. Сега това което правиш е безмислено след като нямаш базова (безпроблемна) настройка.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Споки ве Шпекси човека се отказа да обеднява сега гони всичко да е ОК.

Jijix сега изглежда добре празния ход :steinigung:

Само че нещо не ми харесва графиката на ламбда сондата и на газ и на бензин особено на бензин. Забелязваш ли как се задържа за дълго време ту горе ту долу? Бе да не те плаша ама май си заминава.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

От набитите грешки т. е. насраните смеси сондата е станала мудна. Трябва да покара известно време на бензин за да почне да докарва нормална графика.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

shpeksi колата си е настроена на бензин, т.е. там не знам каква настройка има, но на бензин си е ОК.

заглавието на темата тръгна така, не сикам да я обеднявам, а да я напаряв ОК, така че да не записва грешки.

Todir, не ме плаши така! То попринцип вероятно си и е време, аз откакто я карам не съм я пипал, а вероятно и този преди мен не я сменил преди да продаде колата :steinigung: Но за сега ще изчакам че не ми се дават толкова много пари, преди съвсем да е сдала багажа.

Ще покарам така малко ще пиша дали всичко е ок, ако е надер ще пусна файла с настройките, може някой да има същата и да го ползва.

относно графиката и мудната сонда, ми не знам, може и да е така, но дори ида е така, при тези цени на бензина ще си я оставя мудна!

Редактирано от jijix
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Добре настрой я тогава по ламбда ако мога така да кажа. Ама ще ти трябва магистрала.

Първо покарай 20 км на бензин. После задръж примерно на трета на 2000 оборота с равномерна газ, гледаш колко мс е бензиново време, превключваш на газ и гледаш бензиновия комп дали го вдига или намалява демек дали обеднява или обогатява. Така ще се ориентираш дали е бедна или богата сместа. Стана ли ти ясно ?

Не съм чувал за подобен ефект, но може да си прав, не знам :steinigung:

Помисли за 2 мин като е богата сместа сондата няма как да се клати от 0.1 в до 0.9 в и съответно тримовете ще са отишли на -20%. Като почне да отчита нормални смеси тримовете не се променят от -20% до - 1% със скок а плавно на стъпки.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

за сега, макар че вече параметъра lamda reg е в граници на празен ход не успявам да махна грешката. записва си се след известно време. явно трябва да си пойграя още малко или пък има и друг параметър заради който я записва. Тези няколко дни ще тествам с още по богата смес да видя какъв ще е ефекта. А може и заради недобрата работа на ламдата да записва грешка? оф ще тествам и ще пиша пак.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...