Jump to content

Градусите падат след смяна на термостата отново...


Rosen Stoyanov

Recommended Posts

Здравейте,

Не знам дали тук е точното място да попитам, но ето го проблема - от известно време не ми се вдига показанието на таблото за температура повече от около 70-80 градуса градско (като стои на място запалена се качва до 90), а извънградско пада и под 70. Независимо колко км карам. Проверих цифровото показание от дисплея на климатроника и там си загрява до 90 - няма проблем. Дали е възможно показанието на стрелката на таблото да не показва просто вярно, а термостата да е наред ... ?

Лек ден :hilezh:

При мен е по-същия начин. Смених термостата, но сагата продължава и според Ваг-ком грешката е в температурния датчик. Виж дали и при теб няма такава грешка.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Има един много елементарен начин да се разбере дали е термостата проблема.Палиш колата сутрин ,тръгваш и щом температурата ти отдели от 50 или 60 градуса(от колкото почва на таблото)слизаш отваряш капака и хващаш радиатора , ако е топъл проблема е термостата.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да използвам темата на колегата.Преди 2 седмици и аз смених термостат, всичко точно, колата си стига и държи 90 градуса.Голямото НО обаче идва когато пусна парното..постепенно температурата пада и стига около 70 градуса.Направих опит, като го спрях (по време на движение)и след 1 минута (може и по-малко) стрелката пак се залепи на 90.Колата е А4 1.9 TDI AVF.Предполагам не е нормално.Моля за помощ :steinigung:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако парното ти е на макс нормално е малко да падне температурата тъй като отнемаш топлината на охл течност, но не за продължително време. След като покараш малко трябва пак да се вдигне.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В градски условия температурата ми не се е залепяла на 90 градуса с парно.Но и максимум 30 минути ми е пътя със задръстванията.Възможно ли е да не му е достатъчно времето да ги вдигне тези градуси (все пак е дизел).Явно ще трябва да пробвам извънградско.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 weeks later...

Вчера забелязах, че като сложа парното на 24 градуса примерно и температурата не мърда от 90, но ако се сетне на HI температурата пада бързо до малко под 70 градуса...Някакви идеи какво може да е ?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега колата си ти е в ред, не се вкарвай във филми. При отрицателни температури ТДИ си загрява по-бавно и му трябват(по мои наблюдения) поне 15 км за да достигне 90 гр и то АКО не сте изпържили на макс парното. Нормално е да покаже 90(но то всъщност го показва още от около 80 гр)на таблото и без натоварване, а надуто парно пак да спадне температурата. За да ви загряват по-бързо колите: или карайте без парно, или ги оставяйте малко да поработят на празен ход преди тръгване, или пускайте въздуха в купето на рецирцулация, или карайте на по-високи обороти, или си купете и монтирайте печки или всичко изброено до тук заедно :bia:!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега, аз пускам парното след като стрелката ми е показала 90 градуса.Вчера след като загря колата, пуснах парното на 22 градуса, че ми се запотиха прозорците и по едно време гледам, че продължава да седи на 90градуса температурата.Реших да вдигна на 25 С, стрелката продължи да си стои и накрая като сложих на HI започна да пада.Едва ли всичко е ОК :bia:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И при мен става нещо подобно.Вдига 90гр след около 15 км,което на 49 канал на климатроника е 80гр.Ако я настъпя малко вдига до 87 по климатроник,когато не я настъпвам пада около 75гр,това е при включено парно на 29гр,а разстоянието е 20км.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ivanu6ka, явно имаш наблюдения, кажи ми, като станат температурите по -10...-15 градуса, колко време каране в градски условия трябва на една ПД за да заработи на 90 градуса?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При стойности -15 са нужни около 20-ина км градско. На мен работата ми е на 10 км точно и колата стига до около 70 гр. Климатроника съм го настроил на 19 гр.(мразя да ми е много жега)и паля и тръгвам директно. Може да загрее до 90 , но трябва да я понервирам на място 5 мин, да не пусна веднага парното, да я карам на високи обороти и въобще все неикономични неща, които аз избягвам. Парното си ми духа доста топло след около 1-2 км. Да уточня: преди да отвори термостата(87 гр.) антифриза циркулира само в малкъя кръг(двигател-радиаторче на парното в купето). Така, че преди колата да сгрее и големия радиатор...а това е доста след като е достигнала 87 гр. е много вероятно(направо задължително) ако изпържвате парното на макс. градусите да падат....термодинамика, бацета :gruebel:!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...