Jump to content

Монтаж на климатик на Б4 тди


bagera979

Recommended Posts

Колеги,знам че има теми за монтаж на клима на 80-ки,но точно за тди не намирам почти нищо.Решил съм твърдо да се сдобия с екстрата.Поне месец ровя из нета за всякаква инфорнация ,която би ми била полезна.Нуждая се от вашата помощ за осъществаване на проектчето.Ако някой знае нещо нека да дава мнение тук.За сега се подготвят всички необходими части кабели схеми и тнт. за работа .Едва когато всичко ми е в гаража ще се пристъпи към работа.Предстой закупуване на климатик. подчертавам ,че е от безинова кола.поради което ще се търсят допълнително части.Това което липсва ще се тъси в друга тема и раздел.На първо време ми е нужна схема на буксата на компютъра .На кой пин се подава сигнал от/за компресора на климатика .

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тоше,не искам климатроник,на база нищото в момента и климатика ще е супер.Забравих само да пиша,че колата е със старото ЕСU с 55 пин-а.Намерих схема за тди но е за 68 пиновото ЕСU.Ако не успея дали ще е голям проблема ако оставя компа без комуникация от климатика.

Редактирано от bagera979
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря,прелистил съм ги ,но не намирам отговор на въпроса ,кои е пина на ЕКУ-то.В  Аутодата има схема на климатика за ТДИ ,но липсва разспиновката на ЕКУ-то.Основно това ме интерисува,за всичко останало достатъчно информация.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

http://www.brick-yard.co.uk/forum/victory-audi80-1z-tdi-94-55pin-ecu_topic61193.html

По надолу в темата има схема пиновете на ЕКУ-то, надявам се да ти е помогнало :steinigung:

Редактирано от LUDsAUDI
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И пак ударих на камък.Нищо не намирам за това ЕКУ.Сравних го с разпиновката на ЕКУ-то на А6 (ААТ мотор).Пиновете съвпадат донякъде  с дадените в линка на Любо по горе,обаче колко е сигурно това не се знае.Там липсват пинове който ме интерисуват(темпомат,климатик,бордкомпютър).В схемата на климатичната инсталация за 80 тди има и датчик за оборотите на компресора,каква роля играе не е ясно.При бензиновите липсва такъв.Май нямам избор ,ще се наложи да оставя ЕКУ-то без комуникация с климатика(дано не се потроши нещо).Също интерисуваме и алтернатора дали ще може да се оправя с консуматорите ,който и в момента не са малко (два усилватела) с неговите 90А или да му търся заместник.Никой ли си  няма идея по въпроса.

Днес се сдобих с един багажник части от климатична инсталация на АЦЕ.Взел съм само това което ми е нужно за момента.Остават компресор със стойка и джапка.Някой от тръбите ще се правят допълнително.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Генератора ти ако е 90А е достатъчен дори и да не вържеш връзката на климатика към компа на колата няма проблем просто няма да се изключва при натоварване :zustimm:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А не трябва ли да има връзка с компа , когато е пуснат климатика за да вдига компа оборотите при пуснат климатик или се бъркам . Поне при бензиновите май беше така .

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Връзка с компа няма да има ,това се реши тия дни в  студа .Поради това че разполагам с инсталация от АЦЕ, се налагат кардинални промени по нея,не мисля да търся друга .това е оригинала7a67697ef249d66c.JPG

А тук са промените ,отпадат контролния блок,връзката между ниво на антифриза и температура на двигателя.Реле 272 за обдухb605d95340453b18.JPGване на радиатора на загасен двигател също не е приложимо при мен.

Някои ако забележи нещо нередно нека да сподели ,за да не бера ядове после.Информацията я събирам основно в форума,може да не съм прочел нещо някъде

Редактирано от bagera979
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не виждам в променената схема къде е реализирано пускането на вентилатора в купето на първа скорост автоматично със задействането на климатика/всъщност аз веригата я виждам,но ти трябва едно допълнително реле за тази цел/.Иначе,дори без връзка с компа/преди да я свържа/,поне при мен степ моторчето успяваше да компенсира допълнителното натоварване от климатика без никакви драми в работата на мотора.

Редактирано от jordanik
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

има я ,плюсчето след бутона"АС" до диода , слиза и към реле,което пуска маса към пина за първа скорост на ключа за вентилатора на купето .

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

има я ,плюсчето след бутона"АС" до диода , слиза и към реле,което пуска маса към пина за първа скорост на ключа за вентилатора на купето .

Ей сега вече го видях-това е схемата и ще работи,проверено е. :zustimm:

Предполагам,че си видял и схемата,по която работих аз/същата е,но изглежда по-прегледно,според мен/

020612415.jpg?r=0

Редактирано от jordanik
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Естествено,Разпечатана е на бюрото. Гледам че имаш три скорости на вентилаторите ,или бъркам. koe e R3 oт твоята схема. :respekt:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

...........koe e R3 oт твоята схема. :respekt:

R3 е релето,което пуска вентилаторите при изгасена кола/при АБК го има заводски/.Иначе,правилно си се ориентирал.Заводският резисторен блок реализира 3 скорости на вентилаторите.

Единствената промяна в тази схема са стойностите на бушоните №5 и №20-заводски на кола без климатик са 30А.Ако слагаш,обаче 2 ел. вентилатора се налага да ги подмениш с поне 40А-ви.

Редактирано от jordanik
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Хубавото при тди-то (поне при мен ) ,че е стандартно с два вентилатора и голям радиатор,Поради което отпадна търсенето на тъкъв,както и дифузьор с два вентилатора.Другото е че стандартно охладителната система е реализирана с две скорости на перките.Замислям се обаче климатика към 1 в момента или по бавната да вържа.Бушоните ще ги проверя за всеки случай.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Хубавото при тди-то (поне при мен ) ,че е стандартно с два вентилатора и голям радиатор,Поради което отпадна търсенето на тъкъв,както и дифузьор с два вентилатора.Другото е че стандартно охладителната система е реализирана с две скорости на перките.Замислям се обаче климатика към 1 в момента или по бавната да вържа.Бушоните ще ги проверя за всеки случай.

И при стандартното АБК без климатик перките на радиатора са 2,но са реализирани с един ел.мотор и ремък между него и втората перка,като има две скорости на въртене/първата се използва само при изгасена кола/.При колите с климатик се използват 2 перки с два ел.мотора,външен резисторен блок за скоростите,още по-голям радиатор и друга предна греда.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Привет,и аз преди време мислех този вариант.... като теглих чертата излезе че климатика и всички салтанати край него ще струва около 1000 лв и е възмойно (и да проработи) :gruebel: да го монтирам на колакоято струва 2000 лв ......ти може да си я оценяваш и за 4200 но пазара казва друго.

На кратко, разкарай тази кола и с парите от колата и тези за климатика си купи кола с климатик по нова и по хубава.....всичко ще е заводско и ще си рахат.

Аз така направих исъм много доволен :bia:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Дет викаш за 2000 от колата + 1000 за климатика = 3000 тотал ще вземе някоя хубава тоталка ;)

Да споделя по темата нещо, което съм видял на моята каруца със слаган италиански бъркоч. Перките са ми 2 и при включване на климатика се включват едновременно, същото става и като мине 92-3 градуса. Единственият път когато съм виждал 1 да се включва, е, когато другата беше изгоряла. Кое и как са връзвали тия жабари не ги знам, ното и не съм виждал разлика в скоростта на въртене на 2-те перки в споменатите ситуации.

Успех Митак :zustimm:

Редактирано от AsK
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Привет,и аз преди време мислех този вариант.... като теглих чертата излезе че климатика и всички салтанати край него ще струва около 1000 лв и е възмойно (и да проработи)....

Цената изобщо не е такава,а е 500-600 лева с всички профилakтиkи,зареждане и преминаване към фреон R134a.Прибавяш една седмица спокойна работа и системата проработва гарантирано.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

...

Колега, пълния комплект части за климатика излизат не повече от 400лв и то с рецилиране на компресора, при положение че сам ще си я прави няма да даде и лев за труд. После има едни макс 100лв тест и пълнене на системата, къде ги събра тея поне 1000лв нз. Ти, че му оценяваш колата на 2000лв ОК и реално може би струва толкова ако реши да я продава, но надали си запознат, че е след основен ремонт(който сам си е правил) с оригинални части(само те на стойност може би над 2000лв), отделно знам че са вложени доста пари за други неща и едва ли някога ще се раздели с тая кола по собствена воля. Що все пишете, че като човек реши да си сложи нещо малко по-скъпо допълнително единствения смислен вариант е да си продаде колата, да си купи новата с тая гъзария и да хвърля наново боб какво ще му излезе да прави по нея.

Ако някой се съмнява, че Митака няма да си сложи климатика сам и да работи без проблем искам да му разсея съмненията, пък ако има затруднения винаги може да разчита поне на мене за хамалска помощ :zustimm:

...

Колега това италианско недоразумение трудно може да се нарече климатроник или климатик, и аз съм със същото и съм го кръстил духалка, не може по никакъв начин да се сравнява с оригинален климатроник на Ауди. Относно проблема ти ми се струва, че датчика ти за скоростите за въртене на перките е дал фира :zustimm:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

....................

Колега това италианско недоразумение трудно може да се нарече климатроник или климатик, и аз съм със същото и съм го кръстил духалка, не може по никакъв начин да се сравнява с оригинален климатроник на Ауди. Относно проблема ти ми се струва, че датчика ти за скоростите за въртене на перките е дал фира :zustimm:

Аз затова съм го нарекъл италиански бъркоч :hilezh:, може да е така както казваш, може и аз толкова да съм видял, но и аз имам идея да го изрина това нещо и да си сложа работещо с жила, механиката винаги ми се е виждала по надеждна, отколкото електрониката и то толкова стара и глупава.

Редактирано от AsK
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не се карайте де, всеки е прав за себе си.Черта е рано да се тегли още ,ако някои ми прави колата може и двойно да излезе.Това какво говори пазара е едно,а кой колко си оценява колата е друго.Лошото е студа в момента ,заради който не мога да пипна нищо.А относно италиянския климат,винаги може да се преработи с един панел за управление с жила ,и промени по инсталацията.Ако компресора работи няма страшно.Миналата седмица гледах един донор с челен удар.Абсолютно нищо не става от него,всичко е почупено.Струвами се че ТДИ то до 93 няма вграждан заводски климатик,а само италиянския.Заводски климатик имат по новите с новото ЕКУ.

Ачо,верно е по надеждно.Гледах "бъркоча' на Любо(LudsAudi).Тея спечени моторчета им нямам никакво доверие,кога, как и колко ще работят.А управлението им докато изгрее при него мина година.Даже в момента колата му е като аквариум,вечно изпотени стъкла от вътре.Голям ужас е.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...