Jump to content

Пoставям си сам климатик


forest

Recommended Posts

Накой може ли да ми помогне, за да спестя средства си поставям сам климатика на AUDI 80 Б3 1.8 моноинжекцион... монтирал съм всичко - кондензатора, стойката с компресора, допълнителната шайаба, изпарителя и една джажа която прилича на термос и все и забравям името с датчик ... сега остана окабеляването ... имам и двата бутона A/C и REC, сътветно за стартирането на климатика и рециркулацията, доколкото разбирам обикновенно свързват климатика с 2-та степен на вентилатора, за останалото очаквам помощ слагало се реле някъде и т.н. предварително благодаря ...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Наскоро се рових из един климатик на купе. Беше слаган допълнително в Италия, не беше заводски. Там имаше монтирани две релета. Едното беше вързано с бутона АС, като го натиснеш контакта на релето се затваря и задейства съединителя на компресора. Същата жица (която идва от АС) задейства второ реле, което пуска перките на радиатора да въртят постоянно. Важно е да сложиш бушонче 10-15 ампера между бутона АС и релетата.

Копчето за рециркулация се връзва към клапата, ама не знам къде точно :hilezh: Трябва да намериш от къде се управлява, за да не пуснеш ток постоянно и да я изгориш.

Успех!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Слагат се две релета - за компресора и за вентилатора на радиатора.

"Термоса" с датчик е филтър с комбиниран пресостат:

1. При ниско и високо налягане прекъсва "оперативна" на релето на компресора.

2. При достигане на определено налягане на фреона в кондензатора включва релето на вентилатора за подържане на оптимално налягане в системата.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Без налягане в системата и двете вериги са отворени. При около 2 бара затваря едната верига и при около 25-26 бара прекъсва - това е за компресора.

Другата е за вентилатора и сработва на 13-15 бара.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Приготви си всичко друго по описания начин и като отидеш при майстор за зареждане той ще ти каже или след като е вакумирал системата и започне да я зарежда ( над 2 бара ) пресостата затваря и мултицета ще каже кои два кабела са за релето на компресора.

П.С Ако си някъде около Видин се обади - с това се занимавам.

Редактирано от дани---д
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря, за съжаление съм от Стара Загора, каква е цената за монтаж във Видин ? Нямаше да се хвана да го правя сам но тукашните майстори се о****т цената е между 600 и 1600 лева, монтажа съм го направил за 1 ден ....?!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Някои моторчета за клапата са с вграден изключвател и до тях ходят два +12В по различни кабели - отваря и затваря и маса.

Не е фатално, ако не вържеш клапата и тя е постоянно отворена

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ползвай жокер "обади се на приятел" електричар за да ти измисли схема за връзване с размяна на поляритета за отваряне и съответно за затваряне . :hilezh:

Зарежи я тази клапа . Пусни другото да работи :hilezh::hilezh::dance:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

а може ли малко инфо от къде си закупил тази благинка и евентуално каква е цената защото и аз съм със В3-ка и ми се иска и не мене да ми е хладничко в този мор навънка :hilezh:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И още един въпрос ... кое спира подаване на тока към клапата за рециркулация след като отвори/затвори за да не изгори ...?

Абе с тая клапа...

Не знам как е оригинално ама може да си вземеш контролер за централно заключване от алармаджиите. Управлява се с един вход (маса - затворено, +12 - отворено) и точно вади инверсен изход за моторче (та). Там се управлява по време без да се мери тока на края. Времената типично са 0.7/3.5 секунди (превключват се). Виж за колко време се движи клапата и ако те устройва действай.

Ако моторчето е претоварено 1-2 секунди нищо няма да му стане.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За 450 лева комплекта, взех си с мен майстор на климатици който щеше да го поставя, бях се примерил с високата цена за монтаж, но след като 5 седмици ме мота, виках неволята - както знаете тя не идва, па запретнах ръкави и така .. по-късно вечерта ще опиша подробно какво включва комплекта.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Комплект на климатик за Audi 80 B3

1. Компресор

2. Стойка на компресора

3. Кондензатор (радиатора дето е отпред до водния такъв)

4. Филтър

5. Пресостат

6. Изпарител - оборудван - това включва - кутията на испарителя, датчик, клапа за рециркулация, поставка за филтъра на климатиа.

7. Шайбите на коляновия вал.

8. Челната плоча с бутоните A|C и REC вътре в купето - не е задължително може да ползвате други такива ...

Препоръчително е всичко изброено да върви с прилежащите болтове и накрайниците за маркучите за да можете да си направите нови маркучи.

Ако сте сръчни и ви се занимава е работа за един ден. Успех!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...