Jump to content

ПРОБЛЕМ С ДВИГАТЕЛ Б4 1.9 ТДИ , 1Z мотор


pap21

Recommended Posts

Здравейте колеги!

Днес колата ми направи следното нещо:

Докато карах, след тръгването от поредния светофар, колата умря, започна да прекъсва и да тресе,отзад започна да пуши яко и да мирише на нафта. Тази вечер отидох да я прибера с един приятел. Докато ме дърпаше опитах да запаля, но отпред се чуваше много силно тракане и се отказах.

Дайте ми съвет какво е възможно да се е повредило и евентуално къде да я карам на майстор./за София/

Предварително благодаря!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здрасти,колега!Отвори предния капак на колата,махни кората над двигателя!На една от дюзите има кабел,проследи го къде отива и откачи буксата!Ако двигателя заработи добре,значи е заминала ,,умната дюза,,-следва подмяната им с нова,която е скъпа или на същата с втора употреба!Аз за това се сещам,ако знае и друг колега да помага!Поздрави!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравей, Колега,

погледни дали има луфт шайбата на коляновия вал за ангренажния ремък.

На мен ми прави миналата година мизерии разбит шпонков канал точно на тази шайба.

Резултат: губи центровка, прескачат зъби на ремъка и яко пуши от аспух-а и смърди на нафта!

Скорошно отстраняване на проблема! :zustimm:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Днес сутринта ,поради замръзнало гориво ,заледяване в ангренажния капак или въпрос на късмет,поне така си го обясняваме, прескочиха зъби на ангренажите на три коли(не ауди) две по време на движение ,една още на стартер.Много е вероятно това и при теб.Проверете ангренажния ремък по белезите на мотора,преди да търсите други причини,не е от умната дюза според мен.Всичките нямаха кори под двигателя и моторите им приличат на големи ледени буци.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Засега установихме че ремъка е прескочил 2 зъба. Утре сутринта ще го презацепим и ще я пробваме. Ако работи нормално само ще сменим ремъка, но ако продължава да не е добре, майстора каза че най-вероятно има крив клапан.

От мен това, утре ще пиша пак.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравей, Колега,

погледни дали има луфт шайбата на коляновия вал за ангренажния ремък.

На мен ми прави миналата година мизерии разбит шпонков канал точно на тази шайба.

Резултат: губи центровка, прескачат зъби на ремъка и яко пуши от аспух-а и смърди на нафта!

Скорошно отстраняване на проблема! :zustimm:

Значи правилно съм предположил!

Надявам се, ремонта да премине безпроблемно! :zustimm:

След 2-3 седмици каране, иди пак да Ти проверят Болт-а, на въпросното колело да ли е затегнат!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Докато ме дърпаше опитах да запаля, но отпред се чуваше много силно тракане и се отказах.

С кой акъл посмя да го направиш ? Нищо чудно ремъкът да е прескочил от това, а не от друго.

Хлабаво колело на коляновия вал направи куп бели.

Струва ми се, че те "стягат"! Т.е. лъжат те. Кое точно колело е било хлабаво?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тези двигатели правят проблем в шпонката на коляновия вал и ангренажната зьбчатка

Ако някой е пипал там и не е стегнал яко и не е сложил лепило за резби се разбива шпонката и гнездото на шпонката на вала

От там промяна центровка и други бели

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това не беше ли слабото място на 2.5 ТДИ , 5 цилиндровия , който се слага на А6 . Не знаех че и 1Z го има този проблем :(

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тези двигатели правят проблем в шпонката на коляновия вал и ангренажната зьбчатка

Ако някой е пипал там и не е стегнал яко и не е сложил лепило за резби се разбива шпонката и гнездото на шпонката на вала

От там промяна центровка и други бели

При мен колелото не се закрепва към вала посредством шпонка, а самото колело е засечено - същия засек има и вала. Поради това, че е било хлабаво се беше доста позамазало и оттам беше замазало и засека на вала. Взех ново колело, но при поставянето му на вала имаше много голяма хлабина, а тъй като вала не се обработва термично защото после се чупи много лесно, а колата си я правя за да я карам, а не да я продавам, най-правилното решение на проблема беше да сменим и коляновия вал.

Ето го и зъбното колело:

619900.jpg

A тносно майстора: той ми е приятел и последното нещо което ще направи е да ме прекара!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Лошото е, че процедурата по смяна на коляновия вал ще ти излезе доста. Съжалявам за което. Опасявам се, че ще се наложи да свалите мотора. Да смените основните и биелните лагери.

Пожелавам ви успех.

П.П. Вероятно с дърпането и паленето на скорост си допринесъл и това е била последната капка, която е преляла чашата. :bia:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При мен колелото не се закрепва към вала посредством шпонка, а самото колело е засечено - същия засек има и вала. Поради това, че е било хлабаво се беше доста позамазало и оттам беше замазало и засека на вала. Взех ново колело, но при поставянето му на вала имаше много голяма хлабина, а тъй като вала не се обработва термично защото после се чупи много лесно, а колата си я правя за да я карам, а не да я продавам, най-правилното решение на проблема беше да сменим и коляновия вал.

Ето го и зъбното колело:

619900.jpg

A тносно майстора: той ми е приятел и последното нещо което ще направи е да ме прекара!

Koлега,аз имах подобен проблем на коляновия вал се прави срез на 180 градуса нова зъбчатка нов болт и си в джаза.Дано не е ударила много клапаните, защото при мен :steinigung:Моята е 1,6ТД Но нещата са си същите.Успех!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колата е готова!

Сменихме колянов вал и зъбно колело, нови гарнитури, семеринги, гумички на клапаните /клапаните не беше успяла да ги изкриви/,ремъци, ролки, лагер на съединителя.

Вече пали от "половин зъб".

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...