Jump to content

Утечка по колата,моля за помощ


vesojoor

Recommended Posts

Колеги,помогнете,защото вече избеснявам!Писна ми всеки ден да си мера акумулатора за да я хвана тая утечка и немога да разбера от къде идва,давайте идеи от къде може да е.Акумулатора ми е на 1 г,Varta.Като не я карах в студовете го мерих за 3 дни ми падна на 11,85V,което не е нормално.Съмнявах се от алармата(защото предния собственик или незнам точно кой,но като е слагана газта и алармата е направено мазало с кабелите,бензиновата помпа е вързана към делкото и т.н,мазало) и я изключих,но продължаваше проблема.Имам съмнение за кабелите на багажника че са прекъснати,защото подгрева работи само като се щракнат копчетата за подгрева и едновременно стоповете за мъгла.Нито стоповете за мъгла,нито халогените действат.Това е което мога да се сетя да уточня.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Един мери с мултицета , другия вади един по един бушоните , докато на намалее консумацията . После гледаш за кои работи е този бушон и започваш да ги елиминираш един по един .

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Оправяш първо кабела на багажника.

След това колегата Милански ти е казал как да процедираш.

Колко ти е утечката и как я мериш?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

С мултицет мера,като откача клемата на акумулатора и мера на милиампери колко е ,обаче нищо почти неотчита.А иначе си пада акумулатора.И да и аз така мисля първо за багажника и след това с бушоните.

Но ако някой може да се сети къде още може да имам утечка,нещо по-характерно?

Редактирано от vesojoor
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега начина за мерене е , като откачиш минусовата клема на акумулатора , слагаш мултицета на обхват 10 ампера и преместваш плюсовата сонда в гнездото , където ти е за 10 ампера ток , то зависи от мултицета де . Слагаш плюсовата сонда на минуса на акумулатора а минусовата сонда на минусовата клема , идеята е тока да минава през мултицета и при затворени врати и изключени консуматори гледаш каква консумация има .

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да точно така мера,колега,просто не съм го описал.Мерси иначе и да и аз четох за плеарчета които смучат на изгасена кола,ще видя и как е навързана музиката.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Но ако някой може да се сети къде още може да имам утечка,нещо по-характерно?

Навсякъде може да има утечка.

CD-та,централното,плафони.

Колегата Милански е обяснил точно как се мери.Само ще допълня,че тока трябва да не е повече от 30mA.От там нагоре имаме проблем.

Не каза колко ти е утечката.Виждал съм CD как дърпа 300mA ток,но както казах от много места може да е.Вадиш предпазителите един по един и гледаш.В повечето случаи така се хваща.Дано при теб да не е изключение. :hilezh:

Редактирано от veselin velchev
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

...

Но ако някой може да се сети къде още може да имам утечка,нещо по-характерно?

Щом като колегата мери правилно тока но утечка и не отчита консумация проблемен да не се окаже акумулатора,нищо че е Варта на една година.

Все пак нека да каже какъв ток замерва,вероятно не е нула.

Ако обаче се стигне до акумулатора нека да го провери и него.Да откачи минусовата клема и да засече ще има ли понижение на напрежението за някакъв период,2-3-4 дена.Преди това да провери нивото на електролита и ако има възможност да замери гъстотата му при зареден акумулатор.

Ако проблема е в батерията,от голям саморазряд, да я смъкне от колата и разклати енергично.И да стиска палци да помогне.

Редактирано от kolu
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Утре ще проверя нанова за утечка,може просто предния път нещо да не съм направил както трябва,а сега вече знам и някакви стойности които да ми служат за ориентир.А иначе акумулатора веднъж ми беше паднал яката(пак поради тая причина),заредих го,разредих го и пак го кипнах,необслужваем е и си е читав иначе държи добри стойности докато не го сложа в колата!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Първо си замери дали има утечка и с каква стойност и тогава се занимавай с акумулатора.Ако искаш пробвай и с някаква малка крушка,закачаш я на мястото на мултицета,между минусовата клема и масата на колата.Става дума за крушка с мощност 1-2вата,а като напрежение може и по-ниско от 12в.Ако имаш голяма утечка ще си проличи.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това за CD-то е вярно на сина на Голфа даваше 400 милиампера на свален панел като откачих музиката тока падна на 0.03А. Сега е Панасоник и няма този проблем

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

След днешното мерене,улових утечката-отчете ми 1.0-1.1А.Почнах да вадя бушоните един по един и като стигнах до 3-я,мултицета показа 0.00 :lol: .Видях че бушон номер 3 отговаря на Блока за управление на вентилатора за охлаждане на радиатора при изключен двигател.После проверих и другите бушони за всеки случай не се влияеше от тях.

От къде може да идва проблема с този блок?Как да си го оправя?Дали сега просто да не си махна бушона за да не дърпа ток(то и без това сега не охлажда на изключен двигател)

Може би има значение и това,че перките не са си оригиналните а са некакви скалъпени от преди мен някой и също е плетеница от кабели?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За предпазител №3 или реле №3 говорим?

Предпазител №3 по таблицата го дават за клаксона и лампата на стоп сигнала.25а е.

Най-вероятно има нещо объркано по ел. инсталацията при смяната на вентилаторите,както казваш,че не са оригиналните.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да колега,прав си ,объркал съм.Не става въпрос за реле номер 3,ами предпазител 3(25А).Как да оправя проблема след като е свързано със стоп сигнала?И от къде идва тази консумация на загасена кола за този стоп сигнал? :wall:

Това трябва сигурно да означава,че някое от кабелчетата на клаксона или за стоповете дава на маса.Дали може всичко да идва от прекъснати кабели на багажника?

Редактирано от vesojoor
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да не би да ти свети плафона в багажника? Махни му крушката и пак замери утечката. Стоповете не би трябвало да светят ако не е натиснат педала на спирачката или няма проблем със стоп-машинката. От друга страна ако светят стоповете - ще ги видиш. Провери освен стоповете какво спира да работи като извадиш предпазителя - касетофона примерно :nixweiss:.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да ще проверя какво още спира с този бушон,може наистина музиката да не е навързана правилно.А иначе планфона в багажника не свети-нямаше ток към него.Проверих преди и достигаше 12V към него но нямаше маса,затова си дръпнах една масичка от купето.По късно се усетих че така сигурно ще си свети нон стоп и съм разкачил от тогава планфона.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Установих от къде си дърпа и идва утечка-както казахте от музиката.Явно някой е хванал от стоп светлините,понеже там има ток дори и не на контакт.И сега ще трябва да преправям инсталацията.Ако някой може да ми даде некоя хитра идея какво да направа ще съм му благодарен(освен начина за премахване на музиката от този предпазител де)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

пусни я директно от акумулЕйтъра музиката и тва е

браво ,че си го намерил иначе :zustimm:

аз предполагах,че е от лаМбата в багажника ...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Провери колко ток дърпа плеара ,когато е изключен, Това че е бил хванат към стоповете,не би трябвало да изтощава батерията,ако самият той е гасен.Да не се наложи да го сменяш,Иначе колегите са казали направо от акумулатора с външен предпазител близо до него :zustimm:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Щом имаш утечка значи имаш проблем с касетофона - ако е изключен не трябва да дърпа ток. Захранване за него можеш да вземеш и от запалката, но утечката ще остане - само ще отиде на друг бушон :). Прегледай касетофона и усилвателя (ако имаш допълнителен такъв).

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нямам усилвател,а касетофона ми е Alpine cde-103bt.Освен предишният собственик да не е пуснал окабеляването му както трябва(преди беше с едно старо JVC,но незнам дали е имало и с него утечка)?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...