Jump to content

Искам да си взема ауди А6 от 2002 до 2004 кой мотор и трансмисия да тарсязд


otka4enia

Recommended Posts

Здравейте искам да си купя ауди А6 дизел от 2002 до 2004,значи по разгледах инфо но нека всек който има така кола или знае нещо да каже.Разбрах за моторите че ако е 163 коня е по добър от старите,150 коня но и те имали по нова и стара версия новата била с обозначения BCZ I BDG и по стара версия на този мотор с обозначение BFC но пък тези мотори са предимно в комплект с мултитроник апък той не бил добър вариант заради проблеми и скъпи ремонти и подражка,трябвало да е 4x4 за да е типтроник но пък там моторат е един само 180 коня и при него има стара и нова версия по новият бил с обозначение BAU,BDH,и по стара версия която е със обозначение AKE която била проблемна като тези 150 коня.Интересувам се колко е обслужването сега на тези мотори 163 и 180 коня всички филтри,масла,ремаци,ролки,водна помпа филтер картерни газове и каквото друго се сменя по мотора ако съм пропуснал да ме поправите.Също така се интересувам какжи са разликите примерно 163 коня по новите и старото обозначение,и за и 180 коня отедлно с какво тези с по новото обозначение са по добри от този с старото AKE примерно,и отделно какжа е разликата между 163 и 180 коня валовете ли са по добри кубилиците ГНП то ли или турбините,ил пък моеби софтуер.Които знае нека ми обясни всичко сварзано с тези мотори 163 и 180 коня може и за 150 и 155 коня да спомене и за трансмисиите типтроник и мулти троник или рачна кутия кажете наи добрият вариант от изроените.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не благодаря ас карах мерцедес 2,7 CDI 170 коня сега да сляза на 131 или 163 илли 180 но колегите да помагат за моторите итрансмисите и съшо се интересувам как се различават типтроник и мулти троник и по каране и по лоста различават ли се питам зашото несъм карал автомат.

Редактирано от otka4enia
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не благодаря ас карах мерцедес 2,7 CDI 170 коня сега да сляза на 131 или 163 илли 180 но колегите да помагат за моторите итрансмисите и сашо се интересувам как се различават типтроник и мулти троник и по каране и по лоста различават ли се питам зашото несък карал автомат

Типтроника е скоростната кутия на автомобил с quattro задвижване, докато така наречения мултитроник се монтира на автомобили с предно задвижване и доколкото съм чел не е от най-сполучливите. Типтроник има само на 180 коньовия мотор. На 163к.с. двигателя автомата е мултитроник. :zustimm:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега и ас така знам че на 180 4x4 се монтира типтроник ана 163 коня е мултитроник но коя трансмисия е по надежна и по евтина за подражка че ас от това което съм чел разбрах че мултитроника по нее надежден и скъп за подражка от типтроника поправете ме ако греша и по лоста различават ли се,защото ас разбрах че на мулттроника няма S скалата на лоста това вярно ли е но като разглеждах такива аудита тази част от скалата липсва на двигателя с 155 конски сили.Това ли са закономерностите при А6 добри мотори с лоши скорости или добрите скорости с лоши двигатели,всички ли 163 коня са с мулти троник,ако е така значи моята кола е 180 коня 4x4 със типтроник но пък кажете мнение за мотора с по лош ли е от 163 коня и това за кодовете на двигателите вярно ли е което съм посочил в началото и със какво моторите примерно 180 коня с код BAU,BDG са по добри от сащите 180 коня с код AKE.

Редактирано от otka4enia
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги давайте мнения за моторите и трансмисиите какви са подобренията в по новите кодове и мотори,и каде коя трансмисия се среща :zustimm:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нека за пореден път да кажем за тези, които ги мързи не само да слагат препинателни знаци, но и да четат теми че:

1. Тип-троник не е вид автоматична кутия, а опция за управление в ръчен режим при автоматичните скоростни кутии - има я при стандартния автомат и при мулти-то.

2. Мултитроник се слага само на коли с предно задвижване, не и на Quattro.

Редактирано от RaDi_b4
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 weeks later...

Давайте мниния за моторите и трансмисиите какви са разликите в по новите мотори,кой мотор е за предпочитане 180 коня или 163.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте искам да си купя ауди А6 дизел от 2002 до 2004,значи по разгледах инфо но нека всек който има така кола или знае нещо да каже.Разбрах за моторите че ако е 163 коня е по добър от старите,150 коня но и те имали по нова и стара версия новата била с обозначения BCZ I BDG и по стара версия на този мотор с обозначение BFC но пък тези мотори са предимно в комплект с мултитроник апък той не бил добър вариант заради проблеми и скъпи ремонти и подражка,трябвало да е 4x4 за да е типтроник но пък там моторат е един само 180 коня и при него има стара и нова версия по новият бил с обозначение BAU,BDH,и по стара версия която е със обозначение AKE която била проблемна като тези 150 коня.Интересувам се колко е обслужването сега на тези мотори 163 и 180 коня всички филтри,масла,ремаци,ролки,водна помпа филтер картерни газове и каквото друго се сменя по мотора ако съм пропуснал да ме поправите.Също така се интересувам какжи са разликите примерно 163 коня по новите и старото обозначение,и за и 180 коня отедлно с какво тези с по новото обозначение са по добри от този с старото AKE примерно,и отделно какжа е разликата между 163 и 180 коня валовете ли са по добри кубилиците ГНП то ли или турбините,ил пък моеби софтуер.Които знае нека ми обясни всичко сварзано с тези мотори 163 и 180 коня може и за 150 и 155 коня да спомене и за трансмисиите типтроник и мулти троник или рачна кутия кажете наи добрият вариант от изроените.

Купи си / според мен /С6 с новата решетка..... С5 вече остаря...то и 4F е стар модел.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

От 2001-ва година, на всяко Ауди с надлъжен мотор (т.е А4/А6/A8) и предно предаване се монтира мултитроник - вариаторна кутия с верига. Не е много надеждна, особено с по-голям дизел.

При куатро вариантите се монтира типтроник (при последните модели има и друг вариант)- класически автоматик с хидротрансформатор и възможност за ръчно управление.

Ръчната кутия е най-надеждна :), но не много приятна за градско каране.

Хидротрансформаторът се износва и генерира повече загуби с времето . Рециклирането е около 2000лв, но не е задължително.... докато не се счупи кутията...което може и да не се случи при теб.

При мултитроника цената е двойна, но ремонтът му не решава проблема с надеждността, особено ако сложиш чип.

Ръчната кутия е със скъп маховик - около 1000лв. На автоматиците се сменя масло на 50к км - при типтроника е около 300лв.

За 2.5Д не мога да помогна.

@AALEXANDROV Ауди използват понятието "титроник" само за кутиите с хидротрансформатор.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@AALEXANDROV Ауди използват понятието "титроник" само за кутиите с хидротрансформатор.

Да, аз имах нещо такова предвид.

А към колегата препоръката е ако може да търси кола с история за да се знае, какво може да се очаква като проблеми. Другото са бели кахъри - щом като е карал 2.7 CDI, е готов за обслужване на дизелите на Ауди.

Ако бюджетът позволява, наистина може да се мисли и за А6 4F, но ако нещата са на кантар, по добре да търси запазено 4В от последните и да направи едно добро обсужване.

При 2.5 TDI проблеми може да възникнат с валове-кобилици (и не само при АКЕ, скоро гледах едно А4 с BDH и имаше сходни проблеми), ГНП и турбо (което впрочем не е изключено при всеки голям турбодизел), капаци на клапани на главите. Друго нещо по типично в момента не се сещам, моля някой да ме допълни ако има какво.

По отношение на кутиите, аз бих изключил мултитроника, най-вече защото ако няма гаранции за пробега на колата, може във всеки един момент да се очаква проблем с кутията. Спорно е какъв точно е живота на веригата, но някъде се казва, че е около 200к км. Всъщност последното е много относително, защото има значение и как е постигнат този пробег - предимно градско или обратното, на дълъг път. Не съм запознат колко излиза ремонт на вече дефектирала кутия и колко струва превантивното обслужване, но и в двата случая мисля сумата е четирицифрена.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря на колегите за отговорите,за 4F не стигат ако ще е 4B ще е колеги но от това което разбирам е да търся с ръчна кутия е по добрият варянт.Кажете колко е обслужването на моторите 2.5 180 или 163 коня и какво се сменя,ас знам за 2 ангренажни ремъка 2 пистови 8 ролки водна помпа и филтри горивен,въздушен,маслен, на картерните газове,климатичен допълнете ако нещо съм пропуснал и кажете колко е това като сума защото при мерцедеса който карах имах 4 филтри без този на картерните газове и масло 7 литра 5w40 оригинално мерцедес от балканстар всичко беше 400 лв,там няма ремъци там е верига и кутията беше 6 степенна ръчна,и расхода на дълго при каране СЪС 120-130 беше 4.8 до 5 на 100 км значи като ги съпоставя като години и цени и расходи по обслужване и подръжка май E класата е по икономична и по евтина за подръжка от А6,Аудито е да речем по ново с 2 години и е на същата цена като мерцедеса но и обслужването при него е много по скъпо и повече проблеми създават единственото е че дюзопомпите са къпризни към нафтата ни тук в БГ но пък то е за сментка на ГНП при А6,Аз много изкам да си взема А6 но като ги съпоставям нещата тези 2.5 и тези на мерцедес CDI май се спирам пак на CDI.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сам стигна до извода, че CDI-то в случая е в пъти по-добро от смотания 2.5TDI на ауди.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Някой знае ли колко е обслужването на 2,5 163 коня като цифра и да изброй какво се сменя,намерил съм едно 2004 година ръчна кутия 6 степенна казват че е на 93000 реални за 9400 има и сервизна книжка ако е на реални километри мисля че ако се направи хубаво обслужване и както е ръчна кутия няма да има проблем нали казват че тези мотори имали ресурс 300-400000 км за валове кубилици и повдигачи как мислите колеги.Ако е на тези километри мисля че нито ще е за валове нито за ГНП,нито за турбина тези километри неса нищо за автомобил,такива аудита ги има и за 6000-7000 лв същата година и за това си мисля че са реални километрите кажете си мненето колеги.

Редактирано от otka4enia
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При обслужването се сменят четири ремъка, седем ролки, обтегач, термостат - ако са оригинални частите струват около 1200-1300 лева. Работата отделно. Има вариант също така комплекта да излезе около 800 лв.

След това шест литра масло (около 180 лв.), филтри 4 бр. (около 220-250 лв.), спирачна течност (22-23 лв.). Не е зле да се подмени антифриза, но не съм сигурен колко събира системата и колко струва един литър.

Оттам нататък накладки, дискове, гуми, ако има нужда...

Бъди внимателен към заявените 94000 километра, защото не е голяма вероатността да са истински, но все пак знае ли човек. Само подсказвам, че дизелов шестак с ръчни скорости не се взима за каране три пъти седмично до супермаркета, а за яко каране междуградско. Аз доскоро не вярвах, че е възможно S-класа на 18 месеца да е над 200000 км., но се оказа нормално, особено за Германия.

А, и нямай вяра на сервизни книжки, нека майстор да гледа колата.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Пълното обслужване на тази кола С ТРУДА е 1200лв като ремъците са Континентал а ролките ИНА филтрите Мале а маслото Кастрол водната помпа Валео всичко това е сложено на моята кола а и на клиентски коли залагам само на тези марки като давам гаранция 90 000км.

Никога не се доверявам на Гейтс(вече)

Абе честно казано започвам все повече да се учудвам какви високи цени плащате

Я кажете колко е труда за смяна на ремъците в софия

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колегта Александров нее посочил водна помпа а термостат.термостата задалжителен ли е,водната помпа неели ролка на този мотор,посочил е 6 литра масло 180 и 4 филтера 22-250 лв това какво значи че заедно масло и филри ли са толкова или само филтрите са 250 лв,и се питам при тези двигатели нямали филтер за картерните газове защо са 4 неса ли масле,горивен,климатичен,ваздушен,и за картерните газове.А пък другия колега изкам да го питам ако може да каже 1200 с труд какво значи колко е за ролките маслата и филтрите и антифриза и колко е за работата.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Намери си бензинка 1.8 т , 2.4 , 2.6 или 2.8 сложи им газ и приключвай с драмите :zustimm: Купиш ли дизел 100% влизаш във филм. А за километрите да вметна: Не вярвах че за една година могът да се навъртят 500 000 + км :respekt: ама в Дубай видях такси на година и половина на 850 000 км. :hilezh: И изглеждаше чисто ново :gruebel:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Само искам да питам какво им е лошото на 2.5 тди или само се лансират митове за някъкви уникални гробници дето не си знаят километрите

Аз лично съм срещал повече добри 2.5 отколкото смачканяци

И да питам още нещо вие как си ги представяте по 1400 1500 км на ден ????

Редактирано от rabotnika
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги кажете си мнението за 2.0 тди 140 коня,тои е дюзо пампа,колко е при него обслужването,дайте точни цифри и частите който се сменят,колкото при 1,9-131 кон ли е или е по различно,

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Няма какво да мисля аз ясно и точно питам за мотора 2,0 140 коня тди видях само че пукали глави интересувам се с кои номера на главата пукат и с кой не и за цените на обслужването.

Редактирано от otka4enia
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...