Jump to content

Audi Allroad въпроси


AALEXANDROV

Recommended Posts

...

Опитах да кодирам и фаровете да се включват автоматично но нямам такъв модул.Ако ми остане време ще го проуча какво представлява и дали може да се прехвърли.

Иначе ми е заминал компресора на климатика и сега търся от някъде че не издържа.Другото нямам мигачи само аварийни, един колега каза че е имал такъв случай сменява се релето зад бутона на аварийните и всичко е ОК.

за фаровете - не беше ли да се направи колата на Scandinavia / Nothern countries чрез кабела. виж в темата за VAG-COM.

за климатика - оправяй. ужасно е времето...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 1,9k
  • Created
  • Последен отговор

Top Posters In This Topic

за фаровете - не беше ли да се направи колата на Scandinavia / Nothern countries чрез кабела. виж в темата за VAG-COM.

за климатика - оправяй. ужасно е времето...

Да там гледах в сайта на Ross-Tech трябва да се кодира на Холандия.

09-Elec. Ctrl. Mod. K1 – KWP1281

VCDS works fine.

Tweak: Coding options for lighting Coding is 000XY.

X=1 for Xenon Headlights,

X=0 for conventional Halogens.

Country DRLs: Fogs w/o low beams:

Y=1 RDW (Rest of World) No Yes

Y=2 NDL (Netherlands) Yes Yes

Y=3 USA No No

Y=4 KAN (Canada) Yes Yes

Y=5 DAN (Denmark?) Yes Yes

Y=6 SON (Other?) Yes Yes

Fogs w/o low beams only appears to work on 2002 models. For 2003+ models, we know of no way to run the fogs without the low beams, except Canadian, which turns on Daytime Running Lamps (DRL's). We are not sure why there are so many Yes/Yes combinations; there must be some other features controller by this. The state of the Radio and Climate Control lighting is affected by this coding as well.

Но на мен не ми дава достъп до този модул.

Този компресор дали ще стане на Allroad-a ? http://audibg.com/forum/index.php?showtopic=127896

Редактирано от Karaboichev
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега, компресор става и от BMW, май и от Мерцедес, старото 2,5 така нещо сменихме.Моят съвет е да не се пробваш сам, трябва да се изчисти системата, сменят се задължително цедката и дехидратора май. Колите ми ги подържа много близък приятел, но като го изненадам с нова повреда ни се губят тънки детайли. Компресора и цедката ги сменихме в миг, една седмица кеф и след това пак. Тогава ходих на специален сервиз за климатици, смениха компресора

(тогава сложиха БМВ, защото нямаше Ауди),преди това чистиха системата от стружки. През месец ходих да чистят цедката. Точно с компресора, не се заигравай сам през 2005 г бяха по 1200лв, сега не знам.А и като не работеше климатика, получавах нервен срив!

В допълнение, компресор втора употреба не е много читава работа, намери някои който ще ти даде гаранция при смяната. (има почтенни хора, които го правят) В никакъв случай не разбирай, че те пращам във фирмен сервиз, защото пак ще тръгне приказката 2,5 скъпа подръжка.

Редактирано от svetto
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега, компресор става и от BMW, май и от Мерцедес, старото 2,5 така нещо сменихме.Моят съвет е да не се пробваш сам, трябва да се изчисти системата, сменят се задължително цедката и дехидратора май. Колите ми ги подържа много близък приятел, но като го изненадам с нова повреда ни се губят тънки детайли. Компресора и цедката ги сменихме в миг, една седмица кеф и след това пак. Тогава ходих на специален сервиз за климатици, смениха компресора

(тогава сложиха БМВ, защото нямаше Ауди),преди това чистиха системата от стружки. През месец ходих да чистят цедката. Точно с компресора, не се заигравай сам през 2005 г бяха по 1200лв, сега не знам.А и като не работеше климатика, получавах нервен срив!

О не неми се занимава и с компресор за климатроник, днес я закарах в специализиран сервиз и те поставиха диагнозата даже лично видях че компресора е покрит с масло и стружки.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Привет, Олроуд-ци!

След близо една седмица ползване на колата и едно излизане извън София имам вече някакви наблюдения и опит, който искам да споделя.

Очевидно че моята система за регулиране на нивото е от втория вид (4Z7 907 553B), защото когато е паркирана, не застава на HL1=PL, т.е. няма паркинг ниво. Просто си прави-струва нещо и така. Установих, че при запалване автоматично заема NL (две ламБи) - ако е по-ниско се качва, ако е по-високо слиза. Поддържа NL по подразбиране, предполагам на магистрала ще падне автоматично (още не съм я карал повече от 60 секунди над 120 км./ч.). Ако ръчно кача нивото, изпълнява командата, но надвиши ли 80 км./ч., се снижава до NL, след това, при първото намаляване отново се връща в позицията, която съм задал.

Излезе ми грешка за неработеща система за контрол на налягането в гумите, което в книжката четох, че може да се дължи на няколко неща, в т.ч. и изпадане на датчик на някое от колелата. Между другото, къде е мястото на датчиците, някой знае ли?

Другото интересно нещо, което се случи, е че часовника се отрегулира по радиосигнал, защото по Боровец започна да хваща някакви гръцки станции. В резултат на което върна един час назад (не схванах защо, Гърция не е ли в същата часова зона?). Прочетох в книжката, че тази опция се коригира в ръчен режим и го оправих. Сега според ръководството след три дни символът пред часовника трябва да изчезне.

За возията - като цяло съм много доволен и ми доставя огромно удоволствие. Малко се усеща тежичка в завоите, но смятам че е нормално, като се има предид базата ми за сравнение с Поло-то, което карах преди това. Най-важното е, че жената и детето са адски доволни от возията и мястото на задната седалка - голяма част от решението за покупката на колата дойде именно след като жената каза, че: "Ето в тази кола не ми става лошо на задната седалка!". В смисъл, приемам че това е feedback от първа ръка от потребител.

Много ми е интересно сега да разучавам автоматика, защото преди съм карал, но никога не съм притежавал кола с автоматични скорости. Наистина има специфика на използване на автомата, далеч не както си мислех газ и спирачка. За по-сигурно изпреварване ми се струва най-оптимално да се използва тип-троник опцията с връщане на една или две предавки, което си обяснявам най-вече с това, че автомата не може да ти качи предавка по средата на изпреварването и да те изправи на нокти. Спорт-режима не го ползвам много, достатъчно добре ускорява на директна.

В София миналата седмица два пъти ми се случи температурата на охладителната течност да се качи над оптималните 90 градуса - малко над 100. Притесних се, но в книжката прочетох, че не е ненормално в много горещо време и в голямо задръстване да се случи това, както си и беше. Просто ако светне лампа, тогава трябва да се загаси двигателя и да се изчака да се охлади. Може би също има значение, че колата е за Германия, а не да речем за Италия (мисля че po VIN ги водят "hot/not hot country"). Както и да е, щом немецът е написал да не се шашкам излишно, няма какво да припадам - все пак при около 40 градуса външна температура, в задръстване и с яко набичен климатроник има логика да вдигне температурата. Иначе в движение и при нормални престои по светофарите кове 90 градуса и си ги държи.

Ами това е в общи линии, ако някой желае да се включи и да изкоментираме нещо - с удоволствие от моя страна.

Редактирано от AALEXANDROV
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Привет, Олроуд-ци!

...

:-). много се радвам за хубавите отзиви и най вече, че си доволен от покупката!

на магистрала - да, над 130км ако задържиш известно време и сама слиза на 1во ниво (най ниското). ако ръчно си го задал на 2ро ниво - така и ще си стои при запалване/изгасяне. пробвай на качиш на 3то и тогава да изгасиш двигателя и сутринта да я видиш на кое ще е. при мен си остава на 3та.

за датчика в гумите - нямам идея. даже не знам дали го имам това. някой ако каже как може да се провери - ще бъде добре. но мисля, че като закачах - май не намери такъв контролер.

за автомата: имаш ли копчета за превключване на волана? съвет при изпреварване, ако си зад камион например, включи в режим спорт както си в движение и веднага ти смъква с една предавка и я държи колата "в обороти", като дадеш газ, си го изпреварил вече... като си го изпреварил - дай лоста напред в нормален режим и си карай "мазничко" :-). някой път даже само докато караш - натизни рязко педала на газта до долу, веднага смъква с една и после си го отпусни и така пак си в обороти. въпрос на свикване.

за загряването - не съм забелязвал да загрява. като закове на 90 градуса и си стои там... виж в снимката, на място и на слънце онзи ден....

post-54151-0-41836200-1346062897_thumb.j

Редактирано от Cepro
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Серго, за ниво-регулирането, четох че втория модул няма паркинг ниво и по подразбиране е в автоматичен режим - т.е. като запалиш, тя е в автоматичен режим. Когато зададеш нарпимер HL1, системата качва нивото, но стигне ли 80 км./ч., сваля. Ако обаче не гасиш двигателя, при първа възможност (намаляване на скоростта) отново преминава в зададеното положение. Когато я запаля, се наглася леко и застава на NL (второто ниво). И всеки път е така.

За системата за контрол на налягането в гумите можеш да провериш в менюто на компютъра, в подменю настройки (set), "tyre pressure" или нещо такова беше.

За загряването не знам, получи се и двата пъти, когато бях на място и в задръстване, навън беше около 40 градуса, с включен климатроник (то не знам иначе как се издържа). Тръгна ли, дори с ниска скорост, много бързо връща на 90 и застава там. Перките и управлението са сменяни.

За автомата си прав относно спорт-режима, а и по отношение на оборотите след кик-даун - държи ги високи, респективно не повишава предавката.

Искам да попитам нещо, което ми направи впечатление по снимката на твоето табло - разходът винаги ли е толкова? Не е ли висок? Всъщност с каква нафта караш?

Mного хубава играчка, с кеф да я караш.

Благодаря :bia:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

...

Искам да попитам нещо, което ми направи впечатление по снимката на твоето табло - разходът винаги ли е толкова? Не е ли висок? Всъщност с каква нафта караш?

...

това е моментния... толкова показваше като спрях и така си остава докато не тръгнеш... иначе: 15-16 на 100 км в града. извънградско: 9-10. нафта: на Шел или OMV... няма разлика като гледам...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

това е моментния... толкова показваше като спрях и така си остава докато не тръгнеш... иначе: 15-16 на 100 км в града. извънградско: 9-10. нафта: на Шел или OMV... няма разлика като гледам...

Да бре, вярно - сега разгледах е че моментен.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На дълъг път само спорт режим/ако искаш да пестиш гориво,тогава D /За нивомата при мен е ниво3 постоянно,заящото дори на режим паркинг при 3ниво си запазва позицията.При 80км-пада на 2,при 140км-пада на първо и не мърда от там докато не сляза под 30км,за повече от 5мин.,тогава се вдига на 3ниво-както я карам аз...

За горенето 13-14градско извън 10-11според условията.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За загряването не знам, получи се и двата пъти, когато бях на място и в задръстване, навън беше около 40 градуса, с включен климатроник

Моята кола загря над 90 един път, климатика спря и се усетих, че не му работи перката (просто изключи компресора).

За феновете на разходите 230лв - първата срещната перка.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

От 90 не е мърдала...дори на ниво4 и каране окло 25мин.по разни чукари не е мърдала,даже си спомням на Кръстова гора като ходих пак не се мръдна от 90,а Q7-та мърда... :gruebel:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

колега Александров. предлагам ти да се свържеш с Георги Маринов. колега е от форума. пак с Allroad. да не би да е от релето (36 лв)... защото при мен след като го смених (заедно с компресор трябва) и почна да си прави точно както е описано (и както колегата Kockoo написа)...

а ако намериш начин да пробваш с едно ново реле как ще се държи колата преди да го сменяш, това ще е най добрия вариант.

Редактирано от Cepro
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И аз да се обадя тука моя и той грееше в задръстванията в София като не ми работеше ел перката след като я оправих всичко заспа а относно окачването моя го карам на ръчем режим/свети ми постоянно MAN/свален най долу никога не се е вдигал сам единственно като отворя врата се коригира леко ако трябва и като го загася си застава в паркинг режим но не пада грам както го оставя така го намирам сутрин

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Серго, това реле лесно ли се сменя? От както съм се зачел, мине - немине се за него.Ша зема да го смена.

лесно е - да. като бушон. на позиция 6 в решетката с релетата, под волана. мисля че и капак трябва да се отвие, че не е удобно... на снимката е - това представлява.

но ако ти работи както трябва - не виждам смисъл да го пипаш, но при мен определено почна да си работи както е описано.

И аз да се обадя тука...

здрасти и на теб колега :-). то наистина достатъчно сме били тук :-)... ръчно ако си го свалил, няма да се вдигне... вече си знае, че предпочиташ така (нали си го нагласил) и така си остава. вече от погорна степен си смъква сам в зависимост от скоростта и като намаляш - пак се вдига на първоначално зададена.

в паркинг режим: на 3та степен, нали? може да не ти свети, но колата стои вдигната като се загледаш. за вратата - това е първоначален сигнал на системата да излезе от паркинг режим и да се върне в положение както е била изгасена.

post-54151-0-59177300-1346092231_thumb.j

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нееее в паркинг режим имам напредвид като го изгася леко се сваля и остава така НЕ СЕ ВДИГА след като отворя вратата се повдига леко но винаги си стои на нивото на което е изгасен а компресора ми се включва много рядко и то за не повече от 5 максимум 7 секунди налягането в бутилката почти винаги е около 8бара /досега 2-3 пъти съм го гледал/

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

сега се зачетох в SSP_243. както каза колегата Александров има 2 вида контролери: 4Z7 907 553А (пише LEVEL на него) и 4Z7 907 553B (пише MAN на него).

ще си позволя малко да по преведа:

т.нар “manual mode” може да се вкл/изкл като се задържи едно от копчетата "нагоре" или "надолу" за поне 3 сек. жълтата лампа “man” показва, че автомобилът е в ръчен режим и автоматичен “parking level control” и “motorway mode” са деактивирани.

автоматичен “parking level control” - осигурява правилното положение на автомобила при дълъг престой (активира се от заключване на колата).

за контролер: 4Z7 907 553А.

Пакринг ниво = HL1, т.е. 3то ниво. Автомобилът застава на паркинг ново когато:

– когато го заключиш отвън.

- когато има недостатъвно налягане в бутилката.

- когато системата не е в ръчен режим.

за контролер: 4Z7 907 553Б.

- няма паркинг ниво.

- има автоматично вдигане на 3та степен, когато не е на ръчен режим и когато е запалена колата колата е вдигната от водача на ниво 3 (HL1) или 4 (HL2).

Sleep mode - да се минимализира консумацията на ток, след 15мин откакто е заключена системата влиза с sleep mode. като се отвори вратата се дава сигнал да излезе от този режим.

По време на движение на HL1 i HL2 и при завой в момент когато трябва да смъква от горна степен на NL (ниво 2) - спира да изпуска от съображение за сигурност.

Предлагам да пробвате да деактивирате manual mode (ръчен режим) и да споделите как се държи колата (колите) :-). може и да спестим 36 лева на колегата Александров :-).

Редактирано от Cepro
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

да го има и на това място и който го интересуват повече подробности:

http://www.volkspage.net/technik/ssp/ssp/SSP_243.pdf - за функцията на възд.окачване на Allroad.

http://www.volkspage.net/technik/ssp/ssp/SSP_242.pdf - за концепция на възд.окачване на Allroad.

http://www.volkspage.net/technik/ssp/ssp/SSP_241.pdf - за Allroad и в частност за ръчни с бавни скорости в подробности.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Загряването не е нормално според мен, над 90 градуса не трябва да го прави никога, това не е ферари.

Виж една профилактика на охлаждащата система. Ангренажа сменян ли е, ако не на 100 000 км е хубаво да се подмени, като се сменя водна помп и термостат. Тоя мотор има проблем с капаците на главите, пропускат масло, мойте ми правят тази мизерия, като маслото капе върху маркучите с антифриз, и веднъж ме остави на пътя заради спукан маркуч и изтекли води.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ох, не знам вече, може би нивомата има нужда от някакви допълнителни настройки с VAG-COM. Защото при мен когато запаля колата винаги е на второ ниво (NL), независимо как съм я оставил. Другото е, че аз съм с този модул, който е без опцията "паркинг ниво", което донякъде ме успокоява де.

Когато запаля, се усеща някаква работа, изразена в леки корекции на нивото - това би могло да бъде проблем донякъде, ако приемем, че корекциите са в резултат на невъзможност колата да запази нивото. От друга страна, в покой изглежда абсолютно еднакво от всички страни, никъде не е по-ниска. Всъщност има ли къде да се направи един преглед и анализ на състоянието на цялата система на пневматичното окачване? Защото компонентите не са малко и малко ми се струва слаба вероятността да налучкам, ако имам проблем. То и не знам, дали въобще имам проблем.

По отношение на загряването и за мен е леко странно температурата да се покачва над 90 градуса, но много внимателно прочетох ръководството и там пише, че не е невъзможно да се случи и само трябва да се внимава ако светне лампа. А и перки и управление са сменени, та засега мисля да не параноясвам излишно.

Загряването не е нормално според мен, над 90 градуса не трябва да го прави никога, това не е ферари.

Виж една профилактика на охлаждащата система. Ангренажа сменян ли е, ако не на 100 000 км е хубаво да се подмени, като се сменя водна помп и термостат. Тоя мотор има проблем с капаците на главите, пропускат масло, мойте ми правят тази мизерия, като маслото капе върху маркучите с антифриз, и веднъж ме остави на пътя заради спукан маркуч и изтекли води.

Погледнах назад в сервизното обслужване, два пъти са сменяни гарнитури на капаци на клапаните, сигурно поради тази хронична болежка, която описваш. За всеки случай не пречи да се погледне охладителната система, но няма да е тези дни, че за всичко си трябва време.

Иначе днес ако не ми мине котка път съм на полиране на фаровете и ми е много любопитно дали ще се получи добре. При добър резултат обещавам снимки.

Предлагам да пробвате да деактивирате manual mode (ръчен режим) и да споделите как се държи колата (колите) :-). може и да спестим 36 лева на колегата Александров :-).

Серго, то ако въобще имам проблем и цената на решението му е 36 лв., това ще е възможно най-безобидния и евтин вариант.

Редактирано от AALEXANDROV
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ох, не знам вече, може би нивомата има нужда от някакви настройки....

според мен, недей го пипа... просто като се зачетох и наистина нямаш паркинг ниво. ако искаш пробвай: ако си в ръчен режим = изключи го (да изгасне лампата MAN), после при запален двигател си го направи на 3тo. изгаси и след известно време запали. според мен (ако правилно съм разбрал) - трябва да си остане на 3та (HL1) и вече спрямо скоростта да си намаля (80км - 2ро ниво и 130 км - 1во ниво). като после намаляш скоростта - пак се вдига на 3то ниво. т.е. то си остава основно (предпочитано оттеб).

П.С. и при мен е така, на 3то си карам. извън града като вдигна над 80км/ч - се пуска. после като спирам се вдига само на 3то пак.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Загряването не е нормално според мен, над 90 градуса не трябва да го прави никога, това не е ферари.

Виж една профилактика на охлаждащата система. Ангренажа сменян ли е, ако не на 100 000 км е хубаво да се подмени, като се сменя водна помп и термостат. Тоя мотор има проблем с капаците на главите, пропускат масло, мойте ми правят тази мизерия, като маслото капе върху маркучите с антифриз, и веднъж ме остави на пътя заради спукан маркуч и изтекли води.

Никоя кола не може да държи точно 90 градуса. От ваг специално на всички коли са оставили толеранс, между 80 и 100 градуса стрелката не мърда. А при 40 градуса с надупен климатик и градско може и да превиши 100 градуса.

На мястото на колегата бих погледнал с ваг ком как се движи температурата реално. Даже най добре като тръгне за някъде да остави ваг-а да си логва и после да прегледа до колко се е качила.

пс душегуба още екстри имал.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...