Guest SUMISTA Публикувано 25 Март 2007 Доклад Share Публикувано 25 Март 2007 Точно така съвсем правилно си го обяснил аз имам подобна машина а от скоро и колегата Дани-Д по мой съвет си закупи същата като мойта . Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
дани---д Публикувано 25 Март 2007 Доклад Share Публикувано 25 Март 2007 Хайде време е. Да събудя темата. Сдобих се и аз с клима от колегата Борчев. За сега седи насипно. Предимно в един кашон. Казах ли ти, че ще забравиш нещо.Първото, което не си взел е ЖАБКАТА - при колите с оригинална клима е различна ( по-малка).Направи един списък на частите със снимки и дай да видя има ли още нещо, което си пропуснал. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
grizzly Публикувано 26 Март 2007 Доклад Share Публикувано 26 Март 2007 (Редактирано) Казах ли ти, че ще забравиш нещо.Първото, което не си взел е ЖАБКАТА - при колите с оригинална клима е различна ( по-малка).Мдаа, след като pif & AUDIMANIA ми нашокаха репата днес грешката беше коригирана.Имам си ЖАБКА. Да му се не надява човек какъв важен детайл от климатика е.Освен това докопах ел.схемата и там се оказа че има едно контролнo реле което управлява всичко. Днес си го прибрах. На голямата дилема Кой аджеба движи рециркулиращата клапа? се оказа че тя е пневматична което ме хвърли в оркестъра. За щастие нейната комплектова се оказа МАЙ налична. Утре ще опитам да я задвижа да видим така ли е. Vaskoto1 - той си знае.Има едно нещо което набедих за ел.клапан а то се оказа вакуум помпичка. Vaskoto1реУе нема-оригиналдъ се управлява от една идиотщина която конструктивно е нещо средно между звънец и помпичка за рибки-ама праи вакуум. инак-с копчиту нема реУета.Остава големият въпрос за стойката на компресора. Дали ЗАДЪЛЖИТЕНО има такава. Утре ще снимам моя двигател отляво да разбера какво има там. Другата изненада май ще бъде шайбата за ремъка. Имам я. Но при мен има хидравлика а другата кола няма. Моята шайба на хидравликата има удължител (за да се запази място за шайбата на климатика). Имам неприятното чувство че този удължител не може да бъде махнат. Т.е. е едно цяло с шайбата на хидравликата. Редактирано 26 Март 2007 от grizzly Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
bgmade Публикувано 26 Март 2007 Доклад Share Публикувано 26 Март 2007 (Редактирано) Ето в тази тема се продава климатик като твоя и мисля, че си струва да видиш за какво става дума.http://audibg.com/forum/index.php?showtopic=21181 Пише климатик,та да питам ламерски:различни ли са радиаторите за климатик и климатроник...? Редактирано 26 Март 2007 от bgmade Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Lion_Heart Публикувано 27 Март 2007 Доклад Share Публикувано 27 Март 2007 Евала,че самичък си се хванал да го правиш,явно не си от хората на които спирачната помпа заедно с казанчето и педала на спирачката им прилича на,цитирам-''Уред за обстрелване на извънземни'' Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
cougar Публикувано 27 Март 2007 Доклад Share Публикувано 27 Март 2007 (Редактирано) Другата изненада май ще бъде шайбата за ремъка. Имам я. Но при мен има хидравлика а другата кола няма. Моята шайба на хидравликата има удължител (за да се запази място за шайбата на климатика). Имам неприятното чувство че този удължител не може да бъде махнат. Т.е. е едно цяло с шайбата на хидравликата. Колега сменя се шаибата на коляновия вал да е за два ремъкаКак така хидравлика има удължител? Компресора на климатика и хидравликата стоят на срещоположни страни така ,че шаибите им за ремаците не могат да си пречат Редактирано 27 Март 2007 от cougar Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
дани---д Публикувано 27 Март 2007 Доклад Share Публикувано 27 Март 2007 Пише климатик,та да питам ламерски:различни ли са радиаторите за климатик и климатроник...?Само управлението е различно. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
дани---д Публикувано 27 Март 2007 Доклад Share Публикувано 27 Март 2007 Остава големият въпрос за стойката на компресора. Дали ЗАДЪЛЖИТЕНО има такава. Утре ще снимам моя двигател отляво да разбера какво има там. Другата изненада май ще бъде шайбата за ремъка. Имам я. Но при мен има хидравлика а другата кола няма. Моята шайба на хидравликата има удължител (за да се запази място за шайбата на климатика). Имам неприятното чувство че този удължител не може да бъде махнат. Т.е. е едно цяло с шайбата на хидравликата.Мисля си, че е трябвало да свлиш и стойката за компресора (четирицилиндровите блокове са еднакви).Компресора се върти от средната шайба на коляновия - общо стават три и се разглобяват. Може да пообиколиш моргите за предната шайба, която е с по-къс "удължител". Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
grizzly Публикувано 27 Март 2007 Доклад Share Публикувано 27 Март 2007 (Редактирано) Как така хидравлика има удължител? Компресора на климатика и хидравликата стоят на срещоположни страни така ,че шаибите им за ремаците не могат да си пречатМи шайбите ми са: генератор, удължител, серво. Т.е. има място за третата между другите две. Ще пусна снимки.Днес беше ден на истината. Целата хАпаратура стана на ситни дребни чаркове. Биде измита под чушмата (без нещата които имат тръбички) и изсушена. Взех си и компресор да си подухвам тук-таме. На първо място изпарителя беше почти непрогледен. Между другото - от задната страна на изпарителя има една ситна мрежа която е залепена заводски тук-таме. Мисля да я махна. Не виждам смисъл от нея освен да спира боклук към купето а аз мисля отвън да си сложа истински филтър така че боклук няма да влиза.Да я отскубя ли таз мрежичка?Всичко е надлежно снимано. Скоро за любопитковците ще има разказ в картинки "Що е туй климатик и как да му ... мамата."Задвижването на рециркулацията отново удари на камък. Има вакумен актюатор (едно като граната от пластамаса) в което влиза трипътен винтил. Нищо друго. Откъде взима вакуум таз гад?Намерих един размазващ вакуумен ПДФ за Б4 - да не е нещо ТАКОВА? Ама ги нямаше тези пътища на таз кола бе. Редактирано 27 Март 2007 от grizzly Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
grizzly Публикувано 28 Март 2007 Доклад Share Публикувано 28 Март 2007 (Редактирано) Продължаваме с проекта. Днес направих профилактика на турбината. Едвам се въртеше. Разглобяване до колкото може (капсулован е мотора) измиване с бензин. Смазване. Колектора е поизносен ама това е положението. Вече ФЪРЧИ и дуа да ма отвее.Ето снимка на моите ремъчни шайби. Като се разглобим ша го мислим как ще паснат. Може да е плъгНплей.Жабка турбо:Изпарител. Личи си степента на замърсяване и листата вътре.Датчика на дебелата тръба е 893 959 483А - до колкото разбрах е датчик за ниско налягане. Т.е. ако няма фреон да спре климата.Тук вече изпарителят е що годе почистен. Термоизолацията на маркучите е станала на лига. Ще трябва да се смени. Тази решетка от вътрешната страна има ли някаква специална функция освен да спира боклука или може да я отлепя?Вентилче някакво вътре в купето. Прилича на игличка за гума.Турбината рециклирана.Турбина сглобена + ключове + резисторите за скоростите на перката.Филтър-дехидратор + датчик външна температура (предполагам) + чурка за кондензата от изпарителя.Тръби + маркучи 4бр.Клапата на рециркулацията + ремъчната шайба. Вижда се как отгоре (тук в ляво) влиза пресен въздух и като превключи дърпа въздух от към купето. Отдолу под жабката. На снимката в дясно.Прочутият енигматичен актюатор на рециркулиращата клапа.Радиатор - кондензатор. Има две бъзикни. Предполагам датчиците за ниско и високо налягане. Имам подозрения че тънката тръба е за високо налягане а дебелата за ниско.Това с перката ли е дюзата която се сменя (забравих как се казва). Как се маха? С развиване ли?----------------------Ето обобщение на всички въпроси които ме вълнуват в момента:1. Мрежичката на изхода на изпарителя - има ли някаква съществена функция или мога да я махна спокойно? Така ще го почистя по-добре.2. Безопасно ли е да разглобя компресора за да му оценя състоянието?3. Тази дюза на изпарителя как се маха? Предполагам с развиване в нормална посока?4. Има ли смисъл и опасно ли е да продухам системата със сгъстен въздух (имам филтър-маслоуловител на компресора на изхода но все пак)?5. Тези вентилчета (два броя) да ги сменям ли? И с какво?6. Маркучите да ги сменям ли? Казват че рядко се повреждат...7. Филтър-дехидратора може ли да се рециклира или не си струва?8. От къде се взимат "О"-пръстенчета за да ги сменя?9. Термоизолацията на изпарителя ще сменя с такава за тръби - една сива като дунапрен.Стойката я чакам от Filio който я е отнесъл с двигателя. Дано не се загуби. Редактирано 10 Февруари 2010 от grizzly Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
дани---д Публикувано 28 Март 2007 Доклад Share Публикувано 28 Март 2007 (Редактирано) 1.Мрежата можеш да махнеш, но няма смисъл.2. Търси третата шайба, защото с твоята нищо няма да направиш.3. Червения пресостат изключва компресора при високо налягане, а онзи на дебелата тръба при ниско.4. Да това е схемата за управление на клапата.Значи филтъра ти не е от онези с прозорчето(ефтините), а от по-скъпите P.S Погледни очертаното на снимката и извади онова пластмасово нещо от там. Редактирано 28 Март 2007 от дани---д Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
grizzly Публикувано 28 Март 2007 Доклад Share Публикувано 28 Март 2007 Дани, виж моля те по-горе съм си редактирал поста и съм добавил въпроси.Това сивото явно е дюзата ама не знам как се маха (да не я счупя). Мрежата на изпарителя ми пречи да го издухам хубаво. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
дани---д Публикувано 28 Март 2007 Доклад Share Публикувано 28 Март 2007 За мрежата както искаш.Компресора не се и опитвай да разглобяваш. Намери си някой счупен и се опитай да го напревиш, а здравия недей да повреждаш.Маха се с дърпане и ще ти каже много за компресора и без да го разглобяваш.Филтъра се сменя, а другите неща не.О пръстенчета има във всеки сервиз за климатици. Ако ми изпратиш старите за мостра мога да ти върна нови.Изолацията не я пипай. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
grizzly Публикувано 28 Март 2007 Доклад Share Публикувано 28 Март 2007 (Редактирано) Фащам клещите и отивам да дърпаммммм.--------Уфф, издърпано е.Те го те. А сега си говорете като ще ти казва нещо... Редактирано 10 Февруари 2010 от grizzly Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
дани---д Публикувано 28 Март 2007 Доклад Share Публикувано 28 Март 2007 Каза ми, че няма стружки и компресора ти е добре и има масло в него 1 Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
grizzly Публикувано 28 Март 2007 Доклад Share Публикувано 28 Март 2007 (Редактирано) Това е чудесно май. Този филтър/дюза сменят ли се?Ето още няколко снимки заедно с боклучетата които са изтекли:Утре ще разгледам компресора. Редактирано 10 Февруари 2010 от grizzly Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
grizzly Публикувано 30 Март 2007 Доклад Share Публикувано 30 Март 2007 (Редактирано) Продължаваме работата:Компресора като го въртя леко фъсти нежно (въздиша). На 3-4 оборота изхода не може да се запуши с пръст от налягането. Мисля че работи. Няма да го отварям.Изскубнах решетката на изпарителя. Вече е издухан и изкъпан. НРазгледах релето което управлява климатика. Малее, то пълно с части вътре. Ще го снимам и него.Ето новите въпроси които остават. Май за последно вече....1. Дюзата на изпарителя (мисля че се казва "капилярна тръбичка") трябва да я почистя явно. Или се сменя с нова? Ако не се сменя - разглобява ли се за почистване?2. Тези вентилчета (два броя) да ги сменям ли? И с какво?3. Маркучите да ги сменям ли? Казват че рядко се повреждат...4. Филтър-дехидратора може ли да се рециклира или не е пробвано? Специално за него намерих че става от ВОЛВО 740, 760, 940. Фирма 4SEASONS произвежда алтернативи с цена около 30$ в Щатите. Тук може ли да се намери на подобна цена?5. Специални ли са "О"-пръстенчета за да ги сменя? Или да ида в БРИКОЛАЖ и да си купя каквито има по размер? Хмм, току що прочетох че били различни в зависимост от вида на фреона.Размерите на тръбите за пръстени съответно са:17.5мм - 4бр. / 14.5мм - 2бр. / 11.8мм - 1бр. / 8.5мм - 1бр. Гледам че са станали конусообразни. Предполагам са били кръгли едно време. Има ли значение дебелината на стената на пръстенчето?6. За малко да забравя най-важното: Има ли смисъл да минавам на R134 след като все още се намира R12 който бил и по-евтин... А R134 искал по-високо работно налягане?Ако все пак трябва да мина na nego освен да се смени маслото в компресора какво още трябва да се сменя (вентили и т.н.)? Пише че този дехидратор е за R12... Ето снимка на дехидратора 4SEASONS: Редактирано 10 Февруари 2010 от grizzly Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Krum Публикувано 31 Март 2007 Доклад Share Публикувано 31 Март 2007 Мечо проучи и въпроса с радятора на двигателя.Моя е сменян ама защо-не знам.Май заради датчика на радятора ниско долу от дясно.Моя датчик на радятора е от лявата страна да не би да пречи на компресора,а?Успех с монтирането и дай боже да ни поохлаждаш скоро :-))п.с. Мойто мнение за поставянето на климатика го знаеш ама.... Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
дани---д Публикувано 1 Април 2007 Доклад Share Публикувано 1 Април 2007 Продължаваме работата:1.Само се почиства.2.Не.3.Не.4.За филтъра си говорихме.5.Специални са.6.Къде го намери този R12 по-евтин? Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Guest SUMISTA Публикувано 2 Април 2007 Доклад Share Публикувано 2 Април 2007 Филтър дехидратора го смени задължително за останалите неща Дани ти е обяснил доста подробно цената на дехидратора е 52 лева ако не си намериш по евтин (съмнявам се) пиши ще ти дам аз имам го наличен. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
grizzly Публикувано 3 Април 2007 Доклад Share Публикувано 3 Април 2007 Хе-хе. И моята така ще стане по някое време.Сетих се едно ел. въпросче. Има ли шанс инсталацията на вторичният панел с релетата да е налична?Питам защото свалих два кабела от оригиналната инсталация. Единия за купе вентилатор / копче 4 степени / копче A/C / външна температура / налягане след дюзата. Другия е за двата пресостата и управление съединител на компресора.Обзе ме мисъл че при мен може да няма къде да ги включа. А трябва и гнездото с бушоните да е опроводено защото в него има две спомагателни релета. Освен тях има и едно управляващо реле долу под таблото (на вторичният панел).Да не остана изненадан.... Или да ходя да свалям още кабели. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
дани---д Публикувано 4 Април 2007 Доклад Share Публикувано 4 Април 2007 За твое съжаление Audi не оствят свободни кабели. Инсталацията е за конкретния модел и оборудване. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
grizzly Публикувано 23 Април 2007 Доклад Share Публикувано 23 Април 2007 Искам само да кажа че монтажа тече. Не стана за един ден.Мамка му и прасе. Ремъчната шайба не стана (за кола със серво + клима е друга). Стъргахме я. Радиаторът няма нужният крепеж за кондензатора. Нагоден е.Ел. инсталацията не тръгна цялостно. Мамка му. Нещо липсва още. Утре ще я разфасоваме.Не правете това у дома си. Не става както го мислите......И отворите на купето ги няма де.Някой каза "радиаторче за парно?"Направо ги сменям докато почиваме. Детска игра. Ебаси и задръстенията е климатикът. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Guest SUMISTA Публикувано 24 Април 2007 Доклад Share Публикувано 24 Април 2007 Да не се повтарям но май първи те обявих за мазохист нали Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Ivo_Dinkov Публикувано 24 Април 2007 Доклад Share Публикувано 24 Април 2007 Мамка му и прасе. И аз съм тръгнал да се ядосвам като видях вчера, че пак ми капе антифриз, този път от една скоба на маркуч влизащ в радиатора(всичко е ново- мамка му и прасе )- то моето значи е бял кахър grizzly- непоправим ентусиаст си П.С. ако ходиш пак до борчев, драсни едно ЛС, че ми вози едно казанче от доста време в багажника си Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Recommended Posts
Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате
За да коментирате, трябва да имате регистрация
Създайте акаунт
Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!
Регистрация на нов акаунтВход
Имате акаунт? Впишете се оттук.
Вписване