Jump to content

"лепне" ми педала на съединителя


Guest ABK

Recommended Posts

Като отпускам, педала на съединителя задържа в крайно горно положение. Като си махна съвсем крака се чува 'туп' и се вдига докрай. Не го прави винаги, но доста често. Някакви идеи от какво е???

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Като отпускам' date=' педала на съединителя задържа в крайно горно положение. Като си махна съвсем крака се чува 'туп' и се вдига докрай. Не го прави винаги, но доста често. Някакви идеи от какво е???[/quote']

Nia-veroiatno pompa na suedinitelia .. recklira se za 20 leva .. ili se vzema nova

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 weeks later...

Гарантирано е пружината на помпата . При мен беше същото и реших че са гумички - купих ги и една неделя я разглобих и се оказа счупена на три пружина и понеже в неделя нямаше от каде да купя помпа сложих пружина от помпа за жигула (временно)8) . От тогава 8 месеца нямам никакви проблеми.

Предупреждавам че много кофти се мотира и демонтира помпата , поне при мен е така Ауди 100 92г.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Временните неща са най-постоянни :wink:

Иначе и аз преди 2 седмици смених въпросната помпа, след което три дни обикалях жичкаджии да оправят поразиите по токовете, които бяха сътворили монтьорите. Сега всичко е на 6, за щастие :lol:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Spored mene e pompa...na mena mi prave6e sa6tija nomer!Ne se habi oba4e,kato propadne pedala i ne moje da se varne sam-pomogni mu s krak otdolu i go varni v gorno polojenie...ne preigravai oba4e :wink: ako stane vse pak otidi da go oprai6...V knjajevo ima edin djadka deto gi opravja i ne zima pove4e ot 20-30lv,kakto kaza HITMAN.Koito i da pita6 tam 6e ti kaje kade jivee.okolo 5to ili 6to RPU be6e tam,ne se se6tam.. :roll:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 3 years later...

Ако някой може по подробно да ми обясни за прижината на помпата. Кое се сваля и как се подменя, от къде мога да я купя.Смених една пружина на педала на съединителя но няма ефект никакъв. Само дето ми се разказа фамилията докато я наместя. Ще очаквам по- подробни разяснения че е страшно дразнещо и се надявам възможно най скоро да я подманя след като получа разяснения. Благодаря предварително на всички. :hilezh:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Привет

Ти май си пипал тъй наречената сервопружина монтирана зад педала ,която служи за по-лек натиск в/у педала

на съединителя.Само че тя не е в състояние да върне педала докрай,затова вътре в самата помпа има пружина.

Свалянето на г.помпа става като разкачиш щифта на педала,след това в мот.отсек отсъединиш шланга и със

затапено парче маркуч предотвратяваш теча на сп.течност.Развиваш холендровата гайка от тръбичката/малко

е неудобна/ след това 2-те болтчета на помпата към конзолата,издърпваш я назад заедно със захранващия

маркуч и помпата е в ръцете ти.Устройството и е много елементарно,има да се свали една зегерка за да се

разглоби.

Само ще добавя - при мен гумичките бяха в идеално състояние,но пружината беше на 5 парчета.Пружина не съм

търсил защото мой приятел ми даде помпа за 25лв. 2-ра у-ба,която си бачка вече 3 г.нормално.

П.П. В един руски сайт братушките споменават,че пруж. от помпа на ВОЛГА ставала 1към1.

Нека и др.колеги споделят опит с приспособяването на пружини,защото май се оказват слабо място на нашите

хубавици. :bia:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Специални поздравления и благодарности за Николов :flehan: . При допълнително възникнали въпроси от моя страна се надявам да получа отново отговор. Вярвам че и други колеги ще изкажат своите мнения по този въпрос и ще споделят опит. Тогава смятам да предприема действия по отстраняване на проблема с пружината.

Колега Николов ти се оказа напълно прав за пружината , която съм сменял, даже две такива смених, но положението не се промени. Искам само да попитам знам че е доста трудно, но ако имам клещи за зегерката, ще има ли възможност на място да сменя пружината. Трябва да се освободи вилката от педала, след това да се надигне гумения маншон и тогава има доспът до зегерката макар и доста трудно.Ако сваля помпата после ще трябва обезвъздушаване да се прави на системата. С регулиране държината на буталото на помпата , положението за момент се оправи, но после от време на време пак започва да задържа. От руския сайт изтеглих ръководство по ремонт и техническо обслужване на АУДИ 80/90 и на 128 стр. е записано, че педала на съединителя трябва да е 10мм по- високо от педала на спирачката, скъщо така трябва да се внимава при регулиране да не се удря в опората на педалите. Нищо обаче не пише за смяна на пружината на помпата.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

След ровене във форумите разбрах, че има две помпи-долна и горна .В моя случай за пружината в коя помпа става дума. Тази която е разположена в купето захвана с вилка към педела на съединителя.По принципсъединителя работи нормално само дето педала не се връща.Във форумите срещнах най- различни мнения за смяна на гумички, за смяна на помпи, за уморени или счупени пружини. Незнам в моя случай кое е най правилното и какво да предприема свързано с възможно най-малко средства, но да има положителен резултат.

След ровене във форумите разбрах, че има две помпи-долна и горна .В моя случай за пружината в коя помпа става дума. Тази която е разположена в купето захвана с вилка към педела на съединителя.По принципсъединителя работи нормално само дето педала не се връща.Във форумите срещнах най- различни мнения за смяна на гумички, за смяна на помпи, за уморени или счупени пружини. Незнам в моя случай кое е най правилното и какво да предприема свързано с възможно най-малко средства, но да има положителен резултат. Такава пружина от къде може да се намери и дали има взаимозаменяеми от други автомобили.
След ровене във форумите разбрах, че има две помпи-долна и горна .В моя случай за пружината в коя помпа става дума. Тази която е разположена в купето захвана с вилка към педела на съединителя.По принципсъединителя работи нормално само дето педала не се връща.Във форумите срещнах най- различни мнения за смяна на гумички, за смяна на помпи, за уморени или счупени пружини. Незнам в моя случай кое е най правилното и какво да предприема свързано с възможно най-малко средства, но да има положителен резултат.
След ровене във форумите разбрах, че има две помпи-долна и горна .В моя случай за пружината в коя помпа става дума. Тази която е разположена в купето захвана с вилка към педела на съединителя.По принципсъединителя работи нормално само дето педала не се връща.Във форумите срещнах най- различни мнения за смяна на гумички, за смяна на помпи, за уморени или счупени пружини. Незнам в моя случай кое е най правилното и какво да предприема свързано с възможно най-малко средства, но да има положителен резултат. Такава пружина от къде може да се намери и дали има взаимозаменяеми от други автомобили. :flehan:
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

След продължително разгреждане на руската книга за ремонта намираща се тук- http://store1.data.bg/blackwizard/ видях че това е главния цилиндър и е показано какво съдържа същия в това число и пружината, само незнам от къде ще намеря такава пружина :flehan:

След продължително разгреждане на руската книга за ремонта намираща се тук- http://store1.data.bg/blackwizard/audi-80-b4.pdf видях че това е главния цилиндър и е показано какво съдържа същия в това число и пружината, само незнам от къде ще намеря такава пружина :D
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз си монтирах нова (допълнителна) пружина закачена от едната страна на педала отпред/горе, а от другата на стойката на бушонното табло и работи идеално. Самата пружина я взех от подвижна лампа за бюро (там има по 4 бр.) и пасна идеално - съвсем лека е и с много витки. Това с педала на съединителя е отдавнашна болка на този тип помпи. На старата ми 100-ца беше същото дереджето, особено зимата. С поставянето на допълнителната пружина се родих :respekt: .

Редактирано от VBI
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги от много бъзикане педала на съединителя пропадна на цяло точно пред гаража и не можах да включа на задна.Наложи се да загася двигателя, тогава да включа на задна, да натисна педала на съединителя дакрай и да запаля, автомобила леко потегли назад без да отпускам педала на съединителя и след придвижване на достатъчно разстояние да изключа от скорост. Отново гасене, включване на първа и при натиснат съединител отново палене, при което той потегли леко напред, наместване в гаража и изключване от скорост и спиране. След споделяне на проблема с майстор изводът е горна помпа на съединителя. Потърсих втора употреба но се оказа че в момента няма в града, като обещаха за утре евентуално. Питах за цените на новата 107 лв. и 86 лв. Тази от 86лв. казаха че е италианска, а за другата незнам. Въпроса ми е какво да правя нова ли да вземам или втора употреба.Ако е нова италианските стават ли.Някой може ли да сподели опит. :bia:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги от много бъзикане педала на съединителя пропадна на цяло точно пред гаража и не можах да включа на задна.Наложи се да загася двигателя, тогава да включа на задна, да натисна педала на съединителя дакрай и да запаля, автомобила леко потегли назад без да отпускам педала на съединителя и след придвижване на достатъчно разстояние да изключа от скорост. Отново гасене, включване на първа и при натиснат съединител отново палене, при което той потегли леко напред, наместване в гаража и изключване от скорост и спиране. След споделяне на проблема с майстор изводът е горна помпа на съединителя. Потърсих втора употреба но се оказа че в момента няма в града, като обещаха за утре евентуално. Питах за цените на новата 107 лв. и 86 лв. Тази от 86лв. казаха че е италианска, а за другата незнам. Въпроса ми е какво да правя нова ли да вземам или втора употреба.Ако е нова италианските стават ли.Някой може ли да сподели опит. :bia:

Nasko,

Не пишеш точно какво си бъзикал,но за да падне педала до долу според мен си разхерметизирал системата и е

попаднал въздух. :blink:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

в тая тема ми се струва надпреварата е кой най-много ще напраска на маймуница... и модове тоже... За мен е помпа, но си вземи нова и да не е магнети марели ....

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

По-добре си вземи нова. Ако е втора употреба незнаеш в какво състояние е :bia: . Може да е надран цилиндъра вътре (както обикновено става на тия километри). Ще кара известно време и после пак ще се наложи смяна или ремонт. Ремонтът освен смяна на гумичките вътре, ако е качествен, трябва да включва престъргване и на цилиндъра. Той обикновено е на елипса (от многото употреба) и се налага слагането на малко по-големи гумички. При всички положения за ремонт ще ти вземат поне 30-40 лв. Така, че вземи си италианската. Не са лоши. Ще си решиш проблема. Преди това обаче провери да не е изпуснала лещата на металната тръбичка долу на помпата или гумения маркуч, който е свързан към помпата в скоростната кутия. Ако са здрави и нямаш теч от никъде, най вероятно са се прецакали гумичките вътре в помпата на педала.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Бъзикането се изразяваше в следното-Два -три пъти сменях сервопружината зад педала като си мислех че проблема е от нея. При поставянето й ако предварително не си мислел е голям зор.Първия и втория път натиснах педала в крайно долно положение и го фиксирах така в продължение на около 20 мин. След като сглобих всичко и регулирах височината на педала втория път се оказа че същия е паднал доста ниско и вече много трудно се връща в горно положение след надигане и при шофиране предавките започнаха да се включват много трудно до момента в който отказаха пред гаража. Сега съм си поръчал помпа и днес ще я доставят. Смятам сам да си я монтирам само незная за обезвъздушаването дали ще е необходим канал и как точно се извършва .

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Малко трудно се обезвъздушава, но канал не ти трябва. Помпаш няколко пъти на педала и когато е в най-долно положение, отвиваш леко щуцера на тръбичката да излезне въздуха. Това го повтаряш докато не се втвърди педала и не почне сам да се вдига. След това го повтаряш още 2-3 пъти, докато от щуцера на тръбичката не почне да сълзи само спирачна течност и си готов. Въпросът е, че малко трудно помпата си засмуква спирачна течност от казанчето при първоначалното поставяне. След като я обезвъздушиш, би трябвало да не пипаш нищо по реглажа на съединителя, защото си мисля, че са заводски регулирани къде да отделя съединителя.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Малко трудно се обезвъздушава, но канал не ти трябва. Помпаш няколко пъти на педала и когато е в най-долно положение, отвиваш леко щуцера на тръбичката да излезне въздуха. Това го повтаряш докато не се втвърди педала и не почне сам да се вдига. След това го повтаряш още 2-3 пъти, докато от щуцера на тръбичката не почне да сълзи само спирачна течност и си готов. Въпросът е, че малко трудно помпата си засмуква спирачна течност от казанчето при първоначалното поставяне. След като я обезвъздушиш, би трябвало да не пипаш нищо по реглажа на съединителя, защото си мисля, че са заводски регулирани къде да отделя съединителя.

Метода на обезвъздушаване на колегата VBI може и да е правилен,но аз навремето като сменях мойта г.помпа не

успях да я обезвъздуша както трябва по описания начин.След пол.час помпене,отвиване и развиване на щуцера

/обезателно с помощник/ по хода и твърдостта на педала ми беше ясно,че въздух в системата има макар че от

щуцера мехурчета не излизаха.Накрая ми писна и направих следното - загегнах щуцера на д.помпа,развих и болта

и я свалих от скор.кутия.Само 2-3 натиска в/у нейното бутало бяха достатъчни да избълбука казанчето за сп.течност

и да излезе всичкия останал въздух.Педала веднага си придоби нормалните параметри. :hilezh:

П.П В последствие четох някъде,че обезвъздушаване може да се направи и през спирачния апарат на най близкото

до д.помпа колело като в случая се използва спирачния педал.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Най после всичко е ок.В 12.00часа започнах и в 19 приключих.Който не е свалял горна помпа съединителя и не е обезвъздушавал доста ще ес помъчи.Основнията проблем идва от необходимите инструменти и да бъдат наистина добри. Първият проблем беше с развиването на болтовете за сваляне на г. помпа. най добре да имаш шестограм 6мм но с подълго рамо за да се развиие лесно.След това големия зор е с развиване на щуцера от към двегателния отсек- терсене гайка на зор място.Много е важен ключа 12 да бъде добър. Всички с които разполагах се оказаха калпави и с тях не можах да развия щицера. Наложи се да по обикалям и да си купя нов ключ 12 наистина добър. С него доста по лесно макар и с малки мъки развих щуцера. Оказа се че наистина пружината е така счупена, че една част се подава от към страната на щуцера.Предстои да разглобя помпата и да я отремонтирам.Купих нова на LP на което пише FЕBI- италианска. Колко е добра ще ви споделя след известен период от време. При сглобяването проблеми нямаше.Проблемът се появи при обезвъздушаването. Пак с голям зор развих клапана за обезвъздушаване и смених един куп ключове. Обезвъзшаването ми отне 2часа- много труд хвърлих. По едно време реших да пробвам чрез педала на спирачката както е описано в руската книга чрез лявото колело, но се оказа че е не може да се развие клапана поради това че главата се е заоблила и трябва да мисля да го сменям тъй като не може да се обезвъздушатп спирачките от там. След това за около половин час обезвъздуших и вече съединителя си работи нормално, но ми се струва че отделя доста нагоре. Всичко това направих ползвайки опита и съветите на всички откликнали на моя проблем. Благодарности на всички. :hilezh:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 years later...

Привет

Ти май си пипал тъй наречената сервопружина монтирана зад педала ,която служи за по-лек натиск в/у педала

на съединителя.Само че тя не е в състояние да върне педала докрай,затова вътре в самата помпа има пружина.

Свалянето на г.помпа става като разкачиш щифта на педала,след това в мот.отсек отсъединиш шланга и със

затапено парче маркуч предотвратяваш теча на сп.течност.Развиваш холендровата гайка от тръбичката/малко

е неудобна/ след това 2-те болтчета на помпата към конзолата,издърпваш я назад заедно със захранващия

маркуч и помпата е в ръцете ти.Устройството и е много елементарно,има да се свали една зегерка за да се

разглоби.

Само ще добавя - при мен гумичките бяха в идеално състояние,но пружината беше на 5 парчета.Пружина не съм

търсил защото мой приятел ми даде помпа за 25лв. 2-ра у-ба,която си бачка вече 3 г.нормално.

П.П. В един руски сайт братушките споменават,че пруж. от помпа на ВОЛГА ставала 1към1.

Нека и др.колеги споделят опит с приспособяването на пружини,защото май се оказват слабо място на нашите

хубавици. :)

zdravei kolega , moita kola ima problem sas saedinitela ,kato razvix probkata na dolnata pompa i natiskam pedala ,nishto ne izliza ot tam samo vazdux

zatova se interesuvax ot ustroistvoto na gornata pompa .zashtoto yavno ne sliza dolu nikakvo maslo... gumenoto marku4e si e v iдеално састоъание prekarax tel prez nego ,zna4i problema idva ot gorna pompa .tova e yasno ...obyasnyavam si go taka ,4e vatre vav pompata butaloto e spryalo vav polojenie 4e ne moje da vleze vatre maslo za da go prati pompata kam dolnata no pak izliza dolu vazdux ,koeto ozna4ava 4e pompata gornata,podava neshto ima dvijenie na butaloto vatre pri rabota s pedala na suedinitela..........zatova pitam za 4ertej ili sxema na gorna pompa za da razbera dali nyama zapushvane na vxoda na gornata pompa i da sam siguren predi da ya po4na da ya demontiram shtoto e na mnogo gadno neudobno myaasto ,,predvaritelno blagodarya ....

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аве,колко време ти отне да го напишеш това на маймунобългарски?Как ти издържаха нервите,защото аз не издържах да го прочета до края?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...