Jump to content

ГИ + спортен филтър


Recommended Posts

Здравейте Колеги.

Преди известно време сложих ГИ Ловато. Там си ми направиха настройки ала бала както си му е реда и всичко си заспа. Проблеми никакви нямам досега. Преди няколко дни обаче гледам че въздушният филтър му е дошло време за смяна щото карам с него вече 10 000 километра. Реших да не вземам пак такъв филтър (хартиен) и взех спортен филтър тип конус. Махнах капака на стария филтър и новия го набучих направо на дебитомера с едно преходче от 10-15 сантиметра. В крайна сметка колата си пали и си върви. Нямам никакви проблеми. Обаче бих искал да знам, понеже не съм много наясно с това... съотношението на сместа ГАЗ-Въздух, което майстора дето монтира газовото е настроил, статично (постоянно) ли е или се изменя динамично от компа на ижекциона. Питам понеже би трябвало в момента с тоя новия филтър да дърпа повече въздух и това променя съотношенията... и ако това не го прави автоматично компютъра на ГИ, май ще трябва да ходя на допълнителни настройки. Моля по запознатите от вас да споделят знанията си с мен. Благодаря!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А ти що го сложи тоя спортен филтър?

Ми единствено щото мога да си го пера когато поискам, а не да купувам нов и за звука най-вече. Тва е. Друга цел няма.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сместа се прави според отчитането на дебитомера, т.е. нямаш нужда от настройка.

Проблемът е, че с този филтър рискуваш да повредиш дебиромера и цялата икономия да ти излезе златна.

За звук по-добре смени някое гърне - хем е по-безопасно, хем ще отпушиш колата.

От Ауди са преценили, че същия хартиен филтър е достатъчно добър за 2.7Т, така че за 1.8 е повече от достатъчен.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сместа се прави според отчитането на дебитомера, т.е. нямаш нужда от настройка.

Проблемът е, че с този филтър рискуваш да повредиш дебиромера и цялата икономия да ти излезе златна.

За звук по-добре смени някое гърне - хем е по-безопасно, хем ще отпушиш колата.

От Ауди са преценили, че същия хартиен филтър е достатъчно добър за 2.7Т, така че за 1.8 е повече от достатъчен.

Можеш ли да ми обясниш по какъв нчин по точно рискувам да повредя дебитомера, че не съм наясно?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А аз ли ще съм единственият със такъв филтър на такъв мотор? Има и доста други колеги които са си сложили. Моля споделете мнения.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако съм на твое място ще го махна. Незнам и аз точно как, но съм чувал същото , че може да се прецака дебитомера. Един приятел имаше спортен филтер и за да не се прецака дебитомера го чистеше ,през интервал от време, но как се прецаква някой по запознат колега да каже ...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги кажете кво правим сега. Не искам някой просто да е чувал а да е пробвал. Както казах вече едва ли съм единственият със такъв филтър на такава кола.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И на мен ми е интересно,как спортен филтър,струващ маса кинти и предназначен единствено и само да захранва с въздух по-добре от стандартен такъв,може да развали колата. :gruebel: Някой,който е по-наясно да обясни наистина ли е така или само легенди се носят,щото,ако е така К§N отдавна да са фалирали,пък те още не са.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз съм с K&N.

Маслото с което се пръска филтъра, за улавяне на частиците има подозрения, че уврежда нажежаемата жичка на дебитомера.

Ето какво казват от K&N.

  • Like 2
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И на мен ми е интересно,как спортен филтър,струващ маса кинти и предназначен единствено и само да захранва с въздух по-добре от стандартен такъв,може да развали колата.

По-добре обясни как на 2.7Т (ако не знаеш, това е битурбо мотор с фабрични коне от 230 до 380, а с чип и повече) фабричния въздушен филтър е достатъчен, но за космическия кораб 1.8 АДР не стига.

Когато дадеш адекватен отговор на това ще ти обърна по-сериозно внимание и ще ти обясня какъв е проблема.

Много фирми съществуват, благодарение на глупостта на клиентите си. КН е сериозна фирма и като такава не пропуска да зариби някой клиент повече. В случая стеляш по врабче с оръдие.

  • Like 3
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

По-добре обясни как на 2.7Т (ако не знаеш, това е битурбо мотор с фабрични коне от 230 до 380, а с чип и повече) фабричния въздушен филтър е достатъчен, но за космическия кораб 1.8 АДР не стига.

Много фирми съществуват, благодарение на глупостта на клиентите си. КН е сериозна фирма и като такава не пропуска да зариби някой клиент повече. В случая стеляш по врабче с оръдие.

Ок Колега. Веднага ти отговарям на въпроса. Прав си! Така е и обикновенният филтър е достатъчен да захрани двигателя с въздух, както за 2.7Т така и за моя 1.8 АГН. Но както казах вече... не го слагам за да я храня тая кола с въздух а просто щото ще мога да си го пера тоя филтър и най вече заради това че гоня повече ЗВУК отколкото някакви велики коне (дори не ми е минавало през акъла че ще се промени нещо). Та така де писал си "Когато дадеш адекватен отговор на това ще ти обърна по-сериозно внимание и ще ти обясня какъв е проблема." Еми обясни го че да се образоваме и ние. Явно е че се чел някъде малко повече и знаеш нещо в повече. Няма да споря, а просто искам адекватни отговори допълнени с доказателства. Мерси :)

  • Like 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ето какво казват от K&N.

Благодаря за разяснението. :zustimm:

Редактирано от batiaro
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Няма никаква тайна и нищо не съм чел. Елементарната логика е, че при еднаква площ на филтърния материал, за да пуска повече въздух един филтър, трябва да е "по-рядък". Това е вредно за дебитомера.

Но много по-вредно е маслото, с което се маже филтъра. Самото то една страна поврежда дебитомера, а от друга помага по-лесното залепване на фин прах по дебитомера.

Да не останеш с впечатление, че твърдя, че ще се случи нещо фатално при слагане на КН. Не, просто не е по-добре отколкото с оригиналния филтър.

За звук ти дадох добро предложение - има евтини и много добри генерации, които освен звук ще имат и някакъв минимален положителен ефект в работата на мотора. Примерно запазено задно гърне ремус съм купувал под 100лв. С 55мм вход е перфектно за 1.8.

Един хубав въздушен филтър е около 15лв и се сменя на 7-8к км.

ПП Приемам, че искаш да ползваш специализиран КН филтър за 1.8, а не универсаелн с махане на филтърната кутия, което е още по-голяма глупост за стандартен мотор.

  • Like 2
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ок Колега съгласявам се с вижданията ти. Ако не се пръска филтъра с маслото няма да се цапа дебитомера с масло. Ако няма масло ще пропуска финни частици. И в двата случая работата е вътре. Към момента вече нямам възможност да вземам каквите и да е гърнета щото не ми е само това на главата, но за в бъдеще ще поразгледам. А само еще един въпрос. Като ще е гърне не е ли по добре да е цялата генерация? Мерси:)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Няма никаква тайна и нищо не съм чел. Елементарната логика е, че при еднаква площ на филтърния материал, за да пуска повече въздух един филтър, трябва да е "по-рядък". Това е вредно за дебитомера.

Но много по-вредно е маслото, с което се маже филтъра. Самото то една страна поврежда дебитомера, а от друга помага по-лесното залепване на фин прах по дебитомера.

Глупости. Първо няма еднаква площ, нали това е идеята. И не бой се на дебитомера нищо му няма от маслото и от финните частици. Личен опит да не почнеш пак с теориите.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Няма никаква тайна и нищо не съм чел. Елементарната логика е, че при еднаква площ на филтърния материал, за да пуска повече въздух един филтър, трябва да е "по-рядък". Това е вредно за дебитомера.

Ако не си чел нищо по темата, може би си го пробвал лично , за да развиваш подобна теза, предполагам , че не се осланяш на принципа ЕЖК (една жена каза).

И с какво по-точно повечето количество въздух (от по-редкия, според теб) филтър поврежда дебитомера.

Но много по-вредно е маслото, с което се маже филтъра. Самото то една страна поврежда дебитомера, а от друга помага по-лесното залепване на фин прах по дебитомера.

Маслото обира много по-финните частици прах и остава във филтъра.

Във въздуховода след него НЯМА мазни отлагания .

Да не останеш с впечатление, че твърдя, че ще се случи нещо фатално при слагане на КН. Не, просто не е по-добре отколкото с оригиналния филтър...

За едно си прав - НИЩО фатално не се случва ...

За това дали е по-добре или не - всеки има глава на раменете да си мисли.

Към автора на темата - Карам на ГАЗ "чипиран" АЕБ с К&Н филтър , който се слага в кутията на оригиналния вече над 100 000км.

Пера си го, пръскам с масло и пак го слагам - нямам и не съм имал проблеми с мотора до този момент ...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако не си чел нищо по темата, може би си го пробвал лично ,

Да.

Във въздуховода след него НЯМА мазни отлагания .

Е оставаше и по въздуховода да има масло:hilezh:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 weeks later...

Колата ми е с 1.8Т и я купих с филтър К&Н в нея. Дебитомера си работи вече 30 000 км от както колата е в мен. Днес я закачих на компа и грешки с него нямаше. Хич да не ти пука дали влиза повече въздух от преди или не - за това се грижат дебитомерът и дроселът. От теб се иска да караш, тия коли не са като ония руските :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колата ми е с 1.8Т и я купих с филтър К&Н в нея. Дебитомера си работи вече 30 000 км от както колата е в мен. Днес я закачих на компа и грешки с него нямаше. Хич да не ти пука дали влиза повече въздух от преди или не - за това се грижат дебитомерът и дроселът. От теб се иска да караш, тия коли не са като ония руските :)

Това, че няма грашка, съвсем не значи, че мери адекватно ;) А за повече въздух се грижат турбините :respekt:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това, че няма грашка, съвсем не значи, че мери адекватно ;) ...

Би ли споделил, какъв е критерия, че дебитомера е "Чао" ?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...