Jump to content

Quattro конверсия на B4 avant


Митака

Recommended Posts

При торсена също е достатъчно да се блокира едната страна. Примерно чашата за кардана към касетата или пък пиньона на предния диф към касетата. Интересно е, че за първото има пре-достатъчно място и е можело още в Инголщад да го направят, но явно са преценили, че няма нужда, понеже видиш ли торсена е "самозаключващ" (ама друг път :hilezh: ).

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 127
  • Created
  • Последен отговор

Top Posters In This Topic

вече си имаш още една доста полезна екстра  :biggthumpup: абе какъв изпитателен срок....давай снимките :lupe: ,че преди леко ти завиждах за задния блокаж,пък сега вече с реализираната ти идея за блокаж на торсена.... съвсем няма да  може да се спи....  :bgdev:      Обаче знаеш ли... в това със самозаключването на торсена има известна истина...ако ти попадне торсен с не изядени колела,пробвай да  хванеш на менгемето единия вал,а с другия вал от към кардана да го въртиш. Докато се върти бавно всичко си е нормално, но ако опиташ да го въртиш бързо,започва осезаемо  да затяга.....т.е.  ако се завърти достъчно бързо,вероятно няма да предаде усилието на 100 процента,но триенето толкова ще се повиши в "чакламите" на торсена , че ще предаде  някакъв не малък процент  на другия вал.  Та теорията ми е такава,че колкото повече е износен торсена, толкова по-малко успява да се самоблокира в някакъв процент....в подкрепа на това,моя торсен на колата е леш,зъбите му доста изядени , и  както и да го въртя, не  увлича ....ще взема да го пробвам с бормашината на  по-бързи обороти  :lol: ....ама това чак като го сваля  да изплагиатствам  твоята идея за твърд блокаж!   :biggthumpup: Както и да е....прочети пак първите два реда! :icon_biggrin:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Всички 4 торсена, които са ми минали през ръцете до сега са с меко казано износени колела! Един от АЦЕ, един от 3Б, един от Ц4-ка, но не знам с какъв мотор и един, който не знам нито колата нито мотора. Всички бяха в сходно състояние, колелата износени по няколко десети от милиметъра. Това с въртенето съм го пробвал, но не точно както казваш. Спирам единия вал(към кардана) и въртя касетата, реално въртящия момент от кутията влиза в касетата на торсена. При това положение касетата се върти почти свободно. При това чашата към кардана дори не съм я хванал в менгемето, а просто седи на масата и я държа леко с ръка.

Реален тест правя пред нас на една полянка, която има нещо като малка канавка и след нея наклонче. Влизам по диагонал с колата при което предно дясно и задно ляво колело остават на по ниско (в канавката), но са стъпили на земята, спирам нарочно и се опитвам леко да тръгна, при което тръгване не се получава! В добрия вариант ако предно дясно и задно ляво колело са с еднакво сцепление започват да буксуват и двете, но ако съм под различен ъгъл спрямо канавката и едно от тези две колела е по-увиснало върти само то. И в двата случая не качва на пръв поглед смехотворното препятствие, което  кола с предно или задно ми се струва, че ще превземе по-лесно. Същия тест съм правил и с Б5-цата (1.8т quattro), като се надявах там в преодоляването на препятствието да се включат разни по-модерни от твърдите блокажи системи, EDL например - ама нъцки. И Б5-цата умира геройски по същия начин.

Най-много ми допада как са нещата при първо поколение quattro:

audi-quattro-evolution-1-differentials-l

Щеше да е пИрфектнУ ако не са надценили толкова много торсена във второ поколение и да запазят блокирането на средния диференциал!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да попитам,като е на 1 копчето се блокира средния диф. а като е на 2 блокира задния и средния или само задния?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мисля, че на поз.2 се блокират и двата дифа. Иначе би било малко куцо.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

как вървят тестовете :rolleyes:  Вярно, че сега няма много сняг,но ако имаш впечатления...   Лесно ли включва-изключва   блокажа,предполагам не трябват много "маневри"  за да се зацепи или?   

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тестовете бяха само първия ден. Включва лесно, без много маневри. И с изключването няма някакви особени проблеми. Изключва малко по-трудно, заради голямата чупка на жилото, която се наложи за да не опира в генерацията.

Проблем е, че жилото минава много близо до тръбата на генерацията и макар че му сложих някаква изолация както се вижда на снимката на предната страница, предполагам че го е напекло. А самото жило е с пвц между бронята и стоманеното въже. Опасявам се, че от жегата може да се е стопила и в момента не смея да го дърпам, че да не ме кара да лягам под колата да го изключвам. Нямам време сега да погледна какво е положението. Но предполагам, че ще се наложи да сменя жилото, или пък може и само бронята с такава, която е направо на метал вътре и няма разни пвц-та.

Редактирано от Митака
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За електромагнит не съм се сещал. Мина ми през ума да е с вакуум. Но ми е нужен ход 30мм за да включи напълно. Не знам електромагнит може ли да осигури такъв ход?!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

http://www.tpetrov.com/search.php?prod=%D0%95%D0%BB%D0%B5%D0%BA%D1%82%D1%80%D0%BE%D0%BC%D0%B0%D0%B3%D0%BD%D0%B8%D1%82+04+EMA255S-12

 

Един вариант, но ще трябва или допълнителна лостова система, или да намалиш диаметъра на това за което си закачил жилото.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

АБС не съм слагал, не мисля и да слагам. Задния диф си има блокаж, просто не съм му накачил управлението. За тази зима ще го направя.

Междувременно обаче вече е в действие блокаж на средния диф! :dance:

725189_fr.jpg

Мен ми се струва, че ако си направиш тръбата за ауспуха да минава с коляно и да няма такива пируети там,мисля че ще се освободи доста място. Иначе идеята на чичето е готина ,но самия ел.магнит ми се струва малко капризен за под колата.....в смисъл,че не трябва да влиза вода-кал при котвата ,не трябва и да е най отдолу,ако удари в нещо... намотките си заминават ,кабелите и те ще те трябва да се подсигурят да не ги закачи нещо  по пътя...ледени буци примерно .... така с жило поне на мен ми се струва най-сигурно и срещу случайно "зацепване"  Иначе едно неръждаемо жило без пвц кожух ...на малко разстояние от генерацията и ще забравиш как изглежда колата отдолу.  :icon_biggrin:     

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Владо, това магнитче няма да има сила да помръдне раЛтата дори и на сегашния диаметър. Просто пружината която връща механизма е доста силна, а е така, понеже исках да се застраховам от нежелано случайно зацепване или неотцепване на блокажа.

Най-добре е да се преработи малко тръбата.

 

Калине, идеята за неръждаемо жило е супер. Проволка знам, че ще намеря неръждаема, но дали ще има и неръждаема броня за жило?!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Цитиране на предходен пост!

Може да се намери и по-яко магнитче, въпрос на търсене. За броня и жило(проволка) може да питам на едно място, още утре, само да ми остане свободно време!

Редактирано от VBI
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Дано да имаш време тогава, че да питаш! :bia:  Ама и аз като не мислих за тея неща когато трябваше...

Дано поне вътре всичко да е ок и да няма нужда от доизмисляне като при жилото!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Той е голям колкото половината торсен! А има и нещо друго, при електромагнитите задействането е с много висока скорост и се получава удар, който е нежелателен!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Митак,честно казано никога не ми се е налагало  да търся неръждаем кожух за жило...но  виж в някой магазин за велосипеди...нямаш представа какви чудесии продават там :lol: ...баси как го написах ,все едно продават космически кораби... :icon_biggrin:   Но все пак имат  доста екзотични чаркове за едните колела.  Скоро ходих до магазин за водолазна екипировка да си търся спешъл-грес,която да залепва яко и да не се отмива, та мисълта ми е че с гаранция се ползва за нуждите на нещо неръждаем кожух...само трябва да се сетим за какво!?   :blush:   Иначе има и малко цигански вариант за да не грее и ръждясва ,тръба 8мм от газова уредба,правиш си завоя над скоростите ,разширяваш я малко в края....... и си влиза нормалната броня на наличното жило в нея. А вътре,каквото ти хареса неръждаемо....жило...неръждаема тел от телоподаващо.....ама по-добре  не ме слушай мене :lol:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сегашното жило е точно от магазин за велосипеди. Само че тогава не ми е идвало на ума да питам за неръждаемо. При първа възможност отивам да търся! :lupe:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 months later...

Гледам, че в първия пост на темата снимките са станали малко неадекватни, като се кликне на тях и не се уголемяват, за това пускам линк с всички снимки качени в snimka.bg

http://liglio.snimka.bg/automobiles/quattro-conversion-b4-avant.775671.31551630

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 weeks later...

Понеже малко по-назад има снимка на висящия лагер, има ли нужда при завиването му да се центрова по определен начин за да няма вибрации? На теория не би трябвало, но на практика не съм много убеден...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз като го завивам винаги гледам двете части на кардана да са на една линия (както в хоризонтална така и във вертикална равнина). Бях си направил една дъска мината на абрихта от едната страна и изрязана там където е висящия лагер. Като се наложи дъската да легне на двете части на кардана и се вижда на къде иска да се мръдне. Но основно вибрациите са причинени от дисбаланс и на второ място от неподходящ тампон. Поне от филмите, през които минах с кардана до такива изводи стигнах.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Точно понеже пробвахме на практика с една кола, струва ми се че макар уж да няма значение всъщност си има. Хода на висящия лагер наляво-надясно е доста и центроването със саморъчна направен инструмент ми се струва супер като идея. При теб след всички интервенции има ли нещо нетипично за нормална стокова кола в добро състояние?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не, всичко си е както трябва, няма шумове или вибрации. Миналия петък даже ходих пак на стенд на преден и заден мост, пича чак не можа да повярва че всичко беше косъм по колата, а остана още по-замилсен като му казах, че тая кола едно време е била само преднячка. :hilezh:

Единственото нетипично в момента (те май са две неща) е 210mm-овия съединител и 90 коньовото АБТ, но мисля на пролет да ги номинирам за изгонване! :magic:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Жиците ги оплетох, разплетох, разделих, захраних, подкарах и то благодарение на теб и на това че ми вдъхна кураж и ме обзаведе с точната ел. схема! :respekt:

Всички чаркове по електриката и по вакуумите за блокажа са на лице. Остава да бандажирам кабеляка, да го положа където му е мястото и всичко тръгва! Ще има и снимки като направя всичко.

Редактирано от Митака
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...