Jump to content

Монтиране на ABS+ASR на А4 AFN 1996г.


sweetlioo

Recommended Posts

Сори, че ти задавам тъп въпрос, ама не те разбирам, а и почти заспивам. Искаш да я изкараш за да ми я покажеш или да ми я дадеш евентуално? То инсталацията в момента не ми е нужна, тъй като не намирам помпа и ел. управление.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 61
  • Created
  • Последен отговор

Top Posters In This Topic

Да добавя и още един номер за управление на ABS 4D0 907 379 M, което е заместено през 98г. от ...379 N

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

post-56070-0-65827100-1358005310_thumb.j По тази снимка, може ли да се каже каква е моята помпа, какъв и е номерът и има ли EDL?

EDL не е ли хардуерен блокаж на диференциала, който се управлява от електрониката? EDL -> Electronic Differential Lock.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да, така е и разликата с моята помпа и такава с EDL е, че тази с блокажа има повече клапани.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 3 weeks later...

Колеги, да повдигна темата, пък дано някой помогне сега. Така, взех помпа и ел. управление ABS+ASR, от Ауди А6 1996г. Не съм го монтирал на колата, но само размених ел. управления, а помпата и сложих единствено буксата, без да се връзва към спирачната система. Какво стана, при даване на контакт, на таблото ABS светлинката не угасна, а на FIS дисплея светна червена удивителна. Така, както си беше, закачих компа към колата, и дадох да разчете ABS контролера. Разчете го, изписа ми ABS+ASR Bosch 5 и т.н., обаче забравих да направя снимка за да постна тук. Отчита ми ABS датчиците на всяко колело, отчита натиснат педал, дали има ASR бутон и още няколко други, не известни за мен неща, но пък таблото пищи и свети. Та някой може ли да ми каже защо? Не смея да го сложа на колата, вързано към спирачната система, защото ако не работи, само ще ми развали добре работещата спирачна система. А за обезвъздушаване и т.н. искам да е при Пепи (buzzi). Другото, което забелязах е че новата помпа има 5 пина в повече, а на самата букса, има 7 празни гнезда. А при ел. управление, и при двете са налични всички пинове, но буксата има доста липсващи гнезда, на тях направих снимки и ще кача тук после.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Трябва да го прекодираш,всъщност нямаш датчици на надлъжно и линейно ускорение,абе тегава е работата

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

е за АСР трябват ли такива датчици? Аз мислех, че само за ЕСП трябват. А прекодирането знаеш ли как става? Номерът на помпата е 4A0 614 111 G, а на ел. управление 4D0 907 379 N, ако има някакво значение.

post-56070-0-93110300-1359996837_thumb.jpost-56070-0-40090900-1359996823_thumb.j

Това са снимките, като ограденото в червено, са празните гнезда. А снимката с помпата, е старата ми помпа, а новата си има всички пинчета, другата снимка, на която са ел. управления, се вижда, че си има всички пинове, но се вижда и колко празни гнезда има.

Сега идеята е мога ли да сложа тази помпа и ел. управление, да се прекодира и да проработи поне ABS-а, пък окабеляване или каквото е необходимо за да тръгне тракшъна, ще го правя по-натам или като разбера как?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

сложи твоя АБС,кодинг,запиши цифрите,сложи новия модул кодинг, после напиши цифрите от твоя модул и ги запиши , пробвай,ако загаснат лампите би трябвало да е ок

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ще го пробвам, ама после ще мога ли да си сложа и да работи старият ABS? Защото мисля да го прекодирам, без да е вързан към спирачната с-ма. А иначе по снимките които съм направил и схемите в Autodata, разбрах на кои гнезда трябва да сложа кабели и към кои пинове на помпата да ги свържа, чета схемите от един час. Но ми липсва окабеляване и към ECU-то, което не знам къде трябва да иде и към кои кабели да се върже, както и някакъв кабел към Transsmision Control Module, и този кабел трябва да го пусна, но не знам къде се намира това TCM?

P.S.

А някой може ли да ми обясни, относно буксата, при ECU-то, към която да вържа ел. управление на ABS-а, на схемите в Аутодатата, е дадена под номер A35, като вътре са записани съкращение ABC и пинове B12 B10 B13, и под това съкращение AAH и пинове C9 B10 A1. Някой може ли да ми разгадае тези номера и букви, коя букса е това и къде се намира?

А TCM, ми е даден под номер А57, и кабела идващ от пин 45, на ел. управление, отива към пин 19, ако правилно разбирам схемите.

Редактирано от sweetlioo
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

тези съкращения са за различните двигатели.

за АВС пиновете са едни за АНН са другите това е .

лампите светят и пищят защото са вързани по различен начин. при теб и двата края на лампата влизат в модула, а при а6 единия край е към +. това по схемата де.

трансмишън е само за автоматик. тоест ти нямаш и не го връзваш.

за сега ги зарежи лампите и ФИС-а. това е последна грижа и е елементарно.

но нещо не мога да намеря схема на А4 при която електрониката да е отделно от помпата.

Малко късно се включвам затова ще ти задам тъп въпрос на който ще се наложи да ми отговориш.

дай по аутодата година модел и двигател който гледаш за твойта инсталация и

същото за инсталацията на новата помпа и електроника.

за да гледаме еднакви неща и да говорим.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Значи по Аутодатата, която аз имам, всички А4-ки са с помпа и ел. управление на помпата, не знам защо така, за това гледам модела и годината, от която съм свалил новата помпа и ел. управление. Схемите съвпадат, като с това, което е вързано на моята кола. Защо го има това разминаване не знам. Иначе модела, който гледам е Ауди А6, 1996г, 2.6 двигател, схемата с АБС+ЕДЛ. Сравних номера на пинове и кабели и съвпада, както е при мен, но както ти казах, за А4-ките, няма такива схеми, въпреки, че явно такива инсталации са им слагани.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

значи искаш да кажеш че твоята инсталация е като тази с АСР. защото там има 3 кабела които влизат в еку-то при теб какво има на тяхно място.

то като гледам схемите се различават само по връзката с ЕКУ-то , лампата и копчето за аср и повечето клапани на помпата.

от всичко само еку-то не ми е ясно как ще го вържеш

Редактирано от toshkov81
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

TТочно това не ми е ясно и на мен. На мястото на кабелите на ЕКУ-то няма нищо, празни гнезда. Трябва да разбера от някъде как да ги вържа тези кабели. Както и да прекарам липсващите кабели към 4-та допълнителни клапана, но за тях е ясно.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Та ако някой е запознат за AFN, кои пинове на ECU-то, отговарят за комуникацията на ABS+ASR(където помпата е отделно от управлението) нека споделя. За двигателите ABC и AAH, по схемите в Autodata, ми се разясни, но за моят двигател, няма нищо.

P.S.

Някой запознат ли е това ел. управление, което съм взел, дали може да се програмира да работи само като АБС, или АБС+ЕДЛ, или АБС+АСР?

Редактирано от sweetlioo
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ето какво открих. Полезно е, но Немският не ми е силен. Та на схемата АБС+АСР, е дадено че пин 18,20,47 са пиновете от ел. управление, към ECU-то на колата, като пин 20 и 47 са с входящ сигнал, а пин 18 е изходящият към ECU-то сигнал, но какъв сигнал(информация) тече по тези кабели не ми е ясно.

А тук е описано какво представлявата съкращенията MMI и MMS, оказани в схемата на въпросните пинове. При AFN, кои кабели/пинове дават тази информация, ако има такива и дали ще свършат работа за да работи ASR на моя двигател?

още схеми

Редактирано от sweetlioo
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

По повод моя проект, намерих един полезен сайт, в който има доста полезни неща, обяснено е горе долу добре, но въпреки това ми трябва помощ от колега, запознат с АФН двигателят и окабеляването му. Относно връзването на ASR-a към ECU-то, до колкото разбрах, не е заложено като опция в компютъра на колата. Но аз лично си мисля, може и да греша, че това не е проблем за работата на ел. управление на ABS-a и работата на ASR-a, стига да си взима от някъде необходимата информация. А това става през пин 20 и 47 на ел. управление на ABS+ASR, съответно пин 20- engine speed (което до колкото разбрах са оборотите, отчетени от сензора за обороти на коляновия вал. И тук имам въпрос, има ли такъв сензор при АФН и кои кабел от окабеляването му подава тази информация?), пин 47 - MMI actual engine torque (или както разбирам, въртящият момент, но от къде черпи двигателя тази информация, кой е сензорът и кабелът, не знам, помагайте и тук).

Има и още един кабел, който е важен и е част от окабеляването на ECU-то, но както се вижда, при AFN липсва. Така, че трябва да му намеря мястото и на него. Това е пин 18- MMS signal( Т.е. това е сигналът подаван от ел. управление на ABS-a към двигателят. Този сигнал е изискваният въртящ момент, изчислен от ел.управление на ABS-a, при отчитане на превъртане на колелата и повишаване на въртящият момент над 420nM, обикновенно е зададено, че нормалният въртящ момент е до 300nM. Ето от къде черпя информация за това, НО тук пак се нуждая от информация и помощ, къде отива този сигнал? Към ГНП ли, някъде към ECU-то, кое регулира застопоряването на оборотите и въртящият момент?)

Тук е описан как въздейства/работи MMS-a , а тук как въздейства/работи MMI-a, които писах по-горе какво означват.

Та сега идеята е ако някой е запознат от къде мога да взема тези кабели, по които тече тази информация, и на къде мога да откарам сигналният кабел, който регулира въртящият момент, да пише, че не мога да спя спокойно от вълнения по този проект. Благодаря предварително на всички които ще се отзоват и които вече са писали.

Редактирано от sweetlioo
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

такам Еку то взима сигнал от датчик на коляновия вал за оборотите на двигателя. НО на теб ти трябва изход от ЕКУ то за тези обороти. Като гледам има два кабела които излизат от ЕКУ и отиват в АВС за афн. Единия ще е за обороти а другия незнам.

Сега вземи го нахакай тва управление и блока с клапаните и помпата и прави тестове. Дори и без връзка с ЕКУ би трябвало да работи АСР. за мен връзката е да отнема газта когато много въртиш гуми. А това може и без него на първо време. ако сработва нормално АСР може да си мисли начин за контролиране на оборотите.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Коя схема гледаш ти, защото в Аутодата, схемите на АФН-а са с помпи, които ел. управление е на тях, там както гледам всички АБС-и имат връзка с ЕКУ-то, но не пише към кои пинове отиват. Отделно, като видя пиновете на ЕКУ-то, няма нито един пин, който да е оказан за връзка с АБС-а, което ме обърква. И третото, в схемите, при които има тракшън контрол, има Traction Control Module, който е зададен отделно от помпата и управлението й. Това също не го разбирам, къде е и каква роля има. Но това са схеми, които при мен не важат, тъй като при мен помпата и ел. управление с аотделни, и са същите като при А6 от 94-97г. По-късно или утре ще кача направо няколко схеми и ще покажа разликите, за да е по-нагледно и ясно.

Относно двата кабела, единият трябва да е входящ сигнал, като най-вероятно е сигналът, който тече е за обороти и въртящ момент, а вторият кабел е изходящият от АБС-а сигнал, който контролира оборотите, като контролирането става или чрез спиране на подаване на гориво към цилиндрите или нещо в помпата. В тоя ред на мисли се чудех, как е реализирано спадането на оборотите/скоростта при натискането на бутона на автопилота? На какво влиае и как действа? Може би при тракшъна е същото. А относно монтажа, скоро ще е, надявам се. На работа съм по цял ден, всеки ден и нямам време за сега, но при първа възможност ще го направя. Исках първо да събера инфо, кое как става и дали ще сработи новия АБС, преди да съм се захванал, че като гледам нещата са малко по-сложни от колкото си мислех, но това ме мотивира.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги, днес бях по балкана, малко на ски и да Ви кажа какво забелязах. Както може да предположите, пътя беше непочистен, сняг доволно, достатъчно колелата да буксуват и поведението на колата да е нервно. Реших да вдигна 30 км/ч и да пусна автопилота. Така и направих, вдигнах 30, на 2-ра с мисля някъде 1800 об. и пуснах автопилота. Тук вече забелязах, че колата се успокои, пое си газ, застопори си оборотите и скоростта, без да ги мени. Преминаваше през киша, преспи и коловози, без проблем, без да буксуват колелата и да я затруднява нещо. Доста удобно, и се чудя, има ли и къде мога да търся връзка с това поведение при работата на ASR-а? Качихме се и стигнахме до паркинга. Естествено непочистен, с утъпкан вече половин метър сняг, джипове закъсали, естествено и аз заседнах, забелязах нещо. Тъй като давах доста газ, буксуваше доста, усетих някакво стържене от предните колела, не знам от къде и какво, както и самите обороти не се вдигаха повече от 3000, за връзка с каквото и да било, няма да питам. Но какво видях пак, вдигам обороти, при това високи, оборотомера ги отчиташе, но пък скоростомера не помръдваше от 20. Е това ми е чудно как става?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

... Но какво видях пак, вдигам обороти, при това високи, оборотомера ги отчиташе, но пък скоростомера не помръдваше от 20. Е това ми е чудно как става?

Може би ти е тръгнал съединителя щом не се е вдигала скоростта заедно с оборотите или усилието/буксуването е било към задните гуми и не е отчитал датчика за скоростта (предна лява гума) :nixweiss:, стърженето, което си чувал е от спирачките.

Редактирано от VBI
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Е колега аз я ръчкам колата чат пат на асфалт, никога не го е правила този номер. Съединителят си е наред, поне за сега. Колата не е quattro, не знам кое колело е буксувало, а датчика за скоростта само на едното колело ли е? И в крайна сметка,това което ме интересува е кой и къде е датчика за оборотите и кой и къде е датчика за скорост?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Датчика за оборотите е всъщност датчика на Хол - от там взима показанията оборотомера. Датчика за скоростта е вързан на диференциала към шофьорското колело - т.е. ако ти боксува дясното колело няма да се променя скоростта на таблото.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ахаам, ясно. А къде е този датчик на Хол при А4 АФН?

Поразгледах в интернет, но не намерих на АФН да е монтиран този датчик, който в същност мисля се слага на разпределителния вал, не на коляновия и не следи за обороти.

Редактирано от sweetlioo
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Датчика на Хол е при бензиновите мотори, при теб (сега видях, че си дизел) сигнала за оборотомера се взима от алтернатора.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...