Jump to content

Не иска да се адаптира на бензин


Recommended Posts

Всъщност тримовете се преебават към бедни заради една особеност на теснолинейните ламбда сонди - като я удавиш с богата смес, в един момент тя забива 0v и компа започва да си мисли че лу е бедно и обогатява ли, обогатява...

Колега де беше се изгубил?Сега като се появи на небосклона пишеш като луд!Пак ли се върна към занаята?Добре дошъл ако е така!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега де беше се изгубил?Сега като се появи на небосклона пишеш като луд!Пак ли се върна към занаята?Добре дошъл ако е така!

Скучно ми е :D

В малко по-друго амплоа се завръщам :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега, това като ефект от какво се получава и как може да се предотврати... все пак едва ли колата се преобогатява сама, още повече, че газта под 14мс е поне 5% по-бедна в картата deflection на газовия софтуер, а в същото време колата ми казва, че е около 10% по-богата... няма логика. На бензин тази стойност е около -6%... докарах и газта около тази стойност с обедняване още повече от -5% и ефекта е, че на ниски обороти колата попретрисва и автомата превключва с удар почти всяка скорост, макар че на теория компа си регулира сместа без проблем до -10% . На теория и да има проблем по бензиновата система с дюза или нлягането проблема може да се корегира с правилните коефициенти на газ стига да не са засегнати дебитомера, ламбдата, ецт-то, да няма смучене на въздух след дебитомера или проблем с вакума и пробив преди катализатора. Оставих отдавна настройката п окартата на газовия софтуер, според мен съм на правилното налягане на редуктора и праилния размер дюзи, гледам тримовете на място, съотношението ламбда да е в границите на празен ход 1.05-1.07, на празен ход ламбдата регулира +- 2.5%, тримовете за високите обороти ги докарах до около -5%,-6%, но ниските адд... си стоят на +10% и с обеднпване на сместа колата хич я няма, поне ме насочете ъкм възможен проблем... за близките на празех ход обороти се сещам само за проблем с вакумите и пробита мека връзка или друга част преди катализатора. Да обобщя - докарам ли газта до положение ламбдата да показва еднакви стойности се движи добре само във високите обороти, на ниски... и да обеднявам коефициентите не мога да ги докарам като на бензин, а когато ги направя колата да се движи нормално гори 17/100 :):gruebel:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

STAG-ът, ако не ме лъже паметта имаше корекции на коефицентите само по крива?

Нали се сещаш, че на празен ход при 4мс натоварването е едно, а в движение при равна газ и отново 4мс натоварването и налягането в колектора са други... :) Тези уредби могат да се настроят само ПРИБЛИЗИТЕЛНО :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Така е... специално до стаг-4 не може да се пипа по оборотите, макар че освен времето на инжекторите графиката взима предвид и налягането в колекторите... <_</> Значи да ги оставя както са си в границите +-10% на газ, за да не дава грешка :)/>

Редактирано от reindjura
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 3 weeks later...

Здравейте, пак съм аз.....сега с нов, още по-странен проблем. Миналият месец с майстора решихме проблема с настройките на газта и най-после постигнахме на пръв поглед непостижимото - да върви като на бензин и да не се бъркат адаптациите на двата компа. Няколко седмици си карах без абсолютно никакви проблеми. Последните два дни обаче карам САМО НА БЕНЗИН, защото ми свърши газта, а резервоарът беше пълен и реших да поизгоря малко бензин. Днес напълних отново газовата бутилка и с учудване установих, че колата върви перфектно на бензин, а на газ забива и глъхне след 3000 оборота - точно както правеше преди на бензин, когато не се беше адаптирал бензиновия компютър към газовия.

Странното в момента е че на бензин се държи супер и перфектно и то от няколко седмици и след като няколко дни я покарах само на бензин, сега почна да прави проблема с адаптацията на газ.

Разбирам примерно бензиновият комп да се шашка от неправилна газова настройка, но обратното ми е малко странно. Доколкото знам този газов инжекцион не е самоадаптивен и не виждам как и защо се е разстроил от това че съм карал няколко дни само на бензин?

Симптомите са абсолютно същите както когато не искаше да се адаптира на бензин, само че сега на бензин си е перфектна, а на газ не се адаптира и то откакто карах само на бензин.

Къде може да е проблемът?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не е проблем да отида за нови настройки, това е най-лесното. Въпросът е тук да коментираме и установим как се получава този феномен?

Нали новите газови инжекциони не се нуждаят от постоянна настройка?

При неправилна настройка на газовата смес е обяснимо и разбираемо да се бърка бензиновата настройка, но защо и откъде се получава обратният процес? След като се кара само на бензин се разстройва газта и започва да глъхне над 3000 оборота /там където трябва да консумира повече гориво газ/. Това какво означава? Например че на мотора не му стига газ, защото когато е бил на бензин над 3000 оборота е пускал по-малко количество бензин, всравнение с газ ли?

При положение че този газов инжекцион е от най-евтините и според мен не е самоадаптивен, защо се обърква след карането само на бензин? Играе ли роля тук ламбда-сонда или някакъв друг компонент от двигателя?

Възможно ли е да се самоадаптира сама на газ, както ставаше когато се е разстроила на бензин? Когато правеше мизериите на бензин, след като изминех 40-50 километра се оправяше сама на бензин? Има ли опция това да се случи и на газ, без да е необходима специална настройка, просто като мина 50-60 км на газ?

Какви са вашите конкретни прогнози за проблема - бедна смес ли е, богата ли е, конфронтация между двата компютъра /на бензина и газта/ ли е, как може да се заобиколи?

Досега не съм чел някой да има същия проблем, освен собствениците на Пежо, особено след 2001-ва година, които са с капризни системи и самоадаптивни компютри и се оплакват че постоянно им се бъркат настройките на бензин и газ.

Но при положение че говорим за Пасат 1.8Т 1997г, с неадаптивен инжекцион, откъде и защо се появява този проблем?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не че съм сигурен, ама на моето 1.8Т от 1996, което притежавах преди си мисля, че ламбда контрола (тримовете) са адаптивни.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Виж тримовете как се променят, бензиновия комп може да ги променя от +20 до -20 %, но ако са повече от 2-3 в която и да е посока има проблеми. На газ с настройката, на бензин с друго, смуче въздух и какво ли не.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Днес изминах около 100 километра на газ и нещата заспаха, както на бензин, така и на газ. Явно се е "адаптирала" успешно.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

пи4ове аз за парви път пиша във форума обаче ми стана интересна темата карам ауди 80б3 quatro 1.8турбо АЕБ на гас чипосана е и я карам с TAMONA с два редуктора томасето артик турбината е vf43 от 2.5 STI на 1.4 бара колата лети имам проблем само сас саединителя но почти сам го решил обаче колата варви както на бензин така и на гас без да има разлика ако някои си мисли че се базикам да доиде в сливен да се повози апак относно проблема на колегата брат смени си инйекциона и маистора проблема е някаде там

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Засега и при мен нещата са ОК /да чукна на дърво :rolleyes: /. Майсторът отдавна исках и все още искам да го сменя, но проблемът е че никой друг не се навива да настройва газов инжекцион, който лично не е поставял. Или се оправдават че нямат необходимия софтуер /при положение че аз го имам и ми беше предоставен на диск, след монтажа/, или изтъкват, че не се занимават с "външни клиенти", или вдигат рамене и не могат да диагностицират проблема.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Проблемът колега може да идва от това, че тримовете за ниските обороти се променят светкавично в сравнение с тези за високите... за някой автомобили съм чувал да казват покарай я 30-тина км и ще се оправи, само че при моята километрите са далеч над 30, за да отчете промяната... може би и над 100, за да стигне реалните стойности ако е била много далеч от тях, когато си бил на газ. В крайна сметка високите ги докарах до +5%, което за момента ме удовлетворява, но при нормална работа на газ пък и на бензин ниските обороти са на +13-+14%, което говори за сериозен проблем, но и на бензин са така :) Вакуми, пробойни преди катализатора... общо взето разправията с А4 за класа и годините си е ТВЪРДЕ съкпа процедура и твърде често се налага да се пипа по тях... бих ги отбелязал към моделите, с които Ауди не се гордее особено... не е нормално кола, която струва 2500лв да се обслужва с ремъци, ролки, демпфер, шайба на алтернатора с работата 800лв., горивен, въздушен, маслен филтър и масло - 190лв. и горе долу годишна поддръжка, възлизаща на още около 400-600лв ако си къмсетлия.. Вярно, че е офф, ама не познавам човек, карал А4, който да е бил доволен от него, както от предната си кола, каквато и да е била тя.

Така че колега... свиркай си и не давай повече майтор да ти пипа по газовата... прочети естеството на нещата и си настой колата сам, ако не става и си сигурен в това, което правиш, проблема обикновено е друг като при мен, 17/100 газ, но след година осъзнах, че проблема не е газовата :) В крайна сметка това са само железа :bia:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 month later...

Да ви попитам колегите тук един въпрос.Сложихме Стаг4 на един познат с 1.8Т АЕБ мотор.Понеже преди малко му приключихме с монтажа не остана време за финни настройки към момента.Колата върви чудесно в момента леко богато предполагам,защото кривата на газта е една идея по-ниско долу от тази на бензин(на другите компютри с който съм работил е така,а със Стаг4 към момента това са ми първи сблъсъци с него).Това така ли е?По-ниска крива,по-богата смес?Утре ще му видя тримовете,а той сега ще покара няколко дни.Колата върви стабилно добре и няма проблеми към момента с придърпвания и претрисания.Досега не бензин работеше чук и е с свещи на около 2000км NGK Laser Platinium или нещо от сорта.Редуктора е Tommaseto Artic,рейка Valtek 1ohm,дюзи 2.2мм,налягане 1.2бара и тръба на 6мм в случея,заради евросондата(ползвахме стара негова бутилка).Ако утре при студен старт има проблеми и като цяло се втриса мисля да намаля малко сместа откъм налягане,а не корекция?Неволно събрах бензиновата крива и газовата с включен климатик,което досега не съм правил,но като за бързи настройки,колкото да върви за ден два мисля,че станаха супер.

Другото станно което видях и ще се наложи да го проверя с VCDS е ,че според мапа на газта колата има холд около 1.66 и пикове от по 1.80,което като извадим стойността на празен ход 0.4 прави около 1.2 налягане,което от своя страна говори за чип?Нещо такова?

Редактирано от mupk0
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравей колега, струва ми се, че това противоречи на логиката, все едно като увеличаваш мултиплайера да обеднява сместа :gruebel:

аз си мисля, че ако графиката на газта е по-надолу от тази на бензин за една и съща стойност на налягането в колекторите имаш различни стойности на времето за впръсване и ако газта е по-ниско значи времето за впръскване е по-голямо, което според мен значи че сместа е по-бедна. Ако графиката на агзта се качи над тази на бензина тогава сместа е по-богата... В упътването на софтуера пише, че когато карате на бензин и задържите колата на 5мс да речем, когато прехвърлим на газ и маркера се измести наляво значи сместа е по-богата, а ако се измести от 5мс наляво значи че графиката отива над бензиновата и обратното ако е надясно отива под нея, тогава сместа е бедна. Нека някой ме поправи ако съ в грешка :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...