Jump to content

Монтаж наГазов инжекцион за АСЕ-КЪДЕ?


Recommended Posts

Разхода е 1:1 с моя като аз съм с Ц4-ка куатро АЦЕ, и газова с БРЦ 140кВ.

ПП - Благодаря за отговора, като аз съм със същите наблюдения. Все за Ламята се говори, ама никой май не я виждал :hilezh: Последно само, кой модел Блутроник ползваш, и от къде го купи?

Поздрави и лека вечер

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Помпата не работи като карам на газ, нямам вързан МАП, само на потенциометъра си карам. На стария мотор (AAD) бях с МАП-а, защото потенциометъра ми беше прецакан ...

Как точно беше свързал опелския МАП - директно на мястото на оригиналния потенциометър на дебитомера ли? Имаше ли нещо допълнително между тях? Опелския МАП, който всъщност се слага и на Рено и на някои японски марки на ниски обороти дава 1В (вместо 0.5-0.7В) и ако се свърже директно на мястото на потенциометъра на дебитомера, на място има перфектни обороти, но при изключване от скорост двигателя (в движение) гасне директно. Това е заради "бързите" показания от самия МАП (работи само на вакум), за разлика от показанията на оригиналния потенциометър на дебитомера, който е много по-инертен.

Редактирано от VBI
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Разхода е 1:1 с моя като аз съм с Ц4-ка куатро АЦЕ, и газова с БРЦ 140кВ.

ПП - Благодаря за отговора, като аз съм със същите наблюдения. Все за Ламята се говори, ама никой май не я виждал :hilezh:/> Последно само, кой модел Блутроник ползваш, и от къде го купи?

Поздрави и лека вечер

Ми доколкото знам блутроника е един вариант за механичен инжекцион, 4,4 май беше(по спомен), но утре мога да погледна компютъра и да ти кажа със сигурност. Купил съм си го от ДЕК, те го произвеждат. Мога да ти взема и на теб, или да те заведа да си го купиш направо. Иначе в темата за механичен инжекцион и газ писах, че съм сложил блутроника заради разликата в динамиката, не толкова заради разхода. Предполагам си пробвал колата с плочка и без плочка набензин и си усетил разликата. Преди с обикновената газова като ходех до морето с натоварена кола и включен климатик изпреварванията бяха голяма клизма :hilezh: Откакто съм без плочката нямам такива драми, колата си ускорява много добре, изпреварвам без да превключвам на по-ниска предавка и т.н. :)

Как точно беше свързал опелския МАП - директно на мястото на оригиналния потенциометър на дебитомера ли? Имаше ли нещо допълнително между тях? Опелския МАП, който всъщност се слага и на Рено и на някои японски марки на ниски обороти дава 1В (вместо 0.5-0.7В) и ако се свърже директно на мястото на потенциометъра на дебитомера, на място има перфектни обороти, но при изключване от скорост двигателя (в движение) гасне директно. Това е заради "бързите" показания от самия МАП (работи само на вакум), за разлика от показанията на оригиналния потенциометър на дебитомера, който е много по-инертен.

С теб още навремето обсъждахме поставянето на МАП-а, но явно си забравил какво сме си писали тогава. На AAD-то бях вързал МАП-а директно отначало, на празен ход ми държеше 0,9-0,95 волта. При изключване от скорост в движение ми държеше около 1200-1300 оборота докато не спра напълно, после ги заковава на 900. След това пробвах да намаля напрежението до 0,55 волта с допълнителен потенциометър. Бях вързал потенциометъра да свали напрежението между 1-во и 3-то краче, защото между 2-ро и 3-то не стана. Не съм гледал колко става напрежението между 1-во и 3-то(допълнителния потенциометър го бях вързал да сваля напрежението от 5 волта, не като резистор), а следях как ще пада напрежението на празен ход между 2-ро и 3-то като намалях докато не стане 0.55 на празен ход. След това не съм имал проблеми с празния ход. Засега нямам проблеми с празния ход, защото потенциометъра на АСЕ-то е читав. Единствено като аномалия(за някои хора, но не и за мен :hilezh: ) се получава леко повдигане на оборотите след дълго каране на газ(до около 950-1000). Според мен това се дължи на олекването на клапата, но за мен това не е проблем, все пак не ги мени, а ги държи стабилно, без да се клати стрелката на оборотомера.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Помня, че си писахме, но за потенциометъра между 1-во и 3-то краче не сме говорили :). Затова ми стана интересно как е било при теб за да няма проблеми със задържането на оборотите или гасненето при изключване от скорост. Помниш ли да си имал някакви странични ефекти от свалянето на опорното напрежение под 5В между 1-во и 3-то краче, особено при каране на бензин :)?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На бензин карам не повече от километър и в най-големите студове, или когато ми свърши газта до най-близката бензиностанция. Но въпреки малкия пробег не съм забелязал да има аномалии, пък и според мен няма как и да има. Сваля се напрежението при потенциометъра, не мисля че компютъра ще ''разбере'' :) При мен на AAD-то с газ докрай(при форсиране на място) даваше с около 0,5 волта по-малко с МАП-а и допълнителния потенциометър, отколкото с оригиналния потенциометър. Та все си мисля че толкова малка разлика не е съществена, все пак компютъра следи показанията, но при газ докрай би трябвало да си има зададена горивна карта(както и за предварението) без да взима под внимание тези стойности. За останалите режими си следи стойностите на потенциометъра, но и те са горе-долу същите с МАП-а.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 months later...

мойто ACE го карах на бензин и метан,но ме ядоса че прекъсва на бензин и хванах вчера му изхвърлихме резервоара и на негово място му сложихме газ.в момента колата върви само на газ и метан.много играчка е настройката,но става.няма невъзможни неща

 

 Е как го настроихте , каква беше драмата?

 

 А иначе , добре сте направили че сте махнали проклетото нещо , аз бих направил същото , ама първо трябва да науча колата да пали на газ когато е студена , че сега е мисията невъзможна.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да се направи да работи колата само на газ е лесна работа - просто се маха клапата на дебитомера и байпасния извод за ниските обороти се запушва. Паленето сутрин при ниски температури също не е проблем - монтират се нагревателни свещи от дизел на фланец да топлят антифриза докато не мине 40-50С. Има си цяла тема за това. Въпроса е какво правим ако свърши газта по-рано от предвиденото? Трябва да се тегли колата, но ако се случи извън града? Трябва да може да си работи колата и на бензин поне колкото да ни закара до първата газостанция.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравей Колега,

Моля за съвет,

 Миналата седмица ми монтираха ГИ Blue tronic 4.4 LC на В4 АСЕ 140кс. има не стабилни обороти на празен ход. Беше настроена да не изключва бензиновата помпа. А само клапана на глава на механичната инжекция. Работеше идеално до момента в който разбрах, че пропуска бензин. За 60 км – 5 литра.  Явно дюзите пропускат, сменял съм ги преди година, но почти не карам на бензин, карах с АГУ. Явно протичат или клапана на главата е за смяна. Махам гоф.маркуча въздуха и пробвам мембраната при включена помпа е стегната, след 15-20 минути държи.

Стопирахме помпата и почнаха проблемите.

На бензин работи перфектно. Има обороти на празен ход.

На газ ускорява супер. До момента като загрее двигателя няма никакви обороти.  Смених стъпковият мотор, сега забелязвам, че при загрял мотор ако включа на бензин и след това на газ мотора работи идеално. Има обороти на празен ход. След примерно 20 минути каране или ако я запаля след един час, пали без проблем на газ и пак няма стабилни обороти на празен ход.

Явно клапата олеква и почват проблемите.

Меря напрежението на средното краче на дибитомера, при бензин 2.16 В, при газ при стабилни обороти 2.6 В, когато покарам и пак се изгубят оборотите напрежението е студио Х.

Явно проблема е дебитомера, клапата олеква и подава грешна информация към компютъра.

Четох във форумите, всеки съветва различно: възвратен клапан, да сменяме дюзите с нови, да се слага схема за 0.6 В на средното кръче на потенциометъра на дебитомера.

Според мен ако не реша проблема с олекване на клапата, всякакви настройки са без смисъл.

Дойчин

 

 

 

 



В повечето случаи се забравя настройката на защита от пренадув, и когато запалиш колата на топло(особено лятото) датчика отчита много високо налягане на газта и не прехвърля на газ. Доста хора забравят да направят тази настройка и си мислят че мап-а е прецакан. Иначе като цяло според мен има хубави настройки и стига да знаеш как да го настроиш, няма да имаш проблеми.
Не се опитвам да рекламирам Блутроника, просто в интернет изчетох доста негативни мнения за него от хора, които никога не са го виждали дори. С риск да се повтарям казвам, че имам вече около 110 000 км навъртяни с Блутроник(първоначално бях с AAD двигател, сега съм с АСЕ). Също така съм монтирал такъв на една А6-ца с AAR мотор, до момента има около 25 000км. Не сме имали никакви проблеми с компютъра. Само рейка съм сменил на АСЕ-то, но за тия километри няма как smile.gif

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

С радост ще споделя тук програмата като тръгне да има обороти на празен ход, защото явно основно проблема е настройка за ACE мотор.

 

Фобос е другата алтернатива на прилична цена, но ако средната цена за труд е около 250 лева (примерно да не вземе някой да се размърмори сега) то за да си играе някой да пусне такова ще иска поне 500 кинта. Плащаш си за загубното време не толкова за някакво безумно ноу-хау. Варианта е да си намериш някой който има желание да спезултатаодели програмата на неговото ACE като начало да имаш нещо на което да стъпиш и да си го донастроиш. Вариантите са всякакви ГИ-та които могат да работят в такъв режим БлуТроника е един от тях който е правен с тая идея ама си оставиха ръцете с калпави компоненти за да е евтин, Фобоса също го може а съм почти убеден че и Бардолини/БСМ би трябвало да го може надали са изостанали по-назад.



 

Относно ФОБОСА, брат ми сложи  ФОБОС на БМВ 6 цилиндъра, 30 дена не можаха да настроят да работи читаво от сервиза на ФОБОС-Варна, на светофар гаснеше и променливи обороти на празен.ход.

След 2 седмици търсене по форумите, откри проблема дълги маркучи между щтуцерите и клапаните, отиди съм снимки на Фобос сложен на същият мотора, "не било от това говориха от сервиза", след като ги скъсиха проблем вече няма. Така, че всяко инсталиране за всеки двигател се изисква опит.

 

 

С радост ще споделя тук програмата като тръгне да има обороти на празен ход, защото явно основно проблема е настройка за ACE мотор.

Редактирано от Dojchin
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Изискават се знания и желание да се учи за още знания и разбира се голямо количество желание да не се претупват дребните неща.

Моя Фобос вече подминава със страшна сила 25 хил.км. при условие че е с най-евтиния Рейл на пазара дето трябвало да се счупи още преди 10 хил. според приказките на някой.

 

Така че като всичко тук по-важното е не какво се монтира а кой монтира.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 

Не трябва да спираш бензиновата помпа защото "олеква" клапата на дебитомера, потенциометъра показва грешно и почват да играят ниските обороти. Дори и да пропускат дюзите, ако KJ-stop-a, който е сложен на ЕРН да спира притока на бензин към тях  в ред би трябвало да нямаш проблеми. Така, че нека прегледат KJ-stop-a дали е в ред - по някаква причина продължава да минава бензин през ЕРН и да отива към дюзите.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравей VBI, благодаря за съвета.

KJ-stop-a спира ЕРН, прооблема е дали той е читав -

ЕРН?   Смятам днес да го смяня с друг, защото като паля на бензин сутрин, някой път пали веднага, някой път не. Ще пробвам. Мерси.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Хайде и аз да питам !

От доста време се замислям дали да не сложа газ на баща ми на 100-цата....2.3 ААР.

Следя темите за газифицирането, но тая материя ми е тъмна Индия.

Като гледам вече доста механични бръмчат на газ без ядове. Колата е '92 без климатик (гледам че го обсъждате) и работи изключително тихо и добре....оборотите са 800 и не мърдат грам.

До колкото разбирам цаката е след като се сложи газова (плочка или инж. ?) после да се тунингова с разни емулатори....така ли е? Или вече ги слагат направо тунинговани и караш ?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...