RUM4U Публикувано 20 Януари 2013 Доклад Share Публикувано 20 Януари 2013 Здравейте момчета знам, че TFSI са двигатели с директно впръскване, но в този сайт http://www.auto-data.net/bg/?f=showCar&car_id=4303 пише, че този двигател е с многоточково впръскване както и при ауди а5 1.8 TFSI(170HP), та въпроса ми е наистина ли е с многоточково впръскване или просто е объркано? Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
BECKO Публикувано 20 Януари 2013 Доклад Share Публикувано 20 Януари 2013 (Редактирано) 1.8 TFSI (поколение две EA888) има два комплекта дюзи - за високо и за ниско налягане.... т.е е и двете - и многоточково, и директно впръскване под високо наляганеПросто в различни режими на натоварване работят едните или другитеUps - Грешка, от поколение три е това с двата вида впръскван, т.е. чак във фейслифта 2012 г.В тоя сайт кой знае на какво викат "многоточков" :) Редактирано 20 Януари 2013 от BECKO Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
RUM4U Публикувано 21 Януари 2013 Автор Доклад Share Публикувано 21 Януари 2013 (Редактирано) Много добре разбрах, предполагам само директно е по добре отколкото в комбинация или се бъркам? Редактирано 21 Януари 2013 от RUM4U Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
BECKO Публикувано 21 Януари 2013 Доклад Share Публикувано 21 Януари 2013 (Редактирано) Много добре разбрах, предполагам само директно е по добре отколкото в комбинация или се бъркам?Всички тия изгъзици с втори ред дюзи, турбина забодена директно в главата, термостат с електромоторче, wastegate с електромоторче, хипер сложна и хитра охладителна система и още стотиците дреболии дето са надробили в тоя мотор са с една единствена цел - покриване на все по-високи еко норми...Реално погледнато мотора е супер динамичен и ефективен, но кой ще бере гайлето на тия суперсложни системи за управление на горивния процес и термодинамиката на мотора след като кацнат в БГ на 85 000 "реални" ... само времето ще покаже 1.8 ТФСИ (генерация 2) - това от което се интересуваш ти, все още не е супер сложно ... макар, че и в него охладителната система вече е "управляема" в голяма степен - ECU-то променя температурата в системата между 85 и 107 градуса в зависимост от режима на натоварване на двигателя Редактирано 21 Януари 2013 от BECKO Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Pav3l Публикувано 21 Януари 2013 Доклад Share Публикувано 21 Януари 2013 Реално ECU-то решава дали да отвори големия кръг принудително, още преди да е стигнала температурата до нужните градуси. Което не е задължително да е лошо Това е реализирано още от 2001 година в моторите на А4 В6. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
BECKO Публикувано 21 Януари 2013 Доклад Share Публикувано 21 Януари 2013 Има доста голяма разлика в това как и кое в реализирано при 1.8Т в Б6 и 1.8ТФСИ в Б8 от гледна точка на охлаждане....За това и Б8-цата загрява и почва да духа топло още на 4-5 минута, а по същото трасе тръца почва да стопля на 12-13 минута Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Pav3l Публикувано 21 Януари 2013 Доклад Share Публикувано 21 Януари 2013 Ооо! Искаш да кажеш, че не е реотанче, което да отваря принудително термостата, а е друг вид система? Интересно... Трябва да намеря VAG SSP-тата за този мотор! Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
RUM4U Публикувано 21 Януари 2013 Автор Доклад Share Публикувано 21 Януари 2013 (Редактирано) Всички тия изгъзици с втори ред дюзи, турбина забодена директно в главата, термостат с електромоторче, wastegate с електромоторче, хипер сложна и хитра охладителна система и още стотиците дреболии дето са надробили в тоя мотор са с една единствена цел - покриване на все по-високи еко норми...Реално погледнато мотора е супер динамичен и ефективен, но кой ще бере гайлето на тия суперсложни системи за управление на горивния процес и термодинамиката на мотора след като кацнат в БГ на 85 000 "реални" ... само времето ще покаже А кой от тези мотори е най - ефективен и най - просто устроен? 1.8тфси 170кс, 2.0 тфси 180кс или 2.0 тфси 211кс? А това че на 4 - 5 мин почва да духа топло е много добре. :)/>/> Редактирано 21 Януари 2013 от RUM4U Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
BECKO Публикувано 21 Януари 2013 Доклад Share Публикувано 21 Януари 2013 А кой от тези мотори е най - ефективен и най - просто устроен? 1.8тфси 170кс, 2.0 тфси 180кс или 2.0 тфси 211кс? А това че на 4 - 5 мин почва да духа топло е много добре. />/>Както се сещаш "ефективен" и "най-просто устроен" са две напълно противоположни изисквания.... най-сложния е и най-ефективен като говорим за поколенията на въпросния ЕА888.Първото поколение е до 2007 - негов представител е 2.0 ТФСИ 200 к.с., второто е 2008 - 2011 (Б8 преди фейслифта) - представители 1.8 ТФСИ 160 к.с. / 2.0 ТФСИ 211 к.с., трето поколение от 2012 (фейслифта на Б8) Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
RUM4U Публикувано 22 Януари 2013 Автор Доклад Share Публикувано 22 Януари 2013 (Редактирано) Много благодаря за ясния отговор! Ако съм те разбрал правилно, искаш да кажеш че след преди 2012 всички тфси са с без допълнителни дюзи, а след фейса са със допълнителни дюзи? Редактирано 22 Януари 2013 от RUM4U Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
niikoo_1 Публикувано 22 Януари 2013 Доклад Share Публикувано 22 Януари 2013 (Редактирано) Има доста голяма разлика в това как и кое в реализирано при 1.8Т в Б6 и 1.8ТФСИ в Б8 от гледна точка на охлаждане....За това и Б8-цата загрява и почва да духа топло още на 4-5 минута, а по същото трасе тръца почва да стопля на 12-13 минутаТова за загряването е много относително, моя тръц и много други коли дето съм имал си загряват ( на ~70градуса, че и повече) на 4-5та минута и духат топло без да имат модерни термостати, Е-класата дори по-бързо. Това да чакаш 12-13 минути бензинова кола е ненормално и означава, че нещо не е наред, доста коли са ми минали през ръцете, включително 3 Тръца , единствено първия загряваше по-бавно, но с нов термостат всичко си дойде на местото. Редактирано 22 Януари 2013 от niikoo_1 Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
BECKO Публикувано 22 Януари 2013 Доклад Share Публикувано 22 Януари 2013 (Редактирано) Мда... пак ще споря с вятърни мелници - казах по определен маршрут, представи си "модерен" квартал от който за тия 12 минути само пълзиш из уличките - реално погледнато не караш и работи на място колата.И за да не съм голословен ето ти една схемичка:http://media.snimka....273-big.jpg?r=0Реално погледнато в началото мотора грее само и единственно водата в малкия кръг, след това се включва масления охладител на мотора, след това масления на скоростите и чак след това започва да поотваря големия кръг. Знам, че тръца е ебем ти совалката... но загрява в пъти по бавно от 1.8 ТФСИ До седмица две ако ми остане време ще ходя да ти снимам въпросния модул свален и потекъл след около 70 000 км. експлоатация на Б8-ца купувана чисто нова в БГ Редактирано 22 Януари 2013 от BECKO Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
niikoo_1 Публикувано 22 Януари 2013 Доклад Share Публикувано 22 Януари 2013 (Редактирано) В тоя случай е добре да се екипираш с дебело яке/ръкавици/ушанка/шал Редактирано 22 Януари 2013 от niikoo_1 Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
RUM4U Публикувано 22 Януари 2013 Автор Доклад Share Публикувано 22 Януари 2013 Не ми е за загряването но просто исках да попитам за втория чифт дюзи в кои модели дв ги има. А да попитам на кое викате тръц? Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
BECKO Публикувано 22 Януари 2013 Доклад Share Публикувано 22 Януари 2013 Не ми е за загряването но просто исках да попитам за втория чифт дюзи в кои модели дв ги има. А да попитам на кое викате тръц?Както писах по-горе втория ред дюзи ги има чак във фейслифтовия модел - след средата на 2011... Тръц викаме на 1.8Т преди да е станал ФСИ - версииите от 1996 до 2004 Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
RUM4U Публикувано 22 Януари 2013 Автор Доклад Share Публикувано 22 Януари 2013 (Редактирано) Аха...значи съм карал тръц. :hilezh:/> Все пак мисля, че ако човек няма в излишък пари за ремонти за своята кола, то по доброто е да си вземе ауди преди производство 2012 или все още е рано за такива изводи. Редактирано 22 Януари 2013 от RUM4U Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
M Публикувано 22 Януари 2013 Доклад Share Публикувано 22 Януари 2013 КАкто Веско спомена, хибридното впръскване е чисто нов похват при ауди. ДО момента знам че се ползваше само от лексус. ПРинципно идеята му не е да подобри еко нормите, а да реши някои проблеми на директното впръскване. ПРинципно всички мотори разчитащи единствено на директно впръскване и симулиране на ЕГР с дефазиране на валовете зацапват зверски задната част на всмукателните клапани, от там проблем с уплатняването. ОТделно от това при вкарване на по-голямо к-во гориво директно в цилиндъра и по-високи обороти се оказва че недостига време за изпаряване и от там пълно изгаряне. Ако пръскаме обаче в/у клапана този проблем го няма. ТАм пък има друг проблем при студен мотор и ниските натоварвания ама то пълно щастие няма.. Или поне нямаше докъто не откриха това хибридно впръскване.ПОследните тфси още не зъм ги виждал, но тези от В8-цата не ме изкефиха много като концепция. Биелите са доста здрави, буталата са с 21мм бутален болт, но са с немислимо тънки сегменти. Разбира се това е добре за икономия и мощност, но определено не е много добре за живота на мотора, като добавим и удължените интервали на смяна на маслото не ми се мисли какво ще е останало от мотора след 250к км.АМа както казахме - пълно щастие няма Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Pav3l Публикувано 22 Януари 2013 Доклад Share Публикувано 22 Януари 2013 След 250 хил.км мотора и колата като цяло ще е извън гаранция: който я кара тогава -> да се спасява както може... Точно каквото правим и в момента с нашите коли - колкото и да я избираш - все е към края на проекто-живота си. На съвременното производство проекто-живота мисля е 5-7 години... След това - май не се предвижда фирмата да се оправя с такива коли. Целта -> купувай от магазина и карай до 5 годишна, после пак в магазина Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
shpeksi Публикувано 22 Януари 2013 Доклад Share Публикувано 22 Януари 2013 КАкто Веско спомена, хибридното впръскване е чисто нов похват при ауди. ДО момента знам че се ползваше само от лексус. ПРинципно идеята му не е да подобри еко нормите, а да реши някои проблеми на директното впръскване. ПРинципно всички мотори разчитащи единствено на директно впръскване и симулиране на ЕГР с дефазиране на валовете зацапват зверски задната част на всмукателните клапани, от там проблем с уплатняването. ОТделно от това при вкарване на по-голямо к-во гориво директно в цилиндъра и по-високи обороти се оказва че недостига време за изпаряване и от там пълно изгаряне. Ако пръскаме обаче в/у клапана този проблем го няма. ТАм пък има друг проблем при студен мотор и ниските натоварвания ама то пълно щастие няма.. Или поне нямаше докъто не откриха това хибридно впръскване.ПОследните тфси още не зъм ги виждал, но тези от В8-цата не ме изкефиха много като концепция. Биелите са доста здрави, буталата са с 21мм бутален болт, но са с немислимо тънки сегменти. Разбира се това е добре за икономия и мощност, но определено не е много добре за живота на мотора, като добавим и удължените интервали на смяна на маслото не ми се мисли какво ще е останало от мотора след 250к км.АМа както казахме - пълно щастие няма О Ицка къде се загуби нема с кой да спора ))А новия ред инжектори не е ли главно с охладителна цел т.е. да спре повишения разход при пълна газ. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
M Публикувано 26 Януари 2013 Доклад Share Публикувано 26 Януари 2013 Мето, ти ми имаш телефона бе.. ако искаш обаждай се да спорим Сега принципно това и за мен е прекалено ново и до момента само една статия по въпроса ми е попаднала, та не съм докрай запознат.. но колкото знам толкова.Честно казано охлаждането при изпарението на горивото при директното впръскване е много добро, та неще да е за охлаждане.Доколкото знам основния проблем е точно в получаването на хомогенна смес при високи натоварвания.Имай предвид че в последните десетина години доста производители започнаха да работят по директното впръскване и се опитаха доста стратегии за него.Доколкото знам това с комбинираното впръскване е последно поколение при Тойота а от скоро и при VAG.Вижте какви бяха разликите м/у бензинови/дизелови мотори от времето в което се появи 1z, вижте и сега какви са - напредъка е очеваден и според мен напоследък бензиновите наваксаха доста по отношение на ефективността.Още немога да намеря достоверна и пълна информация, защо във второто поколение TFSI са намалили степента на сгъстяване значително, а за новите с комбинираното впръскване дори незнам колко е. Ако някй има инфо да помага Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
BECKO Публикувано 26 Януари 2013 Доклад Share Публикувано 26 Януари 2013 И третото поколение TFSI е със същата степен на сгъстяване както втората - 9.6 ... или поне 170 коньовия 1.8 ТФСИ е така Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Andy Публикувано 28 Февруари 2014 Доклад Share Публикувано 28 Февруари 2014 Някъде четох, че намалената степен на сгъстяване е с цел по-добро смесообразуване и от там намаляване на недостатъците, за които М говори в края на предната страница. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Recommended Posts
Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате
За да коментирате, трябва да имате регистрация
Създайте акаунт
Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!
Регистрация на нов акаунтВход
Имате акаунт? Впишете се оттук.
Вписване