Jump to content

Ауди а4 (B8) 1.8TFSI (160hp)


RUM4U

Recommended Posts

Здравейте момчета знам, че TFSI са двигатели с директно впръскване, но в този сайт http://www.auto-data.net/bg/?f=showCar&car_id=4303 пише, че този двигател е с многоточково впръскване както и при ауди а5 1.8 TFSI(170HP), та въпроса ми е наистина ли е с многоточково впръскване или просто е объркано?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

1.8 TFSI (поколение две EA888) има два комплекта дюзи - за високо и за ниско налягане.... т.е е и двете - и многоточково, и директно впръскване под високо налягане

Просто в различни режими на натоварване работят едните или другите

Ups - Грешка, от поколение три е това с двата вида впръскван, т.е. чак във фейслифта 2012 г.

В тоя сайт кой знае на какво викат "многоточков" :) :)

Редактирано от BECKO
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Много добре разбрах, предполагам само директно е по добре отколкото в комбинация или се бъркам?

Редактирано от RUM4U
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Много добре разбрах, предполагам само директно е по добре отколкото в комбинация или се бъркам?

Всички тия изгъзици с втори ред дюзи, турбина забодена директно в главата, термостат с електромоторче, wastegate с електромоторче, хипер сложна и хитра охладителна система и още стотиците дреболии дето са надробили в тоя мотор са с една единствена цел - покриване на все по-високи еко норми...

Реално погледнато мотора е супер динамичен и ефективен, но кой ще бере гайлето на тия суперсложни системи за управление на горивния процес и термодинамиката на мотора след като кацнат в БГ на 85 000 "реални" ... само времето ще покаже smile.gif

1.8 ТФСИ (генерация 2) - това от което се интересуваш ти, все още не е супер сложно ... макар, че и в него охладителната система вече е "управляема" в голяма степен - ECU-то променя температурата в системата между 85 и 107 градуса в зависимост от режима на натоварване на двигателя

Редактирано от BECKO
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Реално ECU-то решава дали да отвори големия кръг принудително, още преди да е стигнала температурата до нужните градуси. Което не е задължително да е лошо ;)

Това е реализирано още от 2001 година в моторите на А4 В6.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Има доста голяма разлика в това как и кое в реализирано при 1.8Т в Б6 и 1.8ТФСИ в Б8 от гледна точка на охлаждане....

За това и Б8-цата загрява и почва да духа топло още на 4-5 минута, а по същото трасе тръца почва да стопля на 12-13 минута

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ооо! Искаш да кажеш, че не е реотанче, което да отваря принудително термостата, а е друг вид система? Интересно... Трябва да намеря VAG SSP-тата за този мотор!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Всички тия изгъзици с втори ред дюзи, турбина забодена директно в главата, термостат с електромоторче, wastegate с електромоторче, хипер сложна и хитра охладителна система и още стотиците дреболии дето са надробили в тоя мотор са с една единствена цел - покриване на все по-високи еко норми...

Реално погледнато мотора е супер динамичен и ефективен, но кой ще бере гайлето на тия суперсложни системи за управление на горивния процес и термодинамиката на мотора след като кацнат в БГ на 85 000 "реални" ... само времето ще покаже

А кой от тези мотори е най - ефективен и най - просто устроен? 1.8тфси 170кс, 2.0 тфси 180кс или 2.0 тфси 211кс? А това че на 4 - 5 мин почва да духа топло е много добре. :)/>/>

Редактирано от RUM4U
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А кой от тези мотори е най - ефективен и най - просто устроен? 1.8тфси 170кс, 2.0 тфси 180кс или 2.0 тфси 211кс? А това че на 4 - 5 мин почва да духа топло е много добре. smile.gif/>/>

Както се сещаш "ефективен" и "най-просто устроен" са две напълно противоположни изисквания.... най-сложния е и най-ефективен като говорим за поколенията на въпросния ЕА888.

Първото поколение е до 2007 - негов представител е 2.0 ТФСИ 200 к.с., второто е 2008 - 2011 (Б8 преди фейслифта) - представители 1.8 ТФСИ 160 к.с. / 2.0 ТФСИ 211 к.с., трето поколение от 2012 (фейслифта на Б8)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Много благодаря за ясния отговор! Ако съм те разбрал правилно, искаш да кажеш че след преди 2012 всички тфси са с без допълнителни дюзи, а след фейса са със допълнителни дюзи?

Редактирано от RUM4U
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Има доста голяма разлика в това как и кое в реализирано при 1.8Т в Б6 и 1.8ТФСИ в Б8 от гледна точка на охлаждане....

За това и Б8-цата загрява и почва да духа топло още на 4-5 минута, а по същото трасе тръца почва да стопля на 12-13 минута

Това за загряването е много относително, моя тръц и много други коли дето съм имал си загряват ( на ~70градуса, че и повече) на 4-5та минута и духат топло без да имат модерни термостати, Е-класата дори по-бързо.

Това да чакаш 12-13 минути бензинова кола е ненормално и означава, че нещо не е наред, доста коли са ми минали през ръцете, включително 3 Тръца :D , единствено първия загряваше по-бавно, но с нов термостат всичко си дойде на местото.

Редактирано от niikoo_1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мда... пак ще споря с вятърни мелници - казах по определен маршрут, представи си "модерен" квартал от който за тия 12 минути само пълзиш из уличките - реално погледнато не караш и работи на място колата.

И за да не съм голословен ето ти една схемичка:

http://media.snimka....273-big.jpg?r=0

Реално погледнато в началото мотора грее само и единственно водата в малкия кръг, след това се включва масления охладител на мотора, след това масления на скоростите и чак след това започва да поотваря големия кръг. Знам, че тръца е ебем ти совалката... но загрява в пъти по бавно от 1.8 ТФСИ smile.gif

До седмица две ако ми остане време ще ходя да ти снимам въпросния модул свален smile.gif и потекъл след около 70 000 км. експлоатация на Б8-ца купувана чисто нова в БГ

Редактирано от BECKO
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В тоя случай е добре да се екипираш с дебело яке/ръкавици/ушанка/шал :D

Редактирано от niikoo_1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не ми е за загряването но просто исках да попитам за втория чифт дюзи в кои модели дв ги има. А да попитам на кое викате тръц?

Както писах по-горе втория ред дюзи ги има чак във фейслифтовия модел - след средата на 2011...

Тръц викаме на 1.8Т преди да е станал ФСИ - версииите от 1996 до 2004

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аха...значи съм карал тръц. :hilezh:/> Все пак мисля, че ако човек няма в излишък пари за ремонти за своята кола, то по доброто е да си вземе ауди преди производство 2012 или все още е рано за такива изводи.

Редактирано от RUM4U
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

КАкто Веско спомена, хибридното впръскване е чисто нов похват при ауди. ДО момента знам че се ползваше само от лексус. ПРинципно идеята му не е да подобри еко нормите, а да реши някои проблеми на директното впръскване. ПРинципно всички мотори разчитащи единствено на директно впръскване и симулиране на ЕГР с дефазиране на валовете зацапват зверски задната част на всмукателните клапани, от там проблем с уплатняването. ОТделно от това при вкарване на по-голямо к-во гориво директно в цилиндъра и по-високи обороти се оказва че недостига време за изпаряване и от там пълно изгаряне. Ако пръскаме обаче в/у клапана този проблем го няма. ТАм пък има друг проблем при студен мотор и ниските натоварвания ама то пълно щастие няма.. Или поне нямаше докъто не откриха това хибридно впръскване.

ПОследните тфси още не зъм ги виждал, но тези от В8-цата не ме изкефиха много като концепция. Биелите са доста здрави, буталата са с 21мм бутален болт, но са с немислимо тънки сегменти. Разбира се това е добре за икономия и мощност, но определено не е много добре за живота на мотора, като добавим и удължените интервали на смяна на маслото не ми се мисли какво ще е останало от мотора след 250к км.

АМа както казахме - пълно щастие няма ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

След 250 хил.км мотора и колата като цяло ще е извън гаранция: който я кара тогава -> да се спасява както може... Точно каквото правим и в момента с нашите коли - колкото и да я избираш - все е към края на проекто-живота си. На съвременното производство проекто-живота мисля е 5-7 години... След това - май не се предвижда фирмата да се оправя с такива коли. Целта -> купувай от магазина и карай до 5 годишна, после пак в магазина ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

КАкто Веско спомена, хибридното впръскване е чисто нов похват при ауди. ДО момента знам че се ползваше само от лексус. ПРинципно идеята му не е да подобри еко нормите, а да реши някои проблеми на директното впръскване. ПРинципно всички мотори разчитащи единствено на директно впръскване и симулиране на ЕГР с дефазиране на валовете зацапват зверски задната част на всмукателните клапани, от там проблем с уплатняването. ОТделно от това при вкарване на по-голямо к-во гориво директно в цилиндъра и по-високи обороти се оказва че недостига време за изпаряване и от там пълно изгаряне. Ако пръскаме обаче в/у клапана този проблем го няма. ТАм пък има друг проблем при студен мотор и ниските натоварвания ама то пълно щастие няма.. Или поне нямаше докъто не откриха това хибридно впръскване.

ПОследните тфси още не зъм ги виждал, но тези от В8-цата не ме изкефиха много като концепция. Биелите са доста здрави, буталата са с 21мм бутален болт, но са с немислимо тънки сегменти. Разбира се това е добре за икономия и мощност, но определено не е много добре за живота на мотора, като добавим и удължените интервали на смяна на маслото не ми се мисли какво ще е останало от мотора след 250к км.

АМа както казахме - пълно щастие няма wink.gif

О Ицка къде се загуби нема с кой да спора :)))

А новия ред инжектори не е ли главно с охладителна цел т.е. да спре повишения разход при пълна газ.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мето, ти ми имаш телефона бе.. ако искаш обаждай се да спорим ;)

Сега принципно това и за мен е прекалено ново и до момента само една статия по въпроса ми е попаднала, та не съм докрай запознат.. но колкото знам толкова.

Честно казано охлаждането при изпарението на горивото при директното впръскване е много добро, та неще да е за охлаждане.

Доколкото знам основния проблем е точно в получаването на хомогенна смес при високи натоварвания.

Имай предвид че в последните десетина години доста производители започнаха да работят по директното впръскване и се опитаха доста стратегии за него.

Доколкото знам това с комбинираното впръскване е последно поколение при Тойота а от скоро и при VAG.

Вижте какви бяха разликите м/у бензинови/дизелови мотори от времето в което се появи 1z, вижте и сега какви са - напредъка е очеваден и според мен напоследък бензиновите наваксаха доста по отношение на ефективността.

Още немога да намеря достоверна и пълна информация, защо във второто поколение TFSI са намалили степента на сгъстяване значително, а за новите с комбинираното впръскване дори незнам колко е. Ако някй има инфо да помага :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 year later...

Някъде четох, че намалената степен на сгъстяване е с цел по-добро смесообразуване и от там намаляване на недостатъците, за които М говори в края на предната страница.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...