bokanegra Публикувано 20 Февруари 2013 Доклад Share Публикувано 20 Февруари 2013 Здравейте на всички.Предстои ми първа смяна на маслото на скоро купената ми A4 1.9 TDI AFN 110к.с.1998г.Разбирам че има десетки изписани теми по този случай,но тъй като ми е за първи път надявам се да ме разберете за притеснението ми.Дилемата е следната-досега колата е карана/поне последните 10 000км./с Mobil 10W40.След регистрацията ми тук във форума ме посъветвахте да слагам 5W40 задължително.Опасенията ми са следните:1.В момента нивото на маслото ми на щеката показва малко мад минимума,което означава че явно си гори малко масълце2.Ако сложа сега 5W40 дали ще се увеличи загубата на масло или дали ще му повлияе по някакъв начин да спре3.Ще трябва ли да правя някаква промивка заради старото масло ако реша да слагам 5W40 4.Към коя марка масло ще ме посъветватеСега като я запаля сутрин в някои по студени дни усещам че сякаш се мъчи малко и първите няколко минутки повдигачите чукат силничко,но пък тук във Варна лятото си става доста горещо и ако сега сложа 5W40 то няма ли да е много тъничко за горещините.Надявам се разбирате притесненията ми още повече,че това е първата ми лична кола и се надявам да не ме критикувате много за ''безхаберието'' ми .Поздрави и много безаварийни км. на всички! Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
alter_breed Публикувано 20 Февруари 2013 Доклад Share Публикувано 20 Февруари 2013 Колега сложи 10/40 Мобил супер 2000 ( бащата има мерцедес ц220 цди и вече 2ри път го сменя и е мн доволен). Според мен щом мислиш, че го гори това е най- добрия варянт, защото наближават топлите месеци и ще стане страшно течно.Поздрави Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
valioboy Публикувано 20 Февруари 2013 Доклад Share Публикувано 20 Февруари 2013 За 10хил. е нормално да мърда на щека,щом не доливаж си 6 .Сипвай 10 на 40 и си карай. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
S8_TDI Vasko Публикувано 20 Февруари 2013 Доклад Share Публикувано 20 Февруари 2013 Колега сложи 10/40 Мобил супер 2000 ( бащата има мерцедес ц220 цди и вече 2ри път го сменя и е мн доволен). Според мен щом мислиш, че го гори това е най- добрия варянт, защото наближават топлите месеци и ще стане страшно течно.ПоздравиБи ли обяснил, как баща ти прецени качествата на маслото, че да е много доволен от въпросното 10W40? Може и да демонстрираш колко течно става през лятото 5W40. Аз пък карам същия мотор, като винаги съм му сипвал 5W40 и това по никакъв начин не ми е попречило нито лятото, нито зимата. Нито се е отразило на разхода на масло. Пробвал съм и на максимално натоварване през лятото в най-големите жеги - не блОкира тоя проклет АФН. Но зимата върти по-леко със същото това масло. Живея с мечтата, че като инвестирам в по-скъпо масло, турбото ще ме надживее. :hilezh:/> А разликата в цената (от 5 до 10 лева за 5 литрова туба), намирам го за неоснователно да използвам полусинтетиката. Така че, наливай смело, до следващата смяна ако ти изгори от максимума до минимума, но без да го губи от течове, значи това е твоето масло. Ако се наложи да долееш тогава вече според количеството, цената и твоите финанси сам ще си направиш извода. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
joro7606 Публикувано 21 Февруари 2013 Доклад Share Публикувано 21 Февруари 2013 вече 10г. карам с арал 10/40 полусинтетика. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
KGK Публикувано 21 Февруари 2013 Доклад Share Публикувано 21 Февруари 2013 5W40 е по-добрия избор. Въпреки че съм карал AFN, но с 10-40 и проблеми не съм имал.Колегата с "течното" масло през лятото да даде повече информация колко по-течно може да стане едно масло. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
alter_breed Публикувано 21 Февруари 2013 Доклад Share Публикувано 21 Февруари 2013 Би ли обяснил, как баща ти прецени качествата на маслото, че да е много доволен от въпросното 10W40?Незнам дали знаеш, но този модел на Мерцедес нямат щека, а само датчик за нивото. Както казах вече 1път го сменя и прецени качеството на маслото от количеството, което източиха от сервиза КОЛЕГА. Ако не си прочел колегата каза, че можеби му гори масло. Защо да пробва дали ще му го изгори 5/40 ( като това е сигурно) като може да си налее 10/40 и да не го мисли ( не че пак няма да се губи), а като дойде зимата може да си налее 5/40 за по добър старт на студено. Аз му препоръчах 10/40, защото сега идва лятото и е по добре. Може да прочетеш Audo Data и там така го дават през лятото по-гъсто, а през зимата по рядко дори мисля че беше и на 30, но като имам на предвид километрите на БГ коли напрово няма смисъл да го коментирам. Аз за сведение карам в момента с 15/40 ( АДР ), защото стана грешка при смяната му. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
stan355 Публикувано 21 Февруари 2013 Доклад Share Публикувано 21 Февруари 2013 Карам трета година с масло Castrol Magnatec Diesel 10W-40 от колегата ACE и съм мноо доволен Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
гецата Публикувано 21 Февруари 2013 Доклад Share Публикувано 21 Февруари 2013 Колега, заводски си излиза с 5w30....ти си прави изводите Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Passi Публикувано 21 Февруари 2013 Доклад Share Публикувано 21 Февруари 2013 Идеята да сипеш синтетика на кола която до сега е карана с минерално масло НЕ е добра Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
гецата Публикувано 21 Февруари 2013 Доклад Share Публикувано 21 Февруари 2013 Точно затова всеки си преценява сам.........аз от 10W40 първата смяня в БГ съм минал на 5W40 и вече 4г. съм много по доволен А в Германия по тех. документация автомобила излиза с двигателно масло 5W30. А що се отнася за разликата между 100% синтетика, синтетика, полусинтетика и минерално масло има много изписано Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
cvetan83 Публикувано 21 Февруари 2013 Доклад Share Публикувано 21 Февруари 2013 (Редактирано) Ако не си прочел колегата каза, че можеби му гори масло. Защо да пробва дали ще му го изгори 5/40 ( като това е сигурно) като може да си налее 10/40 и да не го мисли ( не че пак няма да се губи), а като дойде зимата може да си налее 5/40 за по добър старт на студено. Този мотор по спецификация е с 5W30 и си има разходна норма. За автомобили над 150 к км се слага, като алтернатива 5W40 и ако се кара по динамично и често по магистрала гори м/у 0.8-1.2л/1000км, като каране с масло 10W40 с нищо не променя картинката защото двете масла имат еднакъв вискозитет след 30 градуса, а тук въпроса е до достигането на тези 30 градуса вискозитета да е достатъчно нисък. 10W40 за нашия климат се слага само лято и то с цел икономия на средтсва. Моя съвет е да си кара с Кастрол Магнатек 5W40 с новата формула и да си следи щеката винаги да е около максимума всичко друго е мизерна работа за икономисване на 20 лв. Тва кой и колко години е карал с M10D без проблеми са неуместни примери. Редактирано 21 Февруари 2013 от cvetan83 Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
гецата Публикувано 21 Февруари 2013 Доклад Share Публикувано 21 Февруари 2013 Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Sako8222 Публикувано 8 Април 2013 Доклад Share Публикувано 8 Април 2013 +1 за 5w40 Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Recommended Posts