Jump to content

Проблем с габаритите на Купе 1.8


WiLdSTyL3

Recommended Posts

Проблемът е следния:при пускане на габаритите при загасен двигател и без контакт направо се пускат късите,за да остана на габарити трябва да мръдна лоста за дългите напред и да го върна и тогава всичко е ок.Когато загася колата остава на къси и парното продължава да работи :blink: докато не направя упражнението с лоста за дългите,тогава спират и късите и парното.

Лостчетата ги разглобих,огледах и нямаше нищо нередно(няма нагар по пластините и са сложени по местата си)

Като някаква насока ми е ключа за запалването в който явно някоя пружинка не е наред и след запалване трябва ръчно да го връщам,но няма проблеми с контакта и така нататак.

Колата има едни релета на фаровете с изведен до тях кабел от динамото,които според мен са слагани допълнително и закачени на разширителния съд отпред.

Преди ауточека постоянно се обаждаше когато пуна къси и в една тема прочетох за реле Номер 825(примерно,не съм сигурен за номера) под волана се намира и от там изкрвих едно краче и така изключих ауточека на фаровете.Проблемът доиде доста след това просто го споменавам като нещо свързано с въпроса.

Та сега се търси общото между фаровете и парното и защо се изключва със лоста за дългите :gruebel:

Ще съм благодарен някои да ми разясни каде е общото между тези да знам от каде да тръгна "по жицата" че да открия бялата лястовица наи после :hilezh:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Като за начало махни допълнителното реле за автоматично палене на светлините, което е свързано към алтернатора. Общото между светлините и парното (предполагам, че и чистачките ще се държат по същия начин) е, че се командват от клемореда на контактния ключ и през реле. Т.е. при неизправност с клемореда може да се губят или прекъсват и това в комплект с допълнителното реле (или само заради релето) за автоматично включване на фаровете може да е причина за това, което описваш.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами те релетата не са за автоматично палене на фаровете.Някаква друга роля играят можеби да светят по-силн не знам или може и да са заводски.А въпросния клеморед в патрона за палене ли се намира?.И ако е в клемореда защо се оправя с дългите? отивам да ровя :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

сега пробвах и без релетата фаровете не светят,а при издърпан сноп от контакта положението е същото и забелязах преди буксата има навит и оставен с кабелна обувка зелено-кафяв кабел

Редактирано от WiLdSTyL3
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Проблема не е в клемореда според мен, а в допълнителните релета и особено това, което взима сигнал и от алтернатора. Свали и отвори това реле да видиш да няма залепнали контакти или друго. Ако имаш същото реле можеш да го смениш за проба. Дългите светлини (светкавицата) не минава през управлението на клемореда или поне не през силовото реле. Затова като върнеш лоста назад се оправя - реално захранваш допълнителна верига. При теб някой сериозно е творил по ел. инсталацията и си мисля, че не е лошо да минеш през жичкаджия и да му покажеш ефекта с фаровете. Има нещо сериозно объркано с тези преправяния.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами свали ключа за фаровете, и виж дали няма нещо там !

После може да проследиш какво е сътворил някой по кабелите и да споделиш!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

аз мисля че съм виждал и по други коли такива релета и ги мислех за нормално

post-33014-0-14503900-1361455169_thumb.j

синия кабел идва от динамото,кафевия отива на калника и се хваща заедно с казанчето на хидравликата(някаф минус го играе сигурно)

а тези сините пашкули там имат диоди вътре и съм забелязал вечер светят синьо при запален двигател

установих,че всяко реле отговаря съответно за къси и дълги и работят сами поотделно

ето и релетата

post-33014-0-18269600-1361455484_thumb.j

Редактирано от WiLdSTyL3
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

................Лостчетата ги разглобих,огледах и нямаше нищо нередно.............

Аз пък мисля,че въпреки привидната изправност на лостчетата,проблема е точно от тях/един колега с прецакани лостчета даже си палеше двигателя с лостчето за габаритите/.За начало,свали горната кора на волана,изключи буксата на лоста за фаровете и дай накъсо с мост:

-клемите на червения кабел и зеленочервения кабел на буксата-трябва да светнат само габаритите от едната страна

-даваш накъсо червения и зеленочерния кабел на буксата-трябва да светнат само габаритите от другата страна

-даваш накъсо черножълтия кабел и жълтия кабел при кола на контакт-трябва да светнат само късите

-даваш накъсо черножълтия и бялочерния кабел при кола на контакт-трябва да светнат само дългите/цветовете на кабелите са за Б4,но предполагам,че и при Б3 са такива/

Ако при тези проби всичко е наред,значи си за нови лостчета.А тия релета,дето са ти ги сложили,са точно за да разтоварят лостчетата,но явно при теб са се сетили доста късно.Точно от тези релета ти е пищял и ауточека,защото той реагира на определен товар и след слагането им системата се бърка/има начин и с тези релета да ти работи коректно ауточека,но "майстора" ти ги е сложил по бързата процедура/

Редактирано от jordanik
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

мерси колега придобих някаква представа за кабелите и утре по тях ще изследвам лостчетата

Явно жълтия е за напрежение на контакт обаче незнайно как къците получават напрежение и от червения.Тука трябва да спомена и че имам 2 червени кабела,един до друг са ...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

........имам 2 червени кабела,един до друг са ...

Точно така трябва да е.И двата,обаче,са едни и същи/постоянен +12V/,идват от клема 30 на автомобила.Черножълтият е +12V през контактния ключ.

Редактирано от jordanik
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега, както обясняваш, някой преди тебе е сложил релета на фаровете. Това е хубаво, и аз го направих. Обаче се налага да смениш лампичката на таблото за габаритите със светодиод, тогава няма да имаш този проблем 100%, проверено. Тока през крушката за габаритите (на таблото) е достатъчен да се включи релето за късите. Обикновено се ползва старата инсталация да захрани бобинката на релето, а се пускат нови силови кабели до контактите на релето. И при мен беше така, сложих светодиод вместо крушка и сега е ок. Светодиода се свързва през съпротивление около 500-600 ома. Имаше някъде тема по този въпрос но сега не мога да я намеря. Поздрави и успех!

Редактирано от koko60
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това с контролната лампа важи за монтиран би-ксенон.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И за обикновени крушки с релета, където старата инсталация се използва за оперативна за релетата. Аз съм така.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Може да има подобен ефект, но при изключването на фаровете, когато заради хистерезиса на релето, намотката може да се захрани през контролната крушка и релето (съответно и фаровете) да остане включено. При първоначално включване на фаровете обаче не би трябвало да има такъв проблем защото напрежението от крушката е по-ниско от необходимото да сработи релето - пак заради хистерезиса.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да проблема е като минаваме от къси на габарити, тогава късите не угасват. При пускане на къси няма отказ.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

точно така беше и при мен преди това,при връщане от къси на габарит оставаха късите,а сега нещо се промени и реших направо да елиминирам проблема.Лошото е че лостчетата са почистени и на пръв поглед здрави и за по-нататак са капсуловани пистите и не мога да хвана коя накаде ...

А за крушката на таблото-при мен идва от главния сноп отзаде с отделни кабелчета и е със фасонка като тези на подсветката на врътките на парното и се забучва отзаде като се слага таблото,точно над нея си личи по долната стена на ауточека че е нагрявало там и е разтопило(явно след това са сложили тази крушка.Точно там има и една писта на таблото,която запоявах преди време беше се прекъснала от същото нагряване.

Колкото до диода-лятото поднових почти цялото осветление и подсветки в колата със ЛЕД диоди и си мислех и за там обаче някак си неще да пропуска светлината от диода през матираната картинка на габаритите.Много странно но факт :gruebel:

А по главния въпрос още нямам никакъф напредък май остава да сменя привидно здравите лостове.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Така е с фасунка, измисли как да направиш фасунката с диод и ще заспи, аз съм го измислил, но е малко дълго за обяснение. Ако има проблем пиши.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз на 100-цата на въпросната крушка и срязах кабела, който идва от късите светлини (не помня цвета) и го закачих директно на "маса" от страна на фасунгата, а другия край просто го изолирах. Сега като се пуснат габаритите светла зелената лампа и не угасва при пускането на фаровете. Това го правих като слагах лупите с би-ксенона. Това е най-лесния начин мисля, просто трябва с пробна лампа да се провери по кой от двата кабела няма напрежение, когато са пуснати само габарити.

Редактирано от VBI
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...