Jump to content

Проверка на ремъка на V6 2.5 ТДИ?


TDI_Fan

Recommended Posts

 

Сега какви стойности дава 13 и 14 канал.

 

успях да разгледам с ваг-ком

дюзите съпоставени към 2-ри цилиндър на загрял двигател са:

3 -0,71

1  0

6 -0,71

4 -0,94

5 -0,63

нямам представа дали това са нормални стойности?!

 

По-интересното е какво видях на 4-ти канал. На basic settings направих адаптацията. Започна с BTDC 14,+ градуса и после мина на ATDC 2 градуса, като се отклоняваше само с +0.2 градуса. Тук всичко изглежда наред.

Обаче, като премина в measuring blocks виждам следното

spec. start   2.4 ATDC

actual start  7.2 ATDC като през няколко секунди прескача до 2.4 и веднага се връща на 7.2 градуса

Именно това е и проблема. Връсква на 7.2 градуса и помпата постоянно се опитва да го коригира до 2.4 градуса От тук идва притрисането и трудното палене. Имаше момент, в който за половин минута градусите се задържаха стабилни на 7.2 и тогава го нямаше притрисането, а само лека монотонна вибрация от това, че градусите са извън нормите.

Питането ми е защо при адаптацията в basic settings ATDC заковава на 2 градуса и не мърда и тогава мотора работи без грешка, а в нормални условия в meas. blocks се вдига на 7.2 градуса и постоянно играе до 2.4 и обратно и от там създава всички главоболия?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 112
  • Created
  • Последен отговор

Top Posters In This Topic

Публикувано (Редактирано)

 

нямам представа дали това са нормални стойности?!

 

В рамките на нормата са +-1,5 mg, но честно казано аз очаквах стойности към 0 понеже в разни английски форуми съм гледал такива стойности за 1.9 ТДИ. Явно обаче километрите на наще милионници си дават отражение на работата на цилиндрите като цяло, или просто два реда цилиндри по-трудно се балансират.

 

 

 

По-интересното е какво видях на 4-ти канал. На basic settings направих адаптацията. Започна с BTDC 14,+ градуса и после мина на ATDC 2 градуса, като се отклоняваше само с +0.2 градуса. Тук всичко изглежда наред.

 

Изглежда си перфектно - при какви проценти на cold start valve беше това оабче - на закъснение трябва да е твърдо 100,2% , а на предварение да е поне 5-10%?

 

 

 

spec. start   2.4 ATDC

 

Не е ли 2.4 BTDC? При мен е преди горна мъртва точка - BTDC

 

 

 

actual start  7.2 ATDC като през няколко секунди прескача до 2.4 и веднага се връща на 7.2 градуса

 

Хм - физически няма как ако помпата ти при basic settings прави 2ATDC (преди горна мъртва точка) после да даде 7,2 ATDC - да не би да е 7BTDC? Иначе определено проблемите са ти от това.

 

 

Редактирано от TDI_Fan
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

на закъснение трябва да е твърдо 100,2%

да, толкова е, но на предварение честно не обърнах внимание.

колега, един въпрос.... когато с ваг-ком си в basic settigns  за да провериш центровката кой управлява помпата? не е ли точно софтуера на ваг-ком, който да отнема функциите на електрониката на самата помпа и да казва отиди първо максимум в закъснение и после макс в предварение? и ако да не означава ли, че просто имам проблема с електронният блок върху помпата?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тогава (Basic settings 4-ти канал) софтуера на ВАГ-а  кара компютъра на колата (не на помпата) да изисква от помпата (механиката барабар с електронния и блок) да раздвижи буталото на закъснение като дръпне cold start valve-то на 100,2 % и после да подгони 14-15 градуса предварение.

Има шанс проблема да е електронен, но обикновенно тогава блока направо гори или дава грешка и колата не бачка. Твоите симптоми са на износено авансаторно бутало - нещо което е характерно за всички помпи не само за VP44.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

това авансаторно бутало подлежи ли на замяна или върви с цялата помпа? аз горе долу си го представям, разглеждал съм графики на помпата. намира се долу от към шофьорската страна и електромагнитен клапан определя кога да му подава гориво под налягане, за да го бута ту на ляво или на дясно, с което да раздвижва пръстена, по-който обикалят буталата, които нагнетяват горивото. дали е възможно да го разглобя, за да го огледам?! само малко не си представям как ще премине през мястото, където е свързан със самият пръстен.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Подменя се буталото, но не става да го замениш сам - после си иска оглед и центровка (точно защото помпата си има собствена електроника) - моето ми го смениха в сервиз. Иначе е точно това за което говориш. Принципно можеш да пробваш със синтетично двутактово масло да го изчистиш и да позакрепиш положението за някой-друг десетохилди километра.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не разбирам само защо миналото лято, като свалих помпата и я занесох в бош дизел център в София на стенд, от там ми казаха, че всичко с нея е наред, а проблема с трудно палене и претрисане си го имам отдавна и именно заради него проблем беше тази процедура.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ми явно толкова си разбират/могат в Бош дизел център, или тогава го е нямало тоя проблем. Пък и при теб проблема изглежда малко странен (или нещо си объркал като си гледал ВАГ-а) - в смисъл на basic settings криво ляво нещата са в норма пък после авансатора се разхожда наляво-надясно (чак в извънземната стойност 7ATDC(-7 градуса))

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Гледай внимaтелно ATDC или BTDC. ATDC - after top death center - след горна мъртва точка - или предварение със знак минус. BTDC - before top death center - преди горна мъртва точка - или предварение със знак плюс.

Ако не си сигурен какво гледаш просто запиши лог или направи принт-скрийн.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Разгледах проблема с авансатора в един немски форум
до колкото разбрах буталото задира в отвора на помпата, като добавим и о-рингове, които вече не уплътняват успешно се получава загуба на налягане и от там електро-магнитният клапан не успява успешно да работи с него. Продава се авансатора като ремонтен комплект заедно с всички уплътнения.
Да намеря малко повече желание и ще се захвана да го сменя.
Обаче продължавам да имам съмнения относно авансатора именно защото в basic settings компютъра успява напълно успешно да работи с него и да закове на исканите 2 градуса

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Днес свалих помпата и я занесох в бош дизел сервиза, където рециклирах дюзите. Реших да играя на сигурно и веднъж свалена да се провери всичко и за едно да се сменят всички уплътнения. В понеделник ще я закачат на стенд и ще си каже, къде я боли :)

Въпрос към колегите минавали през сваляне и качване на помпата. В ръководството е написано, че при качване мотора трябва да се докара на белези, зъбното колело на помпата трябва да се застопори с щифта и тогава всичко трябва да си пасне. Само това ли е начина или има и друг вариант?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Помпата е готова. Открили са проблема и вече е изправна. Някаква мембрана, която е отговорна да държи налягане вътре в помпата е дефектирала и съм почти сигурен, че заради нея след по-дълъг престой ми трябваше повече въртене преди да запали именно, за да може да вдигне налягането вътре. Отделно са сменили някаква част свързана с авансатора или с онези буталца, които реално правят налягането за впръскване на горивото. Не разбрах добре по телефона.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да добавя малко инфо за центровката понеже един колега ме подсети. Вече 3000 км карам с 0,5 BTDC (един градус повече от препоръчителното) и нямам ядове. Много е странно тая препоръчана центровка защо е при условие че на логове компютъра не ми е сикал по-малко от 2 BTDC  :closedeyes:  1.9 ТДИ до колкото знам също се центроват 0-2 BTDC, а не 2ATDC (-2) - 0 ?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Странно тогава на "душегуба" защо толкова ниско му дават началната центровка, а и самия комп не иска такива стойности. Какво толкова специално има?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мембраната. Ясно се вижда в долният край спукването, от където е губило налягане

zob8.jpg

 

 

и "класиката" надрано авансаторно бутало. Разглеждал съм и други снимки в интернет. Винаги го надира на едно и също място

tfbt.jpg

 

Има подобрение в работата на мотора, но не напълно. Отново върти няколко оборота преди да запали, но е по-бързо от преди и вече не изкарва бял пушек отзад. Интересното е, че притреперването на мотора отслабна, но не от ремонта на помпата, а от леко пренатягане на ремъка. Вече колкото градуса иска компютъра, толкова прави помпата. Изчезна "крякащият" звук, който се появяваше преди. Мотора и помпата ги застопорих на заводските белези, натегнах ремъка и така я оставих. Не съм коригирал центровката в последствие. В момента се колебае между 2.2-2.4 Може би е добра идея да я смъкна малко.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Снимките са доста информативни.

Аз 2.5 ТДИ дето да пали от четвърт оборот като бензин не съм виждал. 

2.2-2.4 преди или след горна мъртва точка?

В една от темите за центровката беше описано че от неправилен монтаж на успокоителя на ремъка мотора претиса - да не би да е това при теб?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

"успокоителя на ремъка"? За обтяжната ролка ли говориш?

 

2.2-2.4 BTDC

 

при мен пали от четвърт оборот максимум половин час след като е бил изгасен. от там нататък почва да си върти преди да запали

Редактирано от Volodka
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

"успокоителя на ремъка"? За обтяжната ролка ли говориш?

 

Да - belt tensioner 140.jpg

2.2-2.4 BTDC

Както писах няколко мнения по горе ако беше 4 цилиндрово ТДИ щеше да ти е екстра центровката. На 2,5 обаче му дават -3,5 до -0,5 - защо не е ясно.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И мен започва да ме съмнява, че е нещо свързано с ангренажа. Вече направих 90 000км с този ангренажен комплект, който преди време оставих един сервиз в България да го сменят и е напълно възможно да са решили някои части да си ги оставят при смяната. След няколко разочарования, нямам доверие вече на нищо правено в Бг по колата ми. Оглеждам се за най-приемливото предложение като цена за пълен комплект и ще сменявам скоро всичко от до.

Редактирано от Volodka
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Та реши ли се проблема след ремонта на помпата? И аз имам подобен проблем и вече много ме дразни, прави си каквото иска, вдигат се обороти, леко друсане...върви когато и както си иска...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 3 weeks later...

Малко ъпдейт по моя проблем с паленето. След смяна на датчика нямах грижи 5000 км и няколко месеца. Правеше ми обаче впечатление че подгревните свещи работят "прекалено упортито" и пуснах тема.  Направих си проверка на 7 ми канал и вместо 25 градуса датчика показваше 11  :angry2: . Сега пак колата пали със зор  :angry2:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Остава профилактика на стартера и накрая мерене на компресия. Ама да мериш компресия на тоя мотор дето свещите се вадят с молитви е...........По-скоро просто ще отида да ми пренапишат порцията гориво защото датчика като лъжеше че е 10 градуса по студено и компа даваше повече гориво - проблем с паленето нямаше.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...