Jump to content

Проверка на ремъка на V6 2.5 ТДИ?


TDI_Fan

Recommended Posts

Колеги , така 0.6 BTDC при загрял мотор добре ли е ? че при мен има тресене сутрин докато загрее придружено с пушек и като загрее се орпавя и варви нормално .....

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 112
  • Created
  • Последен отговор

Top Posters In This Topic

Изчисленото ти е колкото исканото. Моята на празен ход загряла стои на 2,0 BTDC - твойта е леко назад но това би трябвало да означава по- мек ход а не тресене.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

кофти, ти ми беше надеждата, че проблема има решение

Ето го и решението което доиде като "страничен ефект" от друга главоблъсканица http://audibg.com/forum/index.php?showtopic=148905

2 мг стартово гориво повече през ВАГ-Ком и колата пали от ряз  :badgrin:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 weeks later...

...да върна малко темата назад, че почнах от първата страница - редът на палене не е ли 1-5-3-6-2-4? (в началото пише друго)? Като гледам подредбата на тръбичките за гориво на помпата

02.jpg

така ми се връзва храненето към цилиндрите от роторната VP44.

Само не съм сигурен как се броят цилиндрите точно, ако приемем, че гледано отпред всичко се върти по часовника и че първи цилиндър е дясна глава към радиаторите, то редът трябва да е точно наобратно, съответно нарисувах как виждам нещата по този ред (на paint), така ли е?

24b550a63a04dc67d94e2f40caa6c92c_610x0.j

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Също така в духа на темата, някой като е проверявал/калибрирал ремъците, с какви инструменти е блокирал валовете на мотора?

Редактирано от ogip
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Картинката ти е правилна ако приемем че 1ви и 4ти са към радиатора. Какво те интересува редът на палене? Валовете се блокират май само със специални инструменти (продават се по 60-100 лева).

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами чудих се дали може да се объркат тръбичките от ГНП-то към цилиндрите, ама май не могат. Все пак, ако не си направиш вярна схема и тръгнеш да ги редиш на спомен си е пъзел...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

няколко пъти ги разкачам и после по спомен закачам. няма начин да се объркат, но си е доста проверка преди да стане ясно не само, коя на къде, но и по ред на завиване при помпата, отдолу на горе

относно зацепването на валовете се продават едни глупави пластини, които и сам можеш да си отрежеш и те влизат в прорез на вала и главата

имай в предвид, че на дясната глава, капачката можеш да я извадиш само с пробиване, което ще рече, задължително да имаш нова капачка със себе си

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Всичко е минало вече... :) Пълна инспекция в моторния отсек на всичко + лека корекция на центровката. Благодарности на kpematop!

 

Колата бе разглобена в пълна изправност май повече с опознавателна цел, но поне си остана такава, след центровката на валовете се появи сякаш още някой друг кон и паленето студена е за части от секундата, топла - пак си иска 2-3 оборота (ГНП е също центровано).

 

a0ea19fb2e5833aa059313ac94e54c87_610x0.j

fe7b1f8082f4227e91a5e469af61988b_610x0.j

Прословутите ВАЛОВЕ, дето трябваше  да са на спагети, според форумните легенди:

20b8fdcf38e5fec37955e349c39991e7_610x0.j

3606404b8ca009c7cb1fa5286f8d266f_610x0.j

Дясна глава белег на разпр. вал:

4a7a73c83feb483e3bd3fba1fd23160c_610x0.j

Филтър картерни газове, (или по-точно каквото трябва да има вместо него):

b555c5bf001f7ccaa8aa72bf718ff131_610x0.j

 

и т.н. Всичко е на пушка. :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

От къде ти е дошла тая разлика в центровката? Иначе валовете свършват когато се износят маслените повдигачи.

P.S. Успя ли да решиш проблема с бавното развъртане на турбото?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

- разликата в главите е защото при обслужването валовете са били намествани по маркер, а не със заключване

- турбото изглежда перфектно, бавното развъртане според мен е от модела :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 

- турбото изглежда перфектно, бавното развъртане според мен е от модела :)

Значи имаме сходен проблем , но маи не е модела защото преди имах AKN и си тръгваше от началото - единствената разлика беше че е типтроник с хидросъединителя го "отспука" да се развърти ама чак пък толкова. Освен това по каталог дават максимален въртящ момент още на 1500 оборота или нещо от сорта, а при мен колата "удря" на 2500-3000 оборота се едно е бензинка (АГУ-то ми там тръгваше)  :badgrin:

Според мен просто в ниските няма достатъчно гориво да развърти голямата турбина, а възможните причини са дебитомер или неправилно настроена помпа (и моята е рециклирана). Това допълнително се потвърждава от това че на празен ход оборотите се вдигат осезаемо бавно.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да, аз също имам подобни съмнения и набедени виновници, пробвал съм с  друг дебитомер, никаква разлика, умната дюза е 100 ома, още не съм правил лог на искано-давано налягане, след проверката на ремъка и зацепването, но едва ли ще се е променило... Автомата наистина може би компенсира турбо-дупката, а и моята освен, че е ръчка е и куатро.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз с друг дебитомер не съм пробвал, но на моя му слагах лепенки (за да излъжа дебита) и разликата е минимална. Ти с нов ли пробва? Другия вариант е да "изтича" налягане между турбото и МАП-а ама все щеше да омаслява и да се види  :angry2:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Уф, много мразя оцапване на теми, най-малкото като админ на друга марка автофорум, но ще продължа отговорите...

Другият дебитомер бе от АФБ на предно, май бе по-зле от моя, но другата кола си поемаше от ниски обороти. Налягане и вакуум не изтича от никъде, поне за вакуум съм сигурен, защото ревизирах цялата система, смених маркучета и клапани, където трябва и съм тествал. За налягането - всички маркучи са здрави, като разглобихме мотора дори нямаше много от типичният нагар+масло (онази уникалня гняс) по турбопътищата, нито следи от омасляване и изхвърляне някъде. МАП-а съм го пръскал с обезмаслител за всеки случай. Най-съмнителното за мен от цялата работа, както споменах одеве е, че 4 свързани бууст-метри /китайски/ на пробката преди кулера даваха огромни налягания, спрямо отчетеното от МАП.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 weeks later...

Стокова кола без проблеми тръгва на 1500 оборота.Центровките се правят с зацепване на валовете с специализирани инструменти.Никакви тапи не се чупят.Старите мотори тръгват малко по рано не от турбо а от повече гориво( по големи разпръсквачи) и от горивни карти.

Кола която е сток и е наред пали докато и се покаже ключа без значение дали има подгрев и колко градуса е навънка и колко градуса е мотора.Мога да ви покажа как пали стокова на -5 без подгрев.Ще има малко бял пушек но ще запали от раз.

Всичко друго отклоняващо се от горе написаното са коли с проблеми които могат да се решат от много малко хора в света и в частност в България.

За издръжливостта на мотора (има няколко проблеми места).Валове (свързано с лоша поддръжка от страна на собственика в България и чужбина),динамо,износва се колектора и четките.(слагат се по меки четки),няколко(2) ролки по мотора които си износват осите които влизат в блока(или капак на блока).

Има и няколко тампона на кутия и деференциял който дават фира ако собственика е състезател и пуска съединителя все едно колата му е подарена.

Това е като цяло.

Мита за помпите ВП44 е вследсвие на идиоти който искат да не сменят горивни филтри и да карат колата с 5 литра гориво в резервоара.Това се лекува с повече гориво в резервоара и подкачваща помпа.

Ето една силно напомпана почти сток.Голямо турбо и дюзи всичко друго е сток.

Сега ако познаете колко гори извънградско :D

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

doktorec,

мерси за професионалното мнение, ама изглежда сякаш всичко си го прочел и копирал някак си... :) Няма никаква конкретика в мнението ти, никаква насока, никакви цифри, никакви данни, никакъв споменат личен опит и препоръки... Просто изстреляно клише с някакво неизвестно клипче, без никаква връзка и отношение към всичко до тук. Извинявам се за критиката, но никаква полезна информация не видях в писанията ти!

Моята кола пали миналите 2 зими (откак я имам) на под -20 градуса с 5 изгорели свещи, на първо развъртане до 3-4 секунди, обаче на горещ мотор пак толкова иска! В нормално време (първо палене) си пали с помирисване на ключа. Многоуважаемият от мен колега TDI_Fan е изписал сума интересна и конкретна информация по темата, а ти какво каза?

Редактирано от ogip
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 3 weeks later...

Ко речи??? Няма да коментирам щом не искате.Давайте си лудите пари и си карайте спрелите душегуби.Всичко което съм написал по горе е от личен опит.Няма от къде да се прочете защото никой няма толкова опит и наблюдения над тия мотори.Това което съм написал е закон.Ако не се спазва ще има още приказки от типа че душегубите били боклуци.Еми боклуци са благодарение на надеждната им поддръжка от пишман майстори и некадърници.За всички които още си мислят ,че чета по форумите давам уточнение-колата която е на клипа е една от проектите ни(на мен и на колегата от CPC)Разпръсквачите са проектирани от нас и са изработени по поръчка като са минали независим тест за качество и смея да твърдя са най големите и най добрите(дизайна е специален) за тунинг на този мотор.Колата е още в проект и е най-бързото в света 2.5тди V6 двигател.Познанията ни върху дизеловите мотори се простират доста над форумните семкаджии.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами като не казваш нещо съществено и интересно, което другите не знаят, карай си най-бързият душегуб на света и пази ценното знание-закон и се смей на глупостите ни, без да пишеш нищо. Само се фукаш с високопарни приказки-закони май... Добре, че има цял форум некадърници, поне някой да понапише нещо, докато си люпим семки на компа, докато великите познания се присмиват... :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Абе ти си бил голям смешник бе.Клоун.Ще ме спукаш от смях.Сменяй си здравите части и не се вслушвай в съветите и тая тема ще е още тука и след 5 години ако не си си продал курника който всички най велики майстори ще оправят.Сменяйте разпръсквачи.После през 3-4 маистора.Накрая в Германия за 1000 евро и колата пак същия курник ама за да  не са напразно разходите тука се пише че се'' ПООПРРАВИЛА''.Другия не може да запали от МАИСТОРИ в България.Едни ремъци не могат да сменят(СМЯЯЯХХХ).4-ти прай центровка на валовете според помпата(малииии).Тука някой ако ви каже че мотора нещо се ебава от дясно задно колело съм сигурен че поне 3-4 човека ще почнат да вадят криковете.

Дюзи с три впръска-Много се забавлявам наистина.Тия 3-4 коли тука се оправят за 3-4 часа всичките накуп.А с тия лудите пари дето ги давате тия душегуби щяха да са 2 пъти по мощни и да ви радват само.Ама нали аз не казвам нищо съществено сега мисля да кажа.Абе тия дюзи не бяха ли с 4 впръска? :П

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 3 months later...

Колеги, за AFB на 4 канал на Basic Settings добре ли е центровката:

Early   14,6-14,8 BTDC   21% Cold Start Valve

Late    3-3,2 ATDC   100,2% Cold start Valve

:)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Помпата ти бачка перфектно. Закъснението ев граници но не е лошо да се бутне 1-3 градуса напред.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тоест да стане 1-2 ATDC? Сори, че спамя темата, но се опитвам да видя дали всичко ми работи ок :) На 004 канал на Measuring Blocks пък ми дава на празен ход Start of Injection 1 ATDC, а не трябва ли да е в предварение (BTDC)? :/

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да добре е да е настроена на 0-1 ATDC. При мен е дори 0,4 BTDC и грешки няма. На загряла кола иска точно 1-2 ATDC с цел да е тиха колата - това предполагам е причината 2,5 да са заводски 2 градуса назад. При мен единственото разминаване се случва на въпросния рпазен ход при загрял мотор - компа иска 1-2 ATDC а помпата дава 0,4 BTDC.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...