DStefanov Публикувано 15 Юли 2013 Доклад Share Публикувано 15 Юли 2013 Здравейте колеги, Отдавна не съм се възползвал от компетентното Ви мнение, но ... в момента ми се налага. Та на въпроса.Както се подразбира от заглавието на темата притежавам автомобил AUDI B4 1.9 TDI 1995г. В края на Юни месец смених маслото, като сипах обичайното MOTUL 6100 Sinergie 10W40 преди да замина за морето. Изминал съм 500 км, но по обратният път имах много премеждия. Датчика за маслото над 90км на 5 та скорост светва и се чува 3 пъти пилкане на зумера. Под тази скорост няма никакви проблеми и зумера не се чува. Ходих на "майстор" и смених по негова препоръка датчика за масло но резулататът беше същият. Да не говорим, че ми счупи без да иска разбира се и така нареченият "охлюв" на пръчката за маслото...изобщо експериментите ми струваха 18 лв. За съжаление проблемът остана.Моля, да споделите опит и да ме посъветвате какво да правя. Не ми се експериментира с двигателя /както ми каза майстора/, че съм счупил маслена помпа и т.н.какво да правя.Поздрави и Благодаря предварително за съветите! Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Deeper Публикувано 15 Юли 2013 Доклад Share Публикувано 15 Юли 2013 Имах го абсолютно същият проблем 1:1 само,че шри бензиново ауди и се реши след смяна на датчика.Бил ли си там,като го е сменил?И дали е сменил правилният? Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
DStefanov Публикувано 15 Юли 2013 Автор Доклад Share Публикувано 15 Юли 2013 Бях при смяната и датчика изглеждаше същият! При подмяната не се реши проблемът. Сега имам два ;-).Възможно ли е маслото да е било менте или масленият филтър да е здал багажа. При евентуалното му запушване /ако е некачествен/ възможно ли е да се вдига налягането след него и от там датчика да се обажа.... това разбира се са мой размишления ;-) Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Rasing Solutions Публикувано 15 Юли 2013 Доклад Share Публикувано 15 Юли 2013 най веротно е помпата на маслото е заминала трябва де се закачи манометър и да се види в програмата на ауди си пише какви стоиности трябва да са до определени обороти и над тези оборото да я закачим ако искаш обади се Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
bagera979 Публикувано 15 Юли 2013 Доклад Share Публикувано 15 Юли 2013 проверете налягането на мотора, така като описваш нещата, проблема е с датчика за високото налягане ,той е нормално отворен и при достигане на 0,9 бара при тди-то( 1,8 бара при бензиновите) затваря.Това се следи от миничека , при около 2000 обората трябва да е заторил. Вариантите са : откачили сте кабела на датчика докато вадите филтъра, прекъсната верига на датчика,прецакан датчик, монтиран бензинов такъв, или наистина няма нужното налягане. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
koko60 Публикувано 15 Юли 2013 Доклад Share Публикувано 15 Юли 2013 Не си казал какъв е филтъра, на него пише. Според мене най е вероятно маслото да е менте. Датчика за ниско налягане светва лампата за маслото на празен ход при налягане под 0,3-0,45 атм.. Датчика за високо налягане я светва ако при 2000 об/мин., налягането е под 1,8 атм. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
bagera979 Публикувано 15 Юли 2013 Доклад Share Публикувано 15 Юли 2013 Точно, но при дизела не е 1,8 а 0,9 бара. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
DStefanov Публикувано 15 Юли 2013 Автор Доклад Share Публикувано 15 Юли 2013 най веротно е помпата на маслото е заминала трябва де се закачи манометър и да се види в програмата на ауди си пише какви стоиности трябва да са до определени обороти и над тези оборото да я закачим ако искаш обади се Ако съм счупил маслена помпа, защо не чувам никакво тракане, меляне, стържене....изобщо никакъв шум не се чува и дали това е нормално? Поради тази причина не ми се иска да вярвам, че е помпата.Ако се е случило точно това, къде се намира тази помпа и колко може да струва подмяната и? Лесно ли става? Ползвам колата постоянно и без нея не мога да се разделя и половин ден. Разбира се ако се наложи ще го направя проверете налягането на мотора, така като описваш нещата, проблема е с датчика за високото налягане ,той е нормално отворен и при достигане на 0,9 бара при тди-то( 1,8 бара при бензиновите) затваря.Това се следи от миничека , при около 2000 обората трябва да е заторил. Вариантите са : откачили сте кабела на датчика докато вадите филтъра, прекъсната верига на датчика,прецакан датчик, монтиран бензинов такъв, или наистина няма нужното налягане. От трите описани причини май ще се окаже за съжаление последната, а именно няма нужното налягане! Всичко друго е проверено!Утре ще махна кабелчето и ще сложа мултицета на "сигнал" ако подам газ и вдигна оборотите би трябвало датчика да сработи и приборът да даде звуков сигнал. Ще го проверя и ще пиша! Ако го прави би трябвало да означава, че датчика е ОК, нали?Освен това мога да вържа и манометър, но незнам какъв до колко бара да сложа?п.с. Мога ли сам да си сменя маслена помпа или има особенности и трябвяа да я закарам на сервиз?Без лошо чувство, но на "майстори" нямам вече вяра. На поне 10 специалиста съм карак колата заради различни проблемчета и от никой не съм останал доволен.....за съжаление.Не си казал какъв е филтъра, на него пише. Според мене най е вероятно маслото да е менте. Датчика за ниско налягане светва лампата за маслото на празен ход при налягане под 0,3-0,45 атм.. Датчика за високо налягане я светва ако при 2000 об/мин., налягането е под 1,8 атм. Утре ще видя какво пише на филтъра за масло! Къде се намират двата датчика за ниско и високо налягане?Аз намерих само един и него подмених, а именно този, който е на 5 см от масленият филтър, вертикално от горната тръба на която е завит филтъра. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
bagera979 Публикувано 15 Юли 2013 Доклад Share Публикувано 15 Юли 2013 Сивия , със смачканото чорапче е тоя за високото, зад тръбата за маслото на турбуната е датчика за ниско( по спомен беше син). При мен се вижда медна тръба на негово место.Извел съм комбинирания датчик за допълнителните уреди. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
DStefanov Публикувано 15 Юли 2013 Автор Доклад Share Публикувано 15 Юли 2013 (Редактирано) Хмм, много странно при мен този, който смени майстора и за който твърди че е за високо е син!!! Утре ще направя снимка и ще проверя къде ми е и този за ниско и ще пиша!Цитиране на предходен пост! Редактирано 16 Юли 2013 от VBI Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
bagera979 Публикувано 15 Юли 2013 Доклад Share Публикувано 15 Юли 2013 Синия е за ниско, погледни първия ми пост. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
DStefanov Публикувано 16 Юли 2013 Автор Доклад Share Публикувано 16 Юли 2013 (Редактирано) Здравейте отново!Днес успях да направя наколко снимки и да установя някои неща.В подкрепа на моите думи за "майсторите" днес установих, че "специалиста" е сменил неподходящият датчик. Вместо този за високо налягане е подменил този за ниско, който наистина е син на цвят /Благодаря на @bagera979 ;-)/.Съмението дойде и от факта, че когато разкача кабела от буксата на датчика, маслото отново свти и писука 3 пъти. Това означава само едно...., че това не е датчика и е сменен неправилно.Това, което ме притеснява е че не мога да намеря този сив датчик, който би трябвало да е датчика за високото налягане!?!?!?Освен това на първата снимка, която ми е дал @bagera979 със сивият датчик на мен там ми е син?!?!?! Изобщо, нещо нещата са мазало!Ето малко снимки с надеждата да ми подскажете, къде се намира този сив датчик.А, ето и една снимка със оригиналният ми свален и още една Ето и разположението на сменения Моля да посочите къде на тази снимка се намира сивият датчик за високото налягане. Поздрави! п.с. Имам ли основание да отида и да върна погрешно сменения датчик и да си искам парите. С тях ще купя другия и сам ще го сменя. Редактирано 16 Юли 2013 от DStefanov Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Deeper Публикувано 16 Юли 2013 Доклад Share Публикувано 16 Юли 2013 Имаш основание,как да нямаш?Всеки себеуважаващ се "майстор" трябва да си поема гаранция по труда независимо дали става въпрос за един датчик или ремонт на мотора.В крайна сметка ако ти откаже,този който ти трябва по спомен беше доста евтин.Ако за 18лв е готов да си пожертва прозвището,то нека пие една бира с фъстъчки за твое здраве Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
bagera979 Публикувано 16 Юли 2013 Доклад Share Публикувано 16 Юли 2013 (Редактирано) Датчика на снимката се пада зад щеката за масло и не се вижда, навит е под ъгъл спрямо синия, в лявата страна на охладителя.Където е синя при теб, на мойта снимка има медна тръбичка. Снимката съм я направил под ъгъл с телефона,иначе не се вижда добре. Редактирано 16 Юли 2013 от bagera979 Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Костадин1975 Публикувано 16 Юли 2013 Доклад Share Публикувано 16 Юли 2013 Браво на bagera979 и благодарности за помощта и ограмотяването.Винаги научаваме нещо полезно.Успех на колегата с проблема. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
DStefanov Публикувано 16 Юли 2013 Автор Доклад Share Публикувано 16 Юли 2013 (Редактирано) проверете налягането на мотора, така като описваш нещата, проблема е с датчика за високото налягане ,той е нормално отворен и при достигане на 0,9 бара при тди-то( 1,8 бара при бензиновите) затваря.Това се следи от миничека , при около 2000 обората трябва да е заторил. Вариантите са : откачили сте кабела на датчика докато вадите филтъра, прекъсната верига на датчика,прецакан датчик, монтиран бензинов такъв, или наистина няма нужното налягане. Готово!!! Проблемът е отстранен благодарение на колегата @bagera979.Оказа се както добре си казал, че кабела е откачен. В моя случай беше скъсан и това вероятно е станало по време на смяна на маслото или по време на морето съм я закачил някъде. Датчика в първият момент, че дори и след това го намерих трудно защото беше целият заедно с чорапчето в масло и трудно се различаваше от другите тъмни части по колата. В крайна сметка го намерих на приблизително 180°, перпендикулярно точно отдолу на синият датчик. Забелязах кабелчето, дръпнах го и се оказа скъсано. В момента съм го вързал и всичко е ОК! Извадих голям късмет, защото тръгна от първият път и не се налага даже и датчик да купувам. Незнам защо, но си мисля че датчика е нормално затворен и затова при скъсан кабел е пилкало. Немците са го измислили при повреда на кабела отново да сигнализира.Утре ще се пробвам да върна сменения на "майстора".Колега @bagera979, съжалявам че не сме от един град, защото с удоволствие бих си поверил колата в твой ръце! Ако имаш път към София си добре дошъл да се почерпим. Поздрави на всички и голямо Благодаря! Благодаря и на коко60 и Deeper за разумните съвети. Редактирано 16 Юли 2013 от DStefanov Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Rasing Solutions Публикувано 16 Юли 2013 Доклад Share Публикувано 16 Юли 2013 човека е прав за сивият датчик но ако продължи да отчита ниско налягане след смяната трябва да се измери и помпата се износва не се чупи буквално. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
bagera979 Публикувано 16 Юли 2013 Доклад Share Публикувано 16 Юли 2013 (Редактирано) Благодара за добрите думи,сигурен бях,че ще се справиш.Датчика не е нормално затворен ,а отворен,повярвай ми. Абсолютно си прав, аз поради тая причина съм си монтирал допълнителните уреди,с показание за налягане на маслото,даже съм го сверявал с професионален механичен манометър. Редактирано 16 Юли 2013 от bagera979 Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Simeon Stoev Публикувано 18 Май 2016 Доклад Share Публикувано 18 Май 2016 (Редактирано) Здравейте, за първи път и на мен ми преписка зумера. След изкачяане на витиня със добро темпо, след това на равното при достигане на 135-140 започва да ми пищука без да свети никаква лампа. Интересно на връщане не ми пискаше. Масло на 6000км ейдж 5w40 турбодизел. Другото е че напълних резервоара на ромпетрол и сложих 1литър 2Т масло. Колата е б4 1.9 тди 93г. Какво се опитва да ми каже с тоя зумер, като продължих да я наступвам со ктм 150, някак си мучеше двигателя. Да не би да е загряло маслото и да е паднало налягането. Охлаждането беше на малко над 90. С това масло го карам екапетиментално. Много ми е на мисъл да го сменя пак с 10*40 или 50. Идеи съвети прдполужения? Редактирано 18 Май 2016 от Simeon Stoev Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
IVVG Публикувано 25 Май 2017 Доклад Share Публикувано 25 Май 2017 Пичове и аз имах проблем със светване на лампата на маслото след 2000об.Скъсан кабел на датчика за високо налягане.Мерси за помоща. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
walery Публикувано 5 Август 2017 Доклад Share Публикувано 5 Август 2017 (Редактирано) Здравейте! Моето питане е: какво най голямо (високо) налягане на маслото като стойност мога да очаквам за двигател 1Z? Интересувам се, за да приспособя един манометър за налягане в колицата ми, а нямам достатъчно пари за трите уреда... :(. Благодаря предварително на отзовалите се знаещи! Редактирано 5 Август 2017 от walery доуточняване Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
loshdancho Публикувано 5 Август 2017 Доклад Share Публикувано 5 Август 2017 (Редактирано) Според мен 5-6баров е добър вариант. Ако се опасяваш от свръх налягане 6 баров, ако имаш съмнения за ниско налягане и 4баров може да свърши работа...колкото е по-тясна линейната стойност на измерване толкова по-прецизен е уреда. Тоест един 10баров мери по-"грубо" в ниските стойности(1-2бара) от един 2баров, но 2 баровия за сметка на това мери само до два бара. Редактирано 5 Август 2017 от loshdancho Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
walery Публикувано 5 Август 2017 Доклад Share Публикувано 5 Август 2017 Благодаря на ДобрияДанчо! Имам един руски манометър от УАЗ, крайното деление е 5, предполагам атмосфери. Руснаците на времето не почитаха другите единици...та предполагам ще стане. А дали имате представа до каква температура на маслото се стига, напр. в горещ като днес ден? Благодаря и да сте жив и здрав! Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Recommended Posts
Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате
За да коментирате, трябва да имате регистрация
Създайте акаунт
Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!
Регистрация на нов акаунтВход
Имате акаунт? Впишете се оттук.
Вписване