Jump to content

Датчик за маслото на Ауди Б4 1.9TDI


DStefanov

Recommended Posts

Здравейте колеги,

 

Отдавна не съм се възползвал от компетентното Ви мнение, но ... в момента ми се налага. Та на въпроса.

Както се подразбира от заглавието на темата притежавам автомобил AUDI B4 1.9 TDI 1995г. В края на Юни месец смених маслото, като сипах обичайното MOTUL 6100 Sinergie 10W40 преди да замина за морето. Изминал съм 500 км, но по обратният път имах много премеждия. Датчика за маслото над 90км на 5 та скорост светва и се чува 3 пъти пилкане на зумера. Под тази скорост няма никакви проблеми и зумера не се чува. Ходих на "майстор" и смених по негова препоръка датчика за масло но резулататът беше същият. Да не говорим, че ми счупи без да иска разбира се и така нареченият "охлюв" на пръчката за маслото...изобщо експериментите ми струваха 18 лв. За съжаление проблемът остана.

Моля, да споделите опит и да ме посъветвате какво да правя. Не ми се експериментира с двигателя /както ми каза майстора/, че съм счупил маслена помпа и т.н.

какво да правя.

Поздрави и Благодаря предварително за съветите!  :bat_angel:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Имах го абсолютно същият проблем 1:1 само,че шри бензиново ауди и се реши след смяна на датчика.Бил ли си там,като го е сменил?И дали е сменил правилният?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Бях при смяната и датчика изглеждаше същият! При подмяната не се реши проблемът. Сега имам два ;-).

Възможно ли е маслото да е било менте или масленият филтър да е здал багажа. При евентуалното му запушване /ако е некачествен/ възможно ли е да се вдига налягането след него и от там датчика да се обажа.... това разбира се са мой размишления ;-)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

най веротно е помпата на маслото е заминала трябва де се закачи манометър и да се види в програмата на ауди си пише какви стоиности трябва да са до определени обороти и над тези оборото да я закачим ако искаш обади се

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

проверете налягането на мотора, така като описваш нещата, проблема е с датчика за високото налягане ,той е нормално отворен и при достигане на 0,9 бара при тди-то( 1,8 бара  при бензиновите) затваря.Това се следи от миничека , при около  2000 обората трябва да е заторил. Вариантите са : откачили сте кабела на датчика докато вадите филтъра, прекъсната верига  на датчика,прецакан датчик, монтиран бензинов такъв, или наистина няма нужното налягане.748b36de26e28ab7.JPG

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не си казал какъв е филтъра, на него пише. Според мене най е вероятно маслото да е менте. Датчика за ниско налягане светва лампата за маслото на празен ход при налягане под 0,3-0,45 атм.. Датчика за високо налягане я светва ако при 2000 об/мин., налягането е под 1,8 атм.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 

най веротно е помпата на маслото е заминала трябва де се закачи манометър и да се види в програмата на ауди си пише какви стоиности трябва да са до определени обороти и над тези оборото да я закачим ако искаш обади се

 

Ако съм счупил маслена помпа, защо не чувам никакво тракане, меляне, стържене....изобщо никакъв шум не се чува и дали това е нормално? Поради тази причина не ми се иска да вярвам, че е помпата.

Ако се е случило точно това, къде се намира тази помпа и колко може да струва подмяната и? Лесно ли става? Ползвам колата постоянно и без нея не мога да се разделя и половин ден. Разбира се ако се наложи ще го направя  :bia:

 

проверете налягането на мотора, така като описваш нещата, проблема е с датчика за високото налягане ,той е нормално отворен и при достигане на 0,9 бара при тди-то( 1,8 бара при бензиновите) затваря.Това се следи от миничека , при около 2000 обората трябва да е заторил. Вариантите са : откачили сте кабела на датчика докато вадите филтъра, прекъсната верига на датчика,прецакан датчик, монтиран бензинов такъв, или наистина няма нужното налягане.

 

От трите описани причини май ще се окаже за съжаление последната, а именно няма нужното налягане! Всичко друго е проверено!

Утре ще махна кабелчето и ще сложа мултицета на "сигнал" ако подам газ и вдигна оборотите би трябвало датчика да сработи и приборът да даде звуков сигнал. Ще го проверя и ще пиша! Ако го прави би трябвало да означава, че датчика е ОК, нали?

Освен това мога да вържа и манометър, но незнам какъв до колко бара да сложа?

п.с. Мога ли сам да си сменя маслена помпа или има особенности и трябвяа да я закарам на сервиз?

Без лошо чувство, но на "майстори" нямам вече вяра. На поне 10 специалиста съм карак колата заради различни проблемчета и от никой не съм останал доволен.....за съжаление.

Не си казал какъв е филтъра, на него пише. Според мене най е вероятно маслото да е менте. Датчика за ниско налягане светва лампата за маслото на празен ход при налягане под 0,3-0,45 атм.. Датчика за високо налягане я светва ако при 2000 об/мин., налягането е под 1,8 атм.

 

Утре ще видя какво пише на филтъра за масло! Къде се намират двата датчика за ниско и високо налягане?

Аз намерих само един и него подмених, а именно този, който е на 5 см от масленият филтър, вертикално от горната тръба на която е завит филтъра.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сивия , със смачканото чорапче е тоя за високото, зад тръбата за маслото на турбуната е датчика за ниско( по спомен беше син). При мен се вижда медна тръба на негово место.Извел съм комбинирания датчик за допълнителните уреди. 47569c16389414a4.jpg14d63ef259c3beae.jpg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Публикувано (Редактирано)

Хмм, много странно при мен този, който смени майстора и за който твърди че е за високо е син!!! Утре ще направя снимка и ще проверя къде ми е и този за ниско и ще пиша!

Цитиране на предходен пост!

Редактирано от VBI
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Публикувано (Редактирано)

Здравейте отново!

Днес успях да направя наколко снимки и да установя някои неща.

В подкрепа на моите думи за "майсторите" днес установих, че "специалиста" е сменил неподходящият датчик. Вместо този за високо налягане е подменил този за ниско, който наистина е син на цвят /Благодаря на @bagera979 ;-)/.

Съмението дойде и от факта, че когато разкача кабела от буксата на датчика, маслото отново свти и писука 3 пъти. Това означава само едно...., че това не е датчика и е сменен неправилно.

Това, което ме притеснява е че не мога да намеря този сив датчик, който би трябвало да е датчика за високото налягане!?!?!?

Освен това на първата снимка, която ми е дал @bagera979 със сивият датчик на мен там ми е син?!?!?! Изобщо, нещо нещата са мазало!

Ето малко снимки с надеждата да ми подскажете, къде се намира този сив датчик.

А, ето и една снимка със оригиналният ми свален mn75.jpg

 

 

и още една

 bu5r.jpg

Ето и разположението на сменения 

vd3v.jpg

 

Моля да посочите къде на тази снимка се намира сивият датчик за високото налягане.

9d8z.jpg

 

Поздрави!

 

п.с. Имам ли основание да отида и да върна погрешно сменения датчик и да си искам парите. С тях ще купя другия и сам ще го сменя.

Редактирано от DStefanov
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Имаш основание,как да нямаш?Всеки себеуважаващ се "майстор" трябва да си поема гаранция по труда независимо дали става въпрос за един датчик или ремонт на мотора.В крайна сметка ако ти откаже,този който ти трябва по спомен беше доста евтин.Ако за 18лв е готов да си пожертва прозвището,то нека пие една бира с фъстъчки за твое здраве :) 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Датчика на снимката се пада зад щеката за масло и не се вижда, навит е под ъгъл спрямо синия, в лявата страна на охладителя.Където е синя при теб, на мойта снимка има медна тръбичка. Снимката съм я направил под ъгъл с телефона,иначе не се вижда добре.

Редактирано от bagera979
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Браво на bagera979 и благодарности за помощта и ограмотяването.Винаги научаваме нещо полезно.Успех на колегата с проблема.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Публикувано (Редактирано)

 

проверете налягането на мотора, така като описваш нещата, проблема е с датчика за високото налягане ,той е нормално отворен и при достигане на 0,9 бара при тди-то( 1,8 бара при бензиновите) затваря.Това се следи от миничека , при около 2000 обората трябва да е заторил. Вариантите са : откачили сте кабела на датчика докато вадите филтъра, прекъсната верига на датчика,прецакан датчик, монтиран бензинов такъв, или наистина няма нужното налягане.

 

Готово!!! Проблемът е отстранен благодарение на колегата @bagera979.

Оказа се както добре си казал, че кабела е откачен. В моя случай беше скъсан и това вероятно е станало по време на смяна на маслото или по време на морето съм я закачил някъде. Датчика в първият момент, че дори и след това го намерих трудно защото беше целият заедно с чорапчето в масло и трудно се различаваше от другите тъмни части по колата. В крайна сметка го намерих на приблизително 180°, перпендикулярно точно отдолу на синият датчик. Забелязах кабелчето, дръпнах го и се оказа скъсано. В момента съм го вързал и всичко е ОК! Извадих голям късмет, защото тръгна от първият път и не се налага даже и датчик да купувам. Незнам защо, но си мисля че датчика е  нормално затворен и затова при скъсан кабел е пилкало. Немците са го измислили при повреда на кабела отново да сигнализира.

Утре ще се пробвам да върна сменения на "майстора".

Колега @bagera979, съжалявам че не сме от един град, защото с удоволствие бих си поверил колата в твой ръце! Ако имаш път към София си добре дошъл да се почерпим.   :bia:

Поздрави на всички и голямо Благодаря!  Благодаря и на коко60 и Deeper за разумните съвети.

Редактирано от DStefanov
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

човека е прав за сивият датчик но ако продължи да отчита ниско налягане след смяната трябва да се измери и помпата се износва не се чупи буквално.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодара за добрите думи,сигурен бях,че ще се справиш.Датчика не е  нормално затворен ,а отворен,повярвай ми.



 

Абсолютно си прав, аз поради тая причина съм си монтирал допълнителните уреди,с показание за налягане на маслото,даже съм го сверявал с професионален механичен манометър. :bia:

Редактирано от bagera979
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 years later...

Здравейте, за първи път и на мен ми преписка зумера. След изкачяане на витиня със добро темпо, след това на равното при достигане на 135-140 започва да ми пищука без да свети никаква лампа. Интересно на връщане не ми пискаше. Масло на 6000км ейдж 5w40 турбодизел. Другото е че напълних резервоара на ромпетрол и сложих 1литър 2Т масло. Колата е б4 1.9 тди 93г. Какво се опитва да ми каже с тоя зумер, като продължих да я наступвам со ктм 150, някак си мучеше двигателя. Да не би да е загряло маслото и да е паднало налягането. Охлаждането беше на малко над 90. С това масло го карам екапетиментално. Много ми е на мисъл да го сменя пак с 10*40 или 50. Идеи съвети прдполужения?

Редактирано от Simeon Stoev
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 year later...
  • 2 months later...

Здравейте! Моето питане е: какво най голямо (високо) налягане на маслото като стойност мога да очаквам за двигател 1Z? Интересувам се, за да приспособя един манометър за налягане в колицата ми, а нямам достатъчно пари за трите уреда...  :(. Благодаря предварително на отзовалите се знаещи!

Редактирано от walery
доуточняване
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Според мен 5-6баров е добър вариант.  Ако се опасяваш от свръх налягане 6 баров, ако имаш съмнения за ниско налягане и 4баров може да свърши работа...колкото е по-тясна линейната стойност на измерване толкова по-прецизен е уреда. Тоест един 10баров мери по-"грубо" в ниските стойности(1-2бара)  от един 2баров, но 2 баровия за сметка на това мери само до два бара.

Редактирано от loshdancho
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря на ДобрияДанчо! Имам един руски манометър от УАЗ, крайното деление е 5, предполагам атмосфери. Руснаците на времето не почитаха другите единици...та предполагам ще стане.

А дали имате представа до каква температура на маслото се стига, напр. в горещ като днес ден?

Благодаря и да сте жив и здрав!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...