Jump to content

Смяна на летните гуми ?!


venksta

Recommended Posts

Не виждам никакъв проблем на едни и същи джанти(оригинални) да се въртят зимни/летни гуми(зависи дали гумаджията ще си свърши работата деликатно).

 

Днес в Диана(южно) имаше доста клиенти за смяна на гуми.Времето е едно "никакво" ,но мисля е рано за смяна.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Проблемът е в неудобството, цената и добавената амортизация и на 8-те гуми, и на джантите. За мен е чиста перверзия, но всеки сам си преценява.

Иначе към тези, които си сменят гумите сами - ползвате ли някакъв препарат и какъв между оста и джантата (особено при алу. джанти) за да предотвратите галваничната корозия?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Наистина няма логика, но кой казва че в студените месеци колата не може/не трябва да изглежда добре? Това зависи единствено и само от теб (собственика)! ;) 

 

Иначе към тези, които си сменят гумите сами - ползвате ли някакъв препарат и какъв между оста и джантата (особено при алу. джанти) за да предотвратите галваничната корозия?

 

За препарат незнам ама при мен проблема е решен перманентно така:

031681876-big.jpg?r=0

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Принципно като паднат температурите под 7 градуса се слагат зимните,или в средата на ноември,а за граница на възраста на гумите,ония ден си зех гуми на 10 години изглеждат доста запазени и с доста грайфер две по 5 мм и две по 6 на мишелин алпин,забелязах като ги прибирах в мазата че на две от гумите на две места по горната част  на грайфера тази която   е в директен контакт с асфалта точно по средата е леко цепнат,но мисля че не би трябвало да ми съсзадава никакъв проблем

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Принципно като паднат температурите под 7 градуса се слагат зимните,или в средата на ноември,а за граница на възраста на гумите,ония ден си зех гуми на 10 години изглеждат доста запазени и с доста грайфер две по 5 мм и две по 6 на мишелин алпин,забелязах като ги прибирах в мазата че на две от гумите на две места по горната част  на грайфера тази която   е в директен контакт с асфалта точно по средата е леко цепнат,но мисля че не би трябвало да ми съсзадава никакъв проблем

 

 

Най- лесно пипни зимната гума в студен ден (отрицателни градуси) и ако пръста ти "потъне" без да натиснеш прекалено силно грайфера, значи гумата още става, ако не помръдне и се усеща като камък, колкото и грайфер да има, няма да ти свърши никаква работа в зимни условия, нито при спиране нито при катерене.

 

На 10 годишна зимна гума, колкото и да е пазена и държана на тъмно и прохладно място няма как да разчиташ през зимния сезон... Грайфера отпада като фактор ако ще и 12 мм да е освен ако не газиш постоянно в сняг. Не е ли мека гумата, няма никакво сцепление на студената и мокра настилка, макар, че пак е много относително! Зимната гума е направена за сняг. Тестовете (Auto Bild, ADAC) показват, че дори при температури около нулата на сухо и мокро, зимната гума се представя доста по зле от лятната. На сняг нещата са в полза на зимната гума разбира се, но обикновено, дори и със забавяне ни почистват улиците. По планините си е само за зимни. Не, че не слагам зимни гуми, напротив, но климатът ни не е като на по- северните ни съседки, където е необходимо повечето време от сезона. Отклоних се от темата. Дано нямаш никакъв проблем с алпинките, но те съветвам да не разчиташ на тях при по- сериозна ситуация.  

 

Един цитат от тест за зимни гуми: 

 

"Въпреки че не са абсолютно задължителни и не ви грозят глоби или отнемане на точки, ако карате с летни гуми през зимата, добрата зимна гума е неизбежното зло при сняг, лед и температури значително под нулата. Както показаха нашите тестове по снежните алпийски пътища и замръзналите северни езера в Швеция, лятната гума не може да осигури почти никакво сцепление и сигурност при движение в зимни условия. Почти никакво сцепление при потегляне, почти никакво странично водене в завой, както и един повече от два пъти по-дълъг спирачен път - всичко е ясно.

На суха и мокра настилка предимство имат летните гуми.

И наистина – при мокра и суха настилка поради по-меката каучукова смес и множеството ламели при зимните гуми лятната гума е многократно по-добра. Зимната гума по-рано губи сцепление в завой, има значително по-лоши показатели по отношение на аквапланинга, както и доста удължен спирачен път, даже и при много ниски температури. Това е безспорно. Въпреки че митовете за температурната граница от +7 градуса да са много разпространени и хората да продължават да вярват в това.

Нашите тестове показаха еднозначно - при мокра настилка едва достигането на границата на замръзване поставя физическите граници на сцеплението пред летните гуми(но същото важи и за зимните), на суха настилка дори при няколко и повече градуса под нулата лятната гума е абсолютен победител по отношение на сцеплението. Въпреки това ние горещо препоръчваме на нашите читатели зимните гуми, особено ако има вероятност да бъдат изненадани от сняг."

Редактирано от baha
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Цитиране на предходен пост!

 

Еми гумаджията от който ги взех уж продава само  читави гуми,а и каучука да ти кажа изглежда мекичак и гавкав,мисла две зими да карам с тях,мисла да пробвам номера с пръста който го препорача,като паднат температурите под нулата,на летните 185/65/15 им бия 2,2 атмосфери,зимните с 0,1 или 0,2 атмосфери по малко?

Редактирано от VBI
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз също още изчаквам, че го дават затопляне след седмица, но ако и тогава се запазят такива температурите директно отивам да слага зимните гуми.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Цитиране на предходен пост!
 

Уот'с дъ поинт? До януари реално няма сняг, аз преди началото на декември, ако не завали някакъв брутал сняг, не мисля да се занимавам. Ако пък ни изненада, си взимам зимните и след 20 развити болта съм се обул.

Редактирано от VBI
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

пойнта е че зимната гума не е зимна заради снега само

 

Индийд! (щом е нужен чужд език). Иначе действително е така, дори и без какъвто и да е сняг лятна гума на под около 5 градуса не е гума!!

 

За препарат незнам ама при мен проблема е решен перманентно така:

Не съм сигурен, че разбирам каквото виждам или че виждам каквото разбирам :D Би ли пояснил?

 

Аз пък не виждам защо 6 месеца да ми е красива колата и да ме кефи а останалите 6 да е грозна и да не мога да я гледам защото навън било студено !?!?!? Няма логика. Зима и лято с лети джанти

От къде пък от едното да следва другото!? И аз карам и зиме и лете с алуминиеви. Просто не едни и същи, че да трябва да ги малтретирам 2-пъти годишно.

Редактирано от Moonland
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

пойнта е че зимната гума не е зимна заради снега само

 

Да, но основно е заради снега и минусовите температури. При темп. над 0- та, доказано и при тестовете, лятната бие! 

 

Индийд! (щом е нужен чужд език). Иначе действително е така, дори и без какъвто и да е сняг лятна гума на под около 5 градуса не е гума!!

 

"при мокра настилка едва достигането на границата на замръзване поставя физическите граници на сцеплението пред летните гуми(но същото важи и за зимните), на суха настилка дори при няколко и повече градуса под нулата лятната гума е абсолютен победител по отношение на сцеплението."

Редактирано от baha
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...