Jump to content

Какво е това ? Ауди А4 1.8ТQ АЕБ.


arhimed

Recommended Posts

Здравейте бях на ГТП днес и минах, но пича който го прави поне си каза виж не разбирам от аудита но имат много силен форум.. та затова ги наснимах и ги поствам тук и имам 3 въпроса:

 

1.Какво е/са това ?

2. От какво може да се случи - вредно ли е ?

3. Чаркалаците от къде да си ги набавя - кажете майстер .

 

Поздрави и ме чака доста дълъг път и преди или след пътя да го оправям.

 

 

post-52304-0-83751100-1380699588_thumb.j

post-52304-0-77979800-1380699601_thumb.j

post-52304-0-44330000-1380699622_thumb.j

post-52304-0-41582600-1380699638_thumb.j

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това е един от маркучите за картерна вентилация, много често се пука защото изгаря от маслото и високата температура. Реално си е детска болежка при 1.8Т, нищо сериозно не е. За подмяната му се налага да се свали всмукателния колектор. Когато е спукан този маркуч колата мени оборотите и е мудна в ниските при подаване на газ!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Супер, аз картерната съм я 'изолирал' от бая време сега и това да взема да оправя май :). А по другата 'картинка' това нагорялото нещо приличащо на изсъхнал антифриз ? Някой нещо ?? От 2-3 седмици колата взе да 'постопля' мънинко.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Коя картинка колега? На всичките си снимал въпросната картерна вентилация или просто при мен е филтрирана тази, която имаш предвид.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

3тата снимка - Г или Т образно зависи от въображението ви - 2 метални тръби се събират и там където се събират има засъхнала гняс.

 

За този 'маркуч картерен тройник' или както се казва там защото вече не знам как да го назова някой може ли да ми каже от къде мога да го купя и КАК да обясня какво искам да купя.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сега ако ми кажеш и какво да гледам и къде(нямам идея къде ми е водната помпа).

Редактирано от arhimed
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това е един от маркучите за картерна вентилация, много често се пука защото изгаря от маслото и високата температура. Реално си е детска болежка при 1.8Т, нищо сериозно не е. За подмяната му се налага да се свали всмукателния колектор. Когато е спукан този маркуч колата мени оборотите и е мудна в ниските при подаване на газ!

Мудна в ниските викаш?

Sent from my Nexus S using Tapatalk 4

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

така маалко ъпдейт, водната помпа има изключително малък луфт - ако това което барах беше водната помпа, няма следи от хантифриз, днес гледах по 51 канал на климатроника залепи си 97 градуса и максимума който стигна беше 99. По уред на таблото имаше мизерни колебания. 

 

Знаете ли дали 51 канал на климатроника и уреда за темп на водата/хантифриза се управляват от 1 и същи датчик ? И тези температури на 51 канал колко са верни и ако са - нормални ли са ? 

 

Офф - трябваше да ходя днес ми прайстор но много грозно се успах ;/

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

е никой ли не си знае работните градуси на мотора .... излагате се поне кажете трябва ли да го мисля или е ок температурата..

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Я виж на 49-ти канал температурата. При мен на 49-ти показва температурата и до колкото знам и стрелката е вързана на същия датчик. Показанията по климатроника не са много верни, по ваг ком и на 49-ти канал температурата ми се разминава с 5 градуса 93/98. Важното е по табло да не мърда от 90!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

99 гр. в това време са моного. А пък на тези коли проблема с помпата е на че протича, а че се чупи и почва да не циркулира добре антифриза и загрява много двигателя. Този мотор в топли дни трябва в града да е около 92 градуса извън града 88-90, в много горещи дни към 95. На 98 трябва да вкючва първа степен на перката, на 105 втора. Щом имаш такава температура сменя помпа, преди да си прегрял съвсем двигателя.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Стрелката е направена да седи на 90градуса, от 89 до 102 при мен. Вдигне ли над 102 по климатроник, стрелката почва да отлепя над от 90 нагоре. Така е за да не се шашка народа.. Но според мен, температурата трябва да се гледа на ваг ком! Показанията по климатпоника не са толко верни, при мен разликата е 5 градуса а при колега са 7!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Датчиците са два.

Единият е 4-пинов, подава информация на индикатора на таблото и на ECU-то.

Другият е 2-пинов, подава информация на климатика.

Съвсем нормално е при толкова стари ( дълго време експлоатирани ) датчици

да има разлика в показанията. За да са ви еднакви ( или почти, с разлика 1-2 градуса )

показанията, си вземете чисто нови ОЕМ-ски датчици за ххх лева и ще стане работата.

Колегата с проблемната температура, ако не загрява над 100 градуса, не е помпа.

Но профилактично, ако ти предстои обслужване ( заради свалената предна маска

с все радиаторите ) си провери нагледно състоянието на "водната" помпа.

Ако е с пластмасова ( бакелитова ) турбина, сменяй веднага с такава, с метална ( чугунена ).

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 

 

Много е лесно да го огледаш дали е здрав, дори може да го опипаш внимателно има място за бъркане! 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При мен там е доста омаслено. В кат ме нараха да чистя там щото не се виждал номера на мотора.

Sent from my Nexus S using Tapatalk 4

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...