kostakazakoff Публикувано 3 Октомври 2013 Доклад Share Публикувано 3 Октомври 2013 Здравейте, колеги.Колата ми е АУДИ 100 С4 АСЕ 2.0 16V.Откакто застудя, колата започна да пали много трудно сутрин. Въртя по 5-6 пъти, докато запали Докато беше топло времето, не съм имал такъв проблем. Притеснява ме, че като паднат температурите под нулата и... ще си остана пешак Иначе, колицата си върви добре, само ми се струва, че белия пушек от кюнеца е повечко (пак в студа го забелязах). Рових се доста из форума. Дали става въпрос за тъй наречения "датчик за студен старт" и къде се намира този датчик. Питам, защото тук - в Панагюрище, е трудна работа да се намери Майстор за този модел. Включват я в компа... колата им се сърди и не отговаря... изключват компа.. довиждане... Лошо... ПОМОЩ! Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
veselin velchev Публикувано 3 Октомври 2013 Доклад Share Публикувано 3 Октомври 2013 Датчика за студеният старт се намира отзад на главата под делкото.Има го по магазините и не е скъп.Погледни и буксана на петата дюза дали са здрави кабелите.За белият пушек не бери ядове,нормално е в по-студено време.Между другото когато запали работи ли равномерно или се мъчи да гасне първите няколко минути? Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
kostakazakoff Публикувано 4 Октомври 2013 Автор Доклад Share Публикувано 4 Октомври 2013 Работи си равномерно. Само в движение, като я изключа от скорост, леко изпуска оборотите понякога и ги мени, но не в големи граници.А коя е петата дюза? Къде се намира? Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
veselin velchev Публикувано 4 Октомври 2013 Доклад Share Публикувано 4 Октомври 2013 Намира се на всмукателният колектор след четвърти цилиндър.В нея също влиза тръбичка за бензин както при другите четири дюзи. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
kostakazakoff Публикувано 4 Октомври 2013 Автор Доклад Share Публикувано 4 Октомври 2013 Благодаря за съветите. Ще проверя кабелите. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
kostakazakoff Публикувано 5 Октомври 2013 Автор Доклад Share Публикувано 5 Октомври 2013 Това ли е температурния датчик за студен старт? Защото към него няма никаква жица. Дали не е кирилизиран... фактически? Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
veselin velchev Публикувано 5 Октомври 2013 Доклад Share Публикувано 5 Октомври 2013 (Редактирано) Не е този датчика,колега.Аз също го имам(и не само аз) и също нямам закачен кабел на него.Не го знам за какво е.Ето снимка къде се намира:Това е задната страна на главата.Вижда се част от делкото със закаченият куплонг.Вижда се също и пластмасовият фланец маркуча,на който отива към радиатора на парното.Ограденото в червено е датчика,за който говорим заедно с куплонга закачен на него. Редактирано 5 Октомври 2013 от veselin velchev Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
kostakazakoff Публикувано 5 Октомври 2013 Автор Доклад Share Публикувано 5 Октомври 2013 Мерси Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
kostakazakoff Публикувано 8 Октомври 2013 Автор Доклад Share Публикувано 8 Октомври 2013 Може да имам късмет с датчика :-) Вчера майстора измъкна буксата , за да види с колко крачета е и пак я включи. Сутринта запали от раз. Дано да се окаже лоша връзка с клемите. Утре ще видя как ще запали и... ако е ок, ще го напръскам с контактен спрей. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
veselin velchev Публикувано 8 Октомври 2013 Доклад Share Публикувано 8 Октомври 2013 (Редактирано) С две крачета е.И като извади буксата му какво разбра майстора?Ето таблица,на която са написани стойностите на съпротивление при различните температурни режими: Редактирано 8 Октомври 2013 от veselin velchev Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
kostakazakoff Публикувано 20 Октомври 2013 Автор Доклад Share Публикувано 20 Октомври 2013 Проблемът е решен - комплексно:http://audibg.com/forum/index.php?showtopic=151513 Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
kostakazakoff Публикувано 21 Октомври 2013 Автор Доклад Share Публикувано 21 Октомври 2013 (Редактирано) Цитиране на предходен пост! Грешка. Пак трудно пали в студа. Ще търся проблема другаде. Не е термо датчика. Явно пета дюза не работи или... Редактирано 21 Октомври 2013 от VBI Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
kostakazakoff Публикувано 19 Ноември 2013 Автор Доклад Share Публикувано 19 Ноември 2013 Сменена е 5-та дюза. Проблемът си остава. Ще пиша, като има развитие на нещата Сега търся майстор с подходящ манометър, за да може да ми замери налягането в инжекциона. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
kostakazakoff Публикувано 1 Декември 2013 Автор Доклад Share Публикувано 1 Декември 2013 Проблемът решен. Засега положението е такова:Сменен инжекцион с друг (на старо). Веднага след смяната на инжекциона се качих в колата, пак проблем! Колата взе да забива носа и да тръгва изведнъж, после започна да работи на 2 - 3 цилиндъра, абе... ужас Връщам се при майстора, той започва да настройва потенциометъра (ама върти с шестограма като кран за вода... яко) Казах си, край! Тая кола оттук читава няма да излезе . Тръгнах си. След около час ми звъни. Закачил я на компа и хванал проблема, а той... естествено е възможно най-елементарен... Буксата на TPS-a счупена и крачетата удрят на маса когато и за колкото време си поискат. Изолиране на буксата и... колата е ОК.Другият проблем - със студения старт, който също имах, също се реши при смяната на инжекциона. Значи е имало проблем с механичния регулатор на налягане и/или ЕРН и/или потенциометър. За съжаление не мога да бъда по-конкретен. Ванката и VBI могат да предположат по-точно. Единственият проблем в момента, който остана и се позасили е мененето на оборотите в движение - принудителния празен ход. Та, не знам дали може да е от клапата на инжекциона (моята беше перфектна, а този инжекцион е от кола, работила на газ).Изводът, колеги е: Огледайте си, при такива резки аномалии с колата, първо буксите и кабелчетата, че... в голям филм се вкарах с една счупена букса Благодаря пак на всички за съветите и дано не ви се случват такива приключения! Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
kostakazakoff Публикувано 2 Декември 2013 Автор Доклад Share Публикувано 2 Декември 2013 (Редактирано) Тази сутрин пак запали трудно. Шах и мат! Вече не знам какво да мисля. Предавам се! Сменени са: термодатчик, пета дюза, инжекциона с "буренцето", потенциометъра и ЕРН-а. Тази кола ме побърка Редактирано 2 Декември 2013 от VBI Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
VBI Публикувано 2 Декември 2013 Доклад Share Публикувано 2 Декември 2013 (Редактирано) Така и предполагах, че няма да се оправи от куплунга на ТПС-а, но е добре, че си го оправил поне. Ако си проверил със сигурност, че кабелите в маншона на куплунга на старт-дюзата са здрави вероятно проблема ще е от това, че не задържа налягането в бензинопроводите след по-дълъг престой. Ползвай търсачката има много изписано по този въпрос. Най-общо ако ти е изправна помпата на инжекциона (на работещ двигател налягането трябва да е 6.2-6.5атм) то проблема е в самия клапан на помпата. Изхода е да се сложи допълнителен възвратен клапан преди горивния филтър (има тема на integrale45 със снимки). Все пак първо провери:1. Кабелите в куплунга на старт-дюзата2. Какво съпротивление дава сутрин белия т-датчик на ЕКУ-то преди да запалиш и напиши какво си отчел като обърнеш внимание каква е температурата навън3. Замери с манометър на мястото на старт-дюзата какво налягане прави помпата на инжекциона при работещ двигател4. Без да откачаш манометъра загаси двигателя и виж на колко ще падне налягането след 10мин. и после след 30мин.Пиши за резултата. Смяната на стари части със стари такива обикновено не решава проблема. Редактирано 2 Декември 2013 от VBI Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
kostakazakoff Публикувано 4 Декември 2013 Автор Доклад Share Публикувано 4 Декември 2013 Замерено налягане на инжекциона - на една от дюзите, но не на 5та дюза - майсторът каза, че там не може да го замери (явно нямаше такъв накрайник).Налягане на празен ход - 4 атмосфери, около 10 минути след изгасянето - падна на 3 атмосфери и държи толкова.Утре майсторът ще провери на студено сутринта дали идват тоци към 5-а дюза. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
VBI Публикувано 4 Декември 2013 Доклад Share Публикувано 4 Декември 2013 Не се мери налягане на коя да е дюза, а само на старт-дюзата защото тя е електрическа и към нея се подава директно налягането от помпата на инжекциона. Просто се откача щуцера на старт дюзата горе на главата на инжекциона и там се навива манометъра. Т.е. по време на замерването колата работи без нея. Ако няма подходящ преходник да си намери - няма как да разбереш дали ти е наред помпата или не. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
kostakazakoff Публикувано 4 Декември 2013 Автор Доклад Share Публикувано 4 Декември 2013 OK. Аз му бях казал да мери на 5-а дюза, но... Ще му предам утре да замери там. Дано не се обиди, че му давам акъл... Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
VBI Публикувано 5 Декември 2013 Доклад Share Публикувано 5 Декември 2013 Налягането на другите дюзи зависи от натоварването на двигателя, управлява се от главата на инжекциона и е променливо. Затова не се мери на тях, а се закача някъде на бензинопроводите преди дебитомера или на старт-дюзата. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
kostakazakoff Публикувано 5 Декември 2013 Автор Доклад Share Публикувано 5 Декември 2013 Ясно. Той по принцип го замери на празен ход.и каза, че трябва да е 4 и толкова беше. Както и да е. Като отида пак при него, ще го помоля да замери на 5-а дюза. Между другото забелязах, че налягането се качваше бавно, преди да застане на 4 атмосфери. Дали това означава, че имам задръстен горивен филтър и няма дебит горивото... или греша? Защото горивния не съм го сменял, а не знам и предишния собственик кога го е правил... Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
denev Публикувано 5 Декември 2013 Доклад Share Публикувано 5 Декември 2013 Колегата VBI е описал къде и как се правят измерванията.За Ауди не трябва да е под 6 бара.Нормално е 6,2 бара. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
veselin velchev Публикувано 5 Декември 2013 Доклад Share Публикувано 5 Декември 2013 Защото горивния не съм го сменял, а не знам и предишния собственик кога го е правил... Ееееее браво!С това трябваше да започнеш,със смяна на филтъра и след това продължаваш с друго,ако проблема продължи. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
kostakazakoff Публикувано 7 Декември 2013 Автор Доклад Share Публикувано 7 Декември 2013 (Редактирано) Смених горивния филтър.За всеки случай смених и стъпков мотор. Няма никаква промяна в работата на колата. Не иска да пали на студено. В движение на празен ход мени обороти и иска да гасне. На място заковава на 950 оборота. От време на време в движение като пусна газта, вдига обороти сама и бавно ги пуска. Пълна какафония. Тая кола ме хвърля в неведение! Редактирано 7 Декември 2013 от kostakazakoff Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
kostakazakoff Публикувано 8 Декември 2013 Автор Доклад Share Публикувано 8 Декември 2013 Колеги, проблемът в голяма степен е решен, а именно - колата работи като швейцарски часовник, има мощност и не мени обороти в движение. Остава сутринта да видя как ще е студения старт и, ако не е добре, да монтирам един възвратен клапан (мисля да го сложа между горивния филтър и инжекциона).Та... как стана всичко. Награбих един мултицет и статията на VBI като един алманах (записана на смартфона) - http://audibg.com/forum/index.php?showtopic=25746 . Замерих потенциометъра - зле. На празен ход - 1,26 V. Следва реглаж, заспива на 05 - 07 V. След това дойде ред на електро клапана. Оня "майстор" панагюрски така го беше омазал, че колата гореше като реактивен самолет. Стойностите бяха около 16 мА . Следва реглаж с шестограм 3-ка и вкарване в стойности 3 - 4 мА. Резултатът е: Колата пали на страх (както казва Иван), върви мазно и оборотите на празен ход спят и в движение и на място. Благодаря много на всички от форума, които подпомагат умствено нас - незнаещите, че... "майстори" много и бели големи правят и... много пари взимат. За справка, оня калъф ми взе 120 лв за подмяна на инжекцион (перфектно работещ) с друг + 30 лв за "диагностика" + 80 лв, които дадох за инжекциона (което си беше подарък като цена- от колегата barev1111). И всичко това - заради една счупена букса на TPS-a. Между другото, препоръчвам момчето за части втора употреба. Много е коректен и цените са му ниски. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Recommended Posts
Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате
За да коментирате, трябва да имате регистрация
Създайте акаунт
Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!
Регистрация на нов акаунтВход
Имате акаунт? Впишете се оттук.
Вписване