Jump to content

Ширина на джанти (J) към ширина на гуми


Recommended Posts

Здравейте колеги,

 

Предстои ми да си купувам нови зимни гуми, и имам една дилема.

 

Джантите ми са 16 цола 7J и дилемата ми е за ширината на гумите. Искам да си взема 195/60/16 и следвайки таблица като тази http://seat-bg.com/gallery/albums/userpics/13730/wheels.jpg се чудя дали ще е добро поведението на гумата, и дали може да има някакви експлоатационни проблеми при гума, чиято ширина е на минимума за този J на джантата.

 

Да поясня, според таблицата Минимума е 195, Оптимално е 205-215, и Максимално е 225.

 

Ще съм благодарен ако някои изкаже мнение от опит ако е слагал гуми с минимална ширина за J-а на джантите си.

 

Благодаря предварително!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

205/55/16 си е най-масовия да, и е оригиналния размер за колата ми, но ме интересува 195 поради по-малката ширина (при зимни гуми е критично да се бяга към тесни гуми). Иначе за стоене да, но поведението ме интересува, защото като се лЪзнеш некъде, язък за визията :D

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Зимния ми комплект джанти са 7J ЕТ37 само, че 15" с гуми 195/65/15.

Няма проблеми със стабилност или поведение.

Твоя размер е малко по малък и не би следвало да има проблем.

Защо държиш да е 60 а не 65 широчината на гумата?

Разликата е доста малка, а избора на 65 е доста по богат.

 

п.п сега видях, че питаш за 195/60/16.

Нарочно ли държиш на 16ките за зимен комплект?

Редактирано от SunShine
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

(при зимни гуми е критично да се бяга към тесни гуми)

При какви зимни условия важи това? Сняг? Лед? Сух асфалт? Мокър асфалт?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Миналата зима си купих две такива 195/55/16  идват някак си малки за такава джанта най- добре е 205/55 не си слагай такива малки няма да ти харесат .

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

''(при зимни гуми е критично да се бяга към тесни гуми).''       - Викаш кънкобегачите треа да карат със ски на завойте в зала не с кънки....

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Зимния ми комплект джанти са 7J ЕТ37 само, че 15" с гуми 195/65/15.

Няма проблеми със стабилност или поведение.

Твоя размер е малко по малък и не би следвало да има проблем.

Защо държиш да е 60 а не 65 широчината на гумата?

Разликата е доста малка, а избора на 65 е доста по богат.

 

п.п сега видях, че питаш за 195/60/16.

Нарочно ли държиш на 16ките за зимен комплект?

Държа 16-ките за комплект защото ги имам. Имам 2 комплекта (по 4 джанти) 16ки. Иначе 65 е профила (височината на гумата). Но 65 идва доста по-рядък размер при 16 цола и 195 ширина, съответно и прекалено голям диаметър.

 

При какви зимни условия важи това? Сняг? Лед? Сух асфалт? Мокър асфалт?

Еми какви за според теб предимно са зимните условия? Разбира се, че за сняг, лед, мокър асфалт. Това се подразбира под "зимни условия". Среща се и сух асфалт зимата, но шанса е малък.

 

Аз навремето си мислех че вървят така: 165-5j; 175-5.5j; 185-6j; 195-6.5j; 205-7j; и тн. По тоя алгоритъм гумите седят абсолютно прави на джантите нооо като се замисля гумите се увеличават през 10мм а половин инч е 12.7мм което означава че гумата става все по тясна при по големите размери което пък означава че в един момент например 225 ще седи ок на 7.5j а не на 8j !!! Със сигурност ще станат 195 на 7j но дали ще е красиво зависи и от марката на гумата. Не един път съм срещал един и същи размер гуми да изглеждат съвсем различни на ширина. Премиум брандовете Континентал, Бриджстоун, Пирели изглеждат доста по широки от останалите и съответно с по изпъкнал борд при по големите размери ...

Благодаря колега, това е добро подсещане, че зависи и от марката/модела това колко ще стърчи джантата. Кофтито е, че няма как да ги сложим на една джанта да видим как е, без да ги купя.

''(при зимни гуми е критично да се бяга към тесни гуми).''       - Викаш кънкобегачите треа да карат със ски на завойте в зала не с кънки....

 

Именно обратното, не трябва да карат със ски :D Спорове относно ширина на гуми при зимни условия няма да водим, не е цел на тая тема, освен това са водени много такива спорове. А и за мен е безсмислено, тъй като човек със основно образование (конкретно физика 7-ми клас) би трябвало да може да си обясни защо..

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 

 

Колкото по голяма е контактната повърхност толкова повече сцепление има.  Карал съм на една и съща кола нови зимни 195/65/15, 205/55/16 215/55/16  и 225/50/17 и не бих сложил по тесни от 215-ки

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Както казах няма да изпадам в спорове, и НЕ искам това да се коментира в темата, тъй като излишно я запълва. Просто погледай малко клипчета с изпълнение в зимни условия. Ето едно такова:

Ех колко са му "широки" гумите, даже от камион ако е, най добре :D ...в кръга на шегата ;)
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Зимата се гони високо сцепление. То зависи от площта на петното което гумата прави като е стъпила на пътя. Колкото петното е по-малко, толкова натиска на единица площ е по-голям, защото теглото на колата е константа. А това петно можем да намалим само ако сложим по-тясна гума, няма друг начин. Ако гледате зимни ралита на сняг, ще видите, че колите са с много тесни гуми, неестествено тесни. Вярно е че са със шипове, но тесни. Ако беше по-добре със широки гуми, щяха да слагат на тях шипове и да карат със тях! На ралитата се засича време, след като се кара с много тесни гуми, значи дават по-добри времена - по-добре ускоряват, по-добре спират и по-добре стоят в завой с голяма скорост, значи имат по-добро сцепление!  Явно е трудно за разбиране!
Ето и от мене един линк:
http://vbox7.com/play:6d347bd6c9

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Единственото предимство на по-тесните зимни гуми е по-ниската цена.Ралитата са друга бира.

 

И на мен ми е интересно да разбера защо с тесни е по-добре през зимата,физиката от 7-ми клас не я помня затова,моля да обясниш.Не се заяждам наистина ще ми е интересно да разбера.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Формулата за налягането на Парцал.

Тесните кОпат по-добре през преспите до повърхност, дето дава по-добро сцепление от това, дето е най-отгоре.

И те така.

 

Раунд ис овър.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...