Jump to content

Акустика в Ауди Купе


Deeper

Recommended Posts

Супер е станал говорителят! А нещо по въпроса с казанчето за вода за задната чистачка дали е правено? :)

Редактирано от mashsh
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ето идея за субуфер в багажника на купе, без да заема място /заедно с няколко снимки от изработката/:

 

That`s the way ... aha,aha I Likeeeee It ...aha aha :D

Ето това ми трябваше ! Отливката на задната част на "касата" я ползваш за дъно ли?С какви материали си я направил?Може ли малко повече инфо...може и на ЛС  :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За казанчето ме хвана, признавам си :) Остава недостъпно, но така или иначе за 5 години един път съм го доливал.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега,Цанчо как става първата стъпка,тази с заемането на формата на частта багажника имам предвид с какви материали :) 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Първата стъпка е най-важната /и най-трудна/ - да се свали тънка отливка на мястото. Материалите са полиестерна смола и специалния стъклен плат "стъкломат". Много е важно да се защити по някакъв начин повърхността /задната част която се използва за модел/ от смолата, защото няма очистване! Аз реших да налепя хартиено тиксо 2 слоя - кръстосано и за подсигуряване отгоре сложих алуминиево фолио за готвене /защото повърхността е голяма и не знаех дали ще се отдели лесно след това/.

Плата се нарязва на ленти, като предварително се намачква да стане по-мек, слага се на място и се намазва обилно с четка със смолата.

 

Работи се бързо, защото смолата започва да желира след 10-на минути. За един час придобива максимална якост.

След това го извадих, стана учудващо лесно. Махнах фолиото и тиксото, и преминах към напластяване с още плат и смола отвътре. В рамките на няколко дена направих 4 слоя. Стана  7-8мм дебело и е достатъчно здраво да ме издържи стъпал отгоре.

 

След това изрязах излишните ръбове с ъглошлайф, напаснах челната дъска - завих я с винтове и я залепих. Кривата повърхност отгоре се получи с помощта на един разтеглив плат и смола, след което напластих и нея отвътре. Накрая залепих и дървени разпънки за подсилване.

 

Получи се много добре и си стои точно на мястото. За всеки случай един винт го държи към купето - там където ляга кората.

 

Работата е пипкава, но не е трудно. Трябва да се прави на открито, защото смолата смърди много. При рязане и шкурене да се използва защитно облекло, ръкавици и прахова маска!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тамън се чудех и аз как се правят тези отливки,но благодарение на теб ми стана ясно.Благодаря!

Колкото до колегата - хубавите неща стават бавно и в случая с пари.Моето предложение е да махнеш всичко що е коаксиално.Вземаш си компонента система като мидбасите ги слагаш в корите на вратите,а пищялките ги качваш на таблото на нивото на ухото ти и всичко това през филтрите на компонентната система,отзад слагаш един хубав суб и го режеш колкото се може по-ниско - цаката е да не се разбира от къде бие баса.При добре изградена предна линия нищо друго не ти трябва - ПОВЯРВАЙ МИ.Всичко това трябва да е с що годе добри компоненти в момента се сещам за Hertz ESK-165 2 way compo (Аз лично съм с 2 компонентни системи Alpine SPG-17CS). Херцовете за съотношение цена/качество са много прилични говорители макар и да не съм им фен.Това което може да те притесни е че за мидбасите си трябват обеми във вратите и ако искаш и изолация,но това вече са лични предпочитания като че ли :) 

п.с. Не ангажирам никого с мнението си просто дадох съвет изграден от моя опит.Защото започнах с 25 сантиметрови коаксиални на корите + суб и коаксиална предна линия и резултата не беше за моите уши.Сега всичко що е зад мен го няма и всичко си е наред :) 

Редактирано от denis22
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 month later...

Колеги, колко литра ориентировъчно трябва да е обема във вратите - в смисъл цялата врата ли да се ползва, или да се направи кутия в нея (не че има място за кутия де :huh: )?

Ако се слагат два мидбаса, същата ли е ситуацията като с един?

Аз съм сложил по 2 BOSE във всяка врата, но силно съм им ограничил обема, т.е. до кората само, не използват обема на вратите и да кажа само - баса е от много слаб до никакъв. Ако не е POLK-а отзад да помага все едно слушам радиоточка от едно време :wall: .

Да уточня - през усилвател са, не са директно на ресивъра.

 

Колата е Ауди 90 седан.

Редактирано от musset
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Mоето го направих бързо и непретенциозно като монтирах мидове директно на кората с обем отворен към вратата. Бас има предоволно дори без никаква изолация все още. А във фабричните обеми нямаш никакъв шанс.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Mерси, ще разглобявам очевидно отново и ще ги отворя отзад към вратите. Дано се пооправи баса. Не вярвам да дрънкат вратите поради начина на изработка - доста солидна ламарина, няма тракащи лостове, има и фабрично заложена шумопоглъщата лента, даже са две. А и BOSE не са много басови поначало. Ако не ми хареса, ще сложа Polk Audio и отпред.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 3 weeks later...

Един въпрос към Цанчо: колко ориентировъчно смола и плат отиде за отливката, ако помниш разбира се? Също си мисля, т.е. съм сигурен че плата не се мачка защото се разрушава (така казват производителите), дори препоръчват да не се прегъва, а да се навива на руло само. И една може би глупава идея - какво мислите, дали може да се защити мястото с тиксо, или фолио, или нещо друго като наелон например и да се напълни с монтажна пяна. По така получилия се "калъп" да се излее по-лесно задната част на къстъм кутията? Още повече, че "калъпа" може да се моделира по-лесно и напасне по-добре преди да се направи самата отливка?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

С облепяне с тиксо е многократно по-лесно и точно, с пяната ще има да се занимаваш сума време докато прилепне добре. Смолата разяжда от пяната също от после ще трябва да изчистиш всичката пяна от калъпа за да можеш да надграждаш със смола докато се удебели гърба.

Иначе относно вратите няма как да се ползват фабричните обеми, прекалено малки и какави са. Аз лично претупах нещата така: image.jpg

Отзад е отворено на 2/3 към обема на вратата, сила има до към 35-36Хз, звуците от кората са приемливи като за нулева обработка. Като цяло колата ако положиш някакви усилия може да стане супер.

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Моят панел е същият, но вече му е..х мамата. Сега е с дупки за по 2 драйвера, а си взех друга линия. Трябва да го измисля нещо, някакъв декоративен панел с един отвор :huh:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Точно така съм направил, но не ми харесва особено. Нито на вид, нито на звук.

 

http://postimg.org/image/a8nz3n8kl/

http://postimg.org/image/bc83flt7p/

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Проблема, освен в драйверите, вероятно е заради прехода към обема на вратата. Това е много тънък момент особено при големи врати, които са отворени зад корите. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Вероятно си прав. Като ми пристигнат другите драйвери ще преправя първо едната врата и ще сравнявам. Надявам се да се получи, че започва да ми писва, пък и експериментите на са много евтини.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 weeks later...

Те това грозно нещо се трансформира в друго не толкова грозно. И свири мнооого добре :dance:

Плюс уфърчето в багажника дето си сглобих и задната линийка - предоволно.

Остава още един усилител да му лепна, че тоя малко издиша. Новия идва до седмица..... и Rock'n'roll baby

post-42354-0-81303300-1392256749_thumb.j

post-42354-0-86741700-1392256902_thumb.j

post-42354-0-32916100-1392257103_thumb.j

post-42354-0-70063300-1392257115_thumb.j

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Поработи ли над вратите отпред? Другия мид по същия начин ли е монтиран, все пак двете врати би трябвало и при теб да са различни?

Редактирано от DLS
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Другата (дясната страна) ще я преправям днес. Добре че имам още две кори, та взех от тях недупчените "джобове", иначе си е трудно да се възтановят. Корите отзад са налепени с подобие на дайнамат - битумен фолиран "рууфпач" 1.5 мм дебелина. Нищо не вибрира, акустично също стана доста добре.

Драйверите са сертифицирани също за лодки, т.е. при времето което е тук (70-90% влага целогодишно) са доста добре самозащитени. Пък и корите на вратите не са най-доброто място за драйвери от гледна точка на водо и влаго изолация.

DLS, имаш ли наблюдение (допир) в Бг с тази марка POLK AUDIO. Тук в северна америка са много на почит.

Не знам защо съм се заел да влагам пари в кола, цената на която е по-ниска от компонентите инсталирани в нея? Утехата е, че ако сменя колата ще си сваля всичко от нея, без може би някой кабел.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз като се усетих, че плеъра ми струва повече от колата благоразумно реших да не правя глупости :)

А полк съм слушал няколко неща, от ниските серии нищо особено не са, дори не съм убеден, че си заслужават парите. Ако ще купуваш хубави неща избирай само такива, които са по-гъвкави и изобщо смислени откъм монтаж на различни коли. Реално добрите аудио компоненти са си добри и след 5-10 години, по-ценни са от колата :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...