Jump to content

Проблем: Ауди А4 В5 (откакто стана студено се появиха грешки)


MAPTO7007

Recommended Posts

От около преди една седмица започна да прави редовно мизерии.

Сутрин като я запаля в студа и веднага светват ABS or ESP и си светят,което само по себе си говори че те са неактивни и има проблем.

Паля,гася един два пъти и изчезват и всичко си работи.

Но докато карам по магистралата от нищото хоп и пак светнат и пак същата работа.

Като цикличността се повтаря.

Днес я закачих на ВАГ КОМ и единственните две грешки дето излязоха са следните:

Дали са свързани помежду си и къде да търся проблема се надявам Вие да ме насочите.

 

1-вата грешка в блока модула на ABS-а.

 

1 Fault Found:

18256 - Please check DTC Memory of Engine Controller

        P1848 - 35-10 - - - Intermittent

 

2-рата грешка е в модула на двигателя.

 

1 Fault Found:

17939 - Camshshaft Timing Adjustment: Open Circuit

        P1531 - 35-10 - - - Intermittent

 

Мотора е 1.8Т,колата е Фейслифт.

Акумулатора е нов,върти и пали гладко.

Спирачна течност е сменяна преди 10000км. изцяло и си е в нормите.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

според мен втората грешка е свързана с незакачен букса или прекъснат кабел в буксата (или по линията) на електромагнитния клапан за управление налягането на маслото към обтегача на веригата на разпределителните валове. Би трябвало да се намира някъде от задна страна на капака на клапаните.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

До колкото разбирам от грешката в rosstech е повреден или въпросния клапан или датчик или каквото е там за тайминга на разпределителните валове, кабелите или буксата му се ебават или бушона. Почни от най-лесното, прегледай бушоните и после кабеляците и буксата му. Каква му е връзката с есп и абс не знам.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

До колкото знам не всички 1,8Т имат такъв електромагнитен клапан на хидравличния обтегач на веригата на разпределителните валове, същото е положението и с чистите 1,8 (5V). Но със сигурност е изпълнителен механизъм защот е с буква "N". Ako беше датчик щеше да е с G.

 

За първата грешка ми се върти в главата - да не би да има някаква несъвместимост между блока на ABS - a и ECU-то на колата, т.е. някога да е бил подменян електронния блок на АБС, но не с правилния :huh:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За втората вероятно сте прави.

За първата ... колата я карам от 5 години а едва тази зима взе да ми набива тази грешка.

Досега не е правила подобни мизерии.

Незнам за каква несъвместимост може да става въпрос.

През годините са откачани и сменян акумулатор ... да не би нещо да се е затрило или шашнало и да трябва да се прекодира или незнам.

Затова и пуснах темата.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 3 weeks later...

Днес реших да се заиграя с първата грешка.

 

18256 - Please check DTC Memory of Engine Controller

        P1848 - 35-10 - - - Intermittent

 

Изчетох доста теми на колеги с подобен проблем но грешката е с друг номер и при тях проблема е различен.

Точно за тази грешка не мога да намеря адекватно разрешение или напътствие къде да търся проблема.

Възможно ли е двете грешки да са свързани защото винаги излизат заедно.

И малко преди да се появят в движение (както) си карам има едно прекъсване/придръпване и светват.

Гася и паля изчезват и всичко това се повтаря къде в деня по 5 пъти къде в седмицата веднъж.

 

Модула за ЕСП и АБС къде се намира колеги щото от ЕТКА не става ясно къде е тази джаджа.

1175_0.jpg

Редактирано от MAPTO7007
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На старото ми а4 абс модула беше под задната седалка, не знан дали при фейса също е там, виж.

Sent from my Nexus 4 using Tapatalk

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Значи при мен мисля че е комбиниран с този на ЕСП и не е под задната седалка - но ще погледна утре.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Малко търсих из нета и до колкото разбрах може да имаш студена спойка в управляващия блок или в модула, който би трябвало да е където ти казах.

Sent from my Nexus 4 using Tapatalk

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Марто, имаш окислена букса, някоя от многото,  желая ти успех с търсенето, задачката не е никак лесна.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На АБС модула в двигателния отсек откачах я и няма и нищо ...

Откачах тая и на клапана за положението на коляновия вал и на нея нищо видимо ...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега,

като ги ръчкаш тези букси им забелваи и гумените презервативи (на които може де) :ja: . Хубаво е да се огледат и препипат кабелите под гумения маншон.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 weeks later...

Някой ако може да ми каже на кой канал да гледам тези стойности за въпросния датчик?

Или друг начин за неговото диагностициране?

 

24lkm0i.jpg

 

negh38.jpg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 weeks later...

Днес най-малко 5 пъти ми набива тези двете грешки.

А две седмици преди това ги няма никакви.

В момента преди да набие грешките,както си карам има едно придръпване и светват лампите-грешките са налице ... гася-паля и оправя ... но после пак и така когато си поиска!?!?!? :nixweiss::wall:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Втората грешка е свързана с прекъсване на сигнала от датчика - провери и почисти с контактен спрей куплунзите му. Може да се наложи и смяна на датчика ако всичко по ел. инсталацията е ОК. Явно придърпва точно като прекъсне връзката с датчика.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Именно тогава придръпва и светват лампите на таблото.

Ще пръсна тези дни със контакт спрей.

Но кои датчик и къде се намира или говориш за целия обтегач на веригата,който за съжаление при мен е електрически.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Напръскай куплунга на обтегача и датчците на вала. Виж в ЕТКА къде точно е монтиран горния датчик за да не го объркаш. Другото за което се сещам е да напръскаш и куплунга на ЕКУ-то защото сигнала отива директно в него - не е ясно от къде прекъсва.

Редактирано от VBI
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Днес пръснах датчика и буксата.

Ефекта беше нулев.

Замерих на буксата напрежението е 7.4 волта ... съпротивлението на куплунга на датчика е 18ома .... гледах някъде че го дават от 10 до 18 ... което ми се струва че е в нормите.

Разкачах и кабеляците и самото ЕКУ на колата ... няма прекъснат кабел или окислена букса.

Единственното дето ми направи впечатление е че газаджиите са рязали по кабелите на буксите дето влизат в ЕКУ-то и са изолирали с изолирбанд ... какво точно са свързали там на тези кабели нямам представа ... но оттам са прокарали и цялата инсталация за Газовия инжекцион.

 

С вързани ръце съм ...

В момента който набие грешката за датчика,набива грешка за АБС и спират да работят и те ... а от днес вече светва и лампата Check Engine но други грешки няма .. само тези двете си седят.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 4 months later...

Така ... да съживя малко темата и евентуално да остане като помощ и на други които ще се сблъскат с проблема.

Бях посъветван от колега от братския форум да направя малко тестове относно създалите се проблеми.

Така и направих.

Ето резултатите приложени тук и размишленията от моя страна.

 

Диагностични данни: Ауди А4 1.8Т (AWT)

При тест №1 се появяват следните грешки в контролните модули.
Теста е направен след каране в неопределен период от време.

1 Fault Found:
17939 - Camshaft Timing Adjustment: Open Circuit
P1531 - 35-10 - - - Intermittent

1 Fault Found:
18256 - Please check DTC Memory of Engine Controller
P1848 - 35-10 - - - Intermittent

----------------------------------------------------------------------------

При тест №2 се появяват следните грешки в контролните модули.
Теста е направен след откачане на буксата на датчика на разпределителния вал отпред. (Датчик на Хол)

2 Faults Found:
16727 - Camshaft Position Sensor (G40): Signal too High
P0343 - 35-00 - -
17939 - Camshaft Timing Adjustment: Open Circuit
P1531 - 35-10 - - - Intermittent

---------------------------------------------------------------------------

При тест №3 се появяват следните грешки в контролните модули.
Теста е направен след откачане на буксата на датчика на обтегача на разпределителните валове отзад

1 Faults Found:
17939 - Camshaft Timing Adjustment: Open Circuit
P1531 - 35-10 - - -

----------------------------------------------------------------------------

Intermittent – отбелязано в червено тъй като би трябвало да значи че въпросните грешки се появяват моментно (временно)

Забележка: При Тест №3 се появява грешката при която,се появява в движение и непосредственно при появата и има леко притрисане или давене при движение и мигновенно светване на лампите за ABS+ESP,а отскоро и лампата за Check Engine.
Временните грешки се появяват и остават записани в контролните модули,а лампите не светят след палене и гасене непосредственно след появата им.
На моменти при първоначално палене има леко зачудване и всякаш не пали гладко,в други случай пали от раз – безпроблемно.

 

п.п Малко разсъждения.

- Тъй като датчика отпред (датчика на хол) не прави мизерии и не показва грешки освен ако не е откачен,го елиминирам като причина.

- Обаче откачайки датчика отзад този който е непосредственно свързан с обтегача на веригата,първата (17939 - Camshaft Timing Adjustment: Open Circuit P1531 - 35-10) временна грешка ... става постоянна.

ABS or ESP не светват на място но грешката е налице.

 

Намислил съм тъй като обтегача е съставен от две части електрическа и механична ... да сваля ли електрическата и да я почистя (в частност) клапана и буксата с ВД40 и контактен спрей.

Не смятам за нужно да сменям целия обтегач с датчика,тъй като веригата нито тропа нито шуми нито нищо ... ако не помогне почистването евентуално да сменя само електрическата част т.е датчика.

 

Споделете и Вие мнение по въпроса.

Мерси предварително.

Редактирано от MAPTO7007
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Днес чистих и електрическата част със щифта на ел.датчика.

Пак мерих съпротивлението на крачетата на датчика (10-18 ОМА което е в нормите)

Вадих и месинговата тръбичка с дупките откъм страна на обтегача,изчистих и него.

Ток на буксата си има.

Върнах всичко по местата.

Изтрих грешките.

 

Ефект: НУЛЕВ.

Карам си,няма грешки и хоп в един момент давене,заглъхване,придръпване и лампите светват и проблема пак налице.

 

Незнам какво да я правя вече и къде да търся.

 

п.п (1) Нито има шум от веригата нито тропане нито нищо.

п.п (2) До колкото ми каза един колега ESP-то контролира и тягата на мотора,поради което грешките се свързват помежду си.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега, ще бъде полезно да опишеш по подробно как точно си почистил този електромагнитен клапан на обтегача на веригата. Аз също бих го почистил, но съм чел, че било невъзможно или нямало никакъв ефект.........нещо такова беше.

  А иначе с един тест с вага по време на път може и да го хванеш на момента, а иначе може да вържеш към буксата един свето диод който да го изкараш в купето и да следиш едновременната работа на екуто и обтегача.

Пиши за резултатите!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това с теста не го знаех.

Иначе на буксата на самия датчик не излизат 12 волта незнам защо излизат едва 7.6 волта.

Свалих го развъртайки двете винтчета и го изпръсках с контактен спрей и го оставих да изсъхне.

Извадих и тръбичката дето седи в кухината на обтегача,изпръсках и нея.

Върнах всичко по местата им.

Ефекта беше никакъв.

 

От 3 дена карам като първите два само на бензин,третия на газ и не е светнала лампа или показало проблем.

Установих обаче друго.

 

Вкарвам вечер в гаража колата.

Сутринта или на другия ден,педала на спирачките е твърд преди първоначално палене,а не съм го натискал на изгасено положение за да се втвърди ... всякаш от само себе си се е втвръднал,а според мен това си е някакъв признак за проблем.

Спирачки си има перфектни.

Запалвам я колата и педала си омеква до нормално положение за работещ автомобил.

 

Общо взето четох из чужди форуми за заминали релета при ЕКУ,за разни други щуротии по електрическата инсталация.

Обаче решение конкретно на проблема няма никъде за въпросните временни грешки.

 

Притеснява ме и факта,че газаджиите са рязали кабели при ЕКУ,оттам уж са взимали сигнали за газовите ЕКУ и прочие ама знам ли,какво,къде и как са взимали и връзвали ,,, общо взето съмнявам се във всичко.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...