Jump to content

а3 8p прищракване зад таблото


Manniakk

Recommended Posts

здравейте колеги, от скоро имаме а3ка (2006г. 8p) но се появи едно дразнещо прищракване зад таблото. понеже съм свалил жабката и щракането се чува точно от средата, зад панела на климатроника. Имам предположение че мотора който управлява клапите издава това щракване, пробвах на всички позиции на духане и си работят. Има ли как да видя механизма който управлява от къде да духа или ако има някакъв начин за диагностика или калибриране?

 

четох, че имало калибриране на тези клапи, имам VAGCOM и софтуер, дали ще мога да ги калибрирам сам и къде точно да ги търся тестовете и калибрацията

Редактирано от Manniakk
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Кога и как щрака, в движение, като раздрусаш колата? След като ти работи коректно климатика, значи адаптация не ти трябва! Клапите се чуват винаги когато дадеш контакт, по рядко в движение ако трябва да пренасочи въздушната струя според температурата или когато изгасиш с цел самоадаптация както му е заложено фабрично. Поясни как/ во и кога точно чуваш!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Публикувано (Редактирано)

чува се и на място и в движение. няма значение дали колата се друса. чува се на сравнително еднакъв интервал прещракване, подобно на звука който се чува когато сменяш от къде да духа. обаче се чува дори когато климатроника е загасен. звукът се чува вътре от купето. 

 

забелязах също така че когато спра климатроника, клапата за рециркулация на въздуха отива в крайна позиция, но мотора продължава да се опитва да я премести през интервал от няколко секунди. В момента в който извадя буксата от моторчето, звукът спира

 

може би ще е по лесно утре да направя едно клипче с телефона, звукът е достатъчно силен за да го улови микрофона.

Редактирано от Manniakk
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Цитиране на предходен пост!

на на втулките на вентилатора си. Относно "щракването" и при мен го има при пускане или при смяна на струята понякога, но не виждам какъв е проблема в това ? Шума ли те дразни? Или мислиш, че не нормално ?

Редактирано от VBI
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Според мен няма проблем. Климатика си настройва клапите дори след като изгасиш и махнеш ключа от таблото. Ако постоянно има прищбакване, значи може нещо да е счупено, но след като казваш, че духа на където го настроиш не изглежда да има проблем.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

не знам може и да си въобразявам, но според мен не трябва да е така. най малкото ако изключа auto-то не би трябвало да настройва каквото и да е... а щракането продължава и на ръчна настройка. от коя страна е механизма с мотора? от страната на шофьора ли? сигурно ще трябва да свалям пластмаси за да го видя?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Публикувано (Редактирано)

видях от къде се чува:

 

http://tinypic.com/view.php?pic=2ljhu2e&s=8

 

за какво е този мотор, регулиране на температурата? как мога да го сваля и отвора и изобщо ремонтира ли се. мисля че и от другата страна има същия

Редактирано от Manniakk
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега това са сервомотри, които регулират клапите за управление на въздуха в купето посредством, придаването на движението на пластмасови лостчета закачени за тях.

Скоро и аз пуснах такава тема http://audibg.com/forum/index.php?showtopic=158041&hl= ,проблема явно е масов и няма решение.Не съм пробвал с нов мотор как ще се държи, иначе самата кутийка с моторчето се разлобява лесно(кутийката се държи на 2 или 3 винта, махат се , вади се буксата), на щипки е и се отваря внимателно, ако решиш да отваряш пази щипките, че после може да имаш проблеми.При А4 Б6, се намират от страната на жабката, предполгам и при теб ще са там.

Проверих дали пластмасовите лостчета на клапите се движат свободно, не трябва да има съпротивление като ги местиш.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

свалих го, клапата се движи доста свободно на ръка, няма запирания никъде.

 

отворих го но не знам къде да търся евентуалния проблем:

http://tinypic.com/view.php?pic=v3g9c0&s=8

на пръв поглед изглежда изрядно, няма изядени зъби или нещо счупено.

 

bobitovn: и при мен проблема е абсолютно същия, всички сервомотори го правят за известно време и после спират... сега ще пробвам тая адаптация да видя ще има ли подобрение

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Същия механизъм е и при мен и не виждам къде може да е проблема.Не вярвам автомобилите когато са били купувани нови да са щракали така.Там където са трите крачета, това трябва да е краен изключвател, по едно от тях да идва напрежение и да прехвърля на едно от другите две, когато клапата достигне крайно положение.А може и това да е някакъв реостат, които да мени съпротивлението си при самото завъртане на зъбното колело и да подава различно напрежение към контролера, това ще позволи прецизно  на клрегулиранеапите.Не се сетих с уреда да замеря съпротивлението при различните положения на зъбното колело.И да замеря в крайно положение какво се подава и какво излиза на тия крачета.

Най-странното е, че от задната страна, когато се допрат ограничителите, моторчето продължава да се мъчи да прави още 3, 4 движения, вместо да спре.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

интересното е че и 3те мотора тракат по една и също време, не се случва да е само единия. това ме навежда на мисълта че е нещо свързано с управлението а не самите мотори, но не му разбирам.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 Да и при мен е така, прав си че цялата работа май е от управлението, така е заложено според мен.Няма смисъл да търсим под вола теле  дето се вика.Така ще си тракат и това е :).

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...