Jump to content

Светеща "чек енджън" лампа и работа на 3 цилиндъра


Creative89

Recommended Posts

Здравейте колеги,

От около 2 месеца съм собственик на А3 1.6 2001-ва година.

Колата я взех за да патувам до Германия и сега съм тук. След покупката и направих пълно обслужване (ремъци, ролки, свещи, кабели, масла и филтри). През целия път дотук не е имало никакви проблеми, но преди 2 седмици ми светна лампата "чек енджън". Светна сутринта, като запалих колата, за да се прибера от работа. На другия ден запалих и вече не светеше. 1 седмица по-късно светна в движение, докато карах към Берлин и след, като се прибрах по-късно същата вечер изгасна, пак в движение. Забелязах, че вдигна разхода значително, докато светеше!

Тази сутрин пак запалих сутринта, за да се прибирам и лампата светна още при паленето и колата започна да работи неравномерно и авт. смукач не се включваше. Работеше на 3 цилиндъра и прекъсваше силно. При подаване на газ задържаше много високи обороти (около 1800) и после пак падаха и започваше да работи на 3 цилиндъра. Тръгнах и след около 500 метра лампата изгасна и започна да работи нормално.

Утре ще я карам да я закачат на ваг ком, но ако имате предположения, моля споделете ги.

Ако има нещо неясно, ще опитам да уточня.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Предположенията са излишни

Трябва да се закачи и да се види от къде идва проблемът.Може да е от много неща

Дано да е нещо лесно и евтино поправимо :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Прегледа остана за утре, защото днеска човека нямаше време. Междувременно, ако има някой дето има някво предположение...да заповяда! :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Дюза. Или блока който управлява дюзите в компа :). VAG-COM ще покаже на кой цилиндър е проблема и ще имаш по-голяма яснота. Много неща може да са.

Редактирано от fifipaldi
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тъй като си сменял свещи и кабели - залагам на бобина :) (освен ако не смуче яко въздух, но тогава нямаше да се оправи сама)

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Еми, да ви кажа, тука очевидно са много компетентни, защото тоя прост гъз не използва VCDS, ами някакъв уред дето си беше специално за това и се закача на волана. :huh: Вися 20 минути да "чете" данните и накрая обади, че не знае от кое е проблема. :wall: Или бил в дюза, или ламбда или евентуално помпа. Аз до тия предположения и сам стигнах.... :steinigung: 

Аз ли нещо се бъркам, или като има грешка, компа описва от какво е, или това е за специални неща, да не бързам да го псувам тоя?

Та сега се разбрахме, ако пак светне лампата, да я закарам да погледнат вече физически дали има проблем нещо.   :nixweiss:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Просто изчакай да светне пак лампата и прочети грешките ПРЕДИ да се трият. Най-добре става с Вагком или VCDS.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не очаквай винаги VAG-COM да ти каже в кой детайл е проблема и какво точно трябва да се смени за да се оправи ... В твоя случай примерно ако е дюза или нещо подобно ще ти каже, че горивната система на еди кой си цилиндър не работи или нещо подобно. И ще трябва разглабяне разбира се за да се види какво точно е.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Така като го описваш, може да е бобина. Бил съм свидетел на такава ситуация при Поло от 2003-та. На компютъра не даваше грешки, а колата работеше на 3 цилиндъра. Човека си купи бобина и започна да тества. Заменяше ги 1 по 1, докато не стигна до 3-ти цилиндър и колата се оправи.

На моето ауди му се прецака бобина и започна да прави същото. За щастие си показа грешка за бобина на първи цилиндър.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Въпроса е, че тя светва за малко и гасне. Не мога да разбера от какво зависи. Няма определени обстоятелства при които светва. А и той не е трил грешките преди това, просто го включи тва компютърче да чете, след това изтри грешките.

Ще добавя и едно друго наблюдение, педала на газта е много странен. Като го натискаш рано сутрин, не се случва нищо примерно 1 см от хода и после рязко вдига оборотите. Бих казал, че има проблем и с автоматичния смукач, защото като запалиш не тръгва веднага, ами като дадеш малко газ. След подаване на газ качва на 1800 оборота, това е всяка сутрин. Просто като светна лампата започна да работи на 3 цил. Аз имам някви предположения за дросел, ама не знам до колко са уместни. С тия дросели ми е писнало, на А6-цата ми се беше прецакал и ми гаснеше в движение. като е на свободен ход. Такива мизерий ме подсещат за това и се чудя, може ли да има нещо общо?

Sent from my Galaxy Note 10.1 using Tapatalk

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Някой пробвал ли е устройства, като това? Давам го просто, като пример!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако имаш предвид Bluetooth OBD II като цяло - да, неща тип ELM327 вършат работа, но това не е сериозно за диагноза на проблеми и не е пригодено за това. По-скоро за допълнителна информационна система и наблюдение на параметри в движение, проверка за грешки и т.н. Възможностите са ограничени, надеждността за диагностика с цел установяване на проблеми също. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ясно, въпроса беше, дали мога да си взема нещо такова, та ако има грешка, евентуално да видя за какво става дума. Най-малкото да попитам тук или някъде другаде, дали може да се определи проблема, според грешката, че на тоя "майстор" му нямам вяра (типично по български)! :hilezh:  Има ли смисъл да си взимам такова нещо, било то и не точно блутуут, ами директно USB. Доколкото знам VCDS има безплатна версия?  

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...