Jump to content

Проблем с настройка на ГИ AGIS M210


Recommended Posts

Това определено е адски важна информация...

Последно когато закачах колата в 3 тото поле показваше -(минус) 4, 7%

Sent from my HTC One using Tapatalk

Явно е така, но трябва да си набавя вагком, защото си купувам вече 3 китайски кабела, който не искат да работят...

Sent from my HTC One using Tapatalk

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 76
  • Created
  • Последен отговор

Top Posters In This Topic

doncecone, 10тина пъти излизаме с авера ми да настройваме колата. Вчера може да се каже че опитахме всичко. Малки, големи дюзи, с коеф. за корекция по налягане, без него, с обедняване / обогатяване до +-50% просто агис-а на графиката се вижда как спира да подава импулс след като времето стане 30мс. и след някакво време започва да работи 1:1 с бензиновия. Може да е някоя настройка, може и бъг в софтуера да е. Аз го отдавам на бензиновия компютър, защото мисля че усещах някакви прихълцвания и на бензин, но може би доста по-слабо изразени...

KCV, нищо не трия, защото нямам вагком. Искаш да кажеш, че ако бензиновия компютър запише лоши смеси в даден момент това може да повлияе на работата на мотора в последствие ли?

Sent from my HTC One using Tapatalk

П. С. Също да добавя, че опитвахме да варираме и с коефициента който се получава при автокалибрация, отново без ефект. Утре ще постна една интересна снимка от 1вата таблица когато започнахме да настройваме колата с чип и по таблица.

Редактирано от vaninio
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз не съм 100% сигурен дали триенето на грешката ще промени работата на колата, освен ако не е влязла в авариен режим. След 4000 компютърът спира Ламбда контрола и гледа само AFR.  

 

А този чип знае ли се какви показатели има и колко надува? 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Обикновено е точно обраното - на газ прави 0,1-0,2 по-малко.  Проблемът е в АГИС-а. А като дадеш след 5000 да минава на бензин, колата си е ОК, нали?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не съм го пробвал този вариант, тъй като не ми се вижда изгоден. Вече колата е сток и си върви идеално. Има само 1 проблем. Когато сменявам предавките като пусна газта оборотите първо леко се покачват и тогава слизат надолу, и самото слизане става по-бавно отколкото на бензин...

Sent from my HTC One using Tapatalk

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 weeks later...
Публикувано (Редактирано)

Това е положението в момента, вече имам ВАГ КОМ и като имам повече свободно време ще седна пак да я понастроя като ще гоня еднакви бензинови времена както на бензин така и на газ. Доколкото си спомням тези 22% означават, че в момента сместа е бедна нали така? А относно ресета на тези стойности, какво да направя, за да ги ресетна? Като изтрия грешките в "Engine" макар и да няма такива, тези стойности си остават непроменени. В момента бензиновите времена на газ са с около 0.3мс. по-ниски отколкото на бензин.

Untitled.jpg

Редактирано от becinko
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

... А относно ресета на тези стойности, какво да направя, за да ги ресетна? ...

 

 

Трябва да се спре тока на ECU-то за около 2-3 минути.

За целта разскачаш най-външната букса на ECU-то ( тази от към калника ).

 

Това с чистенето на грешки и зануляване на стойностите става само на тези с две букси на ECU-то.

Редактирано от KCV
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 3 weeks later...

MUL 22 е адски много. Според мен трябва да се гони да е около 0 +-5 максимум

 

Нулирай ги и покарай на бензин няколко дни в различни режими и виж как са.

 

На мен на бенз. ми беше някъде 3 4. На газ варира от 0.8 до 4 5 зависи как карам и дали съм с клима.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На бензин са в норма, още като взех колата я закачихме беше нещо от сорта на 0.8%, а add беше 0%.

Сега хипотетично ако обогатя сместа трябва процента да намалее нали?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Трябва да обогатиш сместа но не във всички диапазони, над 12мс не пипай нищо на първо време. Над тези времена ламбда сондата не се гледа така или иначе.

На моя стар комп с чистене на грешките се нулира и трима, но при теб явно не е така. Промени коефициентите и покарай, ще се опреснят нещата, просто малко по-бавно ще стане това.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

То ако знаеш вече колко газ се изгори в настройки и в сток вариант и с чип... Прецакаха ми се резбите на конзолата дето стой компютъра от смяна на двете ECU - та.

Досега най-добрия резултат беше : 14/ 100 градско за Варна с компютъра с чип и трима беше - 4.7%. Обаче колата забиваше при подаване на пълна газ, сменихме газовото еку че имало проблем с по-високи налягания и с надеждата че този път ще стане се оказа че газовите времена минават 30мс и компа на ГИ не знае какво му се случва и започва да копира бензиновия като през това време колата забива стабилно. Сега ми се иска поне без чип да я настроя добре. Че последно ми даде на дълго със скорост 140км/ч с 3ма и багаж 11/100,което сякаш е много...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега разхода ти е нормален, дори мисля нисък, 11л. газ при тази скорост е в рамките на нормалното, който го докарва по-малко, не знам как го прави.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Публикувано (Редактирано)

Ами на бензин от Пазарджик до Варна през Бургас със 130 по магистралата сам бях с малко багаж даде 8.5,като Бургас - Варна не мога да кажа че съм карал много бързо но почти винаги бях над ограниченията.

Тогава колата беше с чип, с издухан DV клапан, и с един сцепен маркуч от колектора към една пластмасова ху*ня дето е за картерната, та 100% налягането идващо от турбото не е било колкото трябва.

Редактирано от becinko
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това е безкрайна тема, за съжаление няма еднозначен отговор и няма да спамя в темата на колегата повече :), просто исках да му кажа, че според мен е нормално.София-Варна през търново и аз падам на 8.5 без клима, обаче магистрално с педала на газта при 140 постоянна скорост с клима и багаж си харчи 11 и не мога да падна под това.Но погледни от добрата страна 11л. газ е по-евтино от 6л. дизел :).Ако върви добре и без да прекъсва, не виждам смисъл да се хвърлят пари за излишни ремонти само и само да падне разхода с 0.5л./100км.

Като взех колата в началото ми се стори като самолет, сега и аз май си внушавам, че не върви достатъчно(или просто и свикнах), а смених доста неща по нея.Започвам да се замислям за чип, ама като чета какви драми са, не знам дали ще имам толкова нерви да направя тази стъпка :).Иначе газовата ми е монтирана с идеята да се чипва след това, но времето ще покаже.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Темата е моя колега, тъй че всяко мнение съдържащо полезна информация е важно. 1.8Т с чип на газ не е драма ако правилно си избрал ГИ. Аз направих грешката да взема нещо, за което няма много отзиви и по-голямата грешка беше че не си монтирах сам инжекциона. 2 седмици след като сложих газ на аудито с един авер слагахме на едно поло, където мястото в яко кът и монтажа стана 100 пъти по-кадърен от този на моята кола. А полото запя само с една автоматична настройка и собственика е ултра щастлив, че за 350лв. колата гори и върви почти като на бензин..

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди малко минах през една бърза диагностика, всичко по колата е нормално, би трябвало и разхода да ми е такъв.Обаче откакто сложих газ, ми набива грешка за бедна смес и не знам дали го прави при превключването от бензин на газ и обратно.Освен това при свършване на газта в бутилката, също може да се получава.При колегите с ГИ набива ли ви тази грешка fuel trim system too lean?

Sent from my IdeaTab A3000-H using Tapatalk

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 year later...

Здравейте, както се казва, пак съм аз :)

 

След като 1 година карах кочината сток, заради невъзможността да накарам АГИС-а да се разбере с 1.8Т с чип, най-накрая намерих време да сменя газовото. Не ме питайте защо но в крайна сметка сега съм със следния сетъп:

 

ЕКУ: Тамона TGStream 
Изпарител: Atiker sr06 super max
Инжекторите са същите: Баракуда (2.2мм отвори към момента)
Сложих "усилена" сонда ОМВ уж за коли с повишена мощност, също така и тръба на 8мм пластика. 

Чипосах колата наново. Тоест, не ходих на настройки и т.н. при някой виден тунингар, ами сложих чип от авер, който си караше колата 8 години с този чип на газ, без никакви драми без счупени турбини и т.н. Колата пиква 1.2, понякога 1.3 бара и холдва 1.0-1.1. На бензин върви много добре, всичко е супер, нищо общо със стария чип, с който се мъчех, явно онзи чип е бил много калпав...

 

Всичко звучи супер, но не пиша за да се похваля, а отново да поискам съвет за проблема ми. А той е следния. Като й дам душманската колата до 4500 си върви, и някъде там понякога на 4500, понякога на 5000 оборота бензиновите времена стават 0.00ms (Което би трябвало да означава Full Open). Газовите времена също стават 0.00ms. Проблема идва че прехода от работа на газовите дюзи в някакви времена до full open отразява от адско придърпване и забиване на муцуната. След като газовите се отворят продължава да върви колата но сякаш се дави, или пък не й стига (по-скоро се дави). Към момента търся решение на този проблем.

Имам големи бензинови дюзи 380сс, обаче не знам ако ги сложа дали бензиновия комп ще се адаптира към тяха така ,че да спре да ги отваря напълно, или пак при някакви зададени обстоятелства и те ще са full open (ако е така най-много да започне и с бензин да се дави при full open). 
Та моля за съвет. Търся разни настройки, за full open бензинови инжектори из глупавата тамона, но не намирам нищо. Има една настройка за ограничаване на работния диапазон , но и на 20ms и на 32ms. Все същото, стигнем ли до full open и забива яко...

Ще съм благодарен за компетентите ви мнения :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 weeks later...
On 5/3/2016 at 2:33 AM, becinko said:

Здравейте, както се казва, пак съм аз :)

 

След като 1 година карах кочината сток, заради невъзможността да накарам АГИС-а да се разбере с 1.8Т с чип, най-накрая намерих време да сменя газовото. Не ме питайте защо но в крайна сметка сега съм със следния сетъп:

 

ЕКУ: Тамона TGStream 
Изпарител: Atiker sr06 super max
Инжекторите са същите: Баракуда (2.2мм отвори към момента)
Сложих "усилена" сонда ОМВ уж за коли с повишена мощност, също така и тръба на 8мм пластика. 

Чипосах колата наново. Тоест, не ходих на настройки и т.н. при някой виден тунингар, ами сложих чип от авер, който си караше колата 8 години с този чип на газ, без никакви драми без счупени турбини и т.н. Колата пиква 1.2, понякога 1.3 бара и холдва 1.0-1.1. На бензин върви много добре, всичко е супер, нищо общо със стария чип, с който се мъчех, явно онзи чип е бил много калпав...

 

 

 

И аз съм в играта с АГИС-а за момента , ще видя колко ще издържа и какво ще сътворя. За момента съм го докарал на разход и едни 10-20 % по-слабо от вървежа на бензин.

Имаш ли го на файл това чипче или си е хардуерен чип ? И съответно би ли го пуснал на лично или тук ? :)

 

Благодаря

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Някой от компетентните няма ли да се включи с мнения. Следващата стъпка е да направя дюзите 2.5 и налягане 1.5 да видим както ще се получи и дали ще изчезне забиването.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На 2.06.2014 г. at 23:52, doncecone написа:

Off topic

 

Колега vanino, не знам какво и на кого си правил, но аз притежавам Audi S6 2.2 Turbo и го карам на 1,9 бара бууст с електроника на Агис.  Около 65-70 к.с, на цилиндър- 330-350 кс на автомобила. Онзи ден настройвахме още едно такова, пак на 1.9 бара бууст. То е около 75 к.с на цилиндър на 1,9 бара бууст. И двете са с компютри от RS2 с доста агресивни чипове и RS2 турбини. И двете коли вървят до 7000 на газ. И както има един лаф: "Козата си иска пръч", така и колата си иска газ. Няма как захраниш мощна турбо кола с малки отвори и малък изпарител. Празният ход на моята кола е 2.8 мс, времената не минават 22-3 мс при 1.9 бара бууст. Прости физични закони и математика, нищо лично.

 

Това със свалянето на чипа  е лафа на повечето газаджии, които не разбират какво правят и защо не работят добре колите под бууст на газ. А на газ колата върви много по-добре от бензин. Особено ако си поиграеш малко с предверението. 

 

И Баракуда определено не са бавни дюзи, спокойно могат да работят добре на 3 м.с. Преди време писах тема за слагането на ГИ на турбо коли и там споделих опита си. Но е несериозно да се твърди, че изпарител за 100 лв, на 6 мм тръба ще захрани и 200 к.с. кола и то турбо с чип. "Козата си иска пръч".

 

Нека да правим обосновани изказвания, подкрепени с реални цифри, опит и разсъждения - не просто да си пишем, за да се изтъкнем. Аз така го разбирам този форум и за това пиша в него. Ако може и да се спазва граматика на родния език в този процес, още по-приятно ще е за всички.

 

И сега малко по темата

 

Към колегата becinko, AGIS имат проблем с МАР сензора си и той не отчита добре налягането при бууст. Аз го "ядох" същия като вас.  Местният дилър ти е сменил софтуера, но не и МАР сензора. Аз писах директно на поляците и те ми изпратиха чисто нов МАР и ъпдейт на софтуер за турбо. Основният проблем се състои в това, че при бууст отчита и падане в налягането на газа и почва да обогатява смесите и колата е богата и за това ти мирише на газ. Това ще го установите най-лесно като пуснете осцилоскоп режим и гледате налягането в колектора и налягането на газа в рейката. Ако двете се движат напълно противоположно, значи имаш проблем с МАР-а. 

Опитай да спреш корекциите по налягането от настройките на AGIS. Там има един параметър с колко % да ги ги коригира на всяка единица отклонение. Направи да е 0. Това е като отидеш на Advanced, най-дясната колона, по средата. Пише Pressure Correction и отдолу пише Average pressure. След като ги спреш виж дали ще го прави отново. Ако спре, значи сте на прав път. 

Аз на ваше място бих сменил изпарителя с Романо Макс или Меджик, ако искате нещо достъпно и да го купите бързо. Иначе AC Stag червен или KME Turbo също са достъпни, но са редки тук. 

Здравейте, нов съм тук във форума, имам същите дертове със моята газова и проблемите след мапването на колата. Имам инжектори Хана по 60 к.с. на цилиндър макс , изпарител Романо Меджик (до 270 к.с.) и 8 мм тръба от бутилката до изпарителя(вкл и сондата) Та проблема който ме мъчи след ремапа(сложих  К04-015 и след ремапа изкара на бензин 210 коня и 380 нютонметра на диното). До тук добре :) Обаче на газ сега не мога да я накарам да работи във високите. Преди ремапа беша сток турбина и стандартен чип до 190+ коня. Нямах никакви драми. Обаче сега мъка:( До момента в който турбината се развърти всичко ок смеси и тяга, но после натискам до долу, ту тръгва , ту забива , и така все едно на тласъци. Не пада налягането на изпарителя (1,7 съм на празен ход диференциално) времената на празен ход 2,2 мс газ , бе не може да стигнат до таван времената на газ... направо не знам какво да правя. Мап сензора ли е проблема на газовата. Турбината пиква на 1,5 бара  и като чета колегата doncecone не би трябвало да има проблем да се настрои и да работи до 7к обороти. Аз също си мисля така защото преди мапинга турбината пикваше на 1,1 и нямаш никакви проблеми до 6,5 к.

Странното ми е че не може да направи буст по голям от 1,0 , все едно газовата сваля налягането на турбината....... Невероятно е и няма как да си го обясня, но дефакто това виждам като резултат. На 1-ва , 2-ра не се забелязва толкова но явно е че ми убягва нещо в настройката. Газовия комп ми е Тамона, наистина много доволен от софта и газовата като цяло (вече 4 години я ползвам). Благодаря на всеки който намери време да даде съвет. Виждам че темата е стара , но проблемите никога не остаряват :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...